Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Santos Tour Down Under 2018 (2.UWT), etappe 5

Gepost door Anony 
Anony 20 januari 2018 05:40
Dan maar snel zo #kutspambeveiliging



Santos Tour Down Under 2018 (2.UWT), etappe 5: McLaren Vale - Willunga Hill (151,5 km / 4x ca. 40 km + 31,8 km)



lodjan 20 januari 2018 05:42
1 Porte 
2 Impey (nieuwe leider) 
3 Slagter 

Alleen laatste km gezien, die werd slecht in beeld gebracht.
Anony 20 januari 2018 05:42
Porte wint (uiteraard), maar pakt in de tegenwind net te weinig tijd op een verbluffende Impey, die in dezelfde tijd leider wordt en dus morgen een veel grotere kans heeft op eindwinst. Slagter en Devenyns werden knap derde en vierde en staan in het klassement respectievelijk derde en vijfde.

Extra:
1. Slechtste regie van een finish ooit. Of toch sinds lang.
2. Ik vond het al vreemd dat ik Impey niet in mijn VSS had, des te vreemder dat blijkbaar NIEMAND hem heeft.
3. #kutspambeveiliging



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/01/2018 06:02 door Anony.
Tinuz 20 januari 2018 06:14
Impey verrassend de nieuwe leider. Ben blij voor deze Zuid-Afrikaan. Zeker nu zijn volk stelselmatig wordt afgeslacht en onderdrukt in Z-A.
De vermeende wereldverbeteraars zijn veel te druk met Trump bashen, dus roep ik hier op om de Afrikaners te steunen in deze barre tijden.

Slagter en Gesink ook prima.
ton duk 20 januari 2018 09:51
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------

> De vermeende wereldverbeteraars zijn veel te druk
> met Trump bashen, dus roep ik hier op om de
> Afrikaners te steunen in deze barre tijden.
>
> Slagter en Gesink ook prima.

1: Juist,laten we de Giro gewoon 's laten starten in Blank Kaapstad !
2: Zat Oomen dan geheel toevallig in de groep bij Gesink,Tinuz ? (ik baseer me volledig op de uitslag)
gr
Horsie is back 20 januari 2018 10:38
Wel mooi dat de Turkey kemphanen van weleer (Impey en Bos) allebei in thumbs down zowel als in thumbs up op hun manier winnen.

Dion Beukeboom start zijn achtervolging (km) in Minsk langzamer dan den Eddy Merckx in Mexico City, 1972 zijn (km in het) UUR der waarheid.
Is Dion moeie of toch niet zo goed (meer)?
Horsie is back 20 januari 2018 11:17
First-ever? Vrij kort na het begin van de acceleratie van Richie dancing on the ceiling Porte de vermogenswaarden in beeld.
Chris Froome zal tevreden zijn: geen 4 cijfers of waren die (al) weggemoffeld. grinning smiley
Hulde voor de Fin met zijn voorspelling op Old Willunga Hill. De tegenwind was sterker dan de # in de lage landen.
En Gees. Man-man.
JW 20 januari 2018 11:54
Mooi gebaar van Impey naar al die prikkers die deze VSS niet hebben ingevuld omdat ze dit geen VSS-waardige koers vinden of het gewoon vergeten waren.

Ook leuk voor degenen die zijn blijven steken in de boeken van Penning. Waarin Britten, kaffers, Zoeloes en Hottentotten nog de echte vijanden waren.
Maar verder: koersje om snel te vergeten.
Op naar Bessèges !
Bromertà 20 januari 2018 12:02
De vraag kan Gesink Porte een beetje bijhouden is bij deze beantwoord. Porte die toch ook enorm in de kreukels heeft gelegen, laten we dat niet vergeten, al is hij geen onderdeel van de fanclub. Het antwoord was dus "nee." Porte 443w ( 60kg 7,38w/kg ) tegen Gesink 486w (72kg 6,75w/kg). Ruim 16 seconden, ofwel meer dan een straatlengte, en dat tegen de wind in.

Strava
Snorfietser 20 januari 2018 14:28
Gesink heeft natuurlijk zelf ook aardig in de kreukels gelegen. Ik vind het heel knap van Porte dat hij gewoon alweer op dit niveau presteert. Gesink 8ste is een mooi resultaat. Laten we overigens ook de 3de plaats van TJ van Slagteren niet vergeten, die laakt zichzelf ook herontdekt te hebben. Leuke koers ook die TDU, jammer van het tijdsverschil.
Horsie is back 20 januari 2018 14:40
Gesink is toch mooi een slordige 40% dichterbij gekomen zegt de scorebordspambeveiligingsjournalist in mij.
Eerst 6:39 (2015) en 7:05 (2017); nu dan 7:08 en 7:24.

Bij een beetje teugewind stelt 16 seconden in afstand of bergop trouwens niet zo heel veel voor.
Met een beetje geluk ben je dan al door het kleinste dorp van Nederland gereden.
Horsie is back 20 januari 2018 14:50
Het herstelvermogen van topsporters is in vergelijking met normale mensen om het zomaar eens als Eva te zeggen buitengewoon.
Dit heeft deels ook te maken met het vaak snel op gang komen van adequate medische begeleiding en laten we niet vergeten de drive en leeftijd.
De Cycling News headline Vos rebounds from illness vond ik dan ook mooi gekopt. Lars Boom staat ook al weer rechtop.
merijntje mortirolo 20 januari 2018 18:38
-
Dat tijdsverschil inderdaad... Kunnen ze die Tour Down Under niet ergens dichterbij organiseren?
Eddy Veen 20 januari 2018 19:06
Een koers die door bonificatieseconden beslist wordt, is natuurlijk niet leuk.
Tjappie2 20 januari 2018 19:37
Dat ligt eraan wie er wint.
lodjan 21 januari 2018 08:49
1. Greipel
2. Ewan
3. Sagan

Klassement:
1. Impey
2. Porte
3. Slagter

Gesink zakt van 8 naar 10 in het klassement doordat Sanchez en Guerreiro boni's pakken in de eerste tussensprint.
ton duk 21 januari 2018 08:55
3-10 en 15 voor onze HOL-klassementsrijders thumbs up
gr
Slimmerd 21 januari 2018 09:42
Sinds wanneer is Slagter een klassementsrijder? Hij doet dat in dot rondje, omdat het qua klassementsrennen niks voorstelt, geen moeilijkheid
El Chaba 21 januari 2018 10:45
Klassementsrenner wil natuurlijk niet alleen zeggen dat je dat alleen bent in de 'zware' bergachtige klassementsronden..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/01/2018 10:46 door El Chaba.
Slimmerd 21 januari 2018 11:23
Klopt, maar een tijdrit mag je wel kunnen rijden als klassementsrenner.

Kijk het is heerlijk dat het wielerseizoen is begonnen, maar het klassement in TDU kan ik nooit serieus nemen, aangezien je één dag in orde moet zijn om hier boven te komen (en in geval van Impey twee dagen, op de andere dag slim boni gepakt waardoor hij wint en niet de sterkste renner in koers)
Nelis! 21 januari 2018 12:37
Slechts een Australiër in de top 10. In andere jaren hadden we er zelfs meer op het podium staan...

Ik heb ook een hekel aan die #kutspambeveiliging
ton duk 21 januari 2018 12:48
Ik wist dat deze reactie zou komen en eigenlijk ben ik er ook wel mee eens, Slimmerd
DUK en korreltje zout hè
gr
Horsie is back 21 januari 2018 15:19
Andre Greipel trapt toch lekker 1903 Watt; 1609 Watt gemiddeld voor 12 seconden met 65.4 km/h dus 200 m equivalent van 10,714 seconden.
Dat steekt toch wel schril af bij de eindsprint van Matthijs Büchli gisteren op de keirin in Minsk: 200m in 9,693 seconden (74,28 km/h).
Dit is wat je in het baanlandschap een straatlengte noemt.

Maar wat leert het werk van één van die talloze huisstatistici: Andre Greipel is Mark (Kef) Cavendish voorbij met het aantal overwinningen: 146 tegen 145.
Maar 27 overwinningen zal Greipel dit jaar niet halen.





Disclaimer
De finish in Adelaide liep waarschijnlijk een tafje omhoog, te weinig snelheid voor power.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen