Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lampaert

Gepost door tvm 
tvm 10 januari 2018 22:45
Yves lampaert werd geïnterviewd door Sporza.
Nu ken ik de beste man niet zo goed, maar hij spreekt in het interview over eigen ambities en een gedeeld kopmanschap in het voorjaar. Tot zover niets bijzonders.

Vervolgens zegt hij dat je mentaal sterk moet zijn om kopman te zijn.
Om daarna een veeg onder uit de pan te geven aan sommige collega's die zichzelf als kopman beschouwen maar dat niet zijn, gelet op hun prestaties. En dan geen namen noemen. Wat is dat nu weer voor politiek correct gezever? Wil je nu mensen zwartmaken, of niet? Trouwens, welke grootse prestaties heeft deze grote meneer geleverd?

En deze meneer heeft ook iets over zich heen van zie mij eens ploeteren en tevreden zijn met mijn bescheiden positie. Om vervolgens ook zijn eigen geploeter te relativeren omdat zijn boer zo hard op de boerderij werkt. Wat is nu je punt? Of dat hijzelf een luie donder is? Dat heet valse bescheidenheid.

Samenhangend of niet: dit wilde ik even delen ter kennisgeving. Dank.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2018 22:47 door tvm.
tvm 10 januari 2018 22:53
Klik hier voor het interview.
Aangezien hij zelf geen man en paard noemt: welke renners wanen zich kopman terwijl ze dat niet zijn gelet op hun prestaties?
Gesink, Boom, S. Vanmarcke?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2018 22:54 door tvm.
cyclingfreakske 10 januari 2018 23:02
niks van aantrekken... elk jaar hetzelfde geleuter van bepaalde mensen....
en hij heeft het denk ik op bepaalde collega's binnen het team, die zich wat te hoog inschatten (geen kopmannen)
het succesjaar van 2017 doet sommigen in het team teveel dromen en daar irriteert hij zich aan.
de echte kopman is weg, er is een en ander veranderd en nu staan ze allemaal te drummen voor een voortrekkende rol op te eisen.
Pyama 10 januari 2018 23:10
Klinkt als Stybar/Vakoc
Nelis! 11 januari 2018 00:43
Lampaert? Ja die naam zegt me wel wat ja. Is dat die veldrijder die steeds achterin de top 10 eindigt?
Carlos Danger 11 januari 2018 01:44
Nee, dat is Jim Aernouts
Lampaert is de winnaar van Dwars door Vlaanderen 2017.

Niks mis met een verder weinig zeggend Sporza- inteview.
Sub Culture 11 januari 2018 07:48
Prima seizoen gehad vorig jaar.
Vooral zijn ritzege in de Vuelta, na fenomenaal werk van Quickstep/Trentin staat me bij.

Zie voorts weinig verkeerds in dit interview.
El Chaba 11 januari 2018 08:27
weinig zeggend Sporza- inteview

Contaminatie..
Andere Peter 11 januari 2018 10:09
Nee. Dat is een pleonasme.
Ridder Kale Knikker 11 januari 2018 11:51
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Prima seizoen gehad vorig jaar.
> Vooral zijn ritzege in de Vuelta, na fenomenaal
> werk van Quickstep/Trentin staat me bij.
>
> Zie voorts weinig verkeerds in dit interview.


Eens met Sub. Verder is het gewoon komkommertijd, we moeten gewoon proberen om geduldig te wachten op echt nieuws. Het wegseizoen komt er echter aan, dus hup koers!.
El Chaba 11 januari 2018 15:19
Klopt natuurlijk! eye rolling smiley
Carlos Danger 11 januari 2018 16:44
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee. Dat is een pleonasme.


Geen van beiden.

Gebeurt vooral en veelal in de politiek(maar ook wel op wielerfora); veel praten, weinig zeggen.
Eazster 11 januari 2018 19:06
De gestopte Boonen zorgt natuurlijk voor een bepaalde leemte. Gilbert zal het meest aanzien hebben en gaat z'n kansen ook in de kasseien.
Dan willen Stybar,Terpstra en op basis van z'n vorige seizoen Lampaert daarnaast de voornaamste voortrekkersrol hebben.
Laat ze er lekker om vechten. Een Quickstep zonder enige wrevel zou niet goed zijn, en ook Peeters moet wat te doen hebben.
Andere Peter 12 januari 2018 10:46
Chaba bedoelt hier wel degelijk te zeggen dat dit een pleonasme is. Zoals hij zelf bevestigt.

Dat het taalkundig niet oer se een pleonasme is, is juist. Maar het gaat er hierom dat Chaba en ik de mening uiten dat het een pleonasme is omdat weinigzeggend over Sporza-interview net zo dubbel op is als rond voor cirkel.
Snorfietser 18 januari 2018 20:58
Ik weet ook niet of het echt heel handig is om mensen tegen je in het harnas te jagen net nu je voor eigen kans mag rijden. Een beetje relativeren stoor ik me ook niet aan. Ik juich zijn overstap overigens toe. Ik ben heel benieuwd hoe ver zo'n jongen zelf kan komen. Zie dit veel liever dan al die luxe knechten bij Sky.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen