Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Team presentatie Sunweb

Gepost door Cecchini 
Cecchini 04 januari 2018 13:10
BERLIJN - Tom Dumoulin heeft mede door zijn ervaringen de afgelopen twee jaar besloten de Ronde van Italië als hoofddoel te verkiezen boven de Tour de France. "Ik ben een beetje van de Giro gaan houden'', vertelde de Limburger tijdens de teampresentatie van zijn ploeg Sunweb in Berlijn.

Na de Giro zal hij zich beraden over de rest van het seizoen. "De Tour is een optie, maar het zou ook de Vuelta kunnen worden. Het hangt af van het verloop van de Giro.''

Het programma van Dumoulin is grotendeels gelijk aan dat van afgelopen jaar. Hij begint zijn seizoen in de Ronde van Abu Dhabi. Daarna volgen de Strade Bianche, de Tirreno-Adriatico, Milaan-Sanremo, Luik-Bastenaken-Luik en dus de Giro. "De Amstel Gold Race laat ik opnieuw schieten, al doet me dat zeer.''
Cecchini 04 januari 2018 13:12
Kelderman twee jaar langer bij Team Sunweb


BERLIJN - Wilco Kelderman heeft zijn verbintenis met Team Sunweb met twee jaar verlengd. De nummer vier van de Ronde van Spanje van afgelopen jaar staat nu tot en met 2020 onder contract van de van oorsprong Nederlandse ploeg waarvoor hij afgelopen jaar debuteerde.

De Ronde van Spanje is opnieuw zijn hoofddoel.

"Daar rijd ik voor mijn eigen kansen'', vertelde Kelderman tijdens de teampresentatie in Berlijn. Kelderman (26) viel vorig jaar uit in de Ronde van Italië na een val. In die ronde reed hij in dienst van Tom Dumoulin, de latere winnaar.

I’m confident that together we can continue to build on the strong results we achieved together this year.”
Cecchini 04 januari 2018 13:14
Dopingautoriteit controleert Sunweb
De Nederlandse Dopingautoriteit gaat het anti-dopingprogramma van Team Sunweb op zich nemen. De ploeg kondigde een jaar geleden al aan dat de controles op de eigen renners worden geïntensiveerd. Het programma dat ongeveer anderhalve ton zal kosten wordt betaald door hoofdsponsor Sunweb.


,,Het wordt een onafhankelijk dopingprogramma, met onafhankelijke controle. Het is een systeem waar wij geen invloed op hebben. Als iemand positief test, kunnen wij dat niet verdoezelen'', vertelde Iwan Spekenbrink, manager van de wielerploeg, eerder al over de plannen. Het gaat om het testen van bloed en urine, naast de gebruikelijke controles door de wereld antidopingorganisatie WADA en die van het CADF (Cycling Anti-Doping Foundation) voor het biologisch paspoort. De resultaten van de extra controles worden doorgespeeld naar de antidopingautoriteiten.
Eddy Veen 04 januari 2018 15:43
Is er iets over Sam Oomen bekendgemaakt?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/01/2018 16:50 door Eddy Veen.
Cecchini 04 januari 2018 15:54
Kopman voor de Tour ?
ton duk 04 januari 2018 16:09
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is er iets over Sam Oomen belendgemaakt?

Niet wat je perse wil lezen maar Sam start TdU (in vorm moet ie die kunnen winnen)
gr
Tinuz 04 januari 2018 16:19
Tot en met de Giro hetzelfde programma als 2017 voor Dumo dus. Hopelijk plakt hij de Tour eraan vast.
Benieuwd of Kelderman en/of Oomen de Giro ook gaan rijden.
RikdeKraam 04 januari 2018 17:01
Kelderman rijdt de Tour en de Vuelta.

Ben wel benieuwd wat voor ondersteuning Dumoulin heeft in de Giro. Afgaande op de berichten iig Vervaeke en Ten Dam. Hopelijk rijdt Sam Oomen ook, want sterke ondersteuning in de bergen is wel echt noodzakelijk en voor Sam Oomen is dat tevens een mooie leerschool. Andersen en/of Kemna zou nog erg handig zijn, aangezien dat allebei sterke jonge renners zijn. Met Chad Haga erbij heb je een redelijk sterk team om Tom te ondersteunen. Hoe zien jullie dat?
Tjappie2 04 januari 2018 17:14
Aan Vervaeke heb je volgens mij echt geen flikker.
El Chaba 04 januari 2018 17:23
Mits hij hersteld is van zijn overtraining afgelopen seizoen en hij weer aan kan pikken bij het niveau van het jaar daarvoor, echt wel.
Eddy Veen 04 januari 2018 19:15
Tom heeft geen sterk team nodig om de Giro te winnen, dat had hij vorig jaar ook niet. Zonder pech wint hij -weer een jaartje sterker- met twee vingers in de neus. Dat is maar goed ook, want dan kan hij betrekkelijk fris aan de Tour beginnen. Daar kan hij wel wat steun gebruiken.
Tinuz 04 januari 2018 19:41
Lau
Oomen
Klaas Vervaeke
Hamilton
Haga
Kamna
Mickey Teunissen

Wordt het vermoed ik ongeveer voor de Giro.
Slimmerd 04 januari 2018 19:57
Kopman PN, in dienst van Dumoulin in Giro (enige grote ronde in principe)
Orakel 04 januari 2018 21:45
Laten we nu niet doen alsof Dumoulin op z’n gemak een nieuwe GT wint.
Indien de Giro het hoofddoel is, dan mag hij daar volledige ondersteuning krijgen.
Dus mét Kelderman, Ten Dam en Oomen.
De Giro is een grote prijs (na de Tour, het WK en Olympisch goud het hoogst haalbare).
Sky en Movistar versla je in 2018, zonder massale valpartij, niet op 90% van je top.
Eddy Veen 04 januari 2018 21:59
Je hebt gelijk, een makkie is het niet, maar ik denk wel dat Dumoulin zijn eigen kwaliteiten omderschat en mits goed voorbereid in elke grote ronde als favoriet aan de start staat. Hij doet het in elk geval tot nu toe telkens beter dan hijzelf voor aanvang voorziet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/01/2018 21:59 door Eddy Veen.
Nomath 04 januari 2018 22:18
Dopingautoriteit controleert Sunweb
Hadden we niet al zo'n schoner-dan-schoon (Duitsers noemen dat 'Persilschein') ploeg, nl. team Sky?
Ik word dan extra argwanend. Sunweb weet precies wat de Nederlandse Dopingautoriteit aan detectiespullen in huis heeft. Hoeveel sporters heeft Dopingautoriteit het laatste decennium al betrapt? Ik herinner me niet één, ook niet bij Rabo. Onder de FAQ staat wel "Ik heb bericht gehad dat mijn dopingtest positief is, wat nu ...?"

Opvallend is hoe onze dopingautoriteit denkt over controles in Belgie. Ze menen er goed aan te doen om een 14-jarige Nederlandse atleet die meedoet aan een niet bijzonder wedstrijdje in Gent te waarschuwen. Voor wie staat deze NDA eigenlijk: voor schone sport of voor een schoon blazoen?
Bromertà 04 januari 2018 23:59
Dopingautoriteit controleert Sunweb

De kop had beter kunnen luiden: Sunweb betaalt dopingautoriteit.
El Chaba 05 januari 2018 07:04
Lezen is een kunst die jij duidelijk niet beheerst.
Walnoot 05 januari 2018 10:06
Vind dit ook zeer verdacht. Doet me denken aan Armstrong: we weten dat we op ons spul niet gepakt gaan worden, maar als er toch iets aan de knikker is, kunnen we maar beter beter zorgen dat de 'autoriteiten' elleboogdiep in onze aars hangen.
Horsie is back 05 januari 2018 12:59
@Walnoot. Ik moest vanochtend ook aan Armstrong denken, toen ik tijdens het lezen van het minder leuke bericht, dat Marianne Vos vanwege de naweeën van een opgelopen verkoudheid de vorige maand de komende twee weken verstek moet laten gaan op het getal 7 stuitte.
Horsie is back 05 januari 2018 13:08
Sunweb betaalt dopingautoriteit € 150.000 voor het afnemen van "extra" dopingcontroles.

Wie immer ohne Gewähr!
cyclingfreakske 05 januari 2018 16:49
T-Mobile deed het ooit ook..... later wisten we waarom...
US Postal deed hetzelfde richting UCI... later wisten we waarom....
Plots word de "onafhankelijke controle" niet zo onafhankelijk meer....


als ze er nu pas mee beginnen lopen ze een decennia achter op heel wat teams.....
in feite is het simpel en effectiever : een teamarts of neutrale opgeroepen invaller neemt bloedstaal af, en stuurt het op naar een labo en brengt de UCI op de hoogte van de interne controle. Het resultaat word aan beiden medegedeeld....
kost minder en is directer.. kans op gerommel is pakken kleiner.
El Chaba 05 januari 2018 16:56
Vertel dat aan Lefevere..
Horsie is back 05 januari 2018 18:12
Als het goed is faciliteert (betaalt) Sunweb hier de extra dopingcontroles van de Dopingautoriteit, die anders vanwege geldgebrek niet zouden gebeuren.
Dus vind ik de suggestieve toon waarop jij (Cyclingfreakske) de post begint niet zo kies.
De wereld wordt al eeuwen geteisterd door de gedachte dat de mens zondig is, ergo. cool smiley
Horsie is back 05 januari 2018 18:16
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vind dit ook zeer verdacht. Doet me denken aan
> Armstrong: we weten dat we op ons spul niet gepakt
> gaan worden, maar als er toch iets aan de knikker
> is, kunnen we maar beter beter zorgen dat de
> 'autoriteiten' elleboogdiep in onze aars hangen.

Walnoot vindt Sunweb verdacht vaak verdacht.
JW 05 januari 2018 19:29
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tom heeft geen sterk team nodig om de Giro te
> winnen, dat had hij vorig jaar ook niet. Zonder
> pech wint hij -weer een jaartje sterker- met twee
> vingers in de neus. Dat is maar goed ook, want dan
> kan hij betrekkelijk fris aan de Tour beginnen.
> Daar kan hij wel wat steun gebruiken.

Wat naar mijn mening - nog steeds - vergeten wordt was dat de best sterke Skyploeg - onbedoeld - door Kelderman werd uitgeschakeld.
Dat kostte Tom een sterke knecht, maar de concurrentie werd er enorm door verzwakt.
Eddy Veen 05 januari 2018 20:12
Thomas had nog roet in het eten kunnen gooien inderdaad. Dat hij na die val tweede werd in de lange tijdrit op minder dan een minuut van Dumoulin spreekt boekdelen. Je moet er niet aan denken hoe hij het had gedaan als hij fit was gebleven met Landa als trouwe knecht. Toch gek dat uitgerekend hij op het WK in de TTT moest afhaken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2018 20:18 door Eddy Veen.
JW 05 januari 2018 22:08
Mee eens !
En wie denkt dat hij het in zijn eentje ook wel redt komt van een koude kermis thuis.
cyclingfreakske 06 januari 2018 16:17
mijn punt is dat we niet naief moeten zijn en dit doodleuk moeten slikken.
En vooral wel een kritisch oog op dit soort betaalde regelingen moeten hebben.
Bovendien weerleggen ze eigenlijk alle zelfverklaarde interne controles uit het verleden... maw apekool destijdsn de verpakking was mooi.
Want dat was HUN GROOT WAPEN voor een clean wielrennen... een erg streng intern dopingbeleid met zoveel mogelijk interne controles........
wel... met het communice dat ze hebben uitgegeven wissen ze zowat alle eerdere verklaringen zowat volledig weg,
Omdat nul blijkt dat ze er grotendeels nog aan moeten beginnen.
en dan verwacht men dan men niet kritisch is ???
ik denk juist dat men nu mag wakker worden en vooral de zaken kritischer moet bekijken,
Wat niet betekent dat je het meteen in vraag moet stellen... ik juich controles toe.. maar als ze gedaan hebbe nwat ze altijd zeiden en nu sterk gaan opvoeren, gaan de renners dan nog bloed overhouden op op kracht te blijven ??

bovendien ziet men graag hun contracten verlengt mbt tot controles, de dollars moeten hun richting uitkomen...
dat kan na verloop van tijd de kans op toestanden vergroten (vandaar men opmerking hogerop)
En daarom moet men nu juist meer alert zijn en de Sunweb verklaring met een kritisch oog bekijken..
nogmaals gezegd : ze spreken daarmee al de voorgaande verklaringen mee tegen.
(de paus zijn ariooltje is dan toch niet witter dan wit )

neen...
ik ben gewoon wat argwanend en kritisch omdat "vrijwillige acties" vaker leiden tot toestanden als belangenvermenging.
Tinkov was ook voorstander voor zoiets, maar net daar geloofde ik geen bal van hem. En wel de reden dat hij het wielrennen naar ZIJN norm wilde omvormen.

Ook al omdat de UCI, WADA , IOC uit de sport een enorme berg geld ontvangen voor vele controles uit te voeren en makkelijk een beter intern controlesysteem kunnen gaan ondersteunen zonder daarbij gesponsorde organen van buitenaf aan te pas komen.

Het systeem waar een bepaalde Belgische anti dopingarts op doelde is dat de gecontroleerde staaltjes bij een bedenkelijk of positief resultaat, door een extern orgaan opnieuw word gecontroleerd.
Dit extern orgaan dat door geen enkel team word betaald - enkel door WADA, UCI, IOC en of een overheidsorgaan die ook een strijd tegen doping etc voeren.
Daarnaast kunnen de federaties met al dat geld een intern subsidiesysteem ontwikkelen waarbij ze interne teamcontroles kunnen stimuleren, zonder dat zij een nieuwe partij moeten betrekken en al dan niet kansen creeert tot wat.. na verkoop van tijd.

de fout is vooral dat de federaties zoals UCI, WADA ,IOC en anderen, vooral dat geld niet gebruiken en als een soort van winst voor het bedrijf inzien.
zeg maar een verkapt Blatter-systeem.. (ontvange, bijna niks uitgeven en de kosten vooral doorduwen in de zakken die zij dirigeren)
Sjorsoll 06 januari 2018 17:16
Luijt 06 januari 2018 23:27
Kelderman gaat "vrijbuiteren" in de tour en "z'n ritten uitkiezen". De woorden tussen aanhalingstekens staan mij niet aan.
Luijt 06 januari 2018 23:29
Oomen mag alleen in Parijs Nice voor een klassement rijden. Daar gaat ie zich gelukkig niet aan houden.
Luijt 06 januari 2018 23:33
Best lastig om dit hele verhaal tot me te nemen. Zou je het nog een keer willen uitleggen?
cyclingfreakske 06 januari 2018 23:55
voor Lujit :
kort samengevat :
er bestaat een risico van vermenging als er een partij betrokken word die uit vrije wil word betaalt om specifikek voor hun extra veel controles te maken in de ploeg.
we weten al wat dat soms kan geven.
Voorheen verklaarde Sunweb zich als Mr Proper Team van het wielrennen met zelfverklaarde talrijke interne controles.... .
maar met deze nieuwe ontwikkeling blijkt ?? dit dan toch niet waar te zijn en gaat men nu over tot wat men toen als groot actief punt uitschreeuwde.
maw : daardoor lijkt het wel ongeloofwaardiger geworden en rijzen de vragen.

federaties als UCI en WADA krijgen bergen geld - (oa VERPLICHTE BIJDRAGEN van teams en sponsors naast andere inkomens) - om de strijd tegen doping te financieren. Indien goed gebruikt kan men het interne controlesysteem optimaliseren en verplicht alle partijen - ook oa UCI - tot meer transparantie..
Helaas gebruikt men slechts een klein deel en duwt men alles naar de teams.
de volgende keer in fake-chinees........winking smiley



5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/01/2018 00:16 door cyclingfreakske.
Luijt 07 januari 2018 08:30
Mooi kort en bondig. Dank!
JW 09 januari 2018 17:31
Mij ook niet echt.
Eerst Gesink al, en daar kan ik - na alles wat hij heeft meegemaakt - nog enig begrip voor opbrengen.
Maar Kelderman... Te goed om Wellens en co na te apen.
Eddy Veen 11 januari 2018 17:00
Altijd leuk als je je verveelt: [www.youtube.com]
Wim De Craene 12 januari 2018 06:55
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar Kelderman... Te goed om Wellens en co na te
> apen.

O ja?

WT eindoverwinningen Wellens:
2x Eneco Tour
1X Montreal
1X Ronde van Polen

WT eindoverwinningen Kelderman:
-

Terwijl:
Quote

Tim Wellens: “Ik kan mijn ademcapaciteit met 7 of 8 procent verhogen, maar ik weiger”

Tim Wellens heeft in een interview met de RTBF gepleit voor nieuwe ­regels rond het gebruik van attesten in het wielrennen. Vorig jaar stapte de renner van Lotto-Soudal al uit de Tour nadat hij geweigerd had een attest aan te vragen voor een middel tegen zijn warmteallergie.
Na de affaire-Froome herhaalt hij nu zijn oproep om de grijze zones op medisch vlak te weren. Met name het veelvuldig gebruik van puffertjes in het peloton roept vragen bij hem op.

“Als prof onderga ik veel tests in het ziekenhuis”, klinkt het. “Ik heb soms last van mijn luchtwegen, dus mij werd verteld dat ik met één pufje mijn ademcapaciteit zeven of acht procent kan verhogen. De dokters vertelden mij dat ik dit zonder attest kan doen, maar ik wil mijn ademhaling niet met zeven procent verbeteren op die manier. Ik ben duidelijk tegen, maar als het publiek wist hoeveel coureurs het gebruiken… Veel, ja.”

[www.nieuwsblad.be]
Bromertà 12 januari 2018 13:25
Inmiddels is Kelderman helemaal uit 't babyvet en moet 't kleine bier aan Sam overlaten. Wie op luttele seconden van het podium van een grote Ronde eindigt is een meneer geworden. Dat sprokkelwerk van Wellens staan niet in verhouding. Wel prijzenswaardig is Wellens' mening over TUE's, maar da's 'n ander verhaal.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen