Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kelderman kopman in de Vuelta

Gepost door Luijt 
Luijt 15 augustus 2017 10:42
Omdat ik zelf door vriend Wim de C. (nooit een achternaam vermelden bij gevaarlijke types, zo stapte ik laatst in de taxi bij de van oorlogsmisdaden verdachte Adolf H) op het verkeerde been was gezet en (volgens mij niet als enige) in de veronderstelling was komen te verkeren dat Kelderman zou moeten knechten voor Barguil in de Vuelta, meld ik hier toch nog graag even het goede nieuws dat Wilco toch start als kopman. Gelezen in een tweet van Visbeek.

Hup Wilco, niet vallen, rug recht en klinkers uit de straat!
Orakel 15 augustus 2017 11:04
Naar verwachting de (voorlopig) laatste kans om te tonen dat hij kopmanwaardig is.
Een nieuwe tegenvaller zal hem (ook niet onverdienstelijk) luxe-knecht van Dumoulin maken.
Eddy Veen 15 augustus 2017 11:06
Laat Froome (die hem niet als concurrent ziet, Jungels welconfused smiley) naar adem happen!
Bromertà 15 augustus 2017 11:16
De negatieve manier waarop jij naar Kelderman kijkt, verdient geen naleving. Je begint een beetje op een kromme gele jongen te lijken.

Gelukkig zie ik het allemaal anders en met name Visbeek eveneens ! Verder heb ik 't idee dat Visbeek renners niet "afrekent" op een toevallig resultaat maar beoordeelt op een totaal beeld, een "proces."
Horsie is back 15 augustus 2017 12:42
Zou het dan weer 83,475ml/kg/min mogen zijn @Eddy Veen? Onze TP fan vindt dit uiteraard aan de zunige kant. smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/08/2017 13:25 door Horsie is back.
Arsimo 15 augustus 2017 12:47
Uiteraard hoop ik ook dat Froome hier een inschattingsfout maakt t.a.v. Kelderman (en Kruijswijk) maar laten we wel zo eerlijk zijn, zo onlogisch en onredelijk is die niet.

Een goed klassement in een grote ronde is voor Kelderman wel even geleden (7de Giro 2013 en vooruit 14de Vuelta 2014, drie jaar minimaal geleden dus!) en Bob Jungels werd dit jaar 8ste en vorige jaar 6de in de Giro.

Vooralsnog beschouw ik hen beiden niet als kanshebbers voor de eindzege in a.s. Vuelta. Op zijn positiefst als outsiders voor een podiumplek.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/08/2017 12:48 door Arsimo.
Eddy Veen 15 augustus 2017 13:25
Dat er met Kelderman altijd wel wat is waardoor hij niet aan de verwachtingen voldoet, geef ik toe, maar hij zit nu in de Sunwebflow en mocht pech hem bespaard blijven, zie ik hem iets moois verrichten. Als een van slechts drie VSS'ers heb ik de Girozege van Dumoulin voorspeld; bij de Vuelta ga ik voor Wilco. Niemand houdt mij tegenwinking smiley
Walnoot 15 augustus 2017 13:55
Laten we even wel wezen, dat Kelderman niet genoemd wordt als favoriet door Froome is helemaal niet raar, bij Kruijswijk hetzelfde want die heeft eigenlijk alleen maar gepresteerd in koersen waar het 20 graden koeler is dan in de Vuelta (en ook dan nog niet heel vaak). Wat heel raar is, is inderdaad dat Froome Jungels noemt. Die heeft nou ook niet echt laten zien dat hij gemaakt is voor Vuelta aankomsten, of voor klimmen in het algemeen. Naast degenen die Froome wel noemt (Aru, Bardet, Nibali en Adam Yates), heeft hij natuurlijk veel meer te vrezen van types als Contador, Chaves, Majka en Zakarin dan van Jungels.
Ziender Ogen 15 augustus 2017 14:00
Lijkt me niet meer dan logisch dat Froome Kelderman niet noemt.

Hij is nog steeds een belofte voor de grote rondes, die nog niet ingelost is...
Eindhovuh 15 augustus 2017 14:05
Op basis waarvan zou Froome Kelderman als concurrent moeten zien? Lachwekkend.
Als hij eens een top 5 in een grote ronde rijdt wellicht ooit.
Bromertà 15 augustus 2017 14:28
Logisch om Kelderman niet te noemen, nee zelfs "lachwekkend" om Kelderman als concurrent te zien. Maar wel Jungels noemen en daar dan geen bedenkingen bij hebben?

Tuurlijk, Jungels heeft allang bewezen bij de gevestigde orde van grote-ronde-renners te horen. De afgelopen Giro? Hij was zo goed als Zubeldia in z'n beste jaren. En neem nou dat voorbereidingsrondje in Polen, weet ie toch heel knap de schade te beperken tot nog geen twee minuutjes van onze Kelderniemand.

Logisch en lachwekkend.
El Mik 15 augustus 2017 14:35
Froome weet dat als hij bergop bij die andere concurrenten kan blijven dat hij in de tijdrit makkelijk het verschil kan maken, net als in de Tour, en nooit bergop tijd hoeft te pakken. Bij Jungels weet hij dat niet.
Ziender Ogen 15 augustus 2017 14:40
Jungels is een soort Dumoulin-light. Ik snap dat Froomey daar een beetje angst voor heeft.

Verder lijkt Jungels uit iets harder hout gesneden dan Kelderman.

Overigens hoop ik dat ik geen gelijk heb.
Eazster 15 augustus 2017 15:03
Moet wel erbij gezegd worden dat Kelderman vaak (Lees altijd) door pech en niet door het niet hebben van intrinsieke kwaliteiten, word teruggeworpen.
Mocht hij van pech bespaard blijven dan zal hij net als Dumoulin de wielerwereld nog wel een poepie laten ruiken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/08/2017 15:04 door Eazster.
Bromertà 15 augustus 2017 15:14
Vreemd om een mening neer te pennen die strijdig is met de werkelijke gedachte; een soort depressief realisme, of zo?
jellevaart 15 augustus 2017 15:32
Laat Kelderman nu eerst maar eens proberen om 3 weken overeind te blijven, dan komen die uitslagen vanzelf wel.
Walnoot 15 augustus 2017 16:59
Misschien even je antidepressiva voor vandaag nemen, pikkie.
Luijt 15 augustus 2017 17:27
Pas op met het woord "intrinsiek" Eazster, daar kan men heel geestig mee aan de haal gaan. Kom er maar in AP!
Bromertà 15 augustus 2017 17:45
Je hangt weer op je oude vertrouwde niveau, zie ik.
Eindhovuh 15 augustus 2017 18:26
Ach ja Jungels eruit lichten. Maar dan nog, die heeft de afgelopen 2 seizoenen 2x top 10 in de Giro gereden en heeft een sterke tijdrit. Dat Froome hem eerder noemt dan Kelderman vind ik logisch. Waarmee niet gesteld is dat Kelderman het niet heel goed kan gaan doen. Verwachten dat Froome hem als uitdager ziet vind ik lachwekkend.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/08/2017 18:31 door Eindhovuh.
Luijt 15 augustus 2017 18:43
Het maakt mij niet zoveel uit wie Froome als zijn concurrenten ziet...
Andere Peter 15 augustus 2017 20:41
Sjessus. Haalt er één een oud paard van stal. Zit er nog iets hoog ofzo?

Met de wijze waarop Eazster die term gebruik zie ik niets mis.
Andere Peter 15 augustus 2017 20:42
Walnoot 15 augustus 2017 21:26
diravi 15 augustus 2017 22:09
Hap. Zo voorspelbaar.
Horsie is back 15 augustus 2017 22:09
Het altijd maar pech hebben is een intrinsieke kwaliteit dunkt me die weinigen bezitten. De dobbelsteen levert altijd wel weer een 6 op.
Heb ik weer pech want post net onder Walnoot gesitueerd. Excusez-moi.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/08/2017 22:11 door Horsie is back.
El Mik 15 augustus 2017 22:12
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het altijd maar pech hebben is een intrinsieke
> kwaliteit dunkt me die weinigen bezitten. De
> dobbelsteen levert altijd wel weer een 6 op.

Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen dat dit niet zo is.
Andere Peter 16 augustus 2017 08:21
1) Nou en?
2) Jij hapt ook...
Wim De Craene 17 augustus 2017 21:57
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
>Gelezen in een tweet van Visbeek.

De naam Visbeek gebruikte ik in het verleden op het oude forum als nickname in combinatie met Frank. Het betrof de Nederlandse versie van Franck Fischbach een naam die ik ook wel eens gebruikte op dat oude forum. Die Franck Fischbach kwam ik tegen in een artikel dat verscheen in De Groene Amsterdammer. Dat artikel heb ik inmiddels opgespoord dus plaats ik even een linkje.

[www.groene.nl]

Uit dat artikel:
Quote

Frédéric Lordon geeft een theoretische onderbouwing voor de nationalistische instincten van de Fransen. Met zijn antropologische benadering van de economie staat hij naar eigen zeggen in de traditie van ‘het grootst denkbare project van de afgelopen jaren’: de sociale filosofie. Als voorbeeld noemt hij de marxist Franck Fischbach. Hoewel Lordon zelf geen marxist is, laat hij zich hierdoor wel inspireren: ‘De sociale filosofie, dat is de toekomst.’
Wim De Craene 18 augustus 2017 06:33
Speciaal voor degenen die geen bevestiging genoeg kunnen krijgen. Hieronder Barguil zelf aan het woord

Quote

"The high and mid-mountain stages suit me well. I like La Vuelta, it's a race where I generally perform well and I like the atmosphere, everyone is more chilled than on the Tour," said Barguil. "I'm pondering losing time early to enjoy more freedom later on. Wilco (Kelderman) is there for the general classification and we'll have a better vision after three days. I'll help him as much as I can and then I'll aim for a stage victory."

[www.cyclingnews.com]

De Standaard zette ons mooi op het verkeerde been. Ik mag die krant wel.
Bromertà 18 augustus 2017 10:42
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen