Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

BinckBank Tour | Etappe 3 | Blankenberge - Ardooie (185 km)

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 08 augustus 2017 20:02
Etappe 2


Klassement
1 Stefan Küng BMC Racing Team 4:01:07
2 Maciej Bodnar BORA - hansgrohe 0:04
3 Tom Dumoulin Team Sunweb 0:05
4 Søren Kragh Andersen Team Sunweb 0:08
5 Lars Boom Team LottoNL-Jumbo 0:10
6 Yves Lampaert Quick-Step Floors 0:12
7 Matthias Brändle Trek - Segafredo 0:14
8 Peter Sagan BORA - hansgrohe 0:15
9 Miles Scotson BMC Racing Team ,,
10 Tim Wellens Lotto Soudal 0:17

Etappe 3
Start om 12:15 uur, finish rond 16:20 uur.
ton duk 09 augustus 2017 07:17
07.16...vroeg genoeg om de vraag te stellen: kans op waaiers
HUP DYLAN-DANNY-WOUTER
gr
Sub Culture 09 augustus 2017 07:21
Woon op kwartier van startplaats.
Droog en licht zeebriesje.
Geen waaierweer, als het aan de kust al beperkt waait zal het in het binnenland nog minder zijn.
Tenzij het nog opsteekt anders saaie rit.
Prikdude 09 augustus 2017 07:29
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Woon op kwartier van startplaats.

Woon jij helemaal aan de andere kant van België?
Sub Culture 09 augustus 2017 08:18
Bredene city, baby.
Eindhovuh 09 augustus 2017 11:05
Wippie wipt eroverheen.
Eindhovuh 09 augustus 2017 11:06
Woon jij in zo'n mooi appartementencomplex waar de hele Belgische kustlijn mee is volgeplempt? #fuckwelstand
Wel lekker aan zee!
Sub Culture 09 augustus 2017 11:17
Ik geef toe dat de Belgische kust een pak lelijker is dan de Nederlandse.
Al ben ik enkel vertrouwd met Zeeuws-Vlaanderen.

Er zijn een paar spuuglelijke plaatsen aan de Belgische kust met talloze betonnen mastodonten waar de marginaliteit welig tiert.

Maar er zijn gelukkig ook prachtige plaatsen waar de hoogbouw beperkt is en het heerlijk toeven is, zelfs tijdens de drukkere zomermaanden en laat ik nu net in zo'n locatie wonen.
Eddy Veen 09 augustus 2017 12:15
Voor de draad met je adres. Dan kunnen wij ons een mening vormen met behulp van Google Maps.
Heisenberg 09 augustus 2017 12:30
5 vluchters
Frederik Backaert gaat voort waarmee hij in de Tour geëindigd is: aanvallen! Backaert is samen met Piet Allegaert, Elmar Reinders, Sander Cordeel en Kristijan Koren ontsnapt. Allegaert en Reinders zaten in de eerste dag ook al in de goeie vlucht. Allegaert hield er de leiderstrui in het strijdlustklassement aan over.
Cecchini 09 augustus 2017 12:44
Geen renner wordt zo aangemoedigd als Dumoulin



De Girowinnaar ervaart tijdens de Binckbank tour zijn nieuwe status

Zomaar aan de start verschijnen is er niet meer bij voor Tom Dumoulin sinds hij de Giro heeft gewonnen. Geen renner krijgt zoveel aanmoedigingen als hij. 'Dat geeft enorm veel energie.'

Van de Volkskrant site

Bij de teambus van Sunweb schreeuwen fans dat Tom Dumoulin opzij moet kijken. 'We hebben een spandoek voor je gemaakt!' Een lokale journalist wil weten wat hij ervan vindt dat een restauranthouder een gerecht naar hem heeft vernoemd. Een meisje vraagt of haar broertje met hem op de foto mag.

Tom Dumoulin rijdt deze week de BinckBank Tour, een zevendaagse World Tourwedstrijd door Nederland en België die voorheen luisterde naar de naam Eneco Tour. Aan alles is te merken dat de wereld rondom Dumoulin is veranderd na zijn winst in de Giro d'Italia en de huldiging in Maastricht. Als hij om iets na half twee begint aan zijn tijdrit van negen kilometer roffelen de toeschouwers met hun handen op de reclameborden. Niemand krijgt zoveel aanmoedigingen als hij. 'Dat gaf enorm veel energie', zegt hij naderhand. 'Ik krijg daar echt een kick van.'

'Tom is niet meer alleen een bekende wielrenner, hij is een bekende Nederlander geworden', stelt zijn ploegleider Arthur van Dongen. Daarin schuilt een gevaar, zegt hij er meteen bij. 'Gisteren heeft hij in Venray na afloop alle tijd genomen om handtekeningen uit te delen. Vandaag stonden er weer rijen dik toeschouwers bij de bus. Maar hij moet zich eerst concentreren op zijn tijdrit. Dan heeft hij even geen oog voor de omgeving. Soms houden we hem ook bewust uit de wind.'

Een van de bijverschijnselen van zijn nieuwe status is dat Dumoulin nergens meer 'zomaar' aan de start kan verschijnen. Ook in de BinckBank Tour behoort hij tot de grote favorieten. Die druk van de buitenwereld doet hem niks, zegt hij. 'Ik hou van koersen, ik hou van winnen. Als ik hier als een natte krant zou rijden, zou ik er weinig plezier aan beleven.' Met andere woorden: druk legt hij zichzelf al genoeg op. Daar heeft hij anderen niet voor nodig.

Net als alle andere favorieten start Dumoulin vroeg op de dag, maar dat blijkt weinig uit te maken. Al de hele middag klinkt er gespetter van regendruppels op het zeildoek van de teambus. Dat het parcours slecht negen kilometer is, werkt evenmin in het voordeel van Dumoulin; hij is meer van de langere afstanden. En dan ligt de route ook nog eens bezaaid met verkeersdrempels en gladde klinkersteentjes, sommige zelfs begroeid met gras.

Met het oog op het WK neemt Dumoulin gecalculeerde risico's. 'Ik moet gewoon hard door die bochten, maar dat is wat anders dan er vol invliegen. Ik zoek het randje op.'

Vanwege zijn nationale titel tijdrijden draagt Dumoulin vandaag voor het eerst zijn kampioenstrui, al is die nauwelijks als zodanig zichtbaar. Een fletse rood-wit-blauwe baan is weggemoffeld op zijn borst. De ploegleiding wil niet dat sponsor Sunweb moet wijken voor de nationale driekleur. In de Tour leverde dat veel ophef op rond Ramon Sinkeldam, kampioen op de weg. Dumoulin zegt een lange discussie met teambaas Iwan Spekenbrink te hebben gehad, maar uiteindelijk ging hij akkoord met de alternatieve kampioenstrui.

Welk argument doorslaggevend was? Hij lacht. 'Dat Iwan zei: we hebben hier een trui voor je liggen en die trek je aan. Uiteindelijk beslist hij, al vind ik dat ik betere argumenten had.'

11 minuten en 3 seconden nadat hij van start is gegaan, komt Dumoulin over de finish. Het is net niet genoeg voor de zege, weet hij dan al, want de Pool Maciej Bodnar is één seconde sneller. Later snelt de Zwitser Stefan Küng het tweetal voorbij. Zo wordt Dumoulin derde op vijf seconden. Dat is ook zijn plek en achterstand in het algemeen klassement op Küng.


Na de BinckBank Tour, die zondag eindigt in het Belgische Geraardsbergen, rijdt hij nog twee koersen in Canada. Daarna, in het Noorse Bergen, wil Dumoulin wereldkampioen worden. Is het niet in de tijdrit, dan wel in de wegwedstrijd. Hij denkt volgende maand op beide onderdelen kans te maken op de regenboogtrui vanwege het heuvelachtige parcours. 'Ik ben er nog niet geweest, maar onze trainer Adriaan Helmantel wel. Hij zei ook dat dat rondje mij op het lijf geschreven is.'

Mocht het Dumoulin lukken om wereldkampioen te worden, dan zal de regenboogtrui niet met een klein vlaggetje te zien zijn. Lachend: 'Iwan heeft me verzekerd dat we er dan echt iets moois van gaan maken.'
Carlos Danger 09 augustus 2017 13:15
Subcultuur in een penthouse aan de Koninklijke Baan.
Eindhovuh 09 augustus 2017 13:21
Bromertà 09 augustus 2017 13:37
Dumoulin niet te spreken over povere tricolore kampioenentrui: "Hiermee ben ik niet opgezet"

[sporza.be]
Carlos Danger 09 augustus 2017 14:14
Op naar FDJ. Mooi trio met Demare en Sinkeldam.
ton duk 09 augustus 2017 14:15
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dumoulin niet te spreken over povere tricolore
> kampioenentrui: "Hiermee ben ik niet opgezet"


Gelukkig noemen wij dat hier gewoon onze Driekleur
gr
Sub Culture 09 augustus 2017 15:21
Je moet wat als je een beperktere vocabulaire hebt.
Jullie noemen dat daar woordenschat.
Remko 09 augustus 2017 15:26
happerdehap.....
Heisenberg 09 augustus 2017 15:32
Nog 42 kilometer. De vijf koplopers waren bijna gegrepen, maar hebben nu toch weer een minuut.
De gouden kilometer ligt op 23 kilometer van de streep, zou leuk zijn als ze dan al gepakt zijn.

Livestream NOS: [nos.nl]
ton duk 09 augustus 2017 15:46
Pyama 09 augustus 2017 16:11
Wat betekent: weinig spraakmakend in het Vlaams?

Dat de WK trui ongemoeid blijft lijkt me nogal wiedes. Daar zijn regels voor van de UCI. Maar dat weer de Neanderthaler weer niet.
Lauwerszz 09 augustus 2017 16:29
Bergvlakte 09 augustus 2017 16:29
rustdag 09 augustus 2017 16:34
Cyclad 09 augustus 2017 17:08
Valpartij bij de laatste bocht met o.a. Van Aert en Vanmarcke.
Opvallend dat Kittel, Greipel (3e) en Démare weer nergens waren. Groenewegen heeft ook criteriumbenen, werd wederom ruim geklopt.
ton duk 09 augustus 2017 17:32
DNS T Dupont...wie kent het werkelijke verhaal ?
gr
Cyclad 09 augustus 2017 17:36
Michiel Elijzen.
Sub Culture 09 augustus 2017 17:36
De voormalige zegekoning Timothy Dupont is woensdag niet meer gestart in de BinckBank Tour. Zijn team vond dat hij na de tijdrit verbaal over de schreef is gegaan.

Alles wat Timothy Dupont vorig jaar aanraakte, veranderde in goud. Dit jaar gaat het de snelle man van Vérandas Willems-Crelan minder voor de wind. Bij zijn ploeg ligt Dupont alvast niet meer in de bovenste schuif.

Na de tijdrit in de BinckBank Tour heeft Dupont het blijkbaar zó bont gemaakt dat hij door zijn ploeg uit de wedstrijd is gezet en naar huis gestuurd.

"Ik vind dat Timothy door enkele uitlatingen de normen en waarden van een profrenner niet uitstraalde", verduidelijkt ploegleider Michiel Elijzen de beslissing.

"Waarom ik hem precies uit de ploeg heb gezet, blijft binnenskamers. Maar ik vond dat ik die maatregel wel moest nemen. Ook al was die niet gemakkelijk."


En zo weten we ook dat Michiel Eleijzen nog leeft.
cyclingfreakske 10 augustus 2017 18:35
er word hem dit jaar wel vaker erop gewezen zich teveel te laten gaan.....
topjaar 2016 doet hem wat op wolkjes leven.........
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen