Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Geen 19de grote ronde op rij voor Hansen

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 04 augustus 2017 12:51
Na 18 grote rondes op een rij zit de recordreeks van Adam Hansen erop. De 36-jarige Australiër is door zijn ploeg Lotto-Soudal niet opgenomen in de voorselectie voor de Vuelta. "Deze beslissing van de ploeg is moeilijk te aanvaarden."

Hansen miste geen enkele grote ronde sinds de Vuelta van 2011. Sindsdien was hij er altijd bij in de Giro, Tour en Vuelta. Aan die straffe reeks van 18 opeenvolgende grote rondes komt nu een einde. Hij moet de Vuelta van dit seizoen missen.

De 36-jarige Australiër zou een zitvlakblessure hebben, maar zelf zei hij aan de Australische website Ridemedia dat het team andere renners boven hem heeft gekozen.

"Ik heb te horen gekregen dat ik dit jaar de selectie voor de Vuelta niet gehaald heb", legt Hansen uit. "Het team verkoos voor deze editie andere renners boven mij."

"Ik ben heel ontgoocheld en niet blij met deze beslissing. Ze is moeilijk te aanvaarden. Het is niet de manier waarop ik mijn reeks graag had zien beëindigd worden. Maar ik moet respect hebben voor de beslissing die is genomen."


Moet je dan iemand meenemen naar een grote ronde omdat hij zijn record kan voortzetten?
Rariteitenkabinet dat Lotto.
Eddy Veen 04 augustus 2017 13:03
Gek dat dit juist bij de Vuelta gebeurt, want meestal is de concurrentie voor een plekje in de Tour het grootst.
Slimmerd 04 augustus 2017 13:03
Blij dat LottoSoudal hier eindelijk mee stopt, er was de afgelopen rondes weinig meerwaarde aan Hansen. Het gepiep van Hansen zelf is behoorlijk matig te noemen, misschien moet hij zich weer eens iets meer gaan richten op zijn team en niet alleen bezig zijn met Hansen BV
Heisenberg 04 augustus 2017 13:03
Lotto reed een net-niet-Tour, maar voor Hansen was het helemaal-niet. Ze hadden veel beter Valls mee kunnen nemen of een extra knecht voor Greipel. Nu heeft De Gendt twee vlakke etappes het kopwerk in het peloton gedaan. Die had anders misschien wat extra energie gehad voor zijn aanvallen.
Cecchini 04 augustus 2017 14:09
Hoogstens een berichtje voor de topic Vuelta selecties. Prikdude's recente beschrijving van de saaiheid van de Lotto Soudal ploeg was fantastisch
Eindhovuh 04 augustus 2017 14:21
Misschien had hij iets minder met zijn schoenenhandel bezig moeten zijn? Blij dat dit record erop zit nu. Een teken dat Lotto gewoon serieus selecteert ipv bezig te zijn met zijrecordjes.
veluweracer 04 augustus 2017 14:33
Zinloos gedoe. Ook blij dat ze bij Lotto de zinloosheid van zijn eigen doel inzien.
JW 04 augustus 2017 15:05
Ik kan me voorstellen dat een ploeg die niet mee kan doen voor de hoofdprijzen zich richt op nevenprijzen.
Een etappezege, of een berg- of puntentrui, lijken me dan mooie doelen.

Maar nepprijzen als de strijdlustigste in een grote ronde, of de meeste grote rondes achtereen, dat vind ik toch wel erg "prof-onwaardig".
Dat moet je als PT-ploeg helemaal niet willen.
De ontgoocheling van De Gendt tijdens de Tour, en nu weer Hansen, zegt toch wel veel over deze renners.
jonglins 04 augustus 2017 15:08
Ik weet het nog niet hoor. Voor de sponsor gaat het toch vooral om publiciteit. Als dat niet lukt met overwinningen is het toch prettig als dat via een overigens tamelijk betekenisloos record van Hansen gebeurt.
Blueprint 04 augustus 2017 16:16
Gelukkig hebben ze Monfort nog om voor een mooie veertiende plek te gaan.
Walnoot 04 augustus 2017 16:58
Dat record nog maar eens een beetje verder aanscherpen levert waarschijnlijk minder publiciteit op dan een nieuwe jonge Belg laten debuteren in een grote ronde. Het een en ander heeft misschien ook te maken met het feit dat Hansen 36 is en al een paar jaar geen platte prijs meer rijdt. Zou langzaam aan wel eens einde carrière kunnen zijn (in ieder geval op WT niveau).
Carlos Danger 04 augustus 2017 17:00
Had me er nog wel zo op verheugd.
Sub Culture 04 augustus 2017 20:36
Je doet het bijna neerdunkend klinken..
Carlos Danger 04 augustus 2017 21:09
Ik heb dan ook lang gebasketbald.
Slimmerd 04 augustus 2017 21:24
De selectie houdt overigens niet over wat mij betreft:

- Valls
- Monfort
- De Clercq
- De Gendt
- Marczynksi
- Armee
- Debusschere
- Wallays
- Mertz

Verrassende debutant met Mertz, veelal DNF dit seizoen waarin een 17e plek op NK Tijdrijden en in Heistse Pijl de uitschieters lijken
Sub Culture 04 augustus 2017 21:48
Hopelijk lukte het je daar wel occasioneel te scoren.
Carlos Danger 04 augustus 2017 21:55
Vraag dat maar aan Willy en Mart.
JW 04 augustus 2017 22:59
Als je er al zo vaak in slaagt in een grote ronde rond de 15e plaats te eindigen, dan is dat m.i. een heel wat grotere prestatie dan de reeks die Hansen neerzette.
En als hij daar komende Vuelta weer in slaagt dan vind ik die reeks van Maxime alleen maar meer statuur krijgen.
Bromertà 05 augustus 2017 10:55
Die Hansen doet me een beetje denken aan zo'n doorgeslagen langeafstandsloper die dan 80 dagen achter elkaar een marathon voortwaggelt in zo'n 5 of 6 uur. Nee, doe er dan maar liever één onder de 2 uur 10. Daar kan je mee thuis komen.
Horsie is back 05 augustus 2017 21:09
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die Hansen doet me een beetje denken aan zo'n
> doorgeslagen langeafstandsloper die dan 80 dagen
> achter elkaar een marathon voortwaggelt in zo'n 5
> of 6 uur. Nee, doe er dan maar liever één onder
> de 2 uur 10. Daar kan je mee thuis komen.

En wat te denken van die doorgeslagen runner, die zo nodig 52 jaar en 39 dagen achtereen elke dag een stukske moest hardlopen.
Gekkenwerk, toch!






Apropos, hij kwam toch ook eens thuis met een marathontijd van 2 uur 9 min. 28 seconden.
Heisenberg 07 augustus 2017 19:24
Valls heup gebroken, toch weer Hansen aan de start
JW 07 augustus 2017 21:32
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen