Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Thijs Zonneveld stelt zich kwetsbaar op.

Gepost door Eddy Veen 
Eddy Veen 05 januari 2018 18:38
Vanavond in 'De slimste mens'. Dat mag je niet missen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2018 18:39 door Eddy Veen.
Tinuz 05 januari 2018 18:57
Zonneveld heeft mijns inziens zelfreflectie en catharsis nodig. Hij is geradicaliseerd de afgelopen tijd.
Het zal al flink helpen als hij van het Colombiaanse poedersuiker afblijft, vermoed ik.
Tjappie2 05 januari 2018 19:08
Het zou vooral flink helpen als hij van de buis blijft.
Horsie is back 05 januari 2018 20:42
Volgens mij zit Thijs vanavond ook bij Eva.
Eddy Veen 05 januari 2018 21:03
Dat was wat je noemt een geflatteerde zege.
Eddy Veen 05 januari 2018 21:04
Eazster 05 januari 2018 21:06
Tja 100 seconden winnen met het rijtje Pauw,Eland ,Lama,Geitjes,Alligator etc. Echt heel erg knap.
Horsie is back 05 januari 2018 21:23
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Over Camiel?

Uiteraard, maar de tip was voor Tjappie2 bedoeld. smiling smiley
Frederik D. 06 januari 2018 05:05
Hij was ook bij Eva Kakelkip Jinek. Hij had het over Eurlings. Hij vond dat oudsporters in het NOC zouden moeten zitten. O, alsof we een tweede Cruyff hebben. Alsof sporten hetzelfde is als besturen. Een goedkope populist, die Zonneveld. En wanneer worden we verlost van het lichtwichtige onverlichte wicht Eva Jinek? God, verlos ons van het boze. En ja hoor, het zijn mijn belastingcenten die lelijk worden misbruikt.
ton duk 06 januari 2018 07:34
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hij vond dat oudsporters in het NOC
> zouden moeten zitten. O, alsof we een tweede
> Cruyff hebben. Alsof sporten hetzelfde is als
> besturen.

Misschien iets voor Gesink
gr
ton duk 06 januari 2018 07:35
De pineutopmerking mbt Rutte en Groningen vond ik dan wel weer aardig van 'm
gr
Bromertà 06 januari 2018 11:55
Ik krijg een beetje de indruk dat je "besturen" ziet als een competentie die slechts toegeschreven kan worden aan bretels dragende individuen.
Frederik D. 06 januari 2018 12:16
Nonsense, Bromerta. Ook jij druk je zeer populistisch uit. Besturen is heel wat anders dan sporten. Dat is mijn punt. En dat heeft niets met bretels en hete aardappels te maken.
Bromertà 06 januari 2018 12:39
Niks nonsense, ik heb die indruk. Bovendien heeft Zonneveld niet gezegd dat elke "oudsporter" in dat NOC moet plaatsnemen. Tevens pleitte hij voor meer transparantie en voor meer democratie bij benoemingen, in tegenstelling tot de schimmige aanstellingen van nu. Kortom, ik vind dat je zijn verhaal ernstig tekort doet en je kritiek op hem uitermate onterecht.
Koppi 06 januari 2018 13:10
Over belastingcenten beginnen, dat is het toppunt van populisme.
Zonnevelds verhaal was helder en duidelijk. Gezocht: iemand met wortels in de sport én 'die voor de rest ook nog ontzettend goed kan besturen'.
Frederik D. 06 januari 2018 14:38
Maar al geloof je dat de aarde plat is, ook dan kan dat geloof onzin zijn. Sinds jaar en dag is de aarde toch heus een bol.

Tegen transparantie heb ik niets. Integendeel. Maar het aanstellen van hockeyjongens en -meisjes komt de transparantie zeker niet ten goede. Rijkeluiskinderen onder elkaar, het volk is de pineut.

Het beste is dat Nederland uit zijn eigen vijver van sportbestuurders vist en alzo een goede, de transparantie en anticorruptie toegenegen kandidaat voor het IOC promoot.
Horsie is back 06 januari 2018 15:36
Moest dat nou @Frederik D. ? Eva een kakelkip noemen (heb jij de unieke taal van kippen al ontraadseld?) en dan ook nog eens lichtgewichtig (het omgekeerde fatshaming), onverlicht (geboren in the US of Lightness uit Tsjechische ouders) en een wicht (wees Bram & Freek de deur) bovendien.

De reactie (meer lichaamstaal) van hoogleraar Sport en Recht, Marjan Olfers, was wel opvallend bij de uitspraak van Thijs Zonneveld.
"Zo van, dat is toch helemaal geen uitgemaakte zaak".

Meanwhile, wint het zusje van Ria Visser de 3 km en ziet tante Yvonne, dat het goed is.
Sjorsoll 06 januari 2018 17:10
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
>O, alsof we een tweede
> Cruyff hebben. Alsof sporten hetzelfde is als
> besturen.

Heb het niet gezien, maar zoals jij het nu schrijft is oud-sporter zijn een voorwaarde die Zonneveld stelt. Hij zegt dus niet meteen dat oud-sporter zijn een garantie is om erin te komen en tegelijkertijd ook niet dat sporten hetzelfde is als besturen.
Arsimo 06 januari 2018 18:02
Affiniteit met sport lijkt me een minimum voorwaarde.

Oud sporter geeft echter geen garanties. Platini - ooit een supertopvoetballer toch - bij de UEFA en die Italiaan bij de schaatsunie waren verre van ideale rolmodellen als internationaal bestuurder.
jonglins 06 januari 2018 18:58
Toch even teruggekeken. Niets aan te merken op het optreden en de visie van Zonneveld en Olfers.
Om daar alleen het punt uit te pikken dat een mogelijk nieuw IOC-lid iemand uit de sport moet zijn, vind ik hun.optreden echt tekort doen. Zonneveld noemde zelfs Olfers als goede kandidaat.
Luijt 06 januari 2018 23:24
De gebruikelijke 90% doet weer z'n best om Thijs bij de enkeltjes af te nijen en m af te schilderen als een coke snuivende grachtengordelkakelaar. Zielig. Kus uit Inzell
Frederik D. 07 januari 2018 00:45
Ik beticht Gijs Sonnenberg niet van snuiven, wel van goedkoop populisme. De sport heeft goede bestuurders nodig, om het even of hun achtergrond de visserij is dan wel sjoelen. Maar we moeten af van het populisme en van de terreur van bekende Nederlanders. Nog even en Kim Kardashian of hoe dat mens heet, krijgt de Nobelprijs voor de fysica. En beroemde oudvoetballers zijn zelden goede trainers.
Frederik D. 07 januari 2018 03:11
O, over belastinggeld spreken is fout? Wel, democratie lijkt blijkbaar niet aan jou besteed. Maar dat heb je met populisten. Ik echter vind democratie een groot goed en vind dat men wel degelijk zich zorgen mag maken hoe ons geld wordt besteed. Maar wellicht lijd je aan onderbuiklinks populisme. Wel huilen als ons geld besteed wordt aan kolencentrales, maar de andere kant op kijken als ons geld wordt verspild aan jichtige kippenekken die koploos kakelen met intellectueel gemakzuchtige populisten.
Bromertà 07 januari 2018 12:16
De bolvorm van de aarde heeft niets te maken met een zelfbeeld dat mogelijk niet helemaal strookt met de werkelijkheid. Verder heeft Zonneveld niet de minste richting aangegeven naar een hockeyclubhuis. Als jij figuren als Joop Atsma naar voren wil schuiven zegt dat meer over jou dan over Zonneveld.
Prikdude 07 januari 2018 16:50
De aarde is een imperfecte sferoïde.
Frederik D. 07 januari 2018 17:44
Maar veel meer een bol dan een platte pannenkoek.
El Chaba 07 januari 2018 17:52
En beroemde oudvoetballers zijn zelden goede trainers.

Nou, nou, (tegenwoordig) meestal wel hoor. Sowieso hebben bijna alle Europese topclubs nu een oud-topvoetballer als trainer..
Koppi 07 januari 2018 17:53
Het is kippennek. Ik denk om dezelfde reden als pannenkoek.
Horsie is back 07 januari 2018 18:36
Beroemde trainers worden vanzelf beroemde oudvoetballers. Kijk maar naar van Gaal. smiling smiley
Overigens, het Nederlandse baanwielrennen heeft trainers als oud-baanwielrenner of heeft die gehad Vor der Wende en Nach der Wende. cool smiley

Disclaimer
Ik stond op het punt Prikdude de wetenswaardigheid mede te delen dat de aarde in de geodosie vaak voorgesteld wordt als een ablate sferoïde.

De reactie was natuurlijk bedoeld voor de onvolprezen El Chaba.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/01/2018 19:41 door Horsie is back.
Massimo 08 januari 2018 00:17
Iets wat ze per definitie nog geen goede trainers maakt natuurlijk.
Sjorsoll 08 januari 2018 00:48
Als ik de bondscoach zou moeten kiezen zou ik eerder een goede ex-voetballer kiezen dan een goede ex-loodgieter.
Alsnog zijn de meeste goede voetballers geen goede trainer. De meeste goede voetballers worden ook geen trainer.



Verder ben ik het met je eens, ben ook voor oud-sporters. Je redenering klopt alleen niet tongue sticking out smiley
Frederik D. 08 januari 2018 02:54
... dat de aarde in de geodosie vaak voorgesteld wordt als een ablate sferoïde.
Aldus onze Horsie.
Van geodosie weet ik niets. Maar ik weet wel iets van geodesie. En daar wordt de aarde ook vaak voorgesteld als een ablate sferoïde.
predator 08 januari 2018 04:43
Je kunt ook andersom redeneren. Wat hebben we aan de 'echte' bestuurder (en nietsporter) Eurlings gehad?
ton duk 08 januari 2018 07:17
Ik vond 'm een doorslaand succes
gr
El Chaba 08 januari 2018 09:04
Volgens het IOC heel veel, zij wilden hem niet kwijt en vroegen hem aan te blijven.
Of dat iets zegt over de bestuurlijke kwaliteiten is een tweede natuurlijk, maar toch..

En laten we niet uit het oog verliezen dat Eurlings niet de Nederlandse afgevaardigde bij het IOC was, maar Eurlings de afgevaardigde van het IOC in Nederland was, een subtiel doch belangrijk verschil mijns inziens.
Noot 08 januari 2018 09:45
Ik hoorde juist van een Belgische journalist met goede contacten met Rogge dat ze bij het IOC nogal in de maag zaten met Eurlings.
Tjappie2 08 januari 2018 10:33
CF, is that you?
Eindhovuh 08 januari 2018 11:00
In die wereld vallen ze elkaar nooit openlijk af. Dat zou alleen maar een precedent scheppen wanneer ze zelf een keer in een lastig parket zitten.
Achter de schermen zal Eurlings echt wel de wind van voren hebben gehad, hij heeft immers een hoop gedoe veroorzaakt. En dat vinden ze nooit leuk.
Frederik D. 08 januari 2018 11:01
De vraag kon wat beter worden geformuleerd (zie Chaba) maar op zich een goede vraag. Het antwoord weet ik niet. Maar hoewel het zeer hyperig, lyncherig en eenzijdig is, op zich is het goed dat mannen die vrouwen slaan, aangepakt worden. En de manier waarop Eurlings bij het IOC belandde, vind ik niet heel erg netjes. En misschien deelden meer mensen mijn laatste mening zodat hun lynchinstinct ontwaakte toen ze hun kans schoon zagen.
Cecchini 08 januari 2018 11:30
Carlos Danger 08 januari 2018 11:51
Eurlings. Een typische KVP smeerolie-kwast met teveel geldingsdrang.

Word er een beetje 'Moody'van en zit nu met de Blues.


RIP Ray.
NiWS
Bromertà 08 januari 2018 13:27
Bij WC-eend denken ze ook dat het open riool de begrenzing van het universum is.
Horsie is back 08 januari 2018 14:13
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij WC-eend denken ze ook dat het open riool de
> begrenzing van het universum is.

"Zeg, Fred, ik lees hier iets over instinctieve hechting bij pasgeboren WC-eenden. Dat geldt toch hopelijk niet voor pasgeboren paarden."
"Nee, Horsie, jij bent niet meer pasgeboren. je hebt al 486955h op het Wattbeest gezeten". grinning smiley
Goozzer 08 januari 2018 14:25
Ik heb weleens gehoord van geodesie en weet dat de aarde daar vaak wordt voorgesteld als oblate sferoïde. Een bekend spreekwoord zegt bovendien dat driemaal scheepsrecht is, with a little help from... samen staan we sterk...
Bromertà 08 januari 2018 14:26
Toen een paard met stemmen in het hoofd bij de zielenknijper kwam, zat deze met de handen in het haar. De hoeveelheid stemmetjes was van die orde en grootte dat de geestesbroeder vertwijfeld naar zijn laatste redmiddel greep, ook wel bekend als de Micha Wertheim Noodrem.
Horsie is back 08 januari 2018 14:51
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toen een paard met stemmen in het hoofd bij de
> zielenknijper kwam, zat deze met de handen in het
> haar. De hoeveelheid stemmetjes was van die orde
> en grootte dat de geestesbroeder vertwijfeld naar
> zijn laatste redmiddel greep, ook wel bekend als
> de

Best wel gek, dat Bromertà niet door heeft, dat het paard hier de zieleknijper is.
Life is long, dancing in the dark, zingt Ruth Moody op de achtergrond.
Meanwhile wordt de zon ongeduldig, want hij wacht al 8 minuten op mij om buiten te spelen.
Sjorsoll 08 januari 2018 15:58
En dus kon de zielenknijper niets anders doen dan water en suiker geven.
Zijn strijd het paard met zijn geest te helpen waren even nutteloos als het leven zelf. Ietsje zoeter alleen.

Zoiets?
Eindhovuh 08 januari 2018 18:01
Als een niets vermoedende wielerliefhebber hier op het prikbord komt moet hij/zij toch denken per ongeluk verkeerd geklikt te hebben.
Frederik D. 08 januari 2018 18:35
We nemen onze knol zoals die is, en kijken hem niet in de muil. spinning smiley sticking its tongue out drinking smiley smiling bouncing smiley Want tja, voor we het weten, blijkt die een muilezel. Schreef ik mees-
muilend. Ook wat emoticons. Er is zelfs een kinderfilm over emoji's. Of hoe die krengen, dode paarden (?), heten.
Horsie is back 08 januari 2018 18:55
It is assumed that the term don’t change horses in midstream is derived from a popular joke published in 1840, in which a man crossing a stream with his horse and colt falls into the water. He grabs the colt’s tail and lets it drag him from the water, but before making it to the other side of the water the colt grows tired. When bystanders advise him to grab the mare’s tail instead, the man says, “This is no time to swap horses.”
Eddy Veen 09 januari 2018 21:51
Die Thijs begint er lekker in te komen,
Sjorsoll 10 januari 2018 01:08
Beetje geluk met 'tactiek' van hem en zijn opponent waardoor het zo uit kwam. Een gelouterde slimste had hem eruit getaft. Niettemin: Goed gedaan
diravi 10 januari 2018 17:51
Bromertà 10 januari 2018 18:33
Bij ons thuis wordt nooit zo moeilijk gedaan over een simpele knol, die sowieso 't best onder de grond gedijt.
Horsie is back 11 januari 2018 00:36
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> ... dat de aarde in de geodosie vaak voorgesteld
> wordt als een ablate sferoïde.
> Aldus onze Horsie.
> Van geodosie weet ik niets. Maar ik weet wel iets
> van geodesie. En daar wordt de aarde ook vaak
> voorgesteld als een ablate sferoïde.

Zelfs Prikdude, die ik graag met zijn WUR blinde vlek plaag, mag op enige belangstelling van mijn kant rekenen.
Aldus, Frederik D., indien ik dus iets niet weet, dan zoek ik het op.
Horsie is back 11 januari 2018 01:28
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij ons thuis wordt nooit zo moeilijk gedaan over
> een simpele knol, die sowieso 't best onder de
> grond gedijt.

Ik zal geen Man en Paard noemen, maar wat zich recent hier toch allemaal op dit forum afspeelt. Poeh hé.
Het is niet zo, dat Horsie denkt dat hij zo slim is, maar hij blijft langer met vraagstukken bezig, zoals horse power, wattage op de A6, WUR en imprinting.
Vooral dat laatste heeft Horsie altijd geïntrigeerd omdat ook mensenkinderen dat kan overkomen.
ton duk 11 januari 2018 07:51
Deed me deugd dat Thijs ook wist dat de 7 dwergen mijnwerkers zijn !
gr

ps: Stiekum supporter ik 'm wel...toch 1 van ons
ps1: Hij speelt het spel wel met een heel laag TLJ-gehalte hè



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/01/2018 07:51 door ton duk.
Eddy Veen 11 januari 2018 14:29
Hij doet het leuk en maakt het programma leuk. Bovendien is hij bescheiden genoeg om niet voor zichzelf te applaudisseren in tegenstelling tot het gros van de kandidaten.
Sjorsoll 11 januari 2018 16:01
Kan me voorstellen dat als je bovenaan staat, je gewoon meeklapt. Anders lijkt het net alsof je denkt dat dat hele applaus voor jou is terwijl het vooral gewoon een overgangsapplaus is tongue sticking out smiley
Eddy Veen 11 januari 2018 16:36
Van die kant had ik het nog niet bekeken, maar daar zit wat in.
ton duk 12 januari 2018 07:20
Terecht eruit...geen Ronde van Langkawi noemen in een vraag over Maleisie
Maar de strijd is nog niet gestreden...
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen