Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Boom naar Vuelta, slaat veldrijden over

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 09 augustus 2017 11:48
Lars Boom zal komende winter geen uitstapje naar het veldrijden maken. Hij vertelt aan De Telegraaf dat hij denkt op deze manier beter voor de dag te kunnen komen in de voorjaarsklassiekers. “Zoals ik er nu over denk, ga ik dat niet meer doen”, aldus de 31-jarige renner van LottoNL-Jumbo.

“Vorige winter heb ik wat crossen gereden en dat is niet echt goed gegaan in combinatie met het voorjaar. Komend jaar gaan we dat anders doen”, kondigt hij aan. Boom is momenteel actief in de BinckBank Tour. Gisteren eindigde hij in de tijdrit als vijfde. Later deze maand rijdt hij de Ronde van Spanje. Verder hoopt Boom dit najaar het WK op de weg in het Noorse Bergen te rijden.

Bron: Wielerflits

Goede zaak. Want dit jaar was het drie keer niks. Hopen dat hij deze week en in de Vuelta laat zien nog terug te kunnen keren op niveau.
Frederik D. 09 augustus 2017 12:04
Drie keer mis? Wel meerdere koersen niks.
Tjappie2 09 augustus 2017 12:07
Elke professionele sporter die uitspreekt zich afzijdig te willen houden van dat stukje achterlijke Vlaamse folklore heeft mijn volledige support.
Cecchini 09 augustus 2017 12:31
Dat een veteraan met zijn ervaring nog steeds niet weet of dat crossen verstandig is als voorbereiding op de voorjaarsklassiekers is beschamend.
Sub Culture 09 augustus 2017 14:02
Crossen is beschamend en ik weet niet hoe de trainingsarbeid voorts is van Boom, maar die lijkt me ook niet je dat.
pl0rk 09 augustus 2017 14:15
Het was voornamelijk beschamend dat een voormalig wereldkampioen niet goed genoeg meer bleek om mee te doen met de eerste twintig. En ik denk niet dat veldrijden zoveel lastiger is geworden in een paar jaar tijd.
ton duk 09 augustus 2017 14:18
Eigenlijk best raar want Boom kwam de winter goed door waarbij ik de 5e plek Algarve-tijdrit (18 km) op 17-2 als ijkpunt neem....
Weekend daarop had ie met het Volk (incl val) en Kuurne ineens 2x DNF en is ie daar niet meer van hersteld...??
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/08/2017 14:19 door ton duk.
Eindhovuh 09 augustus 2017 14:39
Ik kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat Boom niet altijd voor zijn sport geleefd heeft. Dan brand je sneller op, ik denk niet dat hij ooit nog over een langere periode een echt topniveau haalt.
Cecchini 09 augustus 2017 14:42
Ik weet het wel zeker
ton duk 09 augustus 2017 14:47
dat was juist ook zijn sterke punt ...heel snel in vorm voor een korte tijd...
gr
Arsimo 09 augustus 2017 14:52
Ik denk dat het fysiek gezien nog wel kan dat Boom in de a.s. 2, 3 jaar een aantal topprestaties kan neerzetten. Ik denk alleen dat daar bij Boom een serieuze knop voor om moet - en niet alleen voor een paar weekjes, maar structureel voor minimaal vele maanden achtereen in met name de seizoensvoorbereiding, maar dat zie ik niet gebeuren. Helaas.
punt 09 augustus 2017 15:09
Is dat dezelfde Boom die een paar jaar geleden verkondigde dat hij meer veldritten moest gaan doen in de winter zodat hij beter voorbereid zou zijn op de voorjaarsklassiekers?
ton duk 09 augustus 2017 15:12
Dat zei hij vorig jaar rond deze tijd...zou ook goed zijn voor zijn (korte) tijdrit...
gr
Curzio 09 augustus 2017 16:31
Op zich is het niet zo raar hoor, want neem maar van mij aan dat er geen gerandomiseerde studies zijn verricht naar het effect van het doen van veldritten voorafgaand aan voorjaarsklassiekers. Heel harde wetenschap is het gewoon niet. Dus dan probeer je wat uit. Vorig jaar is het niet goed bevallen, nu doet hij het anders.

Net zoals Quintana dacht dat hij een betere Tour zou rijden na de Giro (eigenlijk was dat een veel idioter idee) en ook Froome is wat aan het pielen geweest volgens mij om Tour-Vuelta afstemming beter te krijgen wat hem bijna de Tour kostte.
punt 09 augustus 2017 16:37
Eh, hij deed het eerst wel, toen niet, vorig jaar weer wel en nu weer niet...
Carlos Danger 09 augustus 2017 17:03
Ja, veel meer keus dan dat is er niet.
Eazster 09 augustus 2017 20:48
Hij heeft het al een aantal keren wel en dan weer niet met deze voorbereiding geprobeerd. Misschien ligt het niet alleen aan de wintervoorbereiding?
Check eens even zijn wiki ,je schrikt van zijn prestaties dit jaar op twee prologen na dan. Zijn laatste overwinning was een etappe (proloog?) in de ronde van Denemarken 2015!!
Wat moet je da als Lotto Jumbo ,van deze flierefluiter een speerpunt blijven maken in de voorjaarscampagne? Het gekke is dat ik nog altijd wel geloof op een huzarenstukje in Roubaix,E3 ofzo. Maar wielrenner ben je toch van februari tot Oktober.
Zorro 09 augustus 2017 21:19
Veldrijden/cyclocrossen, na mountainbiken, de leukste sport om te doen thumbs up
Luijt 09 augustus 2017 23:22
Aerts 10 augustus 2017 07:25
Ik ga in de winter ook liever op trainingskamp naar warme oorden ipv het kantklossen in België. Alleen vindt Boom (net zoals ik) terrasjes, strand en pingpongen met zijn kinderen leuker dan weer 150 km afzien op de fiets. Dus ik vrees dat het volgend jaar weer kantklossen wordt....
ton duk 10 augustus 2017 07:43
Eazster Schreef:
-------------------------------------------------------
> > Check eens even zijn wiki ,je schrikt van zijn
> prestaties dit jaar op twee prologen na dan.

Ok, als fan wil ik buiten die 2 prologen nog die tijdrit Algarve en de sprintnederlaag tegen BH (dus 2e) in zo'n Noors rondje-etappe toevoegen...
Op het NK was ie 1 van de beteren en we weten hoe dat afliep winking smiley

gr
Walnoot 10 augustus 2017 09:27
Qua palmares makkelijk de beste renner van de downie generatie tussen Dekker/Boogerd en Dumoulin -- en nee, daar hoef je zijn veldritten niet voor mee te tellen. En een levensgenieter dus. Beetje meer respect mag af en toe wel.

Hup Boom _O_
Orakel 10 augustus 2017 10:33
Downie generatie versus 'meer respect'??
Walnoot 10 augustus 2017 11:07
Ja, Boom (en mij) meer serieus nemen duz. En verder groetjes van Stefan.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2017 11:08 door Walnoot.
Eindhovuh 10 augustus 2017 16:38
Doe mij de palmares van Terpstra maar. Of Mollema.
Walnoot 10 augustus 2017 16:54
Terpstra komt in de buurt. Mollema totaal niet als je stopt met tellen bij het begin van de Heerschappij van Dumoulin, logischerwijs de Vuelta van 2015.
Eindhovuh 10 augustus 2017 22:30
In de buurt? Alleen al Parijs Roubaix is meer waard dan een tour en vuelta etappe? Dan nog 3x Nk, dwars door vlaanderen etc.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen