Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dromen over Jan Raas

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 08 april 2015 00:07
Vannacht droomde ik dat Jan Raas razend het kantoor van Plugge binnenliep alwaar hij met zijn vuist op de tafel sloeg en de magische woorden sprak: “Nu moet ’t afgelopen zijn, zondag wordt er gewonnen in Roubaix!”

Zoals iedereen weet moet je Raas niet tegenspreken en dus geschiede zo. De hele LOTTO-JUMBO ploeg reed de kasseien uit de aarde in dienst van een geweldenaar zodat op het eind van mijn droom Wuyts eindelijk kon uitroepen: “Vanmarcke, hij flikt het, prachtig, SEP VANMARCKE dames en heren wint hier op heroïsche wijze Parijs-Roubaix voor de geplaagde Nederlandse Lotto-Jumbo-ploeg.” Waarop de Cauwer uiteraard nog even toevoegt dat “het ook niet gestolen was zeker”. In de nabespreking horen we Michel uiteraard nog wel even vermelden dat hij denkt dat als Boonen erbij was geweest zelfs Tommeke het moeilijk zou hebben tegen een Vanmarcke in deze vorm.

Mijn god wat hoop ik dat Sep zondag wint…

(Wat een kommer en kwel. Met pijn in mijn hart zit ik als supporter van de origine ploeg Raas die begin jaren 80 in het peloton kwam. Het mag gewoon niet zijn dat deze ploeg verwordt tot het lachertje van het wielerwereldje. Het tij moet keren!)
Carlos Danger 08 april 2015 00:58
't Zal niet voor zondag zijn.
testa della corsa 08 april 2015 10:10
Nee. Dat weten ze zelf ook.

Ik hoop dat Tjallingii intern eens goed kwaad is geworden en een vrije rol heeft opgeeist. Ooit podium gereden in Roubaix. Geef m de ruimte om aan te vallen, dit is zijn koers.
sijbriskie 08 april 2015 14:08
Hoe zou het toch gaan met Raas? Zonde dat hij totaal van het wielertoneel verdwenen is. Een markante persoonlijkheid.
Koppi 08 april 2015 15:21
Dit was volgens mij het laatste 'nieuws' over Raas: [wielrennen.startpagina.nl]
Ron Meijers 08 april 2015 16:26
Een mens mag dromen natuurlijk. Ik denk dat de harde realiteit is dat Lotto na komend weekeinde nog steeds met lege handen staat en het voorjaar definitief het predicaat 'mislukt' krijgt. Ik dicht Vanmarcke in Parijs-Roubaix méér kansen toe dan in de Ronde, maar Kristoff is ook dáár de torenhoge favoriet. En ook Degenkolb en Sagan geef ik minstens zoveel kans als Sep. Vanmarcke zal het van een raid moeten hebben, zoals eigenlijk alleen Boonen en Cancellara dat kunnen op een kwade dag. En Vanmarcke is een ijzersterke renner, maar nog geen Boonen of Cancellara. Dat kan ik veilig stellen, want zelfs als hij wint in Roubaix is hij dat natuurlijk nog lang niet. Stybar, Wiggins en Terpstra acht ik ook tot zo'n solotour in staat.

In De Ronde is 'bewezen' dat Vanmarcke niet tactisch moet rijden. Maar daarvóór stond eigenlijk al min of meer vast dat hij met smijten met z'n krachten wel ver komt, maar niet ver genoeg. Wat moet-ie dan? Een beetje tactisch rijden? Een beetje met z'n krachten smijten? Ja, hij moet z'n krachttoeren timen, maar is-ie daartoe in staat? Dat vraagt om koersintelligentie en -inzicht, wat hij niet heeft of overschaduwd wordt door z'n koersdrang, zoals dat zo mooi heet.

Het zal allemaal moeten meezitten, wil Vanmarcke met die kei boven z'n kop staan. Maar goed, dat geldt voor iedere winnaar. Terpstra incluis vorig jaar.

En inderdaad, Lotto is tot nu toe het lachertje van het peloton. De schaatstak maakt zich al druk om zijn imago. Stel, Vanmarcke wint Parijs-Roubaix niet - en laten we eerlijk zijn, die kans is groter dan dat hij wint - dan ligt er toch behoorlijk wat druk op Kelderman en Gesink in de grote ronden. Ik 'vrees' dat Lotto straks van een succesvol seizoen spreekt omdat Kelderman top 10 in de Tour heeft gereden ofzo.
Linkebal 08 april 2015 16:36
Dit is de meest recente foto die ik heb kunnen vinden.
[www.nieuwsblad.be]
sijbriskie 08 april 2015 18:27
Dank je, ook Koppi! Een groot gevoel van liefde en weemoed doorstroomt me even...
utrecht 08 april 2015 18:34
Denk dat Gesink huilend wegrent als Jan Raas begint te praten
Andere Peter 08 april 2015 20:12
Andere Peter 08 april 2015 20:13
Jan Raas gaat uiterst behoedzaam om met zijn eigen legende. Deze is daardoor uitzonderlijk waardevast.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/04/2015 20:13 door Andere Peter.
Arsimo 08 april 2015 23:20
Dat kan zijn, maar als Raas zijn waarde nooit exploiteert (dwz nooit er wat mee zegt of doet) dan kan hij die potentiele waarde net zo goed niet koesteren.
El Chaba 09 april 2015 07:13
Dat valt nog maar te bezien.
Stel dat - en dat acht ik heel goed mogelijk - vooral eeuwige 'rust' is hetgeen hij beoogt, dan is hij perfect bezig om dat te verwezenlijken.
Ridder Kale Knikker 09 april 2015 12:23
Hoe dan ook, het blijft erg spijtig dat we Jan, in welke hoedanigheid dan ook, in de wielersport nooit meer terug zullen zien. Dat ligt althans zeker niet in de lijn der verwachting. En met het verdwijnen van Jan is eigenlijk ook de teloorgang van de 'ploeg Raas' begonnen, dat is in ieder geval mijn gevoel.
Andere Peter 09 april 2015 19:09
Een levende legende kan die legende inderdaad exploiteren. Na je dood blijft er meer van je legende over als je tijdens je er leven zuinig op bent geweest. Raas plukt er dus de vruchten van in het hiernamaals...
Lucho Herrera 10 april 2015 19:15
Jan Raas, ongelooflijke klasbak op de fiets, maar ook maniakale, weinig sociale vloekende zuiplap.
sijbriskie 11 april 2015 00:55
Geweldige kerel dus.smiling smiley
Lucho Herrera 12 april 2015 00:24
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen