Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Floris Gerts naar Roompot

Gepost door lodjan 
lodjan 11 januari 2018 16:41
Hoera, de kogel is door de kerk.

Persbericht Roompot:

Team Roompot – Nederlandse Loterij versterkt zich met Floris Gerts

11 jan 2018


Team Roompot – Nederlandse Loterij heeft zich versterkt met Floris Gerts. De 25-jarige renner, afkomstig van BMC Racing Team, ondertekende een contract voor 1 jaar. Gerts is de vierde aanwinst voor de ploeg, waar eerder al Jan-Willem van Schip, Robbert de Greef en Wouter Wippert tekenden.

“Na het gedwongen vertrek van Hartthijs de Vries om medische redenen en de blessure van Taco van der Hoorn zat Team Roompot – Nederlandse Loterij krap in de renners en dus zijn we op zoek gegaan naar versterking”, zegt ploegleider Erik Breukink. “We verwachten van Gerts dat hij zijn kans grijpt in een vrije rol. Hij heeft al twee jaar World-Tour ervaring en is gezegend met een goede mentaliteit. Dat past goed in onze groep.”

Gerts, die in 2016 met de Volta Limburg Classic zijn enige profzege wist te boeken, is blij met de overgang. "Ik ben dankbaar voor de kans die Team Roompot – Nederlandse Loterij mij biedt. Na twee jaar groeien en ervaring opdoen wil ik mij verder ontwikkelen als renner. Ik zal meer mijn kans mogen gaan en van de ervaren ploegleiding kan ik enorm veel opsteken. Ik ben alvast heel goed ontvangen. Er heerst een ambiteuze maar ook ontspannen sfeer in de ploeg.”

Gerts sluit per direct aan bij het team dat op trainingskamp is in het Spaanse Calpe. Hij zal in de Tour of Oman zijn eerste wedstrijd voor Team Roompot – Nederlandse Loterij rijden.
Ger 11 januari 2018 16:49
Was de beste renner die Roompot kon nemen. Mooie aanwinst.
Tinuz 11 januari 2018 16:51
Leuke renner, als ie z'n ziel en zaligheid in de strijd gooit. Toch wat anoniem door 2017 gereden.
Tjappie2 11 januari 2018 17:13
valse trage 11 januari 2018 17:19
Goed nieuws! In goede doen zeker een aanwinst voor Roompot. Weet iemand meer over van der Hoorn? Lang uitgeschakeld?
Ger 11 januari 2018 18:28
Anony 11 januari 2018 18:46
Roompot eindelijk wakker.
Eindhovuh 11 januari 2018 20:34
Prima renner voor Roompot. Hopelijk kan hij zijn carriere mooi herstarten.
valse trage 11 januari 2018 22:05
Jammer, Vlaams voorjaar waarschijnlijk naar de vaantjes. Van der Hoorn was toch een NL renner om naar uit te kijken na zijn prestaties in het Hageland en de Schaal Sels.
Snorfietser 18 januari 2018 21:01
Lijkt me voor beide partijen een prima transfer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen