Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

NK veldrijden

Gepost door lodjan 
lodjan 13 januari 2018 08:45
Gewoon, omdat het kan.

Nr 23 voor Mathieu.
Wout wint ook weer eens?
Geen concurrentie voor Cant.
Mooie strijd bij de NL vrouwen, tenzij Brand.



Geen VSS?
Eddy Veen 13 januari 2018 10:57
Het zou, jeugdcategorieën meegerekend, Mathieus achtste achtereenvolgende titel worden. Hij heeft nog even te gaan om de ononderbroken twaalfvoudige reeks van Lars Boom (2001-2012), die in 1998 bij de kleintjes ook al de beste was, te evenaren. Zelfs als hij de overstap naar de weg maakt, zie ik hem deze titel nog wel een paar jaar verdedigen, dus ondenkbaar is het allerminst.
Zorro 13 januari 2018 13:01
Geen Sophie de Boer aan de start van het NK, zaterdag in Surhuisterveen. Sophie heeft besloten met onmiddellijke ingang een punt achter haar seizoen te zetten. De Breepark-renster gaat zowel mentaal als fysiek door een moeilijke periode.

Sophie kampt al enige tijd met vermoeidheidsproblemen, een euvel waar ze voorlopig moeilijk vanaf geraakt. "De ene wedstrijd gaat het super goed, de volgende geraak ik amper nog vooruit. Mijn lichaam recupereert duidelijk heel slecht. Het is zo dat ik deze winter zowel fysiek als mentaal door een moeilijke periode ga. Na lang nadenken en in overleg met mijn sportarts en omkadering, heb ik besloten om mijn lichaam nu de rust te gunnen die het nodig heeft. Een moeilijke beslissing, maar wel een die zich echt opdrong."

"Zodra ik volledig hersteld ben, zal ik beetje bij beetje beginnen aan de voorbereiding van volgende winter. Want het doel is om sowieso sterker terug te keren", besluit De Boer.
Cyclad 13 januari 2018 17:03
Lucinda Brand outstanding bij de vrouwen. Zij wint afgetekend voor Kapteijns, Worst, Hoeke en De Jong.
ton duk 13 januari 2018 17:55
Logische uitslag
Heeft Brand kans in Valkenburg tegen Cant, Cyclad ?
gr
Horsie is back 13 januari 2018 19:19
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Logische uitslag
> Heeft Brand kans in Valkenburg tegen Cant, Cyclad
> ?
> gr

Als zelfs Ton Duk je vergeet wordt het tijd om een aflevering van Fawlty Towers op te zetten, waarin een hilarische brandoefening at High Noon uitloopt op een echt brandalarm veroorzaakt door een blunderende Manuel from Barcelona. "Fire .., fire .., fire ..".
Als je er geen motivatie uit haalt dan heb je tenminste nog altijd kunnen genieten van deze geniale ongein.
El Chaba 13 januari 2018 19:23
Vrees het niet. Hangt ook af van de omstandigheden.
Is er veel modder dan geef ik haar een goede kans. En wellicht is Thalita de Jong op tijd in vorm na haar lange afwezigheid door een blessure. Die geef ik dan nog de meeste kans..
rustdag 13 januari 2018 19:43
Sophie de Boer komt dit seizoen niet
meer in actie.De Friezin kampt al enige
tijd met vermoeidheidsproblemen en komt
daar maar niet vanaf.

"De ene race gaat het supergoed en in
de volgende kom ik amper vooruit.Na
lang nadenken en overleg met mijn arts
heb ik besloten mijn lichaam rust te
gunnen",aldus De Boer,die vijf keer op
het podium stond op een NK,maar het
kampioenchap dit jaar overslaat.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/01/2018 19:50 door rustdag.
veluweracer 13 januari 2018 22:25
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vrees het niet. Hangt ook af van de
> omstandigheden.
> Is er veel modder dan geef ik haar een goede kans.
> En wellicht is Thalita de Jong op tijd in vorm na
> haar lange afwezigheid door een blessure. Die geef
> ik dan nog de meeste kans..

En dat daarbij cant niet echt een kampioensschaps renster is. Is daar te nerveus voor. Maar ook zij leert bij.
Horsie is back 13 januari 2018 23:25
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vrees het niet. Hangt ook af van de
> omstandigheden.
> Is er veel modder dan geef ik haar een goede kans.
> En wellicht is Thalita de Jong op tijd in vorm na
> haar lange afwezigheid door een blessure. Die geef
> ik dan nog de meeste kans..

Als ik het item op www.nos.nl goed lees heeft ze nog last van een vaatvernauwing.
Na het NK volgt overleg met haar chirurg wat te doen. Misschien doet ze zelfs wel niet mee aan het WK.
En wat doet Marianne Vos met de hatelijke 7? Ze zal zich realiseren, dat het misschien wel haar laatste kans is op een wereldtitel.
Walnoot 14 januari 2018 18:50
Cant gaat het in Valkenburg helemaal niet redden tegen de beter klimmende crossers. Ferrand-Prevot lijkt me de overduidelijk favoriet. Cant gaat het zelfs heel moeilijk hebben met bejaarden zoals Compton en Nash (doet die mee?).
Cyclad 14 januari 2018 19:13
Ik denk het wel, Ton.
Sanne Cant is outstanding als er veel zand is. Lucinda is sterker en sneller.
Voor Thalita de Jong komt het WK echt te vroeg, Sophie de Boer rijdt dit jaar niet meer. Voor Maud Kapteijns lijkt het me iets te zwaar. Het zal voor Nederland van Lucinda Brand moeten komen (ook Vos zie ik dit seizoen niet uitblinken in het veld).
Overigens is Cant niet de enige favoriete, ook Compton, Brammeier en vooral PFP zijn geduchte concurrentes.
Cyclad 14 januari 2018 19:14
Wat een nonsens. Wie is de huidige wereldkampioene?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/01/2018 19:14 door Cyclad.
Horsie is back 14 januari 2018 22:54
Het parkoers van Valkenburg ligt in feite parallel aan de Cauberg, bestaat voor 28% uit verharde weg (niet de Cauberg zelve), 42% weiland en 30% bospad.
Het is 3350 m lang, een Berg en Dal parkoers. Ik kon echter geen cijfers voor hoogtemeters ontdekken.
Oorspronkelijk zou het WK nog starten met de Cauberg zelf, maar dat zie ik in de lay-out van het parkoers niet meer terug. Klopt dit veldritkenners?
In 2016 won op dit parkoers Thalitha de Jong voor Sophie de Boer en Sanne Cant. Logisch nadenken betekent dus dat Cant gaat winnen. grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen