Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK Bergen: De Duitse voorselectie

Gepost door Wim De Craene 
Wim De Craene 12 augustus 2017 20:09
Quote

Duitsland laat Kittel en Greipel thuis voor het WK wielrennen

ZA 12/08/2017 - 16:38
John Degenkolb wordt de Duitse kopman voor het WK in Bergen. De Duitse ploeg wordt helemaal rond de bonkige sprinter gebouwd. Voor Marcel Kittel en André Greipel is door het heuvelachtige parcours geen plaats in het team.
De Duitse wielerbond heeft een voorselectie van 14 renners bekendgemaakt. John Degenkolb zal de selectie in Noorwegen leiden. Van de overige 13 renners moeten nog 5 namen afvallen.

Voor de tijdrit is titelverdediger Tony Martin een certitude. Het laatste plaatsje is voor Jasha Sütterlin of Nikias Arndt.

Duitse voorselectie
John Degenkolb
Emanuel Buchmann
Marcus Burghardt
Nico Denz
Johannes Fröhlinger
Simon Geschke
Nikias Arndt
Nils Politt
Jasha Sütterlin
Christian Knees
Paul Martens
Christoph Pfingsten
Tony Martin
Rick Zabel

[sporza.be]

Een matige voorselectie voor de wegrit. Zeker wanneer je beseft dat dit land zo'n 80 miljoen inwoners heeft. Daar moet toch wel wat meer kwaliteit uit te destilleren zijn zou je denken? Kijk eens voor de grap wat het veel kleinere België voor mogelijkheden heeft, een wereld van verschil. Zelfs Nederland heeft meer kwaliteit! Bijvoorbeeld een selectie met Terpstra, Dumoulin, Mollema, Poels, Oomen, Kelderman, Van Baarle, Tusveld en Weening kan denk ik meer weerstand bieden tegen de toplanden dan Duitsland. Wel onder voorbehoud natuurlijk want de kans op zware weersomstandigheden is best wel reëel en dan gelden weer andere wetten. Renners die daar slecht tegen kunnen (Slagter bijvoorbeeld) laat je daarom beter thuis.
lodjan 12 augustus 2017 21:46
Ik kan niet wachten op de topselecties van China en India.
predator 12 augustus 2017 22:09
Nou, nou wat een matige ploeg is dit zeg....
Andere Peter 13 augustus 2017 11:00
Te flauw om me eraan te kunnen ergeren.
Pyama 13 augustus 2017 11:22
Totaal geen moeite met dit topic. Het geeft de mogelijkheid voor discussie voor de WK-selecties op een frivole manier.
Ik vind de selectie van Duitsland best de moeite waard. Alleen waarom Rick Zabel en Chris Pfigsten wel en Greipel niet... dat snap ik niet.
Andere Peter 13 augustus 2017 12:07
Gezien de jaarlijks terugkerende vele discussie over WK-selecties, is het misschien best de moeite waard om er één sticky topic van te maken. Een beetje zoals dat zeer gewaardeerde topic van de Tour door Pyama.
ton duk 13 augustus 2017 13:46
Ja, laat Pyama een topic starten over de Baskische selectie voor Bergen
gr
Pyama 13 augustus 2017 20:28
Leuk plan. Gezien de behaalde punten zal dat vast om een 9-koppige WK ploeg gaan. Ik nomineer de volgende selectie voor Bergen:

Euskadi
Bilbao (Astana), Amezqueta (Willier), Bravo (Murias), Castroviejo (Movistar), Chetout (Cofidis), Fraile (Dimension Data), G.Izagirre (Movistar), Irizar (Trek-Segafredo), Sicard (Direct Energie).

Tijdrit: Castroviejo (Movistar), De La Parte (Movistar)

Uiteraard erg jammer dat de kopman niet beschikbaar is.

Voor volgend jaar op het Oostenrijkse klimmersparcours ook alvast de selectie:

J.Izagirre (Bahrein), Anton (Dimension Data), Bilbao (Astana), De la Parte (Movistar), Fraile (Astana), G.Izagirre (Bahrein), Landa (?), Lopez (Sky), Nieve (Orica)

Tijdrit: Castroviejo (Sky) en Jon Izagirre (Bahrein)
ton duk 13 augustus 2017 21:39
smileys with beer
Best indukwekkend
gr
Luijt 14 augustus 2017 00:52
Mij lukt het ook niet dit keer. Wellicht een volgende keer weer!
Walnoot 14 augustus 2017 10:24
Die moffen lijken op het eerste gezicht weinig te zoeken hebben in Bergen. Het is te hopen voor ze dat er een laffe koers komt met alleen de echte toppers vooruit in de finale. Dan kan Degenkolb nog om een mooie ereplaats sprinten. In een zware koers zou Geschke met een beetje mazzel misschien nog wel 16e kunnen worden, denk ik. Denk dat er sowieso weinig aan een duel Matthews-Sagan te doen gaat zijn. Wel om de tweede plek natuurlijk, want Kwiatkowski gaat er van weg sneaken in de laatste kilometers. Ik gok op drie mannen met een gehandicapt Nederlands als moedertaal in de top-10. Crack op 5, Dumoulin op 8, Naesen op 10.
Bromertà 14 augustus 2017 16:34
Volgens profeet Peter Sagan wordt het WK in Bergen "uhh lotturrie." Nou weet ik niet of Duitsers hierin uitblinken, en men zegt dat het geluk met de dommen is, maar bij welk volk komen we dan uit?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen