Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Boom niet naar Vuelta(?)

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 12 augustus 2017 09:34
[www.telesport.nl]

Zoals prikker Dennis gisteren al aangaf in het topic over BinckBank, kwam de frustratie waarschijnlijk door het ontbreken in de Vuelta-selectie. Zijn vorm blijkt nu goed, maar daar was tot gisteren geen enkele garantie voor.
Slimmerd 12 augustus 2017 09:37
Benieuwd wie de negen dan gaan vormen, daar gaan er sowieso een paar bij zitten die zeker niet beter zijn
Heisenberg 12 augustus 2017 09:38
Kruijswijk
Bennett
Clement
Lobato
Lindeman
Tolhoek
Bouwman
Olivier
De Tier / Keizer

Best een logische selectie zonder Boom. Mocht Boom vandaag en morgen aantonen dat hij ook op de Waalse en Vlaamse heuvels meekan, moet er misschien toch iemand uit bovenstaande selectie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/08/2017 09:39 door Heisenberg.
Slimmerd 12 augustus 2017 09:42
Ergens snap ik de keuze Lobato wel, maar anderzijds past hij niet in de tactiek Kruijswijk. Of is laatstgenoemde helemaal niet de tactiek en gaan we zo waar eens een fris en aanvallend LottoNL zien? Dan zou juist Boom ook prima in de selectie passen...
veluweracer 12 augustus 2017 09:44
Eén zege en die stoethaspel denkt dat alles weer vergeten is. Lars is natuurlijk nog steeds een domme lul. Vertoont dezelfde ongepaste arrogantie als voorheen. Goed dat ze hem weghouden uit Spanje.
Heisenberg 12 augustus 2017 09:45
Hoop dat ze wat meer als AG2R gaan koersen. Dus lekker op de aanval. Daar zijn dit ook wel de renners voor en ook het parcours helpt mee. In de paar (heuvel)sprintritjes mag Lobato het proberen.
ton duk 12 augustus 2017 10:04
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoop dat ze wat meer als AG2R gaan koersen. Dus
> lekker op de aanval. Daar zijn dit ook wel de
> renners voor en ook het parcours helpt mee. In de
> paar (heuvel)sprintritjes mag Lobato het proberen.

Ze bouwen de selectie rond Kruijswijk en dan verwacht jij dat ze aanvallend gaan rijden ?
1 +1 = 0 kans dus...
gr

Lindeman,Tolhoek,Bouwman en Boom...we hebben er wel de renners voor...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/08/2017 10:09 door ton duk.
Massimo 12 augustus 2017 10:06
Ja, laten ze 'm een tijdje op de Veluwe neerzetten, daar wordt hem vast wel iets van normen en waarden uit gezond puriteins-Gristelijke hoek bijgebracht.
Orakel 12 augustus 2017 10:53
Kruijswijk is toch helemaal geen Vuelta type?
Veels te explosief, dat parcours.
Een team met Kruijswijk is logisch, een team rond Kruijswijk niet.
JW 12 augustus 2017 10:59
Eens. Kruijswijk is geboren voor de Giro.

En wat Boom betreft: de essentiële vraag lijkt mij of hij goed in de ploeg past. Als de verstandhouding met de andere renners slecht zou zijn dan zou ik hem niet meenemen.
predator 12 augustus 2017 11:02
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kruijswijk is toch helemaal geen Vuelta type?
> Veels te explosief, dat parcours.
> Een team met Kruijswijk is logisch, een team rond
> Kruijswijk niet.

Dit dus
Slimmerd 12 augustus 2017 11:06
Zo blijkt de laatste jaren wel in ieder geval, dus wat mij betreft ook geen zestal renners rondom de kopman, maar gewoon fris en aanvallend koersgedrag
Pyama 12 augustus 2017 11:38
Ik verwacht dat de selectie van Lobato ook een contractsvoorwaarde is.
Ridder Kale Knikker 12 augustus 2017 11:41
Ik denk dat je daar een heel goed punt hebt JW. Heb het gevoel dat Boom niet geweldig in de ploeg ligt en kan me daar ook wat bij voorstellen. Zijn reactie gisteren is echt die van een gefrustreerde kleuter, sorry om dat te moeten concluderen als een Boom-fan. Zelfreflectie is niet zijn sterkste eigenschap en dat is jammer want met meer zelfreflectie zou hij kunnen groeien als mens en coureur.
Bromertà 12 augustus 2017 11:41
Volgens deze webpagina zou Boom al wél op de startlijst voor de Vuelta hebben gestaan, en is ie er gisteren vandaag om 11:00uur vanaf gehaald:

Removed from start list
Date	Team	Sportsmen
12-08 11:00	Team LottoNL - Jumbo	Boom, Lars


[en.zweeler.com]
[twitter.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/08/2017 11:43 door Bromertà.
JW 12 augustus 2017 12:23
Dan ben ik heel benieuwd of hij vandaag wel of niet de steun van zijn ploeggenoten krijgt.
Gisteren, toen hij in die tweede groep verzeild raakte, leek het daar niet echt op.
Vandaag zal duidelijkheid geven.
lodjan 12 augustus 2017 12:30
Logisch. Hij zat in de voorselectie voor de Vuelta. Hij hoorde donderdagavond dat ie niet meeging (en wint prompt) en het is vanmorgen door de ploeg wereldkundig gemaakt.

Zo'n grote ronde in de benen maakt je inderdaad sterker, maar je moet ook zelf blijven trainen. Helaas lijkt bij Boom de motivatie om (goed) te trainen en er alles voor te doen niet voldoende. Ook nu wilde hij voor de makkelijkere weg van de grote ronde te kiezen. Zoals hij vorig jaar koos voor de vermeende makkelijke (en leukere) weg via crossen. Nu moet het via Down Under (als hij maar minder zelf hoeft te trainen).

Edit: typo's.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/08/2017 21:50 door lodjan.
veluweracer 12 augustus 2017 13:02
Massimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja, laten ze 'm een tijdje op de Veluwe
> neerzetten, daar wordt hem vast wel iets van
> normen en waarden uit gezond puriteins-Gristelijke
> hoek bijgebracht.

Fan van Boom?
Mag hoor. Je herkent waarschijnlijk jezelf in hem.
Bromertà 12 augustus 2017 13:14
Oef en een hele dikke oef. Wat weet Lodjan nou feitelijk over de trainingsarbeid van Boom. Vooruit, laat zien.

Als Boom aangeeft dat ie liever wedstrijden dan trainingsrondjes rijdt om in vorm te komen dan lijkt mij dat een uitstekende instelling en ik zou willen dat meer profs met die mentaliteit rondrijden.
Curzio 12 augustus 2017 13:33
Voorjaarsmannen als Terpstra en Vanmarcke rijden juist liever geen grote ronde. Als Boom de Vuelta wil rijden met het oog op zijn voorjaarsklassiekers, dan denk ik dat de ploeg het volste recht heeft om hem niet op te stellen. (Sowieso hebben ze dat recht natuurlijk.)

Misschien kunnen ze de dag voor Parijs-Roubaix 2018 alvast aan Lars meedelen dat hij dat jaar geen Tour zal mogen rijden?
MarcoV 12 augustus 2017 14:03
Zonder Boom prima potentieel voor een Vuelta selectie, zou raar zijn om met 8 ipv 9 te starten. Hup Lotto-Jumbo, trainen kan ook op andere plaatsen ...
Ziender Ogen 12 augustus 2017 14:12
De klasse droop er vanaf, tot het zege gebaar natuurlijk.

Ik vrees dat Boom een hele hoop frustratie nodig heeft om tot zo'n prestatie te komen. Beetje jammer.
Eigenlijk bewijst hij nu weer dat zijn karakter meer overwinningen in de weg zit.

Verder heb ik genoten van het schouwspel. Hup Lars (of komop luie donderwinking smiley
Orakel 12 augustus 2017 14:51
Of we iets over de trainingsarbeid en motivatie van Boom kunnen zeggen?
Ja, wel iets: [wielerprikbord.nl]

“De boog was tot het voorjaar gespannen, daarna was het weg. Dat had bepaalde redenen. Daar moet ik nu anders mee omgaan. Harder trainen, het gevoel terug zien te vinden.”
“In de nabespreking was mijn inzet niet goed genoeg..."
"Als je niet het programma kan rijden dat je wil rijden, mis je ook de motivatie om goed te zijn."



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/08/2017 14:56 door Orakel.
Walnoot 12 augustus 2017 14:53
Hup Boom! Denk persoonlijk dat die rits semi-klassiekers die er aan komt hem beter ligt dan de Vuelta. Zie hem daar wel wat resultaten neerzetten.
Massimo 12 augustus 2017 17:18
Persoonlijk ben ik meer fan van droeftoeters zoals jij, je kent ze vast wel (of anders even in de spiegel kijken): types die hun eigen sportieve en/of intellectuele onvermogen proberen te compenseren middels het anoniem afkraken van mensen die wel iets van hun leven gemaakt hebben.
Cyclad 12 augustus 2017 17:28
Slimmerd 12 augustus 2017 17:31
Aerts 12 augustus 2017 18:28
Nou nou nou nou, profwielrenner is toch niet synoniem voor 'iets van je leven hebben gemaakt'. Dokters redden levens, architecten bouwen onverwoestbare huizen en vuilnismannen zorgen ervoor dat het geen rotzooi wordt in Nederland (sorry maar ik ben een aantal keer in Wallonië geweest en dus begrijpen jullie vast wel waarom ik dit niet van België kan zeggen).
Boom fladdert wat in de rondte en wint af en toe een koers waarnaar een paar duizend (maximaal) geïnteresseerd zijn. Maar dat hij wint, daar wordt de wereld niet mooier of beter van. Een paar honderd man misschien iets gelukkiger. Maar dat gevoel zal na verloop van tijd ook wel weg eppen.
Dus als Boom niet zijn vorm haalt doordat hij niet de motivatie heeft van een topsporter. Dan mag dat door de fans (die vaak boven de 40 uur per week werken en echt wel iets toe voegen aan de samenleving) terecht bekritiseert worden. Want zijn salaris is te danken omdat wij graag door hem vermaakt willen worden. Daar is zijn salaris namelijk wel op gebaseerd.
Kuiperberg 12 augustus 2017 18:49
Wat wil Boom nu ? Niks gepresteerd in het voorjaar, regelmatig voortijdig afgestapt, NK Wielrennen ook verkloot en nu een grote bek omdat ie een koers wint met dank aan Sagan.
Ik denk dat ze hem intern al kotsbeu zijn bij Lotto Jumbo en ik zie hem wel vertrekken in de winter naar een ander fietscluppie.
Prikdude 12 augustus 2017 21:36
Je krijgt nog gerezen buttplugs ook. Dit prikbord is natuurlijk bedoeld voor het constant op de man spelen van andere prikkers (variërend van schijtlollig tot naargeestig), niet voor meningen over renners en koersen. Ik blijf dat vergeten.
Prikdude 12 augustus 2017 21:46
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/08/2017 21:46 door Prikdude.
Prikdude 12 augustus 2017 21:52
Boom boos wegens geen of nauwelijks steun, ploeg reageert vervolgens op zijn stennis trapperij met een verwijdering uit de Vuelta-selectie... is ook een lezing.
lodjan 12 augustus 2017 21:56
Zie Orakel hieronder.
Ik hoop dat Boom nog veel wint. Toch één van mijn favoriete renners.
Andere Peter 13 augustus 2017 10:52
Andere Peter 13 augustus 2017 10:57
Natuurlijk is Boom een ongeleid projectiel. Dat wisten ze toen ze hem haalden. Ik vind dat precies de reden om hem wèl mee te nemen naar de Vuelta.

Boom thuis laten doe je volgens mij niet op zijn waarde. Ik heb de indruk dat het NK toch wel een grote rol speelt. In zijn interview met NOS hintte Boom er meen ik op dat hij vond dat hij kampioen zou geworden als de ploeg hem beter zou hebben gesteund in die laatste kilometer.
ton duk 13 augustus 2017 11:11
Lijkt mij ook...denk (hoop) dat Groenewegen een grote vinger in de Tdfpap had en dat nu Kruijswijk mede de selectie voor de Vuelta heeft bepaald
Het armgebaar was ,denk ik, dan ook vooral voor Kruijswijk smileys with beer
gr
ton duk 13 augustus 2017 11:13
ik hoop het mee maar zit nu niet bepaald (niet meer) in de genen van de ploeg(leiding)
gr
Pyama 13 augustus 2017 11:24
Daar deed jij pas anders zelf een aardige poging toe.
Eddy Veen 13 augustus 2017 11:38
Dat is nou die typisch Brabantse onderlinge gemoedelijkheid.
Bromertà 13 augustus 2017 11:54
Op de een of andere manier kan ik meer enthousiasme opbrengen voor de dwarsliggende eenling dan voor de slaafs volgende aan 't handje van 't management opgevoede ideale schoonzonen op twee wielen.
jellevaart 13 augustus 2017 11:59
Boom wint dan wel voor nu het moment een ritje, maar voor de rest heeft hij het hele jaar weinig gepresteerd. Hoop voor Lotto Jumbo dat ze hem een minimaal basissalaris hebben gegeven, want anders is het een dure klant

Boom moet gewoon de benen wat vaker laten spreken en minder praatjes hebben. Ook weer het verhaal van dat hij deze winter niet gaat crossen terwijl hij vorig jaar riep dat hij dat juist nodig hadconfused smiley

Voor de rest blijkt Boom zonder de cortisonen een pak minder te zijn.
ton duk 13 augustus 2017 12:10
Ik ook. Een boef hoort erbij
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen