Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Timmer

Gepost door bakfiets 
bakfiets 09 december 2017 12:30
Albert Timmer keert komend seizoen niet terug op de fiets. De 32-jarige coureur van Team Sunweb heeft een eind aan zijn loopbaan gemaakt, meldt zijn ploeg zaterdag.

Timmer maakt al sinds 2007 deel uit van Team Sunweb, dat toen nog als Skil-Shimano door het leven ging. In zijn elf jaar durende loopbaan wist de knecht geen aansprekende koersen te winnen.

Wel reed de geboren Drent liefst elf grote rondes. Dit seizoen reed hij in dienst van kopmannen Michael Matthews en Warren Barguil de Tour de France. Matthews won de groene trui, Barguil de bolletjestrui.

"Ik heb een geweldige loopbaan gehad en voel dat ik het maximale uit mijn capaciteiten heb gehaald", meldt Timmer in een persbericht van Team Sunweb. "Ik ben enorm trots op wat we met het team hebben bereikt en dankbaar dat ik deel heb mogen uitmaken van de successen van bijvoorbeeld Marcel Kittel, John Degenkolb en Tom Dumoulin."

Timmer werd in 2015 getroffen door lichte hartritmestoornissen, waaraan hij een ingreep onderging. "Sindsdien zat ik toch met minder zelfvertrouwen op de fiets en ik voel dat nu dan ook het juiste moment is om te stoppen en mijn aandacht te verleggen naar mijn vrienden, familie en dochtertje."

Team Sunweb spreekt in het persbericht de waardering uit voor Timmer, die zich altijd wegcijferde voor zijn kopmannen. "We konden altijd op hem rekenen", zegt ploegleider Rudi Kemna. "Hij is niet alleen een cultuurbewaker, maar ook een geweldige prof en een fijn persoon naast de fiets. We willen hem danken voor zijn toewijding."
Door: NU.nl
Bromertà 09 december 2017 13:49
Wel een beetje raar, 32 jaar.
Westfalen 09 december 2017 14:45
Timmer was een pure knecht. Niet goed genoeg om uit te blinken. I.c.m. ritmestoornissen kan ik me dat wel voorstellen.
Eindhovuh 09 december 2017 16:15
Prima zijn boterham kunnen verdienen met zijn hobby.
Mooi toch.
bakfiets 09 december 2017 16:30
ik herinner mij een giro waar hij een keer serieus goed klom in een ontsnapping
Ruudje2209 09 december 2017 17:26
J Toch zeker in de beginjaren van skil ook genoten van zijn aanvallende rijstijl. En daarna nuttige knecht die alles gaf. Misschien nu dan plekje bij Sunweb voor Floris Gerts?
lodjan 09 december 2017 17:53
Floris Gerts? Goed idee. Martijn Keizer is misschien een meer vergelijkbare renner met Timmer. Ik dacht natuurlijk aan Adrien Niyonshuti als mogelijke vervanger.
Eazster 09 december 2017 19:13
Dat was de rit naar Oropa in 2014. Deed het in die ontsnapping toen inderdaad erg goed. Eindigde daar net achter de klimmers. Winnaar van die rit was Battaglin.
Ook in de Tour de France was ie eens 2 of 3 achter Voeckler in een etappe in de skill periode?
cyclingfreakske 09 december 2017 21:32
Nooit dichter dan een 11e plaats geweest in de Tour.
je bedoelt waarschijnlijk de 2e plaats achter Kwiatowski in de Tour of Britain 2014

verder eenmaal winnaar van het bergklassement in de RV Luxemburg.
LD88 09 december 2017 21:47
Nee, hij bedoelt een Tour etappe die Voeckler won en waar Timmer nog werd opgeslokt door het sprintende peloton in de laatste kilometer.

[www.youtube.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/12/2017 21:51 door LD88.
Carlos Danger 10 december 2017 01:09
Westfalen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Timmer was een pure knecht. Niet goed genoeg om
> uit te blinken. I.c.m. ritmestoornissen kan ik me
> dat wel voorstellen.


Geen nieuwe loopbaan in de muziek dus.
Andere Peter 10 december 2017 03:19
Trillend op mijn benen
cyclingfreakske 10 december 2017 10:53
...strande op een 15e plaats na een mooi nummer
hij dacht aan een 2e plaats, wat er dus een eindje af is.
Frederik D. 10 december 2017 11:02
En nooit iets gewonnen? Zo'n jongen gun je toch minimaal één overwinning.
Carlos Danger 10 december 2017 17:29
Ooit glorieus winnaar van de Westfriese Dorpenomloop.
Volgerd 10 december 2017 20:22
Dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Op enkele honderden meters van de streep lag hij nog in tweede positie, dus zo ver was hij er ook weer niet vanaf.
cyclingfreakske 10 december 2017 20:58
1x het bergklassement in de RV Luxemburg
cyclingfreakske 10 december 2017 21:28
hoe zeggen ze dat ? zoooo dichtbij en toch zo ver af.
kan me perfect voorstellen wat hij toen voelde..........
ook al was Veuckleir al een tijdje vliegen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/12/2017 21:45 door cyclingfreakske.
Tjappie2 12 december 2017 15:52
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> hoe zeggen ze dat ? zoooo dichtbij en toch zo
> ver af.
> kan me perfect voorstellen wat hij toen
> voelde..........


Ik kan me dat juist totaal niet voorstellen. Simpelweg omdat ik nooit prof ben geweest, laat staan dat ik in de laatste KM van een Tour-etappe kans maakte op een podiumplek.

Je begint me steeds meer te fascineren CF. Oud-prof geweest?

Love u!

Edit: Oud-prof geweest, dat kan natuurlijk niet...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/12/2017 15:53 door Tjappie2.
bakfiets 12 december 2017 17:23
waarom kan dat niet, de vroegere bondscoaches zaten hier ook. egon van kessel en knetemann
Carlos Danger 12 december 2017 17:27
Je bent prof geweest of je bent oud-prof.
bakfiets 12 december 2017 17:57
ben niet zo taalgevoeligsmiling smiley
Massimo 12 december 2017 19:51
Wanneer je prof bent en dan stopt ben je oud-prof. Begin je dan toch weer als prof dan ben je ook even oud-prof geweest.
Carlos Danger 12 december 2017 20:59
cyclingfreakske 12 december 2017 23:15
... of je nu als prof of al nieuweling strand op deze manier... het is altijd frustrerend...
alleen uiteraard, is het belang op dit niveau en van zulke etappe iets dat wat langer in de kleren blijft hangen... men blijft er zelfs als zeer ervaren prof altijd met een wrang gevoel naar kijken, Althans, toch zeker renners als Timmer die de hele dag voor de kopman moeten rijden en zelden in de picture komen..
Het is een beetje zijn moment, ook al was het voor de 2e plaats,
die 2e plaats had hem altijd wel herinnert geweest, een 15e praat niemand nog over, helaas.
Hij heeft heel zeker gevloekt, wellicht ook wat ontgoochelt, en zal er soms ook wat met dubbel gevoel op terugkijken omdat hij er nog in geloofde tot op het einde.

kzal ook eerlijk zijn... kheb soms veel meer sympathie en respect voor dit soort renners ,dan voor sommige kopmannen.
merijntje mortirolo 13 december 2017 01:40
Tjappie2 13 december 2017 16:48
Bedankt voor de duiding. Ik zal het wellicht nooit helemaal aanvoelen, maar zoals jij het uitlegt wordt het me al wel wat helderder.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen