Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

‘Nibali kiest voor Tour/Vuelta in 2018, laat Giro schieten’

Gepost door El Chaba 
El Chaba 12 december 2017 20:07
[www.wielerflits.nl]

‘Nibali kiest voor Tour/Vuelta in 2018, laat Giro schieten’

Vincenzo Nibali rijdt de Tour de France en de Vuelta a España in 2018 en slaat de Giro d’Italia over. Dat melden Italiaanse media vandaag.

Nibali kende een succesvol eerste seizoen bij Bahrain Merida. Hij eindigde zowel in de Giro (3e) als de Vuelta (2e) op het eindpodium en won in het najaar voor de tweede keer in zijn carrière de Ronde van Lombardije. De viervoudig groterondewinnaar liet onlangs weten in een interview dat Luik-Bastenaken-Luik, de Vuelta en het WK in Innsbruck hoog op zijn verlanglijstje staan.

Een definitieve keuze tussen de Giro en de Tour had hij toen nog niet gemaakt. “Ik beslis pas wanneer ik het Giroparcours onder ogen heb gezien. Ik wil dolgraag terugkeren naar de Tour. Het feit dat de Giro Sicilië aandoet, maakt het echter lastig om een keuze te maken”, zei hij toen.

Een definitieve keuze tussen de Giro en de Tour lijkt Lo Squalo nu wél te hebben gemaakt. Hij rijdt naar het verluidt de Tour en start in de Vuelta ter voorbereiding op het WK. Momenteel verblijft hij op het Kroatische eiland Hvar voor een trainingskamp, waar hij zich met zijn ploeggenoten voorbereidt op het nieuwe wielerseizoen.

Gelijkenissen
Nibali liet eerder tussen de regels door al doorschemeren maar wat graag La Grande Boucle te willen betwisten. De Italiaan ziet in het parcours gelijkenissen met de route van de Tour van 2014, die hij op superieure wijze op zijn naam wist te schrijven. “Ik zie gelijkenissen, maar ook verschillen. Zo moeten er veel kilometers aan kasseien worden getrotseerd. De 65 kilometer lange Pyreneëenrit is ook zeer zwaar. Het is mogelijk om daar aan te vallen en de koers op zijn kop te zetten.”
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Froome gaat de Giro dus zonder noemenswaardige tegenstand winnen?
En/of zijn concurrenten zien de kans schoon om meer kans te hebben de Tour te winnen?
lodjan 12 december 2017 20:40
Ja, en als ie op halve kracht de Giro kan winnen, heeft ie ook goede kans in de Tour.
JW 12 december 2017 21:56
Nibali zal niet de laatste topper zijn die deze keuze maakt.

Het Tourparkoers is dit jaar naar mijn mening beslist interessanter dan dat van de Giro. En dat is de meeste jaren anders.

En bovendien: Alleen al die eerste dagen van de Giro zijn beslist riskant. De kans dat er iets misgaat is groot. Wielrennen speelt zich af op de openbare weg en is moeilijk te beveiligen. Het idiote besluit van Trump maakt de hele operatie nog een stuk riskanter. En zelfs als het allemaal zonder ongelukken verloopt is de start in west-Jeruzalem, na de gebeurtenissen van afgelopen dagen, een politieke daad geworden waarmee de Giro-organisatie partij kiest vóór Trump en Israël. Of ze wil of niet.
Eddy Veen 12 december 2017 22:43
De kans dat Kelderman, Oomen, Kruijswijk, Poels of Mollema de Giro wint, wordt steeds groterwinking smiley
Ben 13 december 2017 09:10
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> De kans dat Kelderman, Oomen, Kruijswijk, Poels of
> Mollema de Giro wint, wordt steeds groterwinking smiley

Die kans groeit met de dag, Froome zal misschien niet mogen starten.
Luijt 13 december 2017 13:27
Jammer. Nibali hoort in de Giro.

Maar wel fijn voor types als Kruijswijk.
Tjappie2 13 december 2017 14:42
Nibali zorgt bij mij altijd voor een mentale spagaat.

Ik blijk fan van een renner waar ik een hekel aan heb, c.q. ik heb een hekel aan een renner waar ik fan van ben.
En geen psychiater die het op kan lossen.
merijntje mortirolo 15 december 2017 11:03
-
Herkenbaar: ik vind het een achterbakse teringhond, maar wel zo ongeveer de tofste renner van de afgelopen jaren. Alssie zin heeft, maaktie koerrrrs.

Hij wil komend jaar overigens RVV rijden. Zou hem best moeten kunnen liggen, dunkt mij, al is de combinatie met AGR, WP en LBL (de laatste jaren) niet heel gebruikelijk (meer).

HUP Nibali! Lekkere tweevoudig Vueltawinnaar van me.
Tjappie2 15 december 2017 15:21
Vlaanderen moet ie wel kunnen lijkt me. Volgens mij gaat die man als een speer over de kasseien.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen