Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

TLJ voor Giro en Tour

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 29 december 2017 14:04
Ze doen dit jaar minder geheimzinnig bij Lotto en maken nu al de selecties voor de Giro en Tour bekend (bron).

Voorlopige selectie LottoNL-Jumbo voor Giro d’Italia
George Bennett
Koen Bouwman
Jos van Emden
Robert Gesink
Danny van Poppel
Antwan Tolhoek
Gijs Van Hoecke
Robert Wagner

Voorlopige selectie LottoNL-Jumbo voor Tour de France
Lars Boom
Robert Gesink
Dylan Groenewegen
Steven Kruijswijk
Primož Roglič
Timo Roosen

De laatste twee plekken zijn waarschijnlijk voor Stef Clement en Tom Leezer, Paul Martens of Amund Grøndahl Jansen
Tjappie2 29 december 2017 14:08
Het laat in elk geval zien dat het akkefietje met Tolhoek na z'n twee maanden schorsing ook echt als afgesloten wordt beschouwd. Mooi!
Ridder Kale Knikker 29 december 2017 19:22
Boom een rol in de sprintrein? Wat mij betreft nemen ze zowel Martens als Leezer mee voor Groenewegen
ton duk 29 december 2017 19:43
Ridder Kale Knikker Schreef:
-------------------------------------------------------
> Boom een rol in de sprintrein? Wat mij betreft
> nemen ze zowel Martens als Leezer mee voor
> Groenewegen

Won Boom niet de vorige kasseienrit TdF,RKK ?
gr
Andere Peter 29 december 2017 20:32
Zou Gesink alle drie de grote ronden kunnen doen? Het is toch wat anders als je je ritten uitkiest.
Carlos Danger 29 december 2017 20:42
Wat een onzin om nu al over 'selecties' te spreken.
Eerst maar eens afwachten hoe het voorjaar zich ontwikkelt, wie in vorm steekt en wie niet. Wie er geblesseerd raakt, wie valt, wie er
ziek, zwak en misselijk wordt en wie tegen de dopinglamp loopt/fietst.
Blueprint 29 december 2017 20:43
Hij wil graag in elke grote ronde een rit winnen, dus de Vuelta hoeft dan niet meer. Zal wel Canada worden, daar rijdt hij graag en goed.
ton duk 29 december 2017 21:34
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een onzin om nu al over 'selecties' te
> spreken.

De grote lijn zou je dit kunnen noemen met grote kans op wijzigingen door de factoren die uwes op noemt
gr
Ridder Kale Knikker 29 december 2017 23:11
Ja dat ben ik niet vergeten Ton. Ik vraag me gewoon af hoe ze Groenewegen willen brengen in de sprintfinales.
Blueprint 29 december 2017 23:14
Twee opvallende zaken wat mij betreft:
1. Geen vertrouwen in Roglic als grote-ronderenner
2. Geen Battaglin in de Giro voorselectie
Carlos Danger 30 december 2017 02:14
Ik schrijf Roglic op voor een top-5 notering en Battaglin als meervoudig etappewinnaar.
ton duk 30 december 2017 07:52
Ook dit jaar (op Parijs na dan waar Wagner eindelijk deed wat ie al 3 weken niet gedaan had) bleek die volledige sprinttrein eigenlijk de mindere van zeker 2 à 3 ploegen..
Uit deze premature selectie zouden Boom en Roosen 'm in ieder geval goed in de laatste kilometer moeten kunnen brengen....
gr
ton duk 30 december 2017 07:56
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Twee opvallende zaken wat mij betreft:
> 1. Geen vertrouwen in Roglic als
> grote-ronderenner
> 2. Geen Battaglin in de Giro voorselectie

1: Zeeman zal zeggen dat Roglic nog in zijn leerfase zit....en de sponsoren willen gewoon in de media uitstralen dat er een HOL-kopman is in de TdF
2: Ja, opvallend...nu ken ik de aankomsten niet...op de ietwat zwaardere lijkt hij mij een goed koppel met vPoppel...
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/12/2017 07:57 door ton duk.
Bromertà 30 december 2017 11:36
Het ontbreekt TLJ duidelijk aan een langetermijnvisie. Het ene jaar bouwen ze een ploeg geheel rond Kruijswijk, die door omstandigheden niet optimaal presteert, vervolgens gaat 't roer helemaal om en stellen "ze" twee houtje-touwtje-ploegen samen, met van alles niets. De leegloop van de voorbije jaren had waarschijnlijk dan ook met deze visieloosheid te maken; geen vertrouwen in je kopmannen hebben, is een doodzonde in de moderne topsport, waar de lange adem een noodzakelijke grondgedachte hoort te zijn. Zal me niet verbazen dat als Kruijswijk de kans krijgt, direct opkrast.
Blueprint 30 december 2017 12:18
Kruijswijk had vorig jaar de kans en heeft toen bijgetekend.
ton duk 30 december 2017 14:24
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> De leegloop van de voorbije jaren had
> waarschijnlijk dan ook met deze visieloosheid te
Zal me niet verbazen dat als Kruijswijk
> de kans krijgt, direct opkrast.

Bij die leegloop doel je op Mollema en Ten Dam ?
Zie Blueprint mbt alinea 2...

gr
cyclingfreakske 31 december 2017 00:05
vraag me af wat de doelstelling is in de Giro........ peleton vullen ?
want Gesink is geen man die zo vroeg echt in vorm is voor dit werk en het parcours ligt hem minder.
Kruijswijk is hier weer net in een periode dat de vorm minder is - altijd al geweest - en de Giro periode vaak zijn beste tijd van het jaar is. bovendien is hij beter op het Italiaanse klimwerk dan op dat Franse gelijklopender werk waar vooral de machtklimmers lang meekunnen en hun rol spelen.
aja...Gesink ging voor ritten, voor wat gaat Kruijswijk ? een 24e plaats ? en Bouwman voor het Giro-klassement ?
Bromertà 31 december 2017 11:12
Met de toezegging dat er een team om hem heen gebouwd zou worden. Dat dat slechts voor één jaar zou zijn, is nogal goedkoop en 't heeft daarom alle schijn van dat Kruijswijk op deze wijze erin is geluisd. Alleen Stef Clement was en is een aanwinst in de goede richting. JVDB, wie kent 'm nog?
Bromertà 31 december 2017 11:14
En vooral Kelderman, ken je die? Laatst werd ie vierde (misschien wel derde) op enkele seconden van 't podium in de Ronde van Spanje. Met dank aan Barguil, en aan een niet zo afspraakbestendige Dumoulin.

Aanvullend: Ook Zonneveld's laatste column van dit jaar wrikt Kelderman nog maar eens uit de vergetelheid.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/12/2017 13:36 door Bromertà.
Luijt 01 januari 2018 11:35
Er kan een streep door deze ploeg vwb de Giro. En Kruijswijk in de tour is een gok die waarschijnlijk verkeerd uitpakt.
Gesink dient gekort te worden op zn kopmansalaris. En Zeeman, die ik toch echt hoog heb zitten, was even de weg kwijt toen ie meldde dat Gesink te zwaar is voor het kopmanschap. Te zwaar. Whoehaha!
Horsie is back 01 januari 2018 14:49
Kop op Luijt, niet in mineur beginnen.
Tjappie2 03 januari 2018 16:38
Ik heb Zeeman eigenlijk als ploegleider helemaal niet zo hoog zitten. Komt vaak nogal paniekerig op me over. De reactie direct na de mislukte tijdrit van Mollema in de tour een aantal jaren geleden vond ik echt ongelofelijk amateuristisch. Overigens kan het best zijn dat Zeeman zich inmiddels behoorlijk ontwikkeld heeft, ik ken de man verder niet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen