Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Martin over Froome: twee maten

Gepost door Frederik D. 
Frederik D. 14 december 2017 10:08
Ik citeer:

>>>
Tony Martin is woedend over de manier waarop de internationale wielrenunie UCI omgaat met Chris Froome, die in de ogen van de Duitser gespaard wordt na zijn positieve dopingtest in de achttiende rit van de Vuelta a España.
"Ik ben ziedend. Er wordt met twee maten gemeten", foetert de Katusha-Alpecin-renner, die geldt als een van de voorvechters van een eerlijkere wielerwereld, op social media.

"Andere sporters worden na een positieve test direct geschorst, maar Froome en zijn ploeg krijgen van de UCI de tijd om alles uit te leggen. Ik kan me geen recente zaak herinneren die op deze manier verliep. Dit is schandalig. Froome had op zijn minst geweerd moeten worden bij de WK (waar de Brit op de tijdrit derde werd, red.)."
<<<

Lees verder op:
Bron nu.nl

Heeft Tony Martin gelijk?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/12/2017 10:09 door Frederik D..
Orakel 14 december 2017 10:48
Tony heeft zeker gelijk. Hij weet ook dat Sky naar een verklaring toewerkt die de uitslag met een verzameling leugens zal verklaren. Iets dat vrijwel onmogelijk is wanneer je al 'sinds je jeugd' astma hebt en medicatie gebruikt. Opvallend dat je dan slechts eenmaal in je carriere positief test en dan ook meteen zo grof over de rand. Beschik je over een lichaam dat anders om gaat met de afbraak van Salbutamol dan komt dat als begin twintiger in een van je eerste seizoenen al naar voren en niet als dertiger de dag na een grote inzinking tijdens de Vuelta.

Hier staan normale Salbutamol waarden. Om 2000 te scoren moet er van alles mis zijn in je lijf, Zo veel mis, dat een topprestatie niet geleverd kan worden.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/12/2017 10:50 door Orakel.
Horsie is back 14 december 2017 13:03
Oude paardenwijsheid:

Hoest een beetje en ze gooien je in het gevang zonder hooi op water en brood
Hoest een beetje erg veel en ze leggen je op een mooi zacht bed en brengen scrambled eggs and bacon.
Bromertà 14 december 2017 14:18
Ook ervaringsdeskundige Petacchi doet een duit in 't zakje.

“To arrive at 2000 nanograms, I wonder, how the hell did he do that?"

[www.cyclingweekly.com]
JW 14 december 2017 16:21
Ja, Martin heeft gelijk. Froome en Sky krijgen een voorkeursbehandeling.
Dat is een volledig fout signaal aan renners.
Eindhovuh 14 december 2017 16:49
Ik houd er niet zo van als renners over lopende zaken van collega's oordelen in grote bewoordingen via de sociale media.
Later zijn ze zelf een keer aan de beurt.
veluweracer 14 december 2017 17:26
Sky ordinaire criminele organisatie. Wielrennen wederom op sterven na dood. Ik Geloof ook niet dat Tom Dumoulin clean is. In geen honderdduizend jaar. Kan niet. Neemt ook gewoon van allerlei doping. Weet ik nu zeker. Het zijn nog steeds stuk voor stuk smerige leugenaars.
veluweracer 14 december 2017 17:31
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik houd er niet zo van als renners over lopende
> zaken van collega's oordelen in grote bewoordingen
> via de sociale media.
> Later zijn ze zelf een keer aan de beurt.

ik hou van renners die een valsspeler verlinken en ze daarna nog wat verder in de grond trappen. Loosers zijn het, die renners, die hun bek dichthouden over de wanpraktijken van een andere renner. Dan ben je zelf een zielige angsthaas die bang is voor een junkie en bang om nooit meer voor een criminele organisatie te mogen fieten.
Tjappie2 14 december 2017 17:34
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sky ordinaire criminele organisatie. Wielrennen
> wederom op sterven na dood. Ik Geloof ook niet dat
> Tom Dumoulin clean is. In geen honderdduizend
> jaar. Kan niet. Neemt ook gewoon van allerlei
> doping. Weet ik nu zeker. Het zijn nog steeds stuk
> voor stuk smerige leugenaars.

smileys with beer

Aan namen en rugnummers waag ik me niet. Wel durf ik te stellen dat wanneer we met een stel heiligen op een fiets te maken krijgen de lol voor mij er snel af is.

Volgooien die hap! Maar dan ook aanvallen met je kadaver. Wat mis ik die raids van Pantani zeg!
Frederik D. 14 december 2017 21:41
Nu.nl

Het peloton wenst een schorsing, zo lijkt het me. Eerst netjes op een uitleg wachten die vervolgens te licht wordt bevonden.
JW 14 december 2017 21:58
De conclusie "het peloton wil een schorsing" lijkt me wel erg kort door de bocht.
Het handjevol renners dat zich over deze zaak heeft uitgesproken is nog lang geen peloton.
En bovendien legt het peloton geen schorsing op.

Maar de UCI staat nu wel onder druk om wat uit te leggen.
Want dit soort zaken is dodelijk voor de geloofwaardigheid.
Horsie is back 14 december 2017 22:28
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja, Martin heeft gelijk. Froome en Sky krijgen een
> voorkeursbehandeling.
> Dat is een volledig fout signaal aan renners.

UCI heeft regels opgesteld voor het gebruik van salbutamol, ongeacht of je nu wel of geen astmatisch probleem hebt.
Deze regel bestaat niet voor het gebruik van doping, bijvoorbeeld EPO. Microdosering is echt niet toegestaan, maar kan nu eenmaal niet bewezen worden.
Pas bij het overschrijden van een drempelwaarde ben je normaliter de klos.

Om er zeker van te zijn, dat er geen direct misbruik van salbutamol wordt gemaakt is een zogenaamde (niettemin hoge) drempelwaarde opgesteld.
Omdat er geen verbod op het gebruik van salbutamol bestaat, niet anders dan dat je binnen die overigens vrij hoge drempelwaarde dient te blijven, kan men een renner niet ogenblikkelijk schorsen vanwege het overtreden van een verbod dat niet bestaat!

Derhalve krijgt de overtreder de gelegenheid te zoeken naar een onderliggende oorzaak voor de te hoge waarde.
Als je met SKY van doen hebt is dat zoals we langzamerhand wel weten niet een kwestie van een paar dagen of weken.
En nu kunnen we ervan uitgaan, dat dit een "uitgelekte zaak" is.
Wat dan weer de vraag oproept: ' Hoeveel van zulke zaken, die dan uiteindelijk niet aan de oppervlakte komen, zijn er misschien wel niet?"

Dus we weten simpel weg niet of er hier sprake is van een voorkeursbehandeling.
Het probleem zal hier ongetwijfeld ook zijn, dat er een heus salbumatol paspoort van Chris Froome voorhanden is, want het is waarachtig niet de eerste keer,
dat hij puft en urine moet plassen voor het goede doel. Vandaar ook de verzuchting van velen: "Hoe kan dit in Sky's name?"

Zoals met vele geneesmiddelen, waaronder we het puffen toch maar zullen scharen, is de wijze van inname en de omstandigheden waaronder evident van belang.
Moeder natuur is geen wiskundige, die zegt, zet daar het ontbrekende zuurstofatoompje maar neer, dan ben ik gered.

Je ziet dus hier weer, dat "iedereen" over elkaar heen rolt en denkt te weten hoe de natuur in zijn werk gaat.
Maar de voortschrijding van de wetenschap en techniek schept nu eenmaal ook haar eigen problematiek

Wel is klip en klaar dat team SKY door haar beleid steeds de uiterste randjes op te willen zoeken nu steeds sneller over de rand lijkt te zullen kiepen.
De grote klap is echter nog altijd niet gehoord.
Eindhovuh 14 december 2017 22:44
Want jij denkt dat Martin weet wat Froome uitspookt?
cyclingfreakske 14 december 2017 23:59
de medische staf van SKY zoekt idd de randjes te vaak op... de zaak Wiggins stinkt nog vele malen harder. Het afleveren en het systematisch toedienen en zijn prestatie.... geleek sterk op dat van die ene Amerikaan.

Froome geniet voordieel van de twijfel, hij is erg transparant geweest, maar omdat een arts doodleuk in nonchalantie zegt de dosis even op te trekken loopt een en ander lis.
vermoedelijk gaat het ook over tablet toediening ipv puffer... dan krijg je ook makkelijker stapeling van reststoffen en het is trager uit het lichaam. Ook omdat de dosis zowieso hoger liggen per tablet.

denk dat de medische staf hier een flinke misser heeft gemaakt, de renner mag het weeral uitzweten.
Terwijl we van de Wiggins zaak weten dat die medische staf en de leiding een nogal bedenkelijk te werk gaan... (deja vu)

Martin heeft wel gelijk dat hij vooral de UCI en de leiding van SKY op de korrel neemt.
cyclingfreakske 15 december 2017 00:03
.... de kans bestaat dat de UCI eerst de uitleg wil alvorens zich uit te spreken...
toestanden a la McQuad willen ze wel vermijden..... die was al even schadelijk voor de sport als de grote dopingschandalen.
Orakel 15 december 2017 09:03
Het vervelende is dat de UCI op basis van de regels mag treuzelen en er lang de tijd over mag nemen.
Wanneer Froome 2 kg Salbutamol in zijn urine had, dan was in principe dezelfde procedure in gang gegaan.
Sky probeert voor te doen komen dat een waarde van 2.000 best wel eens het gevolg kan zijn van een abnormale reactie op een legaal aantal pufjes.
Dat lijkt gewoon onzin te zijn. Om aan een waarde van 1.000 te komen moet er al heel wat mis zijn in je vochtbalans (zo veel mis dat je niet meer presteert als topsporter).
2.000 is zo ver over de schreef, dat de UCI er gewoon van uit mag gaan dat het om verboden salbutamol tabletten gaat. Ook binnen die zienswijze heeft Froome de mogelijkheid om zijn onschuld aan te tonen, echter wel met een voorlopige schorsing aan de broek.
Walnoot 15 december 2017 10:46
Als Froome twee kilo sabutamol in zijn lichaam had, waren we er met een weekje wel vanaf geweest, gok ik zo.

Verder is dit natuurlijk allemaal triestig nieuws, maar niks om over verbaasd te zijn, toch? Dat ze bij SKY hun renners zo hard als mag volapothekeren wisten we natuurlijk al lang. En de rest doet het waarschijnlijk net zo goed maar lijkt er, op Sunweb na, een stukkie minder goed in te zijn.
JW 15 december 2017 10:54
De vastgestelde drempelwaarde is niet een klein beetje overschreden, die is verpulverd.

Waarom zou de UCI niet een voorlopige schorsing mogen opleggen, in afwachting van het door Sky leveren van een geloofwaardige verklaring ?
Is het redelijk dat Sky ongelimiteerd lang mag nadenken over een mooi plausibel verhaal ? Waarom heeft de UCI geen dead line gesteld ?

Dat zijn toch zaken die ik me dan afvraag, en die bij mij de schijn van voorkeursbehandeling doen opkomen.
Eddy Veen 15 december 2017 11:17
Een voorlopige schorsing is niet echt nodig. Er wordt immers niet gefietst. Ik denk niet dat Froome opstapt voor er uitsluitsel is.
Bromertà 15 december 2017 11:49
De UCI-regels zijn dusdanig rekbaar dat voor hetzelfde vergrijp (overschrijding van een gespecificeerd middel op de WADA-lijst) verschillende gevolgen kunnen optreden. Petacchi werd voorlopig geschorst in afwachting van het aanleveren van bewijs voor zijn onschuld; daarin slaagde hij niet dus werd er een definitieve straf opgelegd.
Froome zit medicinaal gezien in hetzelfde schuitje, maar én zijn ploeg én de UCI volgen nu een totaal andere lijn. Geen voorlopige schorsing, maar een soort lammetak situatie in afwachting op de juridisch carousel die Sky aan het optuigen is om de onschuld van Froome te bewijzen. Het gaat daarbij om de "farmacokinetiek:" klokken, slikken, inspannen en plassen. Een soort simulatie van wat zich tijdens de Vuelta heeft afgespeeld om aan te tonen dat zonder overschrijding van de maximaal toegestane hoeveelheid salbutamol van 1600 microgram per 24 uur toch een waarde hoger dan 1000 nanogram per milliliter in de urine kan worden bereikt.

Froome doet er goed aan om als een vis op het droge te beginnen. En ach, lelijk was ie toch al



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/12/2017 11:50 door Bromertà.
veluweracer 15 december 2017 11:53
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> veluweracer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Sky ordinaire criminele organisatie. Wielrennen
> > wederom op sterven na dood. Ik Geloof ook niet
> dat
> > Tom Dumoulin clean is. In geen honderdduizend
> > jaar. Kan niet. Neemt ook gewoon van allerlei
> > doping. Weet ik nu zeker. Het zijn nog steeds
> stuk
> > voor stuk smerige leugenaars.
>
> smileys with beer
>
> Aan namen en rugnummers waag ik me niet. Wel durf
> ik te stellen dat wanneer we met een stel heiligen
> op een fiets te maken krijgen de lol voor mij er
> snel af is.
>
> Volgooien die hap! Maar dan ook aanvallen met je
> kadaver. Wat mis ik die raids van Pantani zeg!

Zijn familie mist hem ook. En als je kinderen hebt hoop ik niet dat, als ze zouden gaan wielrennen, er een figuur als jij in de buurt komt. Hoe denk je dat de ouders van Froome zich nu voelen?
Horsie is back 15 december 2017 13:04
"Het is een vreemde, plotseling opduikende verontwaardiging. Het is alsof iemand al jaren boven de beerput hangt, opeens een scheetje ruikt en roept: het stinkt hier!"
Er is even geen plaats meer voor relativering of redelijkheid; bijvoorbeeld dat het volstrekt belachelijk is dat Froomes pufjes überhaupt op de dopinglijst staan."

"De bloedserieuze discussie over het pufje is onderhoudend en grappig sportamusement." Horsie: Net als destijds running up that hill.

Aldus de column van de Mont Ventoux schrijver vanochtend in de Volkskrant.

De echte beerput (of één van de) wordt pas in het boek Dokumente von der Forschung zum Betrug op bladzijden 158 t/m 161 onthuld.
Ik wist niet dat dit land destijds zoveel topatleten kende.

Froome en Armstrong hebben natuurlijk met elkaar gemeen, dat zij op die momenten, dat ze vreesden het gevecht met de toevalsgenerator te verliezen, even aan een schroefje begonnen te draaien net zo lang tot dat die het spoor even bijster werd.
Froome heeft echter de pech, dat de massaspectograaf van tegenwoordig niet die van gisteren is.
Horsie is back 15 december 2017 13:14
Wordt farmacokinetiek het wielerprikbord woord van het jaar 2017?

Welk algoritme zou Bromertà gebruikt hebben bij zijn constatering, dat Froome lelijk is?
Ik hoop niet, dat ie dat gaat gebruiken bij zijn beoordeling van Nynke, Maria, Odette, Kristina, Annemeike en ga zo maar door. grinning smiley
Horsie is back 15 december 2017 13:42
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als Froome twee kilo sabutamol in zijn lichaam
> had, waren we er met een weekje wel vanaf geweest,
> gok ik zo.
>
> Verder is dit natuurlijk allemaal triestig nieuws,
> maar niks om over verbaasd te zijn, toch? Dat ze
> bij SKY hun renners zo hard als mag volapothekeren
> wisten we natuurlijk al lang. En de rest doet het
> waarschijnlijk net zo goed maar lijkt er, op
> Sunweb na, een stukkie minder goed in te zijn.

"Gaat ie, Walnoot? Misschien toch wat minder tijd onder de hoogtezon van een web van zonnestralen doorbrengen?" smiling smiley
Orakel 15 december 2017 14:58
Froome kan wellicht aantonen dat zijn lichaam net boven de 1000 scoort door middel van uitdroging (2000 is héél moeilijk na te bootsen), maar kan hij met een uitgedroogd lichaam ook de wattages leveren die hij leverde in de bewuste Vuelta etappe? Veel lichamelijk ongemak welke verantwoordelijk kan zijn voor fluctuaties van het salbutamol residu in de urine, maakt presteren op topniveau onmogelijk. Ik mag hopen dat de prestatievariabele niet vergeten wordt tijdens de behandeling van de zaak...
Clavan 15 december 2017 17:11
Alle Britten en protestanten zijn per definitie kwaadwillende boeven. COYBIG
ton duk 15 december 2017 17:28
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Alle Britten en protestanten zijn per definitie
> kwaadwillende boeven. COYBIG

Wielrennen is daarom per definitie ook een katholieke sport (verklaard ook al dat misbruik)
gr
Tinuz 15 december 2017 17:48
Belfast Child, Simple Minds. Aardig stukje muziek.
Clavan 15 december 2017 18:14
De traditional waarop dit lied mede gepasseerd is vind ik beter. Probeer eens ' She moved trough the fair' van Van Morrisson & The Chieftains eens.
Van de Simple Minds ben ik eerder fan van hun eerdere werk. Alles voor Sparkle in the Rain is prime.
Clavan 15 december 2017 18:17
3 weesgegroetjes en we gaan weer vrolijk verder met het leven. Mooi man.
Bromertà 15 december 2017 19:23
De door JW en Goozer zo geprezen ex-voorzitter van de UCI, de heer Cookson vertrouwde dit op 5 december 2017 toe aan de BBC "I think the reputation of the sport, the reputation of the the team and the reputation of the rider Bradley Wiggins should be reinstated," terwijl hij dus wist wat er op de achtergrond speelde met de verkeerde plasjes van Froome.

[www.bbc.com]

Ondertussen heeft Froome zwaar geschut ingezet, in de vorm van een top advocaat. Blijkbaar komen ze er bij Sky zelf niet meer uit, en wil het met de farmacokinetiek in de afgelopen 3 maanden niet zo vlotten. Froome had gehoopt op een langere mediastilte, maar zo'n beetje alle muren hebben tegenwoordig oren.
Tjappie2 15 december 2017 20:13
Ik kan me zo voorstellen dat je als ouders ongeveer hetzelfde gevoel hebt wanneer je kinderen gaan roken, of (misschien een beter voorbeeld) aan de cocaine gaan, als wanneer ze aangeven een bestaan als topsporter te ambiëren. Alhoewel, als topsporter is er nog zoiets als roem, als coke-snuiver niet per se.

Je kind wenst zichzelf op dat moment kapot te maken, in de hoop een heldenstatus te bereiken. Lijkt me pijnlijk voor ouders, maar ja: op een gegeven moment mogen kinderen zelf een keuze maken.

Hoe de ouders van Froome zich nu voelen? Wat een idiote retorische vraag... Ik vermoed dat wanneer ze nog niet hebben gedineerd, dat ze zich op dit moment hongerig voelen, maar daar doel je vast niet op.

Oh ja, ik heb geen kinderen, dus wees niet bang.
Horsie is back 15 december 2017 20:27
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> De traditional waarop dit lied mede gepasseerd is
> vind ik beter. Probeer eens ' She moved trough the
> fair' van Van Morrisson & The Chieftains eens.
> Van de Simple Minds ben ik eerder fan van hun
> eerdere werk. Alles voor Sparkle in the Rain is
> prime.

Foei, met twee keer een s!
Van the Man heeft heel veel fantastisch werk gemaakt, maar Astral Weeks (1968) doet al het andere verbleken.
Hierin zitten stukjes, die op dit specifieke vlak nog nooit zijn geëvenaard. Hoeft ook niet natuurlijk, omdat muziek onuitputtelijk is.
Eindhovuh 17 december 2017 12:02
Als dit: Excuus Froome het niveau van de verdediging wordt gaan we Froome in 2018 niet in actie zien.
Het verwachtingspatroon voor Dumoulin zal nog verder door het dak gaan.
Horsie is back 17 december 2017 14:40
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als dit:
> [url=https://twitter.com/digger_forum/status/94232
> 3678884384768]Excuus Froome[/url] het niveau van
> de verdediging wordt gaan we Froome in 2018 niet
> in actie zien.
> Het verwachtingspatroon voor Dumoulin zal nog
> verder door het dak gaan.

"Wat hoor ik toch voor gepiep?"
"Och, Fred, het is maar de radiator van de verwarming".
"Doe je tegenwoordig geen salbutamol meer in het water dan?"

De moderne sport is wel in een Sackgasse terecht gekomen.
Las ook al, dat "astmapatiënten" op de OS van 2000 tot en met 2010 met relatief de meeste medailles naar huis gingen.

Kip of het ei: moet je eerst in bepaalde mate astmapatiënt zijn of wordt je?

Na de grote zondvloed van 20 tot 30 jaar grootschalig dopinggebruik is de topsportwereld terecht gekomen in een gemedicaliseerde mist van jewelste.
Bromertà 17 december 2017 19:04
Ross Tucker, wie kent 'm niet, wist deze farmacokinetische testgegevens boven water te krijgen. Ofwel, Froome staat voor een onmogelijke opgave om zijn onschuld te bewijzen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/12/2017 19:05 door Bromertà.
Horsie is back 17 december 2017 19:28
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ross Tucker, wie kent 'm niet, wist
> [url=https://twitter.com/Scienceofsport/status/942
> 366861982920705]deze farmacokinetische
> testgegevens[/url] boven water te krijgen. Ofwel,
> Froome staat voor een onmogelijke opgave om zijn
> onschuld te bewijzen.

Iets te gemakkelijk, Bromertà!
Er staat op bijsluiter geneesmiddelen altijd niet voor niets, dat je geneesmiddelen nooit aan iemand anders mag geven, ook niet als die dezelfde soort klachten heeft.

Maar ik ben met je eens, dat Froome maar even moet communiceren met Houdini, wil hij hier nog uit komen.
cyclingfreakske 17 december 2017 22:13
men schiet altijd op de atleet maar waarom nooit op de arts(en) en / of leidinggevenden ???
een atleet is geen dokter en ook geen apotheker, en geen chemicus..... die diepgaande kennis ontbreekt grotendeels.
Stel dat Froome idd het doktersadvies van hun teamarts volgde inzake de toename van zijn inspanningsastma....En dat ze vertelden dat het op papier staat en ter kennis word gegeven aan de UCI op dat moment om daadwerkelijk specifiek medische reden.
De atleet schat idd wel een risicoverhoging in maar gaat ervan uit dat de arts weet wat hij zegt en doet om geen probleem te krijgen.
nadeel is dat indien de atleet niet zelf gerommeld heeft maar vooral de arts en zijn baas,de atleet het weeral mag uitzweten en de rest de handjes in blanke onschuld wassen.

we steken geen hand in het vuur voor Froome, maar met de Wiggins zaak loog de baas alles bij elkaar en Wiggins evenzeer... gesteld dat Froome nog altijd ee nstuk naiever is en goedgeloviger zou het kunnen dat die boven hem wat verzwegen hebben en achterbaks te werk gaan.. (het is van alle tijden dat bepaalde renners hun vertrouwen werd geschonden ter ere van de sponsor centjes en eer van de baas.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/12/2017 00:45 door cyclingfreakske.
Horsie is back 17 december 2017 23:27
@CF: ik dacht eerst dat je op pianospeler Bromertà wou schieten, maar neen, we kennen je digitaal gezien echter als een aardige kerel.

Gevangenissen waar alleen water en brood wordt geserveerd zijn een schending van de mensenrechten.
De dwangarbeiders van de weg hebben zich echter lange tijd te goed gedaan aan veel te sterk gekruide maaltijden.
Daarna kwam de revolutie van de kennis over de energiebehoefte van de sporter (hoe is het tegenwoordig trouwens met Harm K. ?) en nadat LA terecht overigens werd afgeserveerd begon in het land van upstairs en downstairs de marginal gains revolutie, die naar het nu blijkt de mentaliteit heeft aangenomen van de linkerhand, die niet meer weet wat de rechterhand aan het doen is of het niet wil weten. Nice, zou Onslow zeggen.

Het is natuurlijk de schuld van Lance Armstrong. Die bleef maar winnen, zeven keer op rij, terwijl hij toch verschillende keren op verlies stond.
Nu wil menige grootheid hetzelfde nastreven. Nooit meer verliezen. Maar ook de statistiek geeft aan, dat het achtereen gooien van het aantal zessen zijn beperkingen heeft, tenzij je natuurlijk aan de dobbelstenen gaat zitten draaien.

Disclaimer
Ik slik nog steeds 8 verschillende geneesmiddelen en weet dus niet hoe de farmacokinetiek ervan mijn gedachten beïnvloedt. grinning smiley
Het kan ook zijn dat ik te veel kijk naar de Return of Fawlty Towers.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/12/2017 23:29 door Horsie is back.
Frederik D. 17 december 2017 23:59
Je slikt dus paardemiddelen. (Sorry, flauwe grap. )
cyclingfreakske 18 december 2017 00:43
clembuterol.. paardendosis winking smiley
Horsie is back 18 december 2017 01:58
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je slikt dus paardemiddelen. (Sorry, flauwe grap.
> )

Neen, het paardenmiddel was Strumazol om de schildklier een jaar flink onder de duim te houden. Door een flinke dosis Jodium-131 (9 dagen achter dikke muren) is de ernstig zieke schildklier in 2015 al omgevormd tot een te trage schildklier, wat chronische inname van vervangend kunstmatig hormoon noodzakelijk maakt.

Alhoewel er in mijn geval sprake is van een potentieel omkeerbare oorzaak voor hartfalen, houdt men vast aan een rigide vorm van medicijnbeleid.
De pompfunctie van mijn hart (zogenaamde Ejectie Fractie) bleek vorig jaar september geheel tegen mijn verwachting in niettemin te laag en viel dus niet binnen de norm breedte van 55 tot 70%.

Mij werd zelfs verweten een echo cardiogram te hebben afgedwongen, ik wilde inderdaad concreet bewijs hebben om mezelf genezen verklaard te krijgen.
Een grootschalig echocardiografisch onderzoek van TDF renners gaf me daarna echter een sterke aanwijzing, dat een gereduceerde pompfunctie van het hart (in rust) onder wielrenners niet zo zeldzaam is als men zou denken.

Hoe dan ook, ik trainde 3 weken na de doorgemaakte ernstige vorm van acuut hartfalen al weer. Dit jaar is mijn training intensiever en effectiever geweest dan voor zeker 10 jaar. Kennelijk heb ik een zéér lange incubatietijd doorgemaakt voor het ontstaan (eindstadium) van de ziekte van Graves Morbus.

Ik ben dus in afwachting van de jaarlijkse controle, alhoewel medische jaren zéér lang kunnen duren en intussen ook in het bezit van een centimeters dik dossier, maar zit niettemin nog erg verlegen om het verslag van een volgend echo cardiogram. Aan een second opinion heb ik nu nog niks.

Dat is ook de reden, waarom ik me ook zo graag recalcitrant gedraag op dit wielerprikbord.
Mocht iemand toch nog een pincode vinden, niet gebruiken hè. grinning smiley

Acuut hartfalen op zichzelf is natuurlijk al ernstig. smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/12/2017 02:03 door Horsie is back.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen