Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Caleb Ewan maakt in 2018 debuut in Tour de France - de Champions League van het sprinten

Gepost door El Chaba 
El Chaba 13 december 2017 15:44
[www.wielerflits.nl]

Caleb Ewan maakt in 2018 debuut in Tour de France

Na sprintzeges in de Giro d’Italia en de Vuelta a España, mag Caleb Ewan zich opmaken voor zijn eerste Tour de France. De 23-jarige Australiër is daarmee een van de eerste renners die toegezegd is te mogen deelnemen aan La Grande Boucle. “Sinds ik prof ben wil ik niets liever dan daar koersen”, vertelt een enthousiaste Ewan in een persbericht.

De renner van Orica-Scott, dat volgend jaar verder gaat onder de naam Mitchelton-Scott, verwacht veel van zijn debuut. “Als er één wedstrijd is waar je als jonge renner aan wilt meedoen, dan is dat de Tour”, gaat Ewan verder. “Ik denk dat ik er komend jaar klaar voor ben. Het is de vierde grote ronde waaraan ik ga beginnen en na ritzeges in de Giro en de Vuelta is het mijn doel om ook in de Tour een rit proberen te winnen. De Tour is uiteraard uniek en daarom zie ik het als een stap hogerop. Met het succes van de sprinttrein de laatste jaren, hebben we de snelheid en de veelzijdigheid voor verschillende types aankomsten.”
_________________________________________________________________________________________________________________________

Aangezien ook dat andere jonge sprinttalent - Fernado Gaviria - komende seizoen zijn debuut zal gaan maken in de Tour krijgen we waarschijnlijk voor het eerst in jaren dat alle (aankomende) topsprinters hun opwachting zullen maken in de Champions League van het sprinten, de vlakke etappes in de Tour de France.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/12/2017 15:44 door El Chaba.
El Chaba 13 december 2017 16:41
Met waarschijnlijk ook Kittel, Cavendish, Kristoff, Bouhanni, Démare, Greipel, Groenewegen, Matthews, Degenkolb en misschien ook Viviani zal daar dan de gehele sprinttop aanwezig zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/12/2017 16:43 door El Chaba.
veluweracer 13 december 2017 21:03
Dat ie zijn doping maar niet vergeet. Want anders geen kans tegen de rest van de junkies
Brieske 13 december 2017 21:07
Als ik een sprinter van de tweede lijn was met een touretappe op zal, dan zou ik mooi mijn heil in een andere grote ronde zoeken.
Maar ja, ik besta niet in de topsport.

Groet
PVW 14 december 2017 06:28
Carlos Danger 14 december 2017 13:54
Veel sprinters, veel saaie etappes.
cyclingfreakske 15 december 2017 00:14
... Michael B....
lodjan 15 december 2017 05:29
Anony 15 december 2017 19:02
Viviani zal wel Giro-Vuelta doen. Tenzij hij als leadout voor Gaviria wonderwerk verricht.
Pyama 15 december 2017 22:30
Sabatini en Viviani zijn gekoppeld. Niet met Gaviria.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen