Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Den Glazuren Bol d'2018

Gepost door Prikdude 
Prikdude 04 januari 2018 20:30
Welkom in 2018 mede wielertuig, -nerds en/of -liefhebbers.

Kom maar op met die verwachtingen voor 2018, al dan niet aan de hand van de hieronder staande steekvragen.
(Om het topic niet te laten kapen door anti-dopingtifosi laat ik de vraag wanneer Froome weer op de fiets zit achterwege)


Wie worden de verrassingen van 2018?
Zowel talenten als iets oudere renners (zoals afgelopen jaar Roglic, Viviani en Trentin) kunnen genoemd worden.


Gaat Sagan eindelijk zijn tweede monument pakken? (Wie beheerst het klassieke voorjaar?)
De Slowaak gaat zijn 9e (!) jaar als beroepsrenner in maar heeft nog altijd enkel een keertje Vlaanderens Mooiste gewonnen.


Welke renners gaan tegenvallen komend seizoen?
Afgelopen jaar was Gilbert bij deze vraag een van de vaakst gelezen namen. Benieuwd wie zich daar nog eens aan waagt.


Met welke renners wordt het helemaal niks bij de nieuwe ploeg? En zijn er verrassend sterke transfers?
Enkele voorbeelden: Kristoff (Katusha -> UAE); Aru (Astana -> UAE); Landa (Sky -> Movistar) Gallopin (LottoBE -> Ag2R); Kittel (QS -> Katusha); Pozzovivo (Ag2R -> Bahrein); Oss (BMC -> BORA); Hermans (BMC -> Israel Cycling Academy); Van Poppel (Sky -> LottoNL); Viviani (Sky -> QS); Trentin (QS -> Mitchelton); D. Martin (QS -> UAE); Mohoric (UAE -> Bahrein).
(Qua ploegen lijkt Quick-Step de grote verliezer (Trentin, Kittel, De la Cruz, D. Martin, Brambilla en Boonen weg en enkel Viviani als noemenswaardige binnenkomer) terwijl UAE gretig heeft toegeslagen (nieuwkomers Aru, Kristoff, D. Martin))

Wie wint de Tour?
Met een Engelsman in vieze papieren en sowieso het voornemen eerst de Giro te beslechten, een nieuwe Nederlandse heerser die meer van Italië houdt, de gestopte Contador en Quintana die van binnenuit wordt aangevreten rijst de vraag: wie pakt deze unieke kans?

Wie is de grote favoriet voor het WK?
Na jaren weer eens een WK dat zich met recht een klimmers-WK mag lijken te noemen. De vaakst te nemen klim van de dag is echter niet al te steil en maakt het dus niet onmogelijk voor renners als Van Avermaet en Sagan.


Nederlanders en Belgen? Wie wel, wie niet?
Drukt Dumoulin door? Haglundt Greg lekker verder? Voegt Gilbert een 4e monument toe aan zijn verlangde quintet? Wat kan Kuifje in Huez? Groenewegen, Mollema, Kelderman, Naesen?

____[ Voor de liefhebbers hier nog eens het topic van afgelopen jaar: [wielerprikbord.nl] ]_____



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2018 03:37 door Prikdude.
Tjappie2 04 januari 2018 20:58
Bettiol breekt definitief door.

Sagan wint zowel San Remo en Vlaanderen als Roubaix.

Kristoff is afgeschreven voor dit jaar.

Porte wint de Tour.

Dumoulin wordt WK.
Carlos Danger 04 januari 2018 21:02
Let op Louis Vervaecke.
Tjappie2 04 januari 2018 21:04
smiling smiley

Stiekem zit hem de pijn vooral bij zijn niet presteren tijdens een wielerspelletje... yawning smiley
Horsie is back 04 januari 2018 21:34
Als erkend wielertuig en anti-doping watcher verwacht ik wel dat Sir Ivanhoe ín Nottingham nog één keer uitrijdt om de recent gestolen bijna 60-jaar oude renfiets luisterend naar de naam van Rotrax weer terug te bezorgen bij de rechtmatige eigenaar, een 88-jarige pensionado.

Ook verwacht ik wel, dat Joey, infant kangaroo from down under, nog wel een boekje open doet over Greg Lemond.

En we mogen onze ogen niet sluiten voor de poging in augustus het WUR naar de Lage Landen te halen.
Luijt 04 januari 2018 21:44
Dank voor de bruikbare tips
Luijt 04 januari 2018 21:50
Hup Bauke in 2018!
cyclingfreakske 04 januari 2018 23:14
weeral ???
het word tijd dat hij eindelijk renner word, want het was tot nu toe een profcontract onwaardig voor dit niveau.
overschat renner, overschat talent vooral naam gemaakt bij het publiek in het programma jonge benen.
Bovendien deed hij pure roofbouw in 2017 door dom te zijn : nl veel uithongeren en teveel zwaar trainen naast de wedstrijden.
kan hem nog parten gaan spelen in 2018, al hopen we van niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/01/2018 23:17 door cyclingfreakske.
Sjorsoll 04 januari 2018 23:22
Wereldkampioen in de wegrit?
Bromertà 05 januari 2018 00:08
Ik verwacht een herwaardering voor De Slag bij Vlaardingen. Voorts ben ik zeer tevreden met de klare taal van MvdP. Dan moet ik nog melden dat het aantal winden gelijk op zal blijven gaan met ontstoken luchtwegen, vooral bij de top, maar da's evident, niet dan?
Prikdude 05 januari 2018 00:43
Wie worden de verrassingen van 2018?
Tanel Kangert, Cameron Meyer, S. Kragh Andersen, Christopher Lawless en Benny van Poppel.

Gaat Sagan eindelijk zijn tweede monument pakken? (Wie beheerst het klassieke voorjaar?)
Neen. SanRemo gaat naar Gaviria, Terpstra wint Vlaanderens Mooiste en Stuyven Parijs-Roubaix.

Welke renners gaan tegenvallen komend seizoen?
Kittel, Trentin, Barguil, Pinot, Sagan en Jempy Drucker.

Met welke renners wordt het helemaal niks bij de nieuwe ploeg? En zijn er verrassend sterke transfers?
Kittel en Barguil dus, blijken nootmuskaatzoete miskopen. Trentin in iets mindere mate. Aru en Hermans rijden een goed jaar.

Wie wint de Tour?
Valverde, na een schitterende strijd met Nibali.

Wie is de grote favoriet voor het WK?
Het zal tussen Alaphilippe, Valverde en Nibali (moeten) gaan maar aan het eind wint Sagan.

Nederlanders en Belgen? Wie wel, wie niet?
De conclusie van de Belgen na Roubaix zal zijn dat Greg, Gilbert, Oliver en Sep ontzettend sterk waren maar niet konden imponeren. Stuyven redt de meubelen.

Dumoulin wint de Giro doodleuk nog eens, mede dankzij de hulp van (welliswaar in etappe 3 uitgevallen) Louis Vervaeke – wat Michel Wuyts elke 5 seconden tijdens de slotrit in Rome laat optekenen, had Sporza het commentaar nog gehad en Renaat ziek geworden. Gesink wint op de Zoncolan, Tim Wellens een tussensprint.

Tijdens de Tour geniet Nederland van een sterk rijdende Kruijswijk en Mollema en de in Roubaix winnende Lars Boom. In België is, bij gebrek aan iets van prestaties, vooral discussie om het kopmanschap van het WK in Innsbruck. Van Avermaet meent vanwege zijn prestatie in Rio iedereen in de dienst te moeten krijgen, terwijl Gilbert gelijkenissen ziet met Luik-Bastenaken-Luik. Een koers die hij in 2011 nog won. Nadat Boonen in Het Nieuwsblad laat optekenen dat hij ook op dit parcours nog kopman had kunnen zijn besluit men volledig in dienst te rijden van Tim Wellens. Gesink wint op Alpe d’Huez en Groenewegen nog eens in Parijs; Mollema klimt naast Valverde en Nibali op het podium. Beste Belg is Bram Tankink op een 63ste plek.

In de Vuelta wordt het Grote Ronde-jaar van de Belgen gered door bemoedigende prestaties van de piepjonge Bjorg Lambrechts. Hij komt niet in de buurt van de top 10 of een ritzege maar toont desalniettemin grote gelijkenissen met Eddy Merckx. Door Wuyts wordt hij in het landelijk nieuwsjournaal “een spectaculaire kruising tussen Christophe Brandt en Justine Henin” genoemd. Ondertussen koerst Kelderman naar de derde Nederlandse podiumplek in een grote ronde. Benny van Poppel wint twee ritten.

Op het WK rijden Nederland en België een anonieme koers. De Belgen geven de schuld aan het parcours, de Nederlanders moeten zich kapot schamen.





4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2018 03:37 door Prikdude.
Carlos Danger 05 januari 2018 00:59
Hoeveel van die Poppels fietsen eigenlijk?
Sub Culture 05 januari 2018 09:02
Ik wens de Belgen en Nederlanders talloze prachtige heroïsche zeges toe in 2018.
Voorts maakt het mij niet uit wie wat wint zolang ik maar een heerlijke strijd heb gezien.

Moscon acht ik in 2018 zomaar al in staat om pakweg de RVV te winnen.
Dumoulin wint de Giro niet.
De Tour wordt gewonnen door een complete outsider.
Dylan Teuns bakt er niks van in 2018.
Tim Wellens pakt 5 overwinningen in het najaar na 5 anonieme maanden daarvoor.
Alaphilippe rijdt alles op een hoopje in de Ardennen.
Gesink wint op de Alpe D'Huez in de Tour.
Boom wordt respectievelijk 51ste, 23ste, 84ste, 77ste en 6de in de Omloop, E3, GW, RVV en Roubaix.

In mei zeuren we weer met z'n allen over de Giro op Eurosport, Thijs Zonneveld blijft de tenenkrommende tweets en columns aaneen rijgen, Michel Wuyts blijft ook in 2018 dé autoriteit qua wielercommentaar, Renaat Schotte krijgt prostaatkanker en ondergetekende geeft ook in 2018 verstek voor de Prikmavera.
Wanny 05 januari 2018 11:40
Van Baarle pakt zijn eerste Vlaamse semiklassieker.
Sjorsoll 05 januari 2018 14:31
Sagan en Trentin beheersen het voorjaar.

Dumoulin wint de Giro.

Gilbert gaat tegenvallen

Porte gaat de Tour winnen

Barguil wordt wereldkampioen op de weg
Tinuz 05 januari 2018 14:33
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Thijs Zonneveld blijft de tenenkrommende tweets en columns aaneen rijgen,

De doorgedraaide SJW'er Thijs Zonneveld was voor mij de grootste ontgoocheling van 2017.


> Michel Wuyts blijft ook in 2018 dé autoriteit qua wielercommentaar,

Michele Wuyts loopt sinds hij zijn wilde haren verloren is braaf in de pas.
Ridder Kale Knikker 05 januari 2018 14:40
Fijn dat het seizoen weer gestart is, ik kijk enorm uit naar de eerste echte koersen. Een glazen bol heb ik niet, hooguit af-en-toe een houten kop maar daar kun je lastig mee voorspellen. Ik wens ons allen een mooi wielerjaar, met veel strijd en verrassingen. Hup koers!
cyclingfreakske 05 januari 2018 16:33
kan deze man ook zijn pyama uitdoen alvorens op tv te verschijnen ? grinning smiley
cyclingfreakske 05 januari 2018 16:38
had die wel haar ??

....loopt meer in de pas sinds men hem voor de rechtbank daagde wegens smaad (mbt vaak verdoken beschuldigen van dopingpraktijken , beschimpen als een "dubieus en veelbesproken persoon".... verstoppend achter het mom van "persvrijheid" ...
de leugen van elke journalist die denkt grenzeloze negatief en beschuldigende commentaar te kunnen geven zonder gevolg voor alle kijkers en luisteraars............
zijne persvrijheid werd hier eindelijk eens weer op zijn plaats gezet en kent sindsdien weer meer de limieten van persvrijheid.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2018 16:40 door cyclingfreakske.
El Chaba 05 januari 2018 16:49
Huh, sinds wanneer is dat dan..?
Carlos Danger 05 januari 2018 16:56
Freakske pas op, dat ge geen trumpkse wordt met uwen 'fake news'.
Tjappie2 05 januari 2018 17:39
Ik wou zeggen. Als Wuyts gedaagd is zie ik graag een bron. Ik zou de stukken wel eens willen lezen.

Oh, het was dat gezeik met Luc van den Broeck. Is geloof ik nooit echt tot een zaak gekomen toch?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2018 17:50 door Tjappie2.
Tjappie2 05 januari 2018 17:42
Dankzij een snelle zoekactie op "wuyts rechtszaak" er wel achter gekomen dat de grote Dariusz Baranowski commentaar heeft gegeven tijdens het WK waarop Kwiat kampioen werd. Baranowski. waar is het Kampioenschap van Zürich gebleven....
El Chaba 06 januari 2018 08:33
Als oud-winnaar van de GP Zürich vrees ik dat je in de war bent met Grzegorz Gwiazdowski..
bakfiets 06 januari 2018 09:25
Florian Senechal beheerst het voorjaar, en verklaart het met de op en top begeleiding van de ploeg levere. Bij cofidis waren het amateurs.
merijntje mortirolo 06 januari 2018 10:05
-
In welk jaar won jij de GP Zürich, Chaba?
Bromertà 06 januari 2018 11:48
Laat me raden, er gaat iets volgen dat lijkt op "lezen is niet helemaal jouw ding" of "jij rijdt zeker geen auto?" Of, wat ook nog kan, het suffe niets toont de reddeloosheid van de ontspoorde ziel.
merijntje mortirolo 06 januari 2018 14:01
-
1000 jaar geleden was er geen GP Zürich, maar wél

Kom je ook riddertje spelen?
El Chaba 06 januari 2018 14:06
Gelukkig ben ik een stuk minder voorspelbaar in mijn reacties dan jij.. smileys with beer
cyclingfreakske 06 januari 2018 15:27
er is in de media bijna niks over vermeld... maar zo gaat dat dan als een van hun kamp het deksel op de neus krijgt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/01/2018 15:28 door cyclingfreakske.
cyclingfreakske 06 januari 2018 15:30
de duurste amateurploeg in het ganse peleton, jarenlang.
bakfiets 06 januari 2018 16:44
daarom moet die gast nog beter kunnen. Met de juiste begeleiding en dr josesmiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen