Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Van Baarle verlengt bij Cannondale-Drapac

Gepost door Luijt 
Luijt 15 augustus 2017 10:45
Van NOS.nl

Dylan van Baarle rijdt ook de komende twee jaar voor Cannondale-Drapac. De 25-jarige renner verlengde zijn contract bij de ploeg van manager Jonathan Vaughters tot en met 2019.

Met de verlenging volgt Van Baarle het voorbeeld van kopman Rigoberto Urán, die maandag al voor drie jaar bijtekende. Van Baarle is sinds 2014 actief voor de Amerikaanse formatie. Daarvoor reed hij voor de opleidingsploeg van Rabobank.

'We zijn nog niet klaar'

Van Baarle werd vorig jaar zesde in de Ronde van Vlaanderen en eindigde dit jaar vierde in Vlaanderens Mooiste. In de afgelopen Tour liet hij zich regelmatig van voren zien. Na een vlucht van 200 kilometer in de 7de etappe werd hij uitgeroepen tot strijdlustigste renner van de dag.

"We hebben een heel goed team voor de klassiekers met Sep (Vanmarcke, red.) en Sebastian (Langeveld, red.)", aldus Van Baarle op de website van zijn ploeg. "We zijn met z'n drieën ergens mee begonnen dit jaar en we zijn nog niet klaar. Dat is een van de belangrijkste redenen om te blijven."

"Ik ben trots op mijn ontwikkeling in de klassiekers, maar de Tour van dit jaar was ook speciaal en nieuw voor me, met Rigoberto als nummer twee van het klassement", vervolgde Van Baarle. "Ik hoop de komende twee jaar weer met hem in de Tour te rijden."
Luijt 15 augustus 2017 10:47
Dat had ik nou een mooie aanwinst (opvolger voor ontevreden Boom?) voor Lotto-Jumbo gevonden.

Is hard doorgegroeid dit jaar (toch Ad?).
Sub Culture 15 augustus 2017 10:49
Steengoed renner maar vrees dat het voor Dylan allemaal net iets te goed moet meezitten wil hij ooit die ene grote vis winnen.
Eddy Veen 15 augustus 2017 11:10
Van Baarle won bij de jeugd bijna elke koers waar hij aan de start stond, net als Looij. Hij is in elk geval goed in in beeld rijden.
ton duk 15 augustus 2017 13:46
vBaarle had de mazzel (nee,dat gunde ik Sep niet) dat Vanmarcke viel waardoor hij zijn eigen kans mocht gaan...
In 2018 moet ie dan weer knechten voor een 4e (RvV) en 6e plek (P-R) Vanmarcke....jammer

Verder eens met Sub...het moet echt meezitten om die grote vis te winnen
gr
Ziender Ogen 15 augustus 2017 13:56
Knechten voor Uran in een grote ronde lijkt me echter niet op het lijf van vBaarle geschreven.

Ééndaagse wedstrijden is het biotoop van Dylan, lijkt me.
Luijt 15 augustus 2017 14:38
Van Baarle vindt het gewoon gaaf om bij het grootste wielersportspektakel dat er is aanwezig te zijn. Lekker met z'n goede kop in beeld rijden, strijdend voor een kopman of een etappe, en dan 's avonds nog ff babbeltje met Herman of Filemon; lieve moeders en zus ook nog in beeld. Enz enz
Cyclad 15 augustus 2017 14:39
smiling smiley helemaal eens dat van Baarle prima de plaats van Boom had kunnen overnemen.
En ja, van Baarle heeft stappen gezet, al gaat het niet snel.
Ger 15 augustus 2017 16:16
Tom Leezer t/m 2019 bij Lotto/Jumbo.
Kuiperberg 15 augustus 2017 20:15
Uitstekende eendagsrenner. Hoop dat hij bij Cannodale meer voor eigen kansen mag rijden in het voorjaar. 2018 moet zijn jaar worden.
Ger 16 augustus 2017 11:22
Hij krijgt komend seizoen een betere tijdritfiets heb ik ergens gelezen. Ook Uran krijgt een betere.
Ger 18 augustus 2017 17:53
Fabio Jacobsen zou voor 2 jaar naar Lotto/Jumbo gaan werd gezegd bij de uitzending van Veenendaal-Veenendaal op omroep Gelderland.
ton duk 18 augustus 2017 18:12
hè, toen was ik net aan het zappen dan....
Dit is HEEL GOED nieuws !!
gr
ton duk 19 augustus 2017 15:48
heb je dat wel goed gehoord,Ger ?
Topcompetitie-FB meldt zijn overstap naar QST namelijk ??
gr
Ger 19 augustus 2017 17:47
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> heb je dat wel goed gehoord,Ger ?
> Topcompetitie-FB meldt zijn overstap naar QST
> namelijk ??
> gr


Ja Ton heb het heel goed gehoord. Ook mijn broer had het gehoord. Wel een blunder van die verslaggever om zo iets te zeggen als je het niet zeker weet.
????


ton duk 19 augustus 2017 19:51
Nu hadden we een bron en dan is die bron niet goed winking smiley
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen