Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta Ciclista al Pais Vasco 2015 (2.UWT), etappe 2

Gepost door El Chaba 
El Chaba 06 april 2015 17:34
Vuelta Ciclista al Pais Vasco 2015 (2.UWT), etappe 2
El Chaba 06 april 2015 17:38
Etappe 2: Bilbao - Vitoria-Gasteiz (175 km)

Weliswaar een zware beklimming in het eerste deel van de etappe maar daarna toch vooral klimmetjes die weinig om het lijf hebben.
Echt een etappe voor renners als - wederom - Michael Matthews.

Profiel:



De beklimmmingen:
(met dank aan: [www.cyclingquotes.com])

- Cat. 1, de Alto de Orduna (7.6 km, 8.3%)
- Cat. 3, de Alto de Salinas de Anana (2.3 km, 6.5%)
- Cat. 3, de Alto de San Martin de Zar (1.4 km, 5%)
- Cat. 3, de Alto de Zaldiaran (5.2 km, 3.4%)
- Cat. 3, de Alto de Vitoria (4.8 km, 3.9%)
- Cat. 3, de Alto de Zaldiaran (2.8 km, 5.4%)



Michael Matthews won met overmacht de eerste etappe.


Startlijst, AK en andere info: [www.cyclingfever.com]

Start: 12.45 uur.
Finish: rond 17.15 uur

Weersverwachting: 15-19 graden, volop zon. Vrijwel geen wind, kracht 2 uit het oosten.

TV: Europsort vanaf 15.30 uur.
Live streams: [www.procyclinglive.com] vanaf 15.30 uur.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/04/2015 21:27 door El Chaba.
pirke 07 april 2015 09:44
wordt het weer net zo'n hindernisbaan?

Fashionisto 07 april 2015 10:04
Kan die vrouw bij Eurosport alsjeblieft worden vervangen? Wie bedenkt er nou dat Lott-Belisol de sprint aantrekt voor Tosh van der Sande?
JW 07 april 2015 10:16
Tsja. José had blijkbaar afgelopen dagen een zee aan informatie bijeen gezocht en dat moest ze allemaal kwijt, in de tijd dat de tv beelden van de koers uitzond. Op zo'n moment interesseert het me niet echt wie er allemaal - volgens José - favoriet zijn voor P-R, enz.enz.enz. En daarbij haalde ze ook nog wel eens wat dingen door mekaar.
Karsten was blijkbaar in winterslaap geweest, en moest daaruit nog ontwaken.

En dan ben ik toch heel gelukkig met mijn geweldige afstandsbediening. Je kunt daarmee het geluid gewoon uitzetten !!
In het gewone leven mis ik zo'n apparaatje wel eens...
El Mik 07 april 2015 10:39
Wellicht kun je met je afstandsbediening zelfs een andere commentaartrack kiezen en voor Engels commentaar gaan.

Niet dat dat nou zo geweldig is bij Eurosport. Zo hoorde ik tijdens de slotrit in Catalunya de Engelse commentator nog beweren dat Cavendish de beste wielrenner ooit was, werd nog wel gecorrigeerd door zijn co-commentator die ene Eddy Merckx noemde, waarna ze het maar op de beste wielrenner van "the modern era" hielden...

Overigens vind ik nou niet zo'n hele grote doodzonde om te denken dat Tosh de sprinter was van Lotto, die werd in een vergelijkbare rit nog 4e in Catalunya (won de groepsprint). Erger is dat ze talloze keren de verkeerde renner zagen in de Spaans kampioen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/04/2015 10:42 door El Mik.
Slimmerd 07 april 2015 10:52
Vergelijkbare rit is wat kort door de bocht natuurlijk, in Catalonië was het die eerste rit waarin het peloton niet koerste en de koplopers veel te veel ruimte gaven. Hier in Baskenland werd er een stuk serieuzer gekoerst op de bergen/heuvels en dus was de kans minimaal dat Tosh zou overleven. En gezien zijn staat is het toch niet raar te denken dat ze de sprint voor Gallopin aan het voorbereiden waren.
Super Grover 07 april 2015 10:59
Van der Sande sprintte toch nog wel even Meersman eruit in de sprint van laatste groep gisteren. Overigens werd hij er wel opgelegd door Bulgac die ondanks de vroege ontsnapping de sprint won.
El Mik 07 april 2015 11:11
Jij vind het niet raar om te denken dat ze voor Gallopin reden. Ik vind het geen hele grote doodzonde om te denken dat het voor Tosh was (ze maakten wel "ergere" fouten dan dat).

In mijn ogen hebben we beide gelijk..
Slimmerd 07 april 2015 11:12
Stetina (gebroken knieschijf) en A. Yates (gebroken vinger) zullen vandaag iig niet starten , zij zijn beide slachtoffers van de valpartij gisteren op 500m van de streep.
Pardilla zou een hersenschudding hebben, dus lijkt me ook klaar.
JW 07 april 2015 12:34
Die Engelse commentatoren ben ik ook vaak niet van onder de indruk.
Een foutje maken, of een verkeerde inschatting, vind ik ook helemaal niet erg.
Wat ik erg vervelend vind is dat onophoudelijk spuien van weetjes en kennis (Ducrot heeft daar ook soms zo'n handje van) die helemaal niks met de koersbeelden van dat moment te maken hebben. En helemaal als ze gewoon daarmee doorgaan terwijl er belangrijke dingen in de koers gebeuren.
Slimmerd 07 april 2015 13:02
De renners hebben vandaag geprotesteerd tegen de gevaarlijke aankomststrook van gisteren, valpartij zou veroorzaakt zijn door paaltjes op de weg met enkel een oranje pilon erop.

Vijf minuten staking bij de start genoeg om de organisaties te verwittigen over de veiligheid van renners?
Super Grover 07 april 2015 13:06
De val

Logisch dat de renners protesteren, de paaltjes staan midden op de weg.
Super Grover 07 april 2015 13:33
De Weert, Hupond, Louis Vervaeke, Reichenbach en Txurruka hebben al 2 minuten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/04/2015 13:34 door Super Grover.
Slimmerd 07 april 2015 13:39
Inmiddels hebben de vijf al 7'30
ton duk 07 april 2015 13:46
En weer doet Lotto-Jumbo.NL het enige juiste in deze omstandigheden....
gr Ton DUK
JW 07 april 2015 14:11
Die De Weert moet wel weten waar hij aan begint !
Gisteren schreef iemand na de koers:

".... dit presteren van de ploeg is langzamerhand zo dramatisch slecht, dat er langzamerhand koppen moeten gaan rollen. Dit lijkt echt nergens meer op. Zag in de uitslagen dat Keven de Weert ook meedeed. Dat was zo'n renner toch die vroeger in Grote Rondes rond de 20e plek rondreed. Brian Bulgac (waarom moest zo'n renner op het laatst nog worden aangetrokken?) werd als een beginneling door 2 nobody's uit het wiel gereden. ...."

Ik durf nu al te voorspellen dat De Weert weinig kans maakt deze etappe te winnen. winking smiley
Super Grover 07 april 2015 14:18
De voorsprong is over de 10 minuten geweest, maar Movistar heeft het, met nog 127 km te gaan, terug gebracht naar 9'20.
JW 07 april 2015 14:19
De voorsprong bedroeg 10'36".
Maar niet OGE maar Movistar grijpt in.
Voorsprong geslonken naar goed 9', terwijl ze begonnen zijn aan de zwaarste klim van de dag
Cecchini 07 april 2015 14:51
Dat was ik JW. Je kunt toch niet ontkennen dat het met het presteren van Lotto Jumbo ploeg dramatisch gesteld is. Meegaan in de ontsnapping van de dag is al een gebaar van armoede, maar goed bij gebrek aan beter is dat nog te waarderen, maar als de Weert uit deze groep straks weer als eerste moet lossen, dan zal ik weer de eerste zijn zout in de wonden te wrijven.
Rudy t. 07 april 2015 15:08
In de Telegraaf schijnt een aardige column te staan over lotto jumbo. Wellicht kan iemand die plaatsen?
JW 07 april 2015 15:09
Zoals tegen de goudvis, die amechtig op de grond naar adem hapt, verontwaardigd roepen: "Wat ? Ook nog happen naar het baasje ?"

Het was m.i. duidelijk dat we van de nieuwe ploeg niet het zelfde mochten verwachten als van de vorige.
Dat het de toch al dun bemande ploeg dit voorjaar ook nog niet echt meezit doordat een paar van juist de sterkere renners nog niet op hun normale nivo konden presteren lijkt me onvoorzienbaar en ook duidelijk.
Dat ze door dat alles in deze koers - in arren moede - een ploeg aan de start brachten waar je weinig prestaties van mocht verwachten lijkt me eveneens een feit. Niemand kiest hiervoor, ook de ploegleiding niet. Maar soms zijn er geen betere keuzes.

Het enige dat de renners in deze ondankbare rol wèl kunnen doen is hun uiterste best, en in elk geval niet onzichtbaar meerijden.
Dat deed gisteren Bulgac, en doet vandaag De Weert.
Er lijkt mij weinig mis mee, ook als ze tijdens de rit niet goed genoeg blijken de etappe te winnen.
En om zulke renners met pek en veren te besmeuren... Nee, dat verbaast me van je.
Ed@ 07 april 2015 15:21
Rudy t. Schreef:
-------------------------------------------------------
> In de Telegraaf schijnt een aardige column te
> staan over lotto jumbo. Wellicht kan iemand die
> plaatsen?


Zelfs op paaszondag kwam er geen einde aan de kruisweg die Lotto-Jumbo dit seizoen bewandelt. Waar de Nederlandse WorldTour-formatie tot dusver vrijwel alleen op Sep Vanmarcke kon bouwen, moest ook de Vlaamse held in zijn achtertuin constateren dat hij had gefaald. In de cruciale fase van de Ronde van Vlaanderen voor de Kruisberg kon Vanmarcke even niet beter, waarna er een eerste peloton van dertig renners zonder een enkele Lotto-Jumbo afgevaardigde de finale bepaalde.
Een afgang die eigenlijk tekenend is voor de koerswijze dit seizoen. De hatelijke nul regeert en de zoektocht naar de eerste zege begint steeds pijnlijker te worden. De tegenvallende prestaties van de ploeg passen bij het negatieve aura dat het laatste anderhalf jaar rond de wielerploeg zweeft. Het kan geen toeval zijn dat tien personeelsleden vooral uit onvrede met het beleid vrijwillig de ploeg hebben verlaten.
Het echte wielerhart binnen het team bloedt. Sinds de ploeg vanaf 2008 geleid werd door bankier Harold Knebel hebben de meesten zich voorgenomen dat overleven belangrijker is dan voor een mening opkomen. Door het KNWU dopingcharter in 2013 werden de personen met een wielerverleden nog verder in de hoek gedrukt. Zo kon de nieuwe sportief verantwoordelijke Merijn Zeeman op de ploegenvoorstelling zijn vier ploegleiders degraderen tot leerlingen door hen daar en-public een coachdiploma uit te reiken en daaraan toe te voegen dat de ‘jongens’ het goed gedaan hadden.
In deze hiërarchie is het proces naar een wedstrijd belangrijker geworden dan het doel (het presteren) zelf. Door het overleven is er een cultuur ontstaan met een zeer beperkt zelfkritisch vermogen. Wanneer renners geen uitslagen rijden, komen ze daar veel te gemakkelijk mee weg. Daarnaast is er nauwelijks meer plezier in de ploeg omdat de mensen in de leiding vooral bezig zijn met zichzelf belangrijk te vinden.
“De onvrede bij de sponsors Lotto en Jumbo neemt toe”
- raykerckhoffs
De onvrede bij de sponsors Lotto en Jumbo neemt toe en ook vanuit de schaatsploeg komen kritische geluiden dat de negatieve wielerprestaties ook op hen afstralen.
Groot probleem voor beide sponsoren is dat ze vorig jaar op een té korte termijn het plan met de schaats- en wielerploeg rond moesten krijgen. Noodgedwongen gaven ze Jac Orie en Richard Plugge in de huidige structuur een volledige carte blanche. Beiden staan aan het hoofd van hun eigen BV’s, hebben allebei een persoon in de drie man sterke Raad van Toezicht, terwijl Plugge de WorldTour-licentie op zijn naam heeft. Nu blijkt dat Lotto en Jumbo tot hun grote frustratie moeilijk kunnen ingrijpen in beide sportploegen.
Komende zomer, voor de Tour de France-start in Utrecht, zou reeds de verbintenis voor na 2016 verlengd moeten worden. Het mislukte voorjaar van de wielerformatie kan zo wel eens vervelende gevolgen voor het hele project hebben. Of de totale structuur moet op korte termijn herzien worden
ton duk 07 april 2015 15:52
Het kan geen toeval zijn dat tien personeelsleden vooral uit onvrede met het beleid vrijwillig de ploeg hebben verlaten.....
De belangrijkste zinsnede waar Ton DUK natuurlijk al eerder op zinspeelde....zo heeft onlangs de beste fietsenmaker de overstap naar MTN gemaakt...
gr Ton DUK
JW 07 april 2015 16:27
Nog 50 km, en maar 2'30" voor de vluchters.
JW 07 april 2015 16:34
De nobodies Txurruka, Vervaeke en Reichenbach rijden op de klim Hupond en De Weert eraf.

Nu rijdt nobody Ahmets de klimmers Vervaeke en Reichenbach los.

Voor de etappewinst zal het niet baten; het peloton komt dichterbij. Nog 1'58"
Prikdude 07 april 2015 16:44
Onkijkbaar fletse drek, dit klimrondje. Maar what's new?
JW 07 april 2015 16:55
Ja. Wat je een beetje mist is een organisatie die zoiets op de eerste dag wat bijstuurt door wat gegoochel met de tijdsverschillen..
Prikdude 07 april 2015 17:06
Lieden met een bepaald aantal WT-punten met een minuut of vier achterstand beginnen, ja dat zou leuk zijn. Enfin, neuh, je mist vooral een UCI die ofwel van dit gedrocht of van Catalonië het WT-predicaat af neemt. De stakkers in Baskenland dragen de voorkeur gedegradeerd te worden omdat Catalonië het tenminste zonder tijdrit probeert.

En als ze toch bezig zijn: ook de Waalse Pijl, Romandië, Vattenfal en Plouay terugzetten of drastisch aanpassen. Instant Image Besmirch.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/04/2015 17:07 door Prikdude.
JW 07 april 2015 17:10
18 km, 14"voor de drie sterkste vluchters
Slimmerd 07 april 2015 17:24
Slimmerd 07 april 2015 17:29
Aanvalletje van Garmin/Cannondale renner in de afdaling, nog 4,5 km
Slimmerd 07 april 2015 17:30
Het is Slagter.

Orica rijdt erachter aan
Slimmerd 07 april 2015 17:31
Slagter gegrepen binnen de laatste 3km
Slimmerd 07 april 2015 17:34
1. Felline
2. Matthews
3. Gallopin
4. Kwiatkowski
5. Gilbert
6. Reza
7. Simon
8. Bilbao
9. Agnoli
10. Meersman



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/04/2015 17:40 door Slimmerd.
Jeanneman 07 april 2015 17:39
Kwiatkowski was toch gewoon derde/vierde? Tv-beelden zeggen wat anders dan de uitslag van de organisatie.
Slimmerd 07 april 2015 17:40
Nam idd iets te blind de uitslag in beeld over
El Chaba 07 april 2015 18:09
Laatste minuut van de sprint: [www.youtube.com]
Slimmerd 07 april 2015 21:57
Swift vandaag al niet uitgereden, ook Bulgac, Van der Sande, Pantano en Jeannesson.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen