Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Besparingen VRT

Gepost door Anony 
Anony 09 oktober 2014 20:02
Er sneuvelen 128 jobs, programma's worden geschrapt of met minder middelen gemaakt en het derde kanaal OP 12 zal voortaan weinig meer bieden dan Ketnet. Ook qua sport wordt er serieus gesnoeid. Vooral de minder mediagenieke sporten zullen het voelen, maar zelfs koning voetbal en keizer wielrennen ontsnappen niet.

Volgens Gazet van Antwerpen zal er geen uitzending meer zijn van de ... Eneco Tour. Say what? Wellicht volgen er nog.
Linkebal 09 oktober 2014 20:27
De VRT heeft natuurlijk een ongekend groot aanbod van wielerkoersen. Je kab je afvragen of dat wel de taak van een publieke omroep is. Maar jammer zou het wel zijn, zeker voor mensen zoals ik die alleen Een en Canvas kunnen ontvangen, niet de Vlaamse commerciële zenders.
Pyama 09 oktober 2014 20:29
Geen eneco tour maar wel andere Belgische 1.1. koersen/Parijs-Tours?
Quarantanove 09 oktober 2014 20:38
Zolang er maar niet gesnoeid wordt in de rechtstreekse veldritten geen probleem.
Geen Enecotour op Sporza betekent meteen het einde van de Enecotour tenzij de NOS daarin de rol an Sporza overneemt.
Wel de Ronde van België is goed.
De Vuelta afstoten ook prima evenals de veredelde trainingskoersen als Paris-Nice en TirrenoAdriatico.
Quarantanove 09 oktober 2014 20:40
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Geen eneco tour maar wel andere Belgische 1.1.
> koersen/Parijs-Tours?

Parijs-Tours mag wat mij betreft direct weg,
Alle voorjaarswedstrijden in Vlaanderen natuurlijk handhaven.
Olano 09 oktober 2014 21:13
Ik heb me ook wel eens afgevraagd wat het nut is om de Scheldeprijs live uit te zenden.

Gewoon de echte klassiekers handhaven, dus OHN, MSR, GW, RVV, PR, AGR, Huy, LBL, Giro, NK's, Tour, Vuelta (alleen bergetappes en weekenden), WK, RVL.

Zoiets?
koos1 09 oktober 2014 21:27
Een aantal jaren geleden kwam ook een zelfde bericht over de VRT toen kwamen oa de uitzendingen van Romandie en ronde van Zwitserland te vervallen, ondertussen zenden ze deze koersen weer gewoon uit.

De grote koersen zullen ze echt wel blijven uitzenden, zeker de voor belgen belangrijke voorjaarskoersen.
Als er al uitzendingen gaan vervallen zullen dat wel koersen als Zwitserland, Tirreno gaan worden.
JW 09 oktober 2014 21:32
Als het alleen om "echte" klassiekers gaat dan kan er nog verder bekort worden door OHN en GW te schrappen. WK is ook geen klassieker, en alleen de laatste ronde lijkt me wel genoeg.

Veldrijden zou m.i. beperkt kunnen worden tot de momenten dat er echt iets gebeurt, dus dat worden dan korte uitzendingen.

Het idee: "Vuelta (alleen bergetappes en weekenden)" is me niet helemaal duidelijk. De heuveletappes zijn vaak leuker dan de echte bergetappes. Zijn de vlakke etappes in Tour en Giro leuker dan die in de Vuelta ?
lodjan 09 oktober 2014 22:26
Ze kunnen toch kosten besparen door geen commentaarteam ter plaatse te hebben? Of vallen deze kosten in het niet bij de uitzendrechten?
Carlos Danger 09 oktober 2014 22:40
Gewoon de restaurant-toelage van Wuyts intrekken. Kun je alles blijven uitzenden.
Pyama 09 oktober 2014 22:58
Er kwamen juist koersen bij toch? Strade Bianchi bijv.
Slimmerd 10 oktober 2014 02:28
Er is genoeg te schrappen, hoe jammer ook voor de kijker.
Persoonlijk geniet ik van de rechtstreekse van de Driedaagse van de Panne, maar zonder kan iedereen natuurlijk prima leven....
Linkebal 10 oktober 2014 07:37
Ik heb me inderdaad altijd afgevraagd waarom ze aan de streep moeten zitten. En dan alsnog naar een tv-scherm kijken. Kan prima vanuit een studio.
dvritm 10 oktober 2014 08:14
Dan kan je Huy en AGR ook schrappen wat echte klassiekers betreft.

Als het echt moet, dan zou ik liever hebben dat ze een grote ronde schrappen (bvb Vuelta), dan dat ze wedstrijden zouden schrappen waarvan ze zelf de uitzending verzorgen.
Linkebal 10 oktober 2014 08:20
Alles wat Eurosport uitzendt zou de VRT kunnen schrappen, iedereen heeft Eurosport. Het is onzinnig als een publieke omroep uitzendrechten koopt met belastinggeld, terwijl de beelden allang beschikbaar zijn voor iedereen.
Robert Koopman 10 oktober 2014 10:19
Eurosport brengt inderdaad veel wielrennen op de buis maar elke 10 minuten 5 minuten, dezelfde, reclame is bijzonder ergerlijk.
Cyclad 10 oktober 2014 10:53
Gaat het dan gebeuren dat de VRT Eneco niet uitzendt, maar de Ronde van België wel? moody smiley
Simeone 10 oktober 2014 11:17
Zolang Panorama, Koppen en Vrankx blijven gaat er niets verloren
El Mik 10 oktober 2014 13:17
Als de NOS het overneemt van de VRT is het ook gelijk tijd om de ENECO Tour weer gewoon de Ronde van Nederland te noemen en de historie van de Ronde van Nederland t/m 2004 direct aan te laten sluiten op de ENECO Tour sinds 2005.
Desnoods dan maar uit de WT en verder als 2.HC ronde...

Belachelijk dat de Ronde van Nederland (was een veel grotere wedstrijd dan de Ronde van België, die werd zelfs niet eens gereden vele jaren) moest verdwijnen voor een "fusieronde" terwijl die van België gewoon bleef bestaan en was oorspronkelijk niet het plan om er een Benelux ronde van te maken? Ze zijn nooit in Luxemburg geweest volgens mij.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/10/2014 13:18 door El Mik.
Linkebal 10 oktober 2014 14:13
Daar heeft de sponsor geen belangen
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen