Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tourrevelatie Warren Barguil leidt selectie van Sunweb in Vuelta

Gepost door Wim De Craene 
Wim De Craene 11 augustus 2017 06:42
Quote

Tourrevelatie Warren Barguil leidt selectie van Sunweb in Vuelta

Gisteren om 12:52 | Bron: BELGA

De Fransman Warren Barguil start als kopman van Team Sunweb in de 72e Ronde van Spanje. De Duitse WorldTourformatie gaf donderdag zijn negenkoppige selectie (zonder Belgen) vrij.

In de voorbije Ronde van Frankrijk was Barguil een van dé smaakmakers. Hij won twee bergritten (naar Foix en de Izoard), kroonde zich tot bergkoning en kreeg de Prijs van de Superstrijdlust (voor Thomas De Gendt) als meest aanvallende renner. In het eindklassement werd hij tiende.

Vier jaar geleden brak Barguil door met twee ritzeges in de Ronde van Spanje. Een jaar later beëindigde hij de Vuelta als achtste. Barguil is bezig aan zijn laatste maanden bij Sunweb. Volgend seizoen rijdt hij voor Franse procontinentale Fortuneo Oscaro. Daar tekende hij vorige week voor drie seizoenen.


Vijf renners debuteren voor Sunweb in een grote ronde. Het zijn de Nederlanders Sam Oomen en Lennard Hofstede, de Deen Søren Kragh Andersen, de Australiër Chris Hamilton en de Duitser Lennard Kämna. Verder bestaat de ploeg uit de Duitser Johannes Fröhlinger, de Amerikaan Chad Haga en de Nederlander Wilco Kelderman. Die laatste, in 2014 zevende in de Giro, is weer fit nadat hij tijdens de Ronde van Italië een vinger brak en moest opgeven.

Bert De Backer en Zico Waeytens zijn niet geselecteerd. De Nederlander Tom Dumoulin, dit voorjaar winnaar van de Giro, heeft de Vuelta niet in zijn programma opgenomen. De Ronde van Spanje start op 19 augustus in het Franse Nîmes met een ploegentijdrit en eindigt op 10 september in Madrid.

[www.standaard.be]

De logische kopman voor dit team. En met Kelderman en Oomen in dienst kent Barguil redelijk wat steun voor de zware etappes. Eens zien hoever hij reikt in het klassement.
Remko 11 augustus 2017 07:47
Slim van Sunweb om het zo te presenteren. Kan Wilco in de luwte top vijf gaan rijden.
Vittal 11 augustus 2017 08:15
Welke Belgische mega-toptalenten moeten we dit jaar in de gaten houden voor de eindoverwinning? De Tier? Monfort? De Clercq?

Jaja, het wordt weer spannend wie de hoogste geklasseerde renner van de Lage Landen zal zijn..uiteraard zal het een Belg zijn nu de Nederlandse krabbers (Wout, Sam, Wilco en Steven) en masse moeten knechten voor hun buitenlandse kopmannen (Froome, Barguil, Bennet) ....toch Soos?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/08/2017 08:17 door Vittal.
NielsJ 11 augustus 2017 08:30
Montfort voor een felbevochten plek 14 in het ak, Debusschere zal wel 2 keer top 10 sprinten (ik denk een plek 7 en 8) en lotto soudal zal minstens 8 keer met een Belg in de vroege vlucht zitten. Het wordt een waar Vlaams wielerfeest daar in Spanje gok ik zo.
NielsJ 11 augustus 2017 08:37
En we mogen natuurlijk Serge Pauwels niet onderschatten! Ik denk dat hij 2 keer in volle finale van een bergetappe wordt bijgehaald op slechts 4km van de finish... Toch mooi in beeld gereden. Dat dan weer wel!
Fcdh 11 augustus 2017 08:44
Een selectie met alle talenten die bij Sunweb rijden.
Goed om ze op jonge leeftijd al aan een grote ronde te laten ruiken zonder al te veel druk.
Kamna (20 jaar), Oomen (nu nog 21 jaar), Hofstede (22 jaar), Hamilton (22 jaar), Andersen (23 jaar)
De jongste selectie in jaren bij een ploeg in een grote ronde?

Barguil verwacht ik niet zoveel van ben vooral benieuwd Kelderman en Oomen voor het klassement.
Kelderman top 10, Oomen top 20?
Remko 11 augustus 2017 08:52
ton duk 11 augustus 2017 09:12
Fcdh Schreef:
-------------------------------------------------------
> > Kelderman top 10, Oomen top 20?

Zo heb ik het ook ingeschaald met nog een toevoeging voor Oomen
Ik verwacht een opgemerkt debuut ( a la De Plus in de Giro) van Sam...misschien veel werkend of in de aanval...zonder dat we 'm dan ineens als revelatie gaan benoemen
gr
Bromertà 11 augustus 2017 10:15
Ik weet niet waar De Standaard haar informatie vandaan haalt, maar dit schreef het AD:

,,Veel mensen begrijpen niet dat ik over twee weken niet in de Ronde van Spanje start. Ze denken dat ik die ronde ook wel even win. Ik niet. Het is nooit een optie geweest om de Vuelta te rijden voor het klassement. Er is in het begin van het jaar al beslist dat Wilco Kelderman daar kopman is. En ik ben niet zo’n eikel die de Giro wint en dan meent dat hij overal kopman moet zijn

[www.ad.nl]
Blueprint 11 augustus 2017 10:22
Eigen interpretatie natuurlijk. Barguil is een grotere naam dan Kelderman.
Eddy Veen 11 augustus 2017 12:59
Ik kan mij niet voorstellen dat Sunweb Kelderman laat knechten voor een renner die vertrekt, terwijl hij zelf uitzicht heeft op een topklassering.
ton duk 11 augustus 2017 13:17
Zal wel zoiets worden als: we kijken na de eerste bergen hoe en wie en waar staat ...
gr
Eddy Veen 11 augustus 2017 13:20
Zelfs Oomen blijft er langer bij dan Barguil, let maar op.
Orakel 11 augustus 2017 13:45
Kelderman is gewoon kopman, dat is al een tijdje bekend.
Dumoulin voor de Giro, Barguil/Matthews voor de Tour en Kelderman voor de Vuelta.
Dat hier zo vaag over gedaan wordt in enkel om de verwachtingen bij het publiek en daarmee gepaard de druk bij Kelderman weg te halen.
Kelderman is een goede renner, maar druk werkt verlammend op hem. Deze aanpak/communicatie geeft hem een grotere kans op een mooi eindklassement.
Walnoot 11 augustus 2017 14:00
Denk dat ze bij Sunweb heel tevreden zijn met om het even wie in de top tien van het klassement. Er zijn goede redenen om te twijfelen aan de vorm van Kelderman en Barguil en deze Vuelta is zwaar bezet.
ton duk 11 augustus 2017 14:12
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er
> zijn goede redenen om te twijfelen aan de vorm van
> Kelderman ...

Vertel ?
gr
Walnoot 11 augustus 2017 14:33
Amper wedstrijden gereden dit seizoen. Kan uitstekend uitpakken, zie Cobo, Horner enzovoort, maar dat is zeker niet altijd het geval. Kelderman was in Polen heel goed, maar gebrek aan ritme kan hem opbreken, vooral in de tweede helft van de Vuelta. We gaan het zien. Hoop voor jou en die jongen dat hij het goed gaat doen.
ton duk 11 augustus 2017 14:39
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kelderman
> was in Polen heel goed, maar gebrek aan ritme kan
> hem opbreken, vooral in de tweede helft van de
> Vuelta. We gaan het zien. Hoop voor jou en die
> jongen dat hij het goed gaat doen.

Nu begrijp (en onderschrijf) ik jouw 1e posting
We ( Ger,Luijt en ik) hopen dat vooral voor Wilco zelf..wij juichen dan wel hard aan de zijlijn / vanaf de bank mee
Wanny 11 augustus 2017 17:23
Barguil zal toch aardig uitgepierd zijn na de Tour. En hij heeft al een nieuw contract binnen. Dus max een ritzege.
Luijt 12 augustus 2017 10:59
En natuurlijk Kelderman in dienst van.
Wie durft hem nou niet als kopman uit te spelen? De ploegleiding of hij zelf niet?
pirke 12 augustus 2017 11:47
antwoord Visbeek is vrij duidelijk:

[twitter.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/08/2017 11:50 door pirke.
El Chaba 12 augustus 2017 16:09
Natuurlijk. Maareh, ga jij nu serieus in op de opmerking van een troll..?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/08/2017 16:09 door El Chaba.
El Chaba 12 augustus 2017 16:16
Eddy Veen 12 augustus 2017 17:32
Ik neem hier iedereen serieuswinking smiley
El Chaba 13 augustus 2017 05:45
Zeg, Spaak, word nou eindelijk eens wakker, man!

Andere Peter 13 augustus 2017 12:20
Ik zie Monfort in goede vorm wel tussen de 10 en 15 eindigen. Ik voel dat soort dingen aardig aan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen