Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wereldkampioenschap Bergen (Nor) Selecties

Gepost door Pyama 
Pyama 13 augustus 2017 20:40
Wereldkampioenschap Wielrennen

Zondag 24 september 2017
Alle info vind je hier: [www.touretappe.nl]

Selecties
Als "Selectie" of "Voorselectie" is vermeld betreft het een officiele selectie. Anders is het slechts gis- en gokwerk.

Albanie
TT: Halilaj, Sefa, Zhupa

Algerije (1)
Selectie: Reguigui

Argentinie (1)
Selectie: Sepulveda
TT: Sepulveda

Australie (9)
Selectie: Matthews, S.Clarke, Docker, Durbridge, Haymann, Haig, Haussler, McCarthy, Sutherland
TT: Dennis

Azerbaidjan (1)
Selectie: Asadov
TT: Asadov

Belgie (9)
Van Avermaet, Benoot, Keukeleire, Gilbert, O.Naesen, Stuyven, Teuns, J.Vermote, Wellens
TT: Lampaert, De Plus, Campenaerts

Brazilie (1)
-

Canada (3)
Selectie: Duchesne, Houle, Boivin
TT: Houle, Britton

China (1)
-

Colombia (9)
Selectie: Gaviria, Seb.Henao, Seg.Henao, Molano, N.Quintana, Pantano, Restrepo, Soto, Uran

Costa Rica (1)
Selectie: Amador

Denemarken (6)
Selectie: Cort Nielsen, Juul-Jensen, S.Kragh Andersen, Morkov, Pedersen, Valgren
TT: L.N.Hansen, Madsen

Duitsland (9)
Selectie: Burghardt, Geschke, Arndt, Politt, Sutterlin, Martens, T.Martin, Zabel
TT: T.Martin, Arndt, Sutterlin

Ecuador (1)
-

Eritrea (3)
Berhane, Debesay, Gebreigzabhier, Kudus, Teshome
TT: Berhanse, Debesay, Kudus, Teshome

Estland (3)
Selectie: Raim, Jakin, Nommela

Frankrijk (9)
Selectie: J.Alaphilippe, Barguil, Calmejane, Gallopin, Gautier, Gougeard, Le Gac, Roux, J.Simon
TT: Gougeard

Guyana
TT: Burrowes

Griekenland
Selectie: Kastrantas

Groot-Brittannië (9)
Selectie: Doull, Kennaugh, Blythe, Christian, Dibben, Geoghegan Hart, Stannard, Swift, Thwaites
TT: Geoghegan Hart, Froome

Hong Kong
Selectie: Cheung
TT: Cheung

Ierland (6)
Selectie: Dunne, D.Martin, McKenna, Mullen, Roche, Shaw
TT: Roche

Italie (9)
Selectie: Bettiol, Bennati, Colbrelli, De Marchi, Moscon, Puccio, Trentin, Ulissi, Viviani
Reserve: Canola, Villella
TT: Moscon

Iran (1)
-

Japan (1)
Selectie: Arashiro

Kazachstan (3)
Bizhigitov, Gruzdev, Lutsenko, Tleubayev, Zakharov, Zeits
TT: Bizhigitov, Gruzdev, Lutsenko, Zeits

Korea (1)
-

Kroatie (1)
Durasek

Letland (1)
Neilands, Skujins

Litouwen (1)
Selectie: Konovalovas
TT: Konovalovas

Luxemburg (6)
Selectie: Drucker, Kirsch, Jungels
TT: Jungels

Marokko (1)
Haddi, Mraouni
TT: Haddi

Mexico
TT: Martins, Prado

Nederland (9)
Selectie: T.Dumoulin, Terpstra, Van Emden, Langeveld, Mollema, Boom, Poels, De Kort, D.van Poppel
TT: T.Dumoulin, Kelderman

Nieuw-Zeeland (3)
Selectie: Bauer, Bevin, Smith
TT: Bond

Noorwegen (9)
Selectie: Kristoff, Boasson Hagen, Eiking, Grøndahl Jansen, Hoelgaard, Jensen, Korsaeth, Stake Laengen, Skjerping
TT: Boasson Hagen, Vangstad

Oekraine (3)
Selectie: Grivko, Rybaruk
TT: Grivko, Rybaruk

Oostenrijk (3)
Selectie: Haller, Muhlberger, Postlberger
TT: Postlberger, Zoidl

Pakistan
Khan

Polen (6)
Selectie: Kwiatkowski, M.Bodnar, Golas, Paterski, Poljansi, Wisniowski
TT: Bialoblocki, M.Bodnar

Portugal (6)
R.Costa, J.Goncalves, Guerreiro, Machado, Oliveira, Vilela
TT: R.Costa, Oliveira

Roemenie (1)
Selectie: Tvetcov
TT: Tvetcov

Rusland (6)
Selectie: Belkov, Chernetsky, Kuznetsov, Savitsky, Shilov, I.Zakarin
TT: I.Zakarin, Belkov

Rwanda (1)
Selectie: Ndayisenga
TT: Ndayisenga

Singapore
TT: Tan, Teoh

Slovenie (6)
Selectie: Mezgec, Mohoric, Pibernik, Polanc, Roglic, Tratnik
TT: Roglic, Tratnik

Slowakije (6)
Selectie: P.Sagan, Baska, Kolar, J.Sagan, Canecky, Tybor

Spanje (9)
Selectie: Castroviejo, Erviti, Je.Herrada, G.Izagirre, Rojas, Soler, De La Cruz, L.Mas, L.L.Sanchez
TT: Castroviejo, G.Izagirre

Syrie
TT: Al Jaser, Wais

Tsjechie (6)
Selectie: Barta, Cerny, Kreuziger, Polnicky, Stybar, Vakoc
TT: Barta

Tunesie (1)
-

Turkije (1)
-

Verenigde Staten (6)
Selectie: Bookwalter, Brown, Howes, Reijnen, Rosskopf, van Garderen
TT: Rosskopf, van Garderen

Venezuela (1)
Selectie: Godoy, Salinas

Wit-Rusland (3)
Selectie: Bazhkou, Kiryienka, Krasilnikau, Samoliau, Siutsou, Sobal
TT: Kiryienka, Samoliau, Siutsou

Zuid-Afrika (3)
Selectie: Impey, R.Janse van Rensburg, Smit
TT: Smit

Zweden (1)
Selectie: T.Ludvigsson
TT: T.Ludvigsson

Zwitserland (6)
Albasini, Dillier, Kung, Lienhard, Rast, Schar
Reserve: Hollenstein, Elmiger
TT: Kung, Hollenstein

Laatste wijziging:
Gehele update



34 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2017 11:25 door Pyama.
predator 13 augustus 2017 21:58
Eindhovuh 14 augustus 2017 10:59
Hoe zwaar is het nou echt? (Los van dat de renners dat bepalen, het weer, etc)
Walnoot 14 augustus 2017 11:11
[bergen2017.no]

Niet heel makkelijk dus. Zou zeggen iets meer dan 200 hoogtemeters per ronde, 12 keer. Op het oog vergelijkbaar met Quebec. De klim is 98 hoogtemeters aan 6,4%. Enigszins vergelijkbaar met de aankomst in Longwy in de Tour zou ik zeggen, alhoewel die een paar steilere stukjes had. Maar in tegenstelling tot die wedstrijden geen aankomst boven. Er schijnen nog wat kasseien te zitten na de afdaling, en het laatste stuk is heel bochtig, zoals je kan zien. Niet evident om een achtervolging op poten te zetten in dat tweede gedeelte.
Arsimo 14 augustus 2017 12:38
Wel wat lang rondje voor een WK, 19,1 km. Maakt voor tv niets uit, maar voor kijkers langs de kant betekent het wel maar relatief weinig passages, ook door de aparte aanloop.

En als het de hele dag regent - waar behoorlijke kans op is - een kleine pauze voor de renners toch: elke ronde een paar honderd meter droog als ze door een (goed verlichte) tunnel rijden.
Prikdude 14 augustus 2017 15:12
Hele parcours staat (meerdere malen) op ya tube. Dat bochtige einde gaat wel over landingsbanen van wegen en zag geen (noemenswaardige) kasseien. Hopen op apocalyptische omstandigheden. Hup Trump! Hup Kim Jong-Un!
Bromertà 14 augustus 2017 16:08
Carlos Danger 14 augustus 2017 18:16
Al een vroege vlucht?
Andere Peter 14 augustus 2017 20:11
Leon 14 augustus 2017 20:52
na de klim nog 3 km afdaling en 8 km vlak. Lijkt me wat veel om een groepssprint te voorkomen
Wim De Craene 14 augustus 2017 22:09
De landen die op 15 augustus in de top 10 staan van de landenranking mogen met het maximale aantal van negen renners deelnemen. De top 10 ziet er nu zo uit:
Quote

Rank Name Nation Code Points
1 BELGIUM BEL 13861,65
2 SPAIN ESP 11859
3 COLOMBIA COL 11819
4 FRANCE FRA 11012
5 ITALY ITA 10875
6 AUSTRALIA AUS 9894,75
7 NETHERLANDS NED 9204,8
8 GREAT BRITAIN GBR 8479
9 GERMANY GER 7132
10 NORWAY NOR 5621

Polen valt er net buiten.
Wim De Craene 14 augustus 2017 22:23
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe zwaar is het nou echt? (Los van dat de renners
> dat bepalen, het weer, etc)

De Belgen hebben het parcours in april al verkend.

Naesen over WK-omloop: "Het parcours ligt me, maar het mocht iets zwaarder zijn"
[sporza.be]
predator 14 augustus 2017 23:15
Nou, schrijf Kwiatkowski, EBH en Sagan maar op.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/08/2017 23:53 door predator.
Prikdude 15 augustus 2017 01:06
Video van het hele rondje: [www.youtube.com]

Specifieke punten:
- Voet eerste klimmetje
- Tweede klimmetje
- Vanaf opdraaien Salmon Hill
- Kasseienstrookje

Buiten de verwachte regenval kan de wind in de laatste kilometers naar de finish ook nog een rolletje gaan spelen.
Remko 15 augustus 2017 08:40
Ongelooflijk, België op positie 1, voor zo'n klein land!
El Mik 15 augustus 2017 11:33
Noorwegen doet er relatief nauwelijks voor onder. Onvoorstelbaar, al doet de fictieve natie Maastricht het nog veel beter.
Walnoot 15 augustus 2017 12:35
Denk dat het minder fictieve Baskenland het nog beter doet dan België. Maar goed, als we even wel wezen kunnen we die Waal met zijn cortisonenkop niet meer meetellen, Tim Wellens in tweeën en hakken en het dan gewoon over het Vlaamsche wielrennen hebben. Die zijn dan relatief waarschijnlijk weer beter dan de Basken, alhoewel absoluut onze cocavrienden dan zullen leiden.
Kuiperberg 15 augustus 2017 20:40
Die ultralange aanloop naar het parkoers is dermate geestdodend dat zo maar een groepje een kwartier of meer kan uitlopen. Ik heb weleens mooiere en spannender parkoersen gezien.
El Mik 15 augustus 2017 21:39
Dat was in Australië toch ook best leuk? Of op de Olympische Spelen in London.
diravi 15 augustus 2017 22:10
ton duk 16 augustus 2017 17:53
Mijn Polen komt met Michał Kwiatkowski., Rafael Majka Łukasz Wiśnowski, Michał Gołaś, Maciej Paterski en Maciej Bodnar.
gr
Prikdude 16 augustus 2017 18:34
Geen verkeerd team. Paterski vroege vlucht, Bodnar en Wisniowski voor eventueel kopwerk, Majka voor de vorentscheidung en dan aan den bloemke om tegen Peter, Edvald, Greg en Matteo te zeggen: neen, 'tis aan u..
Wanny 17 augustus 2017 08:43
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ongelooflijk, België op positie 1, voor zo'n
> klein land!


Klassiekers lijken me wat overgewaardeerd, want in de rondes zijn de Belgen nergens te bekennen. En goede sprinters hebben ze ook niet. In het eendagswerk zijn ze dan weer erg dominant.
Remko 17 augustus 2017 10:13
En die Slowaken, wat een team!
Wim De Craene 17 augustus 2017 21:14
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Remko Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ongelooflijk, België op positie 1, voor zo'n
> > klein land!
>
>
> Klassiekers lijken me wat overgewaardeerd, want in
> de rondes zijn de Belgen nergens te bekennen.
En
> goede sprinters hebben ze ook niet. In het
> eendagswerk zijn ze dan weer erg dominant.

De tripel van Teuns gemist?
Wim De Craene 18 augustus 2017 06:22
Quote

New Zealand announce Bergen 2017 Worlds squad

Linda Villumsen and George Bennett lead the line

New Zealand has announced its team for the 2017 World Championships in Bergen with George Bennett and Linda Villumsen leading the line.

Rowing Olympic gold medallist Hamish Bond makes his first appearance at the Worlds after his move to cycling. Bond and Bennett will represent New Zealand in the 31km time trial which features the steep Mont Floyen finale. The road team features Jack Bauer (Quick Step-Floors), Patrick Bevin (Cannondale-Drapac), and Dion Smith (Wanty Group Gobert).

2015 World time trial champion Villumsen and Jaime Nielsen have been selected for the race against the clock. The road team features Villumsen and Georgia Williams (Orica-Scott).

"It is a very powerful New Zealand team and there was a lot of competition especially for the men's road race where we only had three quota spots," said Cycling New Zealand Chief Executive, Andrew Matheson. "There are several riders who are competing in the Vuelta á Espana but we had to select the team now, and just could not predict how they would come out of three weeks of very tough racing.

"But all three riders we have selected for the road race were outstanding in the Tour de France. It is probably the strongest competition we have ever had to select the men's road race team. George Bennett signalled to us that he was keen to compete in the time trial because of the unique nature of this course which should suit him."

Bond, 31, won gold in the men's coxless pair at the 2012 and 2016 Olympic Games and is also an eight-time world champion. Since making the switch to cycling, Bond has focused on the time trial with third place after nationals and Oceania Championships his stand out results.

"We have been so impressed with the performances and the attitude from Hamish in his switch to cycling. It is very clear to us why he has achieved so much because has left no stone unturned in his preparation including a lot of work on the course," added Matheson.

Villumsen rejoined the peloton in June with Véloconcept Women and has earned her place in the squad with Matheson confident of success.

"We are delighted that Linda has returned to the top of the women's tour, and Georgia has really prospered with her opportunity with Orica-Scott, who are one of the powerhouse women's teams," he said. "Jaime has enjoyed her opportunity to test herself in time trial and her recent effort with the one-hour on the track, gives an idea of her tremendous strength and stamina."

The U23 men's team will feature Regan Gough (An Post-Chain Reaction), Sam Dobbs (Attaque Team Gusto, Cambridge), and Luke Mudgway (RTS Monton Racing) with Gough riding the time trial. Rounding out the squad are junior riders Oscar Elworthy and Ben Hamilton.

[www.cyclingnews.com]
Sub Culture 18 augustus 2017 13:35
België vaardigt Lampaert, Campenaerts en De Plus af voor het WK tijdrijden.
Bergvlakte 18 augustus 2017 13:39
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> België vaardigt Lampaert, Campenaerts en De Plus
> af voor het WK tijdrijden.

Weinig verassend
Heisenberg 18 augustus 2017 13:54
Moet het bij Nieuw-Zeeland niet G. in plaats van S. Bennett zijn?
Sub Culture 18 augustus 2017 17:13
De Plus is wel een opvallende keuze.
Wijst er allicht op dat hij als werkpaard mee mag naar het WK
diravi 18 augustus 2017 19:47
Bergvlakte 18 augustus 2017 21:33
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/08/2017 21:38 door Bergvlakte.
Meneer 60% 19 augustus 2017 13:21
Ik vind speculeren over de Nederlandse (en vooruit, ook Belgische) selectie altijd één van de leukste jaarlijkse momenten op dit forum. Hoe onbelangrijk het misschien ook is. Wie moeten het worden?

Voorzichtig voorzetje:
Dumoulin, Boom, Danny van Poppel, Terpstra, Van Baarle, Mollema, Poels en als knechten Timmer en Clement.

Rijdt MvdP eigenlijk bij de beloftes mee? Dat mag hij toch nog wel?

België kan absoluut één van de sterkste ploegen afleveren voor een parcours als dit. Hopelijk voor hen rijden ze minder dom dan vorig jaar. De namen mag iemand anders invullen.
Wim De Craene 19 augustus 2017 21:14
Boom en Van Poppel bezitten onvoldoende klimvermogen voor dit parcours. Tevens kunnen ze de afstand niet aan (276,5 km). Ik denk dat je zoveel mogelijk renners moet meenemen die:

1) Goed bestand zijn tegen barre weersomstandigheden
2) Redelijk tot goed kunnen klimmen
3) Bewezen hebben de afstand van klassiekers aan te kunnen
4) Een technische afdaling goed kunnen doorstaan

Clement is een mooi weer coureur en tevens geen held is in afdalingen. Ook niet meenemen dus. De rest van je selectie klinkt wel enigszins logisch.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2017 21:15 door Wim De Craene.
Prikdude 20 augustus 2017 00:46
Wim De Craene Schreef:
-------------------------------------------------------

> 4) Een technische afdaling goed kunnen doorstaan

[www.youtube.com]
Curzio 20 augustus 2017 08:29
Toch lastig met al die geparkeerde auto's.

Verder zou ik Van Poppel zeker wel meenemen (Danny), je weet maar nooit, bij een tamme koers kan hij wellicht overleven en daarnaast ook goed voor z'n ontwikkeling. Boom mag worden thuisgelaten inderdaad.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2017 08:31 door Curzio.
Ruudje2209 20 augustus 2017 08:51
Zal weening toch ook meenemen. Die Noorse wegen liggen hem wel.
Prikdude 20 augustus 2017 09:23
Boom altijd mee, juist omdat hij zo onbetrouwbare vlegel is.
ton duk 20 augustus 2017 09:52
Juist, gewoon 5 man TLJ en 4 man Roompot
KNWU moet 's sponsortechnisch denken
gr
El Mik 20 augustus 2017 10:21
Boom zou juist 1 van de eersten zijn die ik mee zou nemen.
Denk aan Valkenburg. Je hebt wel tientallen Nederlanders die een rapportcijfer tussen de 5 en een 6 kunnen gaan scoren, Boom kan een 3 of 4 worden maar ook een 7 of 8.
Curzio 20 augustus 2017 11:19
Ik zou liever met een wat gestructureerde plan koersen. Afhankelijk van de zwaarte van het parcours lijkt Dumoulin mij de absolute kopman, met misschien 2 van het drietal Mollema/Poels/Terpstra als joker en een man met een goede sprint (Van Poppel) die zich mag sparen. De rest moet in dienst rijden (Timmer + De Kort bijvoorbeeld in het peloton, met Van Baarle en Clement voor het traditionele aanvalswerk in de voorfinale).
lodjan 20 augustus 2017 12:11
Ik mis Langeveld.
merijntje mortirolo 20 augustus 2017 12:35
-
Die missen 'we' al jaren, toch?
El Mik 20 augustus 2017 12:59
Je hebt niks aan een gestructureerd plan (als het plan tenminste alle ballen op de kopman is, zie de Belgen in Qatar die alles op Boonen zetten) als je geen favoriet hebt, je moet juist op de verrassing spelen en iemand als Boom of desnoods Slagter kan verrassen.
Timmer of De Kort niet en voor Poels is het parcours niet zwaar genoeg.
Curzio 20 augustus 2017 14:20
Je hebt er ook weinig aan om te blijven speculeren op die wonderdag van renners die al jarenlang teleurstellen als het gaat om het rijden van finales in echt lange en zware koersen. Slagter meenemen is echt volkomen zinloos. Boom kan je over twisten.

Verder denk ik dat Dumoulin echt wel potten moet kunnen breken op dat parcours en ik zou graag zien dat hij zo goed mogelijk ondersteund wordt. Topfavoriet is hij uiteraard niet, maar als er een elitegroepje van 10 overblijft en Dumoulin demarreert, dan moet ik nog zien wie hem gaat halen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2017 15:01 door Curzio.
Prikdude 20 augustus 2017 14:53
Je hebt gewoon een kundige bondscoach nodig die in de dagen voorafgaand aan de koers tegen de renners met de minste benen zegt: niet zeiken maar knechten (al dan niet in een vroeg aanvallende rol), of dit is de laatste keer dat je een WK rijdt. Renners als Boom (en Mollema, Poels, Kruijswijk etc.) kunnen heus wel een bidonnetje halen en vervolgens ook nog nuttig zijn voor eventueel beukwerk en/of aanvallende pressie. Voor een Timmer en De Kort is het enkel bidonnetjes halen en de barkrukken in het hotel opwarmen. Als je mindere renners gaat meenemen terwijl er (veel) betere beschikbaar zijn omdat je er geen goed geheel van kan smeden moet je subiet je functie neerleggen.
predator 20 augustus 2017 22:43
Eens met Prikdude. De sterkste renners en twee kopmannen, te weten Mollema en.Dumoulin. En dan hopen dat het een chaotische wedstrijd wordt. En oh ja, vooral géén kopwerk doen.
Van Avermaet lijkt me bij de Belgen de absolute kopman, met als jokers Wellens, Teuns en Naesen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2017 22:43 door predator.
Walnoot 20 augustus 2017 23:45
Wat dacht je van Gilbert? Stuyven gaat ook zeker een rol spelen als hij zijn vorm vast kan houden.

Nederland moet Van Poppel natuurlijk altijd meenemen. De kans op een sprint van een groepje van een man of 20-30 lijkt me bijzonder groot. Wellicht zitten er wat mensen voor, maar dan nog is Een aanklampende Van Poppel een goede kans op een mooie klassering. Terpstra en Boom zijn typische kampioenschapsrenners, moeten ook altijd mee. Weening is ook een leuke wat dat betreft. Mocht de nood aan de man komen kunnen die drie op kop rijden, maar Nederland moet natuurlijk vooral anticiperen. België idem. Ze hebben veel renners die mee kunnen doen om de ereplaatsen, maar niemand die met de echte favorieten naar de streep kan.

Sagan, Matthews, Kwiatkowski. Voor de duidelijkheid.
predator 20 augustus 2017 23:58
Ik krijg de indruk dat Gilbert nog niet helemaal fit is (zie San Seb). Als het met bakken naar beneden komt, zie ik geen 30 man sprinten. Terpstra, Boom en Weening lijken me ook logisch.
Latino 21 augustus 2017 09:22
Op basis van wat eigenlijk is het realistisch om te verwachten dat Van Poppel bij de beste 20-30 renners zit na 276,5 km op een heuvelachtige omloop in een koers met een zeer sterk deelnemersveld?
Walnoot 21 augustus 2017 09:36
Op basis van zijn prestaties uit het verleden en groeicurve is dat niet zo super onrealistisch in een koers die ongeveer even heuvelachtig is als de GP de Quebec. En des te matter de koers, des te groter die groep gaat zijn, dus des te groter de kans dat hij er nog is. Lijkt me scenario waar Nederland best rekening mee kan houden, aangezien we zoals gezegd geen plan A hebben om een heel team voor op te offeren.
Curzio 21 augustus 2017 09:48
Voor mij blijft Dumoulin de enige echte kopman, maar als het parcours inderdaad niet zo zwaar is zou ik Terpstra eerder bombarderen tot de tweede man dan Mollema. Zeker als hij zichzelf lekker in vorm fietst via de Vuelta. En misschien zijn z'n Quick-Step vriendjes wel net iets minder geneigd achter hem aan te rijden.
Latino 21 augustus 2017 09:53
Wellicht even heuvelachtig als Quebec maar ook zo'n 70 km langer. En in de klassiekers/WK waar Van Poppel aan heeft deelgenomen komt hij er niet aan te pas. Dus op welke prestaties uit het verleden doel je dan eigenlijk?
ton duk 21 augustus 2017 09:59
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Boom zou juist 1 van de eersten zijn die ik mee
> zou nemen.
> Denk aan Valkenburg.

Is dat ook niet incl het verhaal dat de toenmalige bondscoach v Vliet BOOM eraan moest herinneren dat meesprinten voor een top10-plek best aan te bevelen was ?

gr
Walnoot 21 augustus 2017 13:04
Oh, bijvoorbeeld onderstaand prestaties. En de operatieve lettergreep die je gemist hebt is "groei". Het jochie is nog steeds een jochie. Ik kijk uit naar het geneuzel waarmee je alle onderstaande resultaten gaat denigreren.

[cqranking.com]
[cqranking.com]
[cqranking.com]
[cqranking.com]
[cqranking.com]
[cqranking.com]
[cqranking.com]
Wim De Craene 21 augustus 2017 21:41
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Boom altijd mee, juist omdat hij zo onbetrouwbare
> vlegel is.

Boom is wat betreft het niet aan kunnen van de afstand anders zeer betrouwbaar.
Wim De Craene 21 augustus 2017 22:53
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> België kan absoluut één van de sterkste ploegen
> afleveren voor een parcours als dit. Hopelijk voor
> hen rijden ze minder dom dan vorig jaar. De namen
> mag iemand anders invullen.


Avermaet, Gilbert, Naesen, Benoot, Wellens, Stuyven, Lampaert, Teuns en Keukeleire. eye popping smiley
Miquel1983 26 augustus 2017 08:39
Wim De Craene Schreef:
-------------------------------------------------------
> Prikdude Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Boom altijd mee, juist omdat hij zo
> onbetrouwbare
> > vlegel is.
>
> Boom is wat betreft het niet aan kunnen van de
> afstand anders zeer betrouwbaar.

Daarom heeft Boom ook top4-top-6 klasseringen gehaald op WK Valkenburg, Ronde van Vlaanderen en Parijs Roubaix. Omdat die koersen maar 200 km waren natuurlijk en qua parcours niet kunnen tippen aan Bergen winking smiley

Bovendien is Boom een typische slecht-weer-renner, dus altijd meenemen op dit parcours.

Laat mannen als de Kort en Timmer alsjeblieft thuis zeg. Neem dan als knecht gewoon Langeveld mee (wat ook lijkt te gebeuren). Die is al jaren wegkapitein en heeft meer inhoud dan eerder genoemde twee.
Miquel1983 26 augustus 2017 08:44
Jammer trouwens dat de wegwedstrijd in Bergen niet zwaarder is. Na meerdere jaren van niet-klim-WK-parcoursen had het wel een keer gemogen wat mij betreft, al hebben we natuurlijk ook Rio al gehad.

Ik kijk eerder uit naar de tijdrit. Dat parcours is relatief zwaarder en Tom Dumoulin op het lijf geschreven.
Slimmerd 26 augustus 2017 08:45
Nog een jaar geduld hebben!
Wim De Craene 27 augustus 2017 06:13
Miquel1983 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wim De Craene Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Prikdude Schreef:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Boom altijd mee, juist omdat hij zo
> > onbetrouwbare
> > > vlegel is.
> >
> > Boom is wat betreft het niet aan kunnen van de
> > afstand anders zeer betrouwbaar.
>
> Daarom heeft Boom ook top4-top-6 klasseringen
> gehaald op WK Valkenburg, Ronde van Vlaanderen en
> Parijs Roubaix. Omdat die koersen maar 200 km
> waren natuurlijk en qua parcours niet kunnen
> tippen aan Bergen winking smiley

Bergen heeft wel circa 1500 hoogtemeters meer dan Valkenburg. En in Valkenburg wist Boom niet in dezelfde tijd van de winnaar te eindigen dus kon hij de afstand niet aan. De enige keer dat hem dat wel lukte was in de 2015 editie van Parijs-Roubaix. Maar dat was juist een atypische editie van die koers omdat deze lang op slot bleef en dat is in het voordeel van de renners met een kleine motor zoals Boom. Ik denk dat de afwezigheid van Boonen en Cancellara vanwege blessures daar de oorzaak van is geweest. Dat duo wil die koers altijd hard maken maar in 2015 voelde niemand zich daartoe geroepen.
Wim De Craene 27 augustus 2017 06:42
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nog een jaar geduld hebben!

Volgens enkele bronnen is dit het parcours van volgend jaar:

merijntje mortirolo 27 augustus 2017 07:22
-
Als daar geen sympathieke, übergetalenteerde Belg wint, zijn er geen zekerheden meer in de koers.

Ziet er wel kek uit, trouwens.
Slimmerd 27 augustus 2017 09:35
Dat lijkt me geen rondje wat je acht keer gaat afleggen, maar dat gaat wel iets worden!
Miquel1983 27 augustus 2017 18:04
Wim De Craene Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> Bergen heeft wel circa 1500 hoogtemeters meer dan
> Valkenburg. En in Valkenburg wist Boom niet in
> dezelfde tijd van de winnaar te eindigen dus kon
> hij de afstand niet aan. De enige keer dat hem dat
> wel lukte was in de 2015 editie van
> Parijs-Roubaix. Maar dat was juist een atypische
> editie van die koers omdat deze lang op slot bleef
> en dat is in het voordeel van de renners met een
> kleine motor zoals Boom. Ik denk dat de
> afwezigheid van Boonen en Cancellara vanwege
> blessures daar de oorzaak van is geweest. Dat duo
> wil die koers altijd hard maken maar in 2015
> voelde niemand zich daartoe geroepen.

Uiteraard was Degenkolb die dag maar halfslachtig aan het koersen winking smiley Kan me tevens herinneren dat Stybar en ene Greg sprintten voor plaats 2 en 3; niet te vergelijken met Cancellara en een reeds uitgerangeerde Boonen natuurlijk.

En een 5e plaats op een WK is inderdaad een teken dat je niet mee kunt met de besten...

Dat er misschien te veel hoogtemeters zijn op dat parcours voor Boom zou wel kunnen, maar nog steeds denk ik dat de onvoorspelbaarheid van Boom een reden is om hem te selecteren i.p.v. renners die weliswaar voorspelbaar zijn maar niet veel meer zijn dan pelotonvulling.
El Mik 27 augustus 2017 18:48
"in Valkenburg wist Boom niet in dezelfde tijd van de winnaar te eindigen dus kon hij de afstand niet aan"

Als dát het criterium is dan kon hij de afstand wel aan in MSR 2016 met zijn 25e plaats in dezelfde tijd als Demare :zzz


En als MSR niet telt wegens te makkelijk dan kunnen we waarschijnlijk niet eens 5 Nederlanders vinden die wel voldoen aan jouw criterium.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2017 19:00 door El Mik.
ton duk 27 augustus 2017 19:10
One of those days. Love it! #hobby #mortirolo #gavia...Dumoulin is er al voor aan het trainen
gr
Pyama 27 augustus 2017 19:46
Zie de eerder geposte selectie voor Euskadi in 2018
shake 28 augustus 2017 16:35
Selectie Nederland bekendgemaakt

[nieuws.knwu.nl]
Prikdude 28 augustus 2017 16:45
Walnoot 28 augustus 2017 16:50
Conclusie voor de mannen wegwedstrijd: alleen renners van WT-teams geselecteerd. Onder andere Weening, en Ligthart leken logisch maar vallen daardoor buiten de boot. Afwezig zijn ook onder andere Kelderman, Van Poppel, Kruijswijk, Van der Hoorn, Duyn en Van der Poel (om begrijpelijk redenen natuurlijk). 'Vraagtekens' van de ploeg zijn De Kort, Langeveld, Poels en Van Emden. Shoot!
Arsimo 28 augustus 2017 17:06
Geen van Poppel? Da's dom.

Is er nog iets met reserves mogelijk? Is Kelderman - die wel aan de tijdrit meedoet - reserve voor de wegrit? Zou het van de laatste dagen in de Vuelta laten afhangen of Poels of Kelderman start. Als Poels goed eindigt dan is het een goede keus, maar op dit moment vind ik hem niet de vorm hebben om een startplek te rechtvaardigen. Alleen een hele goede Poels heeft op dat parkoers enige meerwaarde - een doorsnee Poels niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2017 17:06 door Arsimo.
El Mik 28 augustus 2017 17:09
Ik zou Sam Oomen bij de afwezigen zetten, die was op het EK vorig jaar nog erg goed (beter dan kopman Poels) en is in goede vorm.

Waarom Van Emden geselecteerd is begrijp ik helemaal niets van. De Kort had ik ook thuis gelaten. In plaats daarvan Kelderman en Oomen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2017 17:09 door El Mik.
Wanny 28 augustus 2017 17:24
Als je van Poels iets verwacht, dan presteert ie meestal niks. Dus als we hem nou met zijn allen vergeten, dan wordt ie misschien wel wereldkampioen.
Van Emden en De Kort zijn wel mannen met inhoud die kunnen werken.

Van Poppel had ik wel meegenomen. Roompot jongens hebben dit seizoen nog niet kunnen imponeren. Oomen zou ik lekker laten bijkomen van zijn eerste grote ronde.

Alles bij elkaar toch wel een mooie verzameling sterke renners. Wat dat betreft is de spoeling weleens dunner geweest.
Curzio 28 augustus 2017 17:56
Precies.

Overigens hebben Kelderman en Kruijswijk volgens mij nog nooit wat noemenswaardigs gepresteerd in een eendagswedstrijd, dus geen reden om die te verkiezen boven bewezen waardevolle knechten (Van Emden, zie de Giro, en De Kort.). Misschien is het gemis van Clement daarom wel opvallender?
Cyclad 28 augustus 2017 18:30
Ik vind het een aardige selectie. ´k Zou Danny van Poppel (prima in vorm) als snelle man hebben meegenomen in plaats van De Kort of Boom.
predator 28 augustus 2017 19:56
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Conclusie voor de mannen wegwedstrijd: alleen
> renners van WT-teams geselecteerd. Onder andere
> Weening, en Ligthart leken logisch maar vallen
> daardoor buiten de boot. Afwezig zijn ook onder
> andere Kelderman, Van Poppel, Kruijswijk, Van der
> Hoorn, Duyn en Van der Poel (om begrijpelijk
> redenen natuurlijk). 'Vraagtekens' van de ploeg
> zijn De Kort, Langeveld, Poels en Van Emden.
> Shoot!

Ik mis Clement en Weening.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2017 20:03 door predator.
Arsimo 28 augustus 2017 20:23
Kelderman reed wel eens heel aardige finales in de Canadese "klassiekers". Zowel kwa parkoers als moment in het jaar overeenkomstig met dit wk. Als hij goed uit de Vuelta komt zou ik hem zeker meegenomen hebben.
Brieske 28 augustus 2017 20:47
GEEN BOOGERD?!?
Sub Culture 28 augustus 2017 22:03
Op basis waarvan is zo'n Langeveld geslecteerd?
El Mik 28 augustus 2017 22:07
Van Emden en de Kort vind ik niet echt bewezen knechten op een parcours als dit. Ik verwacht dat beiden al lang onder de douche staan voor de finale begint.

Wat heeft Clement dan meer gepresteerd in eendagskoersen dan Kelderman of Oomen? Ik kan me echt niks voor de geest halen.
Oomen heeft vorig jaar op het EK (als knecht van Poels!) en ook in LBL heel behoorlijk gereden tot in de finale. Kelderman heeft wat goede ritten op "klassieke parcoursen" in de ENECO Tour en ook de Vuelta van een paar jaar terug gereden en in Canada zoals iemand al zei. En belangrijker nog: beiden zijn in topvorm.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2017 22:07 door El Mik.
Slimmerd 28 augustus 2017 22:18
Om Lucho te pleasen
predator 28 augustus 2017 22:30
Brieske Schreef:
-------------------------------------------------------
> GEEN BOOGERD?!?

Die is toch gestopt?
Lucho Herrera 28 augustus 2017 22:32
- op basis van:

Ervaring
Goed in de groep liggen
Niet te beroerd om te knechten op WK's
Komt het best tot zijn recht in koersen langer dan 250km
3e plek Parijs - Roubaix
Koersinzicht

Maar op basis van zijn huidige vorm (ziek in Binck Bank Tour en DNF in Plouay) snap ik dat hij niet onomstreden is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2017 22:41 door Lucho Herrera.
predator 28 augustus 2017 22:32
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van Emden en de Kort vind ik niet echt bewezen
> knechten op een parcours als dit. Ik verwacht dat
> beiden al lang onder de douche staan voor de
> finale begint.
>
> Wat heeft Clement dan meer gepresteerd in
> eendagskoersen dan Kelderman of Oomen? Ik kan me
> echt niks voor de geest halen.
> Oomen heeft vorig jaar op het EK (als knecht van
> Poels!) en ook in LBL heel behoorlijk gereden tot
> in de finale. Kelderman heeft wat goede ritten op
> "klassieke parcoursen" in de ENECO Tour en ook de
> Vuelta van een paar jaar terug gereden en in
> Canada zoals iemand al zei. En belangrijker nog:
> beiden zijn in topvorm.

Clement en Weening rijden goed in Noorwegen. Is gezien de omstandigheden een voordeel.
El Mik 28 augustus 2017 22:52
De omstandigheden worden veel te zwaar meegewogen door veel mensen...

Dat Clement vorig jaar goed gereden heeft in een Noorse ronde ergens begin augustus zegt he-le-maal niets over hoe hij zal rijden in een eendagskoers eind september die toevallig ook in Noorwegen is.
Bovendien reed hij een paar weken na die goede Noorse ronde juist heel slecht in een andere Noorse ronde (maar ook dat zegt helemaal niets).
Carlos Danger 28 augustus 2017 23:17
Neerlands Noorse(Thorwald) coach neemt Langeveld (reed één wedstrijd, P-R, goed) mee en laat
Weening (garantie op succes in Noorwegen) thuis.
Jammer, weer een kans verkwanseld.
Sjorsoll 29 augustus 2017 00:27
Volgens de NOS zit Kelderman er wel bij. Ik lees teletekst.
Neem aan dat die in de war zijn met de tijdrit? Of niet?
Sjorsoll 29 augustus 2017 01:36
Zag even later dat ze tien namen noemen. De tiende zal Kelderman zijn...
Curzio 29 augustus 2017 08:10
Clement hoeft niet meer gepresteerd te hebben dan Kelderman en Oomen, omdat hij meegaat als knecht en zich op dat vlak ruimschoots bewezen heeft. Kelderman bijvoorbeeld is nu niet de handigste in het laveren door het peloton. Ik zie gewoon niks in een team met 9 darkhorses. 1 kopman, twee reserves en de rest in een dienende of tactische rol.
Latino 29 augustus 2017 08:53
shake Schreef:
-------------------------------------------------------
> Selectie Nederland bekendgemaakt
>
> [nieuws.knwu.nl]
> ie-op-de-wk-in-bergen-de-strijd-aangaan


In kwalitatief opzicht niet de beste selectie. Binnen 180 km ben je Boom, Langeveld, De Kort en Van Emden vermoedelijk al kwijt. En dan moet je nog ruim 90 km opboksen tegen tegen landen die nog wel 9 man in koers hebben. Gelukkig heeft Veneberg niet Danny van Poppel meegenomen. Die bewees onlangs in die Bretagne klassieker maar weer eens er niet veel van te kunnen als een koers langer is dan 180 km.
Maar ik begrijp wel dat de bondscoach niet per se kiest voor de beste 9 renners. Het zal wel in overleg gaan met de kopmannen die zo hun voorkeur hebben voor een knecht. Zo zal Mollema zich wel sterk gemaakt hebben voor ploegmaat Koen de Kort die hem gedurende de dag moet gaan beschermen. Toch had ik liever meer kwaliteit gezien. Met bijvoorbeeld Oomen, Kelderman, Weening en waarom niet Taco van der Hoorn had dat gekund.
Latino 29 augustus 2017 08:55
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Clement hoeft niet meer gepresteerd te hebben dan
> Kelderman en Oomen, omdat hij meegaat als knecht
> en zich op dat vlak ruimschoots bewezen heeft.
> Kelderman bijvoorbeeld is nu niet de handigste in
> het laveren door het peloton.
Ik zie gewoon niks
> in een team met 9 darkhorses. 1 kopman, twee
> reserves en de rest in een dienende of tactische
> rol.


Clement is nog minder dan Kelderman daar handig in hoor.
Arsimo 29 augustus 2017 09:15
Dat handig moeten zijn in pelotongedrang is bij een WK niet zo belangrijk als bijvoorbeeld in de eerste week van de Tour.

Kleiner peloton, zeker na het kwijtspelen van de exoten halverwege, en in de groep gaat langzaam het kaarsje uit voor de minderen die vanzelf afvallen omdat ze hard gewerkt hebben of de benen niet goed genoeg meer zijn zo richting het einde van het seizoen. Zelfs op een relatief makkelijk parkoers.

Tijdens WK's vinden ook weinig grote valpartijen plaats vergeleken met grote rondes en voorjaarsklassiekers.


.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/08/2017 09:16 door Arsimo.
Wanny 29 augustus 2017 09:25
Uiteindelijk blijven toch de besten over en dan mag je verwachten dat Dumoulin en Mollema daarbij aan kunnen haken. Of nou Weening, Langeveld, Van Emden of De Kort meegaat maakt in dat kader weinig uit. Laat de kopmannen dan aangeven wie ze het liefst bij zich hebben.
Curzio 29 augustus 2017 09:50
Het gaat me niet specifiek om Clement, het gaat me om het type. Bijvoorbeeld Van Emden vond ik in de Giro erg sterk in het van voren houden van Kruijswijk. Ik verdedig het selecteren van diverse renners die die taak goed kunnen uitvoeren, tegenover het selecteren van de "grootste" namen die elk een minimale kans hebben om zelf top-10 te eindigen.
El Mik 29 augustus 2017 10:14
Er valt niks te knechten als van Emden er al af ligt na 2 rondjes.

Oomen kan ook in een dienende (zie deze Vuelta) of tactische (zie EK vorig jaar) rol rijden. En Kelderman ook.
Iedereen kan dat!! Mits je A) het parcours aan kan, B ) in vorm bent en C) bereid bent om het team te dienen. Het laatste kan ik moeilijk behoordelen, maar aangezien ze ploegmaats zijn van de beoogde kopman lijkt het mij geen probleem. Aan de eerste twee voorwaarden voldoen ze mijn inziens veel beter dan Van Emden, De Kort en andere Clements.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/08/2017 10:18 door El Mik.
Miquel1983 29 augustus 2017 14:18
Een goede selectie maken voor dit parcours lijkt me best lastig, omdat het geen uitgesproken klimparcours is en de goede Vlaamse klassieke renners waarschijnlijk ook mee kunnen. Dumoulin, Mollema en Poels hebben (naast de geblesseerde Gesink) de meest opvallende prestaties geleverd in heuvelklassiekers, Terpstra, Boom, van Baarle en Langeveld in het Vlaamse werk. Bovendien is Langeveld al jaren wegkapitein en de beste knecht die ze kunnen wensen. Wat mij betreft allemaal logische keuzes. Poels en Boom zijn erg onvoorspelbaar, maarja beter kans op een uitschieter dan fietsen in de marge.

Alleen de noodzaak om naast Langeveld, nog 2 knechten mee te nemen begrijp ik niet. Nederland hoeft hier de koers niet te maken. Maak dan een keuze tussen De Kort en van Emden.
Arsimo 29 augustus 2017 14:45
Miquel1983 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Alleen de noodzaak om naast Langeveld, nog 2
> knechten mee te nemen begrijp ik niet. Nederland
> hoeft hier de koers niet te maken. Maak dan een
> keuze tussen De Kort en van Emden.

Uit de wind houden, opwachten bij lekke banden, eten en drinken ophalen, gaatjes dichten en - ivm de grote kans op regen - ophalen en wegbrengen van regenjasjes en aanverwant materiaal. Ook als je de koers niet wil maken is er genoeg te doen tijdens de - vermoedelijk lange (200+ km) - aanloop tot de finale, en waaraan je je beste mensen geen energie wil laten verspillen.
Wim De Craene 30 augustus 2017 15:11
Miquel1983 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wim De Craene Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> >
> > Bergen heeft wel circa 1500 hoogtemeters meer
> dan
> > Valkenburg. En in Valkenburg wist Boom niet in
> > dezelfde tijd van de winnaar te eindigen dus
> kon
> > hij de afstand niet aan. De enige keer dat hem
> dat
> > wel lukte was in de 2015 editie van
> > Parijs-Roubaix. Maar dat was juist een
> atypische
> > editie van die koers omdat deze lang op slot
> bleef
> > en dat is in het voordeel van de renners met
> een
> > kleine motor zoals Boom. Ik denk dat de
> > afwezigheid van Boonen en Cancellara vanwege
> > blessures daar de oorzaak van is geweest. Dat
> duo
> > wil die koers altijd hard maken maar in 2015
> > voelde niemand zich daartoe geroepen.
>
> Uiteraard was Degenkolb die dag maar halfslachtig
> aan het koersen winking smiley Kan me tevens herinneren dat
> Stybar en ene Greg sprintten voor plaats 2 en 3;
> niet te vergelijken met Cancellara en een reeds
> uitgerangeerde Boonen natuurlijk.
>
> En een 5e plaats op een WK is inderdaad een teken
> dat je niet mee kunt met de besten...
>
> Dat er misschien te veel hoogtemeters zijn op dat
> parcours voor Boom zou wel kunnen, maar nog steeds
> denk ik dat de onvoorspelbaarheid van Boom een
> reden is om hem te selecteren i.p.v. renners die
> weliswaar voorspelbaar zijn maar niet veel meer
> zijn dan pelotonvulling.


Is (bijvoorbeeld) Sam Oomen pelotonvulling?
janneke cyclista 30 augustus 2017 20:25
Iedere renner is pelotonvulling want anders was er geen peloton.
Carlos Danger 30 augustus 2017 20:39
The truth hurts.
Miquel1983 31 augustus 2017 09:54
Nee, Oomen rijdt zeker niet voor spek en bonen, maar ik denk dat het parcours qua klimmen niet lastig genoeg is voor hem om het verschil te maken. Was het een LBL-parcours, dan idd beter Boom thuis laten en klimmers opstellen, maar dit parcours hangt er een beetje tussen in.

Wel zou ik De Kort of van Emden thuis hebben gelaten en Kelderman hebben opgesteld. Kopman van zijn team en man in vorm. Lichte voorkeur voor Kelderman boven Oomen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2017 09:55 door Miquel1983.
ton duk 31 augustus 2017 10:43
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Uiteindelijk blijven toch de besten over en dan
> mag je verwachten dat Dumoulin en Mollema daarbij
> aan kunnen haken. Of nou Weening, Langeveld, Van
> Emden of De Kort meegaat maakt in dat kader weinig
> uit. Laat de kopmannen dan aangeven wie ze het
> liefst bij zich hebben.

Is gedaan...Boom heeft aangegeven dat hij het liefst Dumoulin en Mollema had als knechten
gr
Prikdude 01 september 2017 23:16
Selectie Noorwegen: EBH, AK ondersteunt door Bystrom, Eiking, Hoelgaard,, Grondahl Jansen, Korsaeth, Stake Laengen en recente Israël Cycling Academy-aanwinst en Teuns-dompteur August Jensen.
Ridder Kale Knikker 02 september 2017 07:36
Slimmerd 04 september 2017 14:49
België:

Kopmannen: Avermaet, Gilbert, Stuyven, Keukeleire, Naesen, Teuns,Wellens en Benoot
Knecht: Vermote
Anony 04 september 2017 14:58
Geen Vanmarcke vind ik toch wat vreemd.
Sub Culture 04 september 2017 15:03
Logische selectie.
Hoop wel dat Van Avermaet zijn niveau wat kan optrekken want na het voorjaar was het niet veel soeps.
Sowieso het sterkste blok aan de start straks, maar dan moet je ze wel allemaal op één lijn krijgen.
Carlos Danger 04 september 2017 15:38
Julien gaat het druk krijgen.
Walnoot 04 september 2017 15:47
Niet om te trollen, maar vind persoonlijk de selectie van Colombia redelijk gelijkwaardig aan die van België--op papier tenminste.
predator 04 september 2017 16:14
Het grootste probleem lijkt me, dat er geen overduidelijke kopman is.
Wanny 04 september 2017 17:04
Ik zie bij de Belgen weinig reden om Vanmarcke op te stellen. De jongens die geselecteerd zijn rijden allemaal beter dit seizoen.
Anony 04 september 2017 17:18
Ik vind Vanmarcke sinds het BK eigenlijk een van de betere Belgen. Ga zijn uitslagen er maar eens op na.
Luijt 04 september 2017 17:21
Sterke selectie die Belgen. Ze meeste Belgen zijn in het voorjaar wel beter dan in het najaar.
Slimmerd 04 september 2017 17:40
Qua uitslagen en koersen doet Stuyven ook goed mee en die zit er wel bij. Lijkt er op dat Vanmarcke de pech heeft van de doorbraak van Teuns
Walnoot 04 september 2017 18:35
Hmm, ik zou zeggen dat Gilbert, Van Avermaet, Stuyven, Teuns, Wellens en Naesen toch nog beter hebben laten zien de afgelopen maand, en eigenlijk niet ter discussie kunnen staan. Benoot thuislaten lijkt ook geen optie. Keukeleire en Vermote zijn de vraagtekens in mijn ogen. Hadden net zo goed Vanmarcke en Lampaert kunnen zijn, denk ik dan. Maakt het veel verschil? Denk het niet.
Wanny 04 september 2017 20:01
Vermote is een 100% knecht. Die kun je altijd gebruiken. Keukeleire zal de wegkapitein wel zijn toch?
ton duk 04 september 2017 20:47
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Hoop wel dat Van Avermaet zijn niveau wat kan
> optrekken want na het voorjaar was het niet veel
> soeps.

Zoals ik al schreef, de UCI heeft een limiet gesteld mbt optrekken van zijn niveau
gr
Fashionisto 04 september 2017 21:12
En wat te denken van Edward Theuns? Die heeft er ook een goede maanden opzitten en rekende zichzelf al tot de negen volgens dit artikel: [sporza.be]
El Mik 04 september 2017 21:16
Kortom, tijd om België eindelijk te splitsen dan kunnen ze met 18 renners starten.
Eddy Veen 04 september 2017 21:42
Wallonië haalt niet genoeg punten voor negen renners.
Wim De Craene 05 september 2017 06:05
Quote

Vanmarcke ontgoocheld over niet-selectie: “Vreemd, want ik heb nooit eisen gesteld”

Sep Vanmarcke is ontgoocheld nadat maandag bleek dat hij geen deel uitmaakt van de negenkoppige Belgische selectie voor het WK wielrennen in Bergen. “Ik begrijp dat de bondscoach keuzes moest maken, maar ik heb nooit eisen gesteld over een vrije rol”, vertelde Vanmarcke aan Sporza.

iesj Benoot, Philippe Gilbert, Jens Keukeleire, Oliver Naesen, Jasper Stuyven, Dylan Teuns, Greg Van Avermaet, Julien Vermote en Tim Wellens. Dat is de selectie van negen renners waarmee België over twee weken naar het WK wielrennen in het Noorse Bergen trekt (lees meer). De meest opvallende afwezige: Sep Vanmarcke.

“Dat was een heel moeilijke keuze”, gaf De Weert achteraf toe. “Met Van Avermaet en Gilbert tellen we al twee speerpunten en het is aan mij als bondscoach om knopen door te hakken. Samen met de technische staf ben ik in Noorwegen het parcours gaan verkennen en vervolgens hebben we de renners geselecteerd die daar volgens ons onze beide kopmannen het best kunnen bijstaan. Ik heb hierbij steeds open gecommuniceerd met mijn coureurs, dat vind ik erg belangrijk.”

“Hij moest keuzes maken en dat begrijp ik”, repliceert Vanmarcke aan Sporza. “De Weert vertelde me dat ik de vrije rol te veel zou geweest zijn. Vreemd, want ik heb nooit echt eisen gesteld over die vrije rol. Ik had hem al verteld dat ik me in elke rol kan schikken. Toen ik bij de voorselectie was, begon ik me meer te focussen op het WK. Door goede prestaties in de zomer wilde ik me in de gratie van de bondscoach fietsen maar spijtig genoeg is dat niet gelukt. Er zijn veel goede Belgische wielrenners natuurlijk. Maar bij Cannondale ben ik ook niet altijd kopman en daar vervul ik mijn taak toch ook altijd.”

Nadat zijn voorjaar door maagproblemen en een zware val in de Ronde van Vlaanderen helemaal de mist in ging, focuste Sep Vanmarcke na zijn tweede plaats op het BK op het ­najaar. Hij begon met vijf topvijfnoteringen in de Ronde van Oostenrijk, werd twaalfde in de Binck Bank Tour en sprintte naar de vierde plaats in Londen en vorige week in Plouay. “Ik had een goede zomer en zeker de laatste weken liep het vlotjes. Daarom ben ik toch een beetje verrast over mijn niet-selectie. Na een slecht voorjaar wilde ik pieken in de zomer en het najaar, maar dit is toch wel een domper. Het WK speelde zeker mee in mijn hoofd en dat ik er niet bij ben, zorgt voor ontgoocheling. Zo verdwijnt het laatste hoofddoel van mijn seizoen.”

“Hoop dat de ploeg gewoon kan blijven bestaan”

Vanmarcke heeft bovendien nog andere zorgen aan zijn hoofd. Cannondale-Drapac liet zijn renners vrij om naar een ander team uit te wijken. De nieuwe hoofdsponsor van het team van Jonathan Vaughters trok zich terug, waardoor er te weinig geld is om verder te doen. “Ik vang intussen goede signalen op, maar die moeten nog bevestigd worden uiteraard. De crowdfunding-actie zal niet alles kunnen dekken. Er zal ook een externe sponsor op de voorgrond moeten treden. Hoe dan ook zullen we het wel horen wanneer er een oplossing in de maak is. Ik luister wel wat de mogelijkheden zijn op de wielermarkt, maar het liefst van al zou ik willen dat de ploeg gewoon kan blijven bestaan.”

[www.standaard.be]

Met zoveel kwaliteit aanwezig in het kleine België ontkom je er niet aan om renners thuis te laten die op een zeer hoog niveau acteren. Want laten we wel wezen, Sep zou in elk ander land "gewoon" tot de basisselectie behoren. Belg zijn is voor een renner niet altijd gemakkelijk blijkt maar weer. Een WK missen terwijl je de capaciteiten hebt om dat WK te winnen is natuurlijk niet fijn. Hopelijk vindt Sep voldoende steun bij het verwerken van deze gemiste kans.

Een van deze negen gaat dus goud winnen:

Weten jullie al wie?
Wanny 05 september 2017 08:49
Sagan zal toch wel weer gewoon winnen zeker?
Arsimo 05 september 2017 09:32
Wat betreft Sep heb je gelijk. Die had hoogstwaarschijnlijk bij (zo goed als) elk ander land op dit parkoers in de selectie gezeten. Jammer voor hem, want er zijn niet zoveel WK-parkoersen waar hij een kanshebber is. Ook de kans op slecht weer was in zijn voordeel.

Overigens verwacht ik niet dat een Belg wereldkampioen wordt. Er zal vast iemand die net zo sterk is sneller aan de streep zijn - kandidaten te over. Of van Avermaet en Gilbert moeten hun april-benen nog snel terugvinden, maar daar geloof ik niet in (vooralsnog).
merijntje mortirolo 05 september 2017 09:36
tvm 05 september 2017 11:01
Ongelooflijk dat Sep niet wordt geselecteerd. Ik denk dat hij (met Stuyven) de meeste kans zou hebben om wereldkampioen te worden. Sla de uitslagen vanaf de zomer er maar op na:
-Hij won de puntentrui in Oostenrijk
-Hij reed hij drie maal top 10 in de Binckbank tour.
-4e in GP Plouay (heuvelsprint, WT-koers) voor mannen als Matthews, Bouhanni en Boasson Hagen.
-4e in London Classic, waar hij mannen als Drucker en Bennett in een vlakke(!) sprint klopt.
-Daarnaast, gemotiveerder dan hij zul je ze niet treffen.

Zelfs de kopmannen Greg en Gilbert kunnen dit niet voorleggen.
Wanny 05 september 2017 14:40
Hoeveel grote koersen heeft Sep al gewonnen en hoeveel Greg en Gilbert?
Meneer 60% 06 september 2017 14:57
Het is een ideaal parcours voor de Belgen. In de breedte hebben ze hiervoor veruit de sterkste ploeg. Ze moeten dat collectief wel gaan uitbuiten en niet de kaart van alleen Greg of Gilbert kiezen. Dat zie ik ze namelijk wel doen.
Remko 06 september 2017 22:06
Tim Wellens wordt toch gewoon wereldkampioen?
El Chaba 07 september 2017 10:21
Ridder Kale Knikker 07 september 2017 15:07
Leuk geknutseld Socialist. En eerlijk is eerlijk: België heeft inderdaad op papier een fantastische selectie. Mocht er geen Nederlander winnen (en de kans dat dat wel het geval is lijkt me ook niet heel groot eerlijk gezegd) dan gun ik het Tim Wellens wel.
El Mik 07 september 2017 15:09
Zou je Wellens niet beter op Thor ipv Hawkeye kunnen plakken, aangezien dondergod en renner die van slecht weer houdt winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2017 15:09 door El Mik.
lodjan 07 september 2017 19:19
Valens gaat het doen voor Rwanda.
El Chaba 08 september 2017 19:18
Denk ik niet hoor.
Er zullen vast een aantal renners zijn die een vrije rol hebben zoals bijvoorbeeld Wellens, simpelweg omdat dat kan op dit parcours c.q. het waarschijnlijk slechte weer.
lodjan 10 september 2017 13:26
Van Baarle out met gebroken ribben. Vervanger?
merijntje mortirolo 10 september 2017 13:39
Prikdude 10 september 2017 14:04
Reeds bekend gemaakt, ja?

Sterk inzicht, zo'n volledig uitgeperste klasssmentsrenner verkiezen boven een in hoogvorm verkerende eendagsrenner #Slagter
merijntje mortirolo 10 september 2017 14:14
-
tWas uit zuinigheid dat ikkum noemde: scheelt een extra ticket.
Curzio 10 september 2017 14:14
Supercompensatie kom er maar in!
lodjan 10 september 2017 16:09
Selectie Eritrea:
Team Eritrea #lineup for UCI world championships in #Norway
1. @Natnaelb2
2. @MeksebDebesay1
3. @MeronTh12
4. @AmanuelGerezgh1
lodjan 10 september 2017 16:24
USA:

Brent Bookwalter (BMC)
Nate Brown (Cannondale-Drapac)
Alex Howes (Cannondale-Drapac)
Keil Reijnen (Trek-Segafredo)
Joey Rosskopf (BMC)
Tejay Van Garderen (BMC)
ton duk 10 september 2017 16:35
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> USA:
>
> Brent Bookwalter (BMC)
> Nate Brown (Cannondale-Drapac)
> Alex Howes (Cannondale-Drapac)
> Keil Reijnen (Trek-Segafredo)
> Joey Rosskopf (BMC)
> Tejay Van Garderen (BMC)

waarbij ik dan denk: dat is ook wel 's beter geweest...
gr
El Chaba 10 september 2017 17:10
Geldt volgens mij alleen voor renners die 'goed' de Vuelta uitkomen en bij Kelderman is dat nog maar de vraag. Die is op de laatste klim in de laatste paar kilometers compleet ingestort.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2017 17:51 door El Chaba.
merijntje mortirolo 10 september 2017 17:18
-
tZou heel wat schelen als renners zelf eerlijk zouden zijn over hun vorm/gevoel. kSchat Kelderman (op de een of andere manier, tissun gevoel) wel in als iemand die best durft te zeggen dattie het niet ziet zitten.

Ik verwacht een heel goede tijdrit vannum, alssie start.
El Chaba 10 september 2017 17:55
Eens.

Kans op een goede tijdrit acht ik sowieso groter omdat dat toch een iets andere soort inspanning is..
Prikdude 10 september 2017 18:04
Carlos Danger 10 september 2017 18:08
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Geldt volgens mij alleen voor renners die 'goed'
> de Vuelta uitkomen en bij Kelderman is dat nog
> maar de vraag. Die is op de laatste klim in de
> laatste paar kilometers compleet ingestort.


Achtste in de etappe. Is dat nu al 'compleet ingestort'?
El Mik 10 september 2017 18:45
Nee, maar van net niet op Zakarins wiel komen tot voorbij gereden worden door Pellizotti, Nibali en Kruijswijk is wel een beetje instorten.

Al verbind ik er geen conclusies aan m.b.t. het WK. Ik denk dat hij gewoon zijn goede vorm meeneemt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2017 18:46 door El Mik.
Curzio 10 september 2017 19:39
Dat denk ik ook. Het is niet dat hij er in de laatste dagen van de Vuelta doorheen is gezakt. Alleen een tikje gekregen op de Angliru, dat lijkt me (ook gezien de steiltegraad) een momentopname.
Andere Peter 11 september 2017 00:16
Deze valt mij nu pas op. De held is Pyama voor het aanmaken van dit topic, waar ik enkele dagen daarvoor om had verzocht.
Wim De Craene 11 september 2017 21:22
Quote

Spanje zonder Valverde rekent op zes renners van Movistar voor wegrit in Bergen

Vandaag om 17:22 door gvdl

Spanje staat zondag 24 september zonder uitgesproken favoriet aan de start van het WK wielrennen. Na het afhaken van de geblesseerde Alejandro Valverde is het rekenen op een onverwachte uitschieter.

Bondscoach Minguez zag de afgelopen seizoenen enkele certitudes afhaken. Joaquim Rodriguez heeft de fiets aan de wilgen gehangen, Alberto Contador is sinds zondag ook gepensioneerd en WK-certitude Alejandro Valverde is onvoldoende hersteld van zijn zware knieblessure opgelopen tijdens de proloog van de Ronde van Frankrijk. Minguez rekent op maar liefst zes renners van Movistar om alsnog voor een verrassing te zorgen: Jesus Herrada (zondag nog tweede in Montréal), Jonathan Castroviejo, Imanol Erviti, Gorka Izagirre, José Joaquin Rojas en Marc Soler. Zijn verder van de partij: David De la Cruz (Quick.Step Floors), Lluis Mas (Caja Rural) en veteraan Luis Leon Sanchez (Astana). Castroviejo en Izagirre nemen ook de individuele tijdrit voor hun rekening.

[www.standaard.be]
Wim De Craene 11 september 2017 21:27
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Reeds bekend gemaakt, ja?
>
> Sterk inzicht, zo'n volledig uitgeperste
> klasssmentsrenner verkiezen boven een in hoogvorm
> verkerende eendagsrenner #Slagter

Slagter zou geen verstandige keus zijn omdat hij niet goed bestand is tegen slecht weer.
Brieske 11 september 2017 22:05
Is Miguel Minguez de bondscoach daar?
Die was nog slechter dan onze bondscoach...

Groet
Eddy Veen 11 september 2017 23:13
Bij Sunweb zijn Dumoulin, Kelderman, Kamna, Oomen, Kragh Andersen en Matthews beschikbaar voor de tijdrit. Welke ploeg gaat daar overheen?
Carlos Danger 11 september 2017 23:26
Wim De Craene 12 september 2017 06:25
Quote

Voorselectie Italië voor WK in Bergen
Alberto Bettiol (Cannondale-Drapac)
Daniele Bennati (Movistar)
Marco Canola (Nippo – Vini Fantini)
Sonny Colbrelli (Bahrain-Merida)
Alessandro De Marchi (BMC)
Enrico Gasparotto (Bahrain-Merida)
Marco Marcato (UAE-Emirates)
Gianni Moscon (Sky)
Vincenzo Nibali (Bahrain-Merida)
Daniel Oss (BMC)
Andrea Pasqualon (Wanty-Groupe Gobert)
Salvatore Puccio (Sky)
Matteo Trentin (Quick-Step Floors)
Diego Ulissi (UAE-Emirates)
Davide Villella (Cannondale-Drapac)
Elia Viviani (Sky)

[www.wielerflits.nl]
lodjan 12 september 2017 07:56
BMC, #zegetrein, Sky, LTJ?
Wanny 12 september 2017 08:48
Als de dopingcontrole correct had gehandeld was de volgepompte Museeuw geen wereldkampioen geworden in Lugano. Zo heb je eens een tegenvaller en dan weer een meevaller.
Remko 12 september 2017 09:08
Als je naar die namen kijkt zou Lotto Jumbo NL het BMC en Quick Step toch lastig moeten kunnen maken in de ploegentijdrit van zondag. Zal ongetwijfeld ook iets zijn met wens-vader-gedachte. Orica en Sunweb moeten natuurlijk ook ver kunnen komen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2017 09:19 door Remko.
Arsimo 12 september 2017 09:17
Zitten twee pittige klimmetjes in het ploegentijdritparkoers. Ben benieuwd hoeveel invloed dat gaat hebben, naast het mogelijk slechte weer.

Mooi is ook dat het geen rondjes zijn, maar een een halve lus van 40 km om een fjord (of een combinatie van fjords) heen. Even snel van start- naar finishplek (of vv) met de auto zit er niet in volgens mij.
Wanny 12 september 2017 11:02
Sunweb toch wel één van de favorieten. Zeker met die klimmetjes erin.
Arsimo 12 september 2017 16:34
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2017 16:34 door Arsimo.
Arsimo 12 september 2017 16:34
Froome rijdt tijdrit definitief.
Nibali doet niet mee aan WK.
Cyclad 12 september 2017 17:05
Nibali heeft de laatste dagen van de Vuelta met een gebroken rib rondgereden. Dat zal pijn hebben gedaan en verklaart deels zijn mindere slotdagen.
lodjan 12 september 2017 21:21
De #zegetrein komt met: Terpstra, Vermote, Lampaert, Jungels, Gilbert en Bauer. Ze zullen Boonen en Martin moeten missen.
lodjan 13 september 2017 23:05
Selectie TTT BMC:

Naast Dennis en Küng behoren er met de Zwitser Silvan Dillier en de Italianen Daniel Oss en Manuel Quinziato vijf renners tot de selectie die twee jaar geleden het goud veroverde in Richmond. De Australiër Miles Scotson maakt zijn debuut op het WK tijdrijden.

Selectie SKY:

Doull, Thomas, Froome, Kwiatkowski, Kyrienka en Moscon.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2017 23:07 door lodjan.
lodjan 13 september 2017 23:24
Voor de volledigheid dan ook nog even:


LottoNL-Jumbo * : Lars Boom, Victor Campenaerts, Stef Clement, Jos van Emden, Primoz Roglic, Gijs Van Hoecke
Carlos Danger 14 september 2017 00:06
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Selectie TTT BMC:
>
> Naast Dennis en Küng behoren er met de Zwitser
> Silvan Dillier en de Italianen Daniel Oss en
> Manuel Quinziato vijf renners tot de selectie die
> twee jaar geleden het goud veroverde in Richmond.
> De Australiër Miles Scotson maakt zijn debuut op
> het WK tijdrijden.
>
> Selectie SKY:
>
> Doull, Thomas, Froome, Kwiatkowski, Kyrienka en
> Moscon.

Poedel Poels mag weer toekijken.
Wim De Craene 14 september 2017 06:02
Quote

WK niet in gevaar
Van Baarle zelf hield aan een val in de slotrit van de Tour of Britain gebroken ribben over. Het WK stond daardoor eventjes op de tocht, maar normaal gesproken kan hij daar in actie komen. Bondscoach Thorwald Veneberg laat aan WielerFlits weten dat de definitieve beslissing dit weekend valt. “Alles kan nog. Maar het ziet er voor Dylan wel goed uit”, aldus de bondscoach. Mocht Veneberg alsnog een vervanger oproepen, dan komen Wilco Kelderman, Sam Oomen, Tom-Jelte Slagter of Danny van Poppel in aanmerking. Zij zijn als reserve aangewezen voor de wegrit.
[www.wielerflits.nl]
Wim De Craene 14 september 2017 06:20
Eddy Veen 14 september 2017 06:43
Nu ik de TTT-selecties zo zie, zie ik geen Nederlander goud winnen. Het zal wel gaan tussen Sky en BMC. Lotto-Jumbo, Sunweb en Quick-Step gaan vechten voor brons.
Carlos Danger 14 september 2017 07:54
Jammer dat zo'n Slagter op dit parcours niet kan laten zien, dat hij in goede vorm steekt.
Remko 14 september 2017 08:59
SKY inderdaad toch ook wel een hele sterke selectie voor de TTT!
Wanny 14 september 2017 09:14
Iemand met gebroken ribben zou je toch meteen moeten vervangen zou je denken. Wat kun je nog van Van Baarle verwachten?
Blueprint 14 september 2017 09:28
Het is voor Veneberg te hopen dat Van Baarle gewoon afhaakt, zodat hij zonder al te veel gezichtsverlies alsnog Slagter kan oproepen.
Wanny 14 september 2017 09:31
Kan Veneberg die beslissing niet gewoon nemen?
tvm 14 september 2017 09:49
Jan Bakelants op Sporza:
"Canadese koersen hadden impact mogen hebben op Belgische WK-selectie. Niemand hoeft zich aangesproken te voelen over mijn woorden. Maar mijn persoonlijk aanvoelen is dat er jongens in betere conditie waren op het moment dat de selectie gemaakt werd dan dat ze op het WK zullen zijn."
ton duk 14 september 2017 10:51
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kan Veneberg die beslissing niet gewoon nemen?

Veneberg moet die beslissing gewoon nemen
gr
Helena 14 september 2017 11:40
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is voor Veneberg te hopen dat Van Baarle
> gewoon afhaakt, zodat hij zonder al te veel
> gezichtsverlies alsnog Slagter kan oproepen.

Gedeeltelijk eens Blueprint, maar er zijn ook een aantal mitsen :

- Van Baarle heeft de afgelopen jaren (3-4?) al bewezen zeer waardevol te zijn op het WK en zijn uithoudingsvermogen is zoals bewezen uitstekend
- Slagter was goed in Canada, maar blijft wat mij betreft in de +200 km koersen altijd hangen.

Kun je er beter een zeer betrouwbare en lang meegaande knecht bij hebben of een semi-kopman die eigenlijk in dit soort werk tussen wal en schip valt ?
Arsimo 14 september 2017 11:46
Helena Schreef:
> - Slagter was goed in Canada, maar blijft wat mij
> betreft in de +200 km koersen altijd hangen.

Oh?

LBL 2014: 6de
MSR 2016: 14de (voor een niet sprinter toch lang niet gek)
RVL 2015: 13de

Geen megasuperuitslagen, akkoord, maar ze tonen voor mij wel voldoende aan dat indien Slagter de echte vorm heeft - en dat is wel geregeld zijn probleem - dat de afstand niet het probleem is.
El Chaba 14 september 2017 11:47
Hup Philippe Gilbert!
sijbriskie 14 september 2017 11:53
Heb je deze cortisonenjunk toevallig in een of ander lullig wielerspelletje ofzo?
Wim De Craene 15 september 2017 08:04
Helena Schreef:
-------------------------------------------------------
> Blueprint Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Het is voor Veneberg te hopen dat Van Baarle
> > gewoon afhaakt, zodat hij zonder al te veel
> > gezichtsverlies alsnog Slagter kan oproepen.
>
> Gedeeltelijk eens Blueprint, maar er zijn ook een
> aantal mitsen :
>
> - Van Baarle heeft de afgelopen jaren (3-4?) al
> bewezen zeer waardevol te zijn op het WK en zijn
> uithoudingsvermogen is zoals bewezen uitstekend
> - Slagter was goed in Canada, maar blijft wat mij
> betreft in de +200 km koersen altijd hangen.
>


Daarbij is Slagter een renner die heel slecht tegen barre weersomstandigheden kan terwijl dat soort weersomstandigheden in Bergen hoogstwaarschijnlijk de praktijk zullen zijn. Kelderman en Oomen zijn daarom betere opties om Van Baarle eventueel te vervangen.
Eddy Veen 15 september 2017 08:12
Een noorderling die slechter bestand is tegen de kou dan een zuiderlingconfused smiley
Wim De Craene 15 september 2017 08:33
Ja. Slagter gaf dat toe in die regen/sneeuw/hagel editie van MSR (2013?) die toen ingekort werd.
Carlos Danger 15 september 2017 09:45
Wim De Craene Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja. Slagter gaf dat toe in die regen/sneeuw/hagel
> editie van MSR (2013?) die toen ingekort werd.


Ja, samen met nog 190 renners.
Cyclad 15 september 2017 12:43
Veneberg hoeft niemand aan te wijzen.
Als Van Baarle het haalt rijdt Van Baarle en haalt Van Baarle het niet dan rijdt Kelderman. Wilco is er toch al.
Eddy Veen 15 september 2017 13:42
Daar zaten Bobbie Traksel en Steven de Jongh vast niet bij. Er finishten trouwens 135 renners tegenover 65 uitvallers, waaronder Adam Hansen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/09/2017 14:02 door Eddy Veen.
lodjan 15 september 2017 19:35
BMC:

Quinziato laat zijn afscheidswedstrijd aan zich voorbij gaan en laat zich vervangen door Van Garderen.
merijntje mortirolo 15 september 2017 19:59
-
Poels had zichzelf al afgemeld, want die dag is zijn fanclubdag.

#jeverzinthetniet
Wanny 15 september 2017 20:30
Mooi verhaaltje van Quinziato. Wie gelooft dat?
lodjan 15 september 2017 21:36
Danny van Poppel vervangt Dylan van Baarle.
Blueprint 15 september 2017 21:41
Liever een semi-kopman, omdat Nederland de koers toch niet hoeft te dragen en ook geen favoriet in de ploeg heeft.
Maar ik zie dat de bondscoach liever voor een mogelijke achtste plaats in een eventuele massasprint gaat met een renner die in september geen koers heeft gereden.
Blueprint 15 september 2017 21:42
Bakelants heeft natuurlijk gelijk, maar dat geldt voor wel meer landen.
rustdag 16 september 2017 12:19
Sagan morgen niet in de ploegentijdrit. goede keuze lijkt me. Tom zou ook niet mee moeten doen,als je toch kansloos bent.
Miquel1983 16 september 2017 12:27
Ik ben benieuwd of BMC en Ettix net zo dominant zullen zijn in de ploegentijdrit als dat we normaal zien. Met name Ettix (en ook Orica) stellen vooral renners op voor vlak parcours. Dat maakt het dan wel interessant, met de betere klimcapaciteiten van de tijdrijders van Sky en Sunweb.

Ik zie nu wel op touretappe dat BMC van Garderen aan heeft gewezen i.p.v. Quinziato.
Miquel1983 16 september 2017 12:32
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sagan morgen niet in de ploegentijdrit. goede
> keuze lijkt me. Tom zou ook niet mee moeten
> doen,als je toch kansloos bent.

Alle kanshebbers voor goud op de individuele tijdrit rijden ook de ploegentijdrit, dus ik zie niet in waarom Dumoulin hier kansen gaat verspelen. Let maar op, woensdag rijdt hij alles aan gort. Winning mood, optimale voorbereiding, ideaal parcours. Froome, Roglic, Kwiatkowski en evt Dennis en Jungels rijden voor zilver en brons. De rest gaat dood op die zware klim naar de finish. Ik zie Kiryenka nu al zigzaggen over de weg zoals in Rio.

Verder zie ik Sunweb in ploegentijdrit wel degelijk kans maken om dichtbij of op podium te eindigen.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2017 12:45 door Miquel1983.
rustdag 16 september 2017 12:45
Ik denk dat alle beetjes helpen. ook voor volgende week. Tom is wereldtop dus alleen plek 1 geldt. Volgens mij was hij er vorig jaar ook niet blij mee.
Miquel1983 16 september 2017 12:46
Ja maar je hebt ook zoiets als loyaliteit en teambelang. Als ik bij Sunweb zou fietsen, zou ik het mijn kopman niet vergeven wanneer hij de ploegentijdrit zou laten lopen. Sagan is niet helemaal een vergelijking, aangezien hij wel kopman is maar niet de beste tijrijder bij Bora.
Slimmerd 16 september 2017 12:50
Quinziato heeft zijn plek afgestaan, indirect meteen de fiets aan de wilgen gehangen, omdat hij bij het zien van het parkoers ondervond dat het geen parkoers voor hem was (en hij daarbij ook wist niet in optimale vorm te zijn)
rustdag 16 september 2017 13:02
Het zijn Profs geen amateurs.
Arsimo 16 september 2017 13:15
Juist daarom. Werkgever wil dat hij rijdt. Dan is het klaar.
Miquel1983 16 september 2017 14:34
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het zijn Profs geen amateurs.

Waarom zou een prof niet loyaal aan teambelang moeten zijn? Loyaliteit is mijns inziens het belangrijkste fundament voor elke vorm van organisatie. Dan krijg je positieve sfeer en daarmee ook de beste resultaten.
Wanny 16 september 2017 15:47
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Quinziato heeft zijn plek afgestaan, indirect
> meteen de fiets aan de wilgen gehangen, omdat hij
> bij het zien van het parkoers ondervond dat het
> geen parkoers voor hem was (en hij daarbij ook
> wist niet in optimale vorm te zijn)

Is toch vreemd dat een topploeg als BMC vooraf niet kan inschatten of het een parcours is voor Quinziato.

Cynisch geworden door het verleden bekruipt mij het gevoel dat hier iets in de doofpot gaat.
Slimmerd 16 september 2017 15:50
ton duk zal hier wel een mening over hebben
rustdag 16 september 2017 16:44
Zeker, en dat zal hij ook zeker wel doen. maar nu strijdt hij toch voor de wereldtitel. daar moet alles voor wijken. Misschien dat sunweb die wk trui niet wil winking smiley
Remko 16 september 2017 22:26
Starttijden voor TTT heren morgen, zijn die al bekend?
Wim De Craene 16 september 2017 22:30
Startzeiten

15:40 – TEAM FIXIT.NO (NOR)
15:43 – TEAM SPAREBANKEN SOR (NOR)
15:46 – UNO - X HYDROGEN DEVELOPMENT TEAM (NOR)
15:49 – SANGEMINI - MG. K VIS (ITA)
15:52 – JOKER ICOPAL (NOR)
15:55 – CCC SPRANDI POLKOWICE (POL)
15:58 – ASTANA PRO TEAM (KAZ)
16:01 – TEAM LOTTO NL - JUMBO (NED)
16:04 – TEAM KATUSHA ALPECIN (SUI)
16:07 – BORA - HANSGROHE (GER)
16:10 – MOVISTAR TEAM (ESP)
16:13 – TREK - SEGAFREDO (USA)
16:16 – TEAM SUNWEB (GER)
16:19 – TEAM SKY (GBR)
16:22 – ORICA - SCOTT (AUS)
16:25 – BMC RACING TEAM (USA)
16:28 – QUICK - STEP FLOORS (BEL)
Remko 16 september 2017 22:40
Dank!
Lijkt niet echt te leven dit. ik kijk er wel echt naar uit!

Strijd tussen SKY en BMC, of kunnen QS, Orica, Sunweb en LJumbo zich mengen?
Arsimo 16 september 2017 23:27
Jammere is dat voor ploegen die weten dat ze geen kans op podium maken er zo weinig te halen valt ten opzichte van de relatief hoge kosten om mee te doen. Daarom haken er zoveel af - blijkbaar is voor de kleinere WT- en meeste PCT-ploegen even met de ploegenshirts vol in beeld rijden niet voldoende.

Moeten ze - lees UCI, mogelijk met de ploegen zelf - iets op verzinnen, maar lijkt me lastig.

NB: opvallend met name dat geen enkele Franse ploeg meedoet. Ploegentijdrijden is nooit Lotto-Soedal's ding geweest dus hun afwezigheid snap ik nog wel. UAE en Bahrein hebben er ook niet echt de geschikte renners voldoende voor, zeker nu zo laat in het seizoen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2017 23:33 door Arsimo.
Remko 16 september 2017 23:37
Waar heeft Gijs van Hoecke zijn selectie overigens aan te danken? Geen sterker alternatief in de ploeg voorhanden? Lijkt me duidelijk de zwakste schakel daar. En daar gaat het nu net om bij TTT's: wie heeft heeft de minst zwakke schakel(s) in het team....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2017 23:43 door Remko.
Blueprint 17 september 2017 00:29
Ze zouden natuurlijk de WT-ploegen kunnen verplichten en een prijs kunnen uitreiken voor beste PCT en CT ploeg.
Adje Wijnands 17 september 2017 01:20
Weet iemand of Sunweb veel heeft geoefend in deze samenstelling voor dit WK? Zo ja, geef ik ze een hele grote kans op podium omdat ik verwacht dat Quickstep niet meer zo sterk is als voorgaande jaren. BMC en SKY ( die rijden altijd in een trein) zijn voor mij de favorieten.

Ik vind het overigens vreemd dat Francaise des Jeux niet mee doet nadat ze sinds een jaar of twee werk van de tijdrit zijn gaan maken.
Carlos Danger 17 september 2017 01:22
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waar heeft Gijs van Hoecke zijn selectie overigens
> aan te danken? Geen sterker alternatief in de
> ploeg voorhanden? Lijkt me duidelijk de zwakste
> schakel daar. En daar gaat het nu net om bij
> TTT's: wie heeft heeft de minst zwakke schakel(s)
> in het team....


Gijs is erkend tempobeul.
Carlos Danger 17 september 2017 01:27
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sagan morgen niet in de ploegentijdrit. goede
> keuze lijkt me. Tom zou ook niet mee moeten
> doen,als je toch kansloos bent.

Ziek

[www.cyclingnews.com]
Prikdude 17 september 2017 03:17
Nu de rookwolken van het keuzegeweld door de her en der opzichtig falende bondscoaches grotendeels in definitiviteit zijn geresolveerd, hieronder een extra overzichtje van opvallende niet-geselecteerden of om wat voor andere reden dan ook ontbrekende renners. Want dat zijn er nogal wat. Een van de zwakst bezette WK's ooit?

(Tussen aanhalingstekens de positie die omisserende renners (gefilterd op eigen land) hebben op cqranking.com)

Groot-Brittannië: Froome (1), S. Yates (2), Thomas (3), A. Yates (4), Cavendish (5), Rowe (9), Cummings (13)
Nederland: Groenewegen (2), Kelderman (4), Kruijswijk (6), Slagter (9), Gesink (11)
Spanje: Valverde (1), Contador (2), Landa (3), I. Izaguire (4), Barbero (6), Roson (7), D. Moreno (16)
Frankrijk: Demare (1), Bardet (2), Bouhanni (3), Pinot (4), Vuillermoz (9), Chavanel (10), Vichot (11)
Italië: Nibali (1), Aru (2), Pozzovivo (6), Caruso (8), Felline (9), Modolo (10), Visconti (14)
Duitsland: Kittel (2), Greipel (3), Buchmann (5), Selig (7), Bauhaus (8)
Australië: Porte (2), Dennis (3), Ewan (4), Haas (6), Gerrans (7)
België: Lampaert (9), Vanmarcke (10), Bakelants (11)
Colombia: Chaves (5), Lopez M (6). Betancur (15)

Beperkt tot de 9-koppige selecties (behalve Noorwegen) en er zouden in enkele van de bovenstaande landen nog wat notoire namen kunnen ontbreken die langdurig geblesseerd zijn (enkel de grove top van de CQ-landenranglijsten bekeken).

P.s. ~ bij Spanje mist J. Herrada in het overzicht bovenaan



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2017 03:43 door Prikdude.
lodjan 17 september 2017 03:55
Mekseb heeft (alweer) visumproblemen.
Arsimo 17 september 2017 10:24
Het lijkt indrukwekkend maar ik vind het vertekend. Blessures, uit vorm (te vermoeid) of simpelweg ongeschikt voor het parkoers is van alle tijden bij een WK. Of eigenlijk elke grote wedstrijd.

Belangrijk is wel hoeveel van die namen er zelf niet bij willen zijn terwijl ze met een iets andere seizoenindeling of niet zo volle selectie er bij hadden kunnen zijn. En dan wordt het lijstje plots heel veel kleiner.
Slimmerd 17 september 2017 10:51
Bij Duitsland ontbreekt ook Degenkolb, zichzelf afgemeld wegens niet de juiste vorm.

Alle ballen op Arndt dus!
shake 17 september 2017 11:14
Blijkbaar gemist maar waarom ontbreken Demare en Bouhanni bij Frankrijk?
Slimmerd 17 september 2017 11:38
Alles op Alaphilippe (vermoed ik)
Miquel1983 17 september 2017 11:39
Dan heeft de Nederlandse bondscoach het niet eens zo slecht gedaan. Ik vind alleen Kelderman een gemis, en evt Slagter, maarja als die man niet tegen kou en regen kan, heeft hij in Bergen weinig te zoeken. Staat bekend als de natste stad van Europa. In september 3,5 keer zoveel neerslag als in Nederland. Ik kijk al uit naar een regen-race. In het voordeel van Nederland en Belgie lijkt me.

Met name de teams van Spanje en Groot-Brittanie lijken me zwak, in vergelijking met waar ze normaliter mee komen. Ook Australie stelt behoorlijk sterke renners niet op. Frankrijk en Italie hebben nog steeds sterke kopmannen die kunnen winnen.

Rassprinters als Groenewegen, Cavendish, Greipel en Kittel hadden hier volgens mij sowieso geen kans, maar types als Demare en Bouhanni zou ik wel opstellen, mits in vorm.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2017 11:40 door Miquel1983.
Slimmerd 17 september 2017 11:40
40km op zondag lijkt me toch wel alvorens je woensdag (of is het donderdag) je topprestatie moet leveren.

Rustdag leeft nog ergens in de jaren 70 ofzo
Miquel1983 17 september 2017 11:41
Ja, misschien ziet Dumoulin het zelf wel als goede training.
Pyama 17 september 2017 11:44
Even heel snel geteld welke teams met de meeste renners meedoen in de wegrit:

Kwiatkowski heeft meer dan de helft van zijn ploeg bij zich. Ruim meer dan Gaviria/Gilbert, Van Avermaet en Sagan.

SKY 16
QST 13
KAT 13
ORI 12
MOV 12
BMC 10
CAN 9
TRK 8
DDD 7
BOR 7
AST 7
UAE 7
SUN 6
FDJ 6
BAH 5
LNL 5
CCC 4
LOT 3
A2R 3
AQA 3
MAZ 2
DIR 2
GAZ 2
COF 1
WAN 1
Miquel1983 17 september 2017 17:16
Rustdag heeft zijn posts gedeleted zie ik winking smiley
rustdag 17 september 2017 17:19
cyclingfreakske 18 september 2017 23:25
Zou aangegeven hebben zich niet goed genoeg te voelen op dit parcours,
kent dit jaar een a-typisch gereden seizoen qua kalender en de prestaties zijn voor zijn doen ondermaats.
wellicht zit de RV Noorwegen nog op zijn maag...die was gewoon barslecht verlopen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen