Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Landa verlaat Team Sky en tekent voor Movistar

Gepost door Luijt 
Luijt 15 augustus 2017 15:49
Van NOS.nl

Mikel Landa rijdt komend seizoen bij Movistar. De 27-jarige Spanjaard verlaat Team Sky, waar hij in de laatste Tour de France de belangrijkste knecht was van winnaar Chris Froome. Zelf eindigde hij in Frankrijk op de vierde plaats, op één seconde van nummer drie Romain Bardet.

Landa liet eerder al doorschemeren graag voor zijn eigen kansen te willen gaan. Tijdens de Tour leek de Spanjaard beter in vorm dan kopman Froome, maar moest hij zich noodgedwongen wegcijferen.

"Dit wil ik nooit meer", zei Landa in een interview met El País na de Tour. "Ik wil niet herinnerd worden als de renner met goede benen die de Tour misschien wel had kunnen winnen. Ik wil winnen, of het in ieder geval proberen."

'Hoop voor het Spaanse wielrennen'

Movistar-manager Eusebio Unzué toonde zich in zijn nopjes met de komst van Landa: "Hij is nog steeds een jonge renner en met alles wat hij heeft laten zien, is hij de hoop voor het Spaanse wielrennen in de komende jaren."

In de Giro d'Italia won hij dit jaar het bergklassement en schreef hij de negentiende etappe op zijn naam. In 2015 werd Landa in dienst van Astana al eens derde in de Ronde van Italië. Begin deze maand schreef Landa de Ronde van Burgos op zijn naam.
Luijt 15 augustus 2017 15:54
Was al een tijdje sprake van, maar gisteren schermde Landa nog met andere opties, waaronder een verlengd verblijf bij die SKY-club.
Movistar lijkt me beter voor hem. Eindelijk voor eigen kans mogen gaan!

Zie je Wout, zo doe je dat!!!

Of t wat wordt met dat kopmanschap van Landa, ik waag het te betwijfelen, maar hij kan straks wel zeggen: "at least I tried god damned, at least I tried" (vrij naar Randle P. McMurphy).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/08/2017 15:54 door Luijt.
Bob 15 augustus 2017 16:12
Landa en Quintana voor de grote rondes. Volgend jaar Giro voor Landa dus.
Eddy Veen 15 augustus 2017 16:29
Ik vermoed dat Quintana zo goed als uitgerangeerd is bij Movistar.
Walnoot 15 augustus 2017 16:56
Er zijn toch vies veel koersen die Landa leuk vindt maar waar hij bij Movistar nooit de kopman gaat zijn. Alle koersen waar Valverde ook start bijvoorbeeld. Alle wedstrijden op de Spaanse (+ Baskische) kalender, om maar eens wat te noemen. En als Quintana ook blijft, is er voor Landa wat belangrijke koersen betreft waarschijnlijk niet meer over dan Paris-Nice, Giro, en de Ronde van Zwitserland.
Luijt 15 augustus 2017 17:25
We zullen zien of we hier een tweede Poelsje te pakken hebben; ik denk dat ie het kopmanschap in tenminste één grote ronde bedongen heeft.

Als Quintana al blijft zal ie vast weer de fout (mogen) maken de dubbel te willen rijden.

Landa voor de Giro dunkt me.
Eddy Veen 15 augustus 2017 17:57
Quintana is geen Spanjaard, heeft geen charisma en is niet sympathiek. Publicitair is dat fnuikend. Zijn ongetwijfeld vette contract lijkt mij gebaseerd op de hoop dat hij het AK in de Tour zou kunnen winnen. Die kans wordt alsmaar kleiner. Als Movistar hem al wil houden, gaat hij beduidend minder verdienen, maar ik blijf erbij dat de kans dat hij vertrekt groot is.
lodjan 15 augustus 2017 18:09
Hij heeft een doorlopend contract tm 2019.
Eddy Veen 15 augustus 2017 18:12
Dan was ik verkeerd geïnformeerdyawning smiley en boft Nairo enormtongue sticking out smiley
Orakel 15 augustus 2017 18:28
Tja, wat verandert er nu?
Kopman Giro is Landa ook 2x geweest bij Sky.
Echt de teamleider zal hij niet zijn in 2018, tenzij Valverde nooit meer op niveau komt.
Quintana is een zekerheid op GT podium ieder jaar, zo iemand laat je niet graag gaan.
Wanneer Landa werkelijk de absolute kopman wil zijn (zoals Dumoulin, Froome, Zakarin, Pinot) dan is Movistar een foute keuze.
Curzio 15 augustus 2017 18:44
Hij is natuurlijk wel mateloos populair in Colombia, en volgens mij heeft Movistar daar ook belangen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen