Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wielrenners Quick-Step aangereden door truck

Gepost door rustdag 
rustdag 26 januari 2018 14:31
Wielrenners Quick-Step aangereden door truck

De wielrenners Petr Vakoc en Laurens de Plus zijn bij een trainingskamp in Zuid-Afrika geschept door een vrachtwagen. De ploeggenoten bij Quick-Step liggen beiden met ernstig letsel in het ziekenhuis.


Het tweetal reed samen met Bob Jungels hun trainingsrit. Ze zagen de vrachtwagen, die van achteren naderde, niet komen. Vakoc (25) en De Plus (22) kwamen hard ten val.

Beide renners werden meteen door trainer Koen Pelgrim naar het ziekenhuis gebracht. Ze waren beiden bij bewustzijn. De Plus werd gediagnosticeerd met nier- en longschade. Ook had hij veel schaafwonden. De Belg moet ter observatie nog een paar dagen in het ziekenhuis blijven.

De diagnose bij Vakoc was heftiger. Hij brak bij de aanrijding meerdere rugwervels en moet geopereerd worden. Zijn herstel zal lange tijd in beslag nemen.

,,We waren met zijn drieën aan het trainen'', vertelt ooggetuige Bob Jungels. ,,Ik hoorde ineens een harde klap en zag de volgende seconde De Plus en Vakoc op de grond liggen. Ik heb de truck niet van achteren zien komen, maar hij moet ze hebben geraakt met de linker voorspiegel of de linker voorkant. Ik rende naar ze toe en zag dat ze gewond waren. Ik durfde ze daarom niet te verplaatsen.''

De Plus kwam in oktober ook al hard ten val tijdens de Ronde van Lombardije. Van die valpartij was hij hersteld.

[www.wielerflits.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/01/2018 14:32 door rustdag.
Tjappie2 26 januari 2018 14:39
Sjorsoll 26 januari 2018 14:49
Heftig. Hopen dat het allemaal goed komt.
Ben 26 januari 2018 15:32
Hopelijk herstellen beide renners snel en volledig.
In Zuid-Afrika rijdt men dus links, weer wat geleerd.
Horsie is back 26 januari 2018 15:50
Le weekend staat weliswaar weer eens voor de deur, maar zo erggh als de filmschets van Godard in 1967 zal het gelukkig niet worden. In termen van blik dan.

Je krijgt de stellige indruk, dat het nergens meer veilig is voor wielrenners als groep of individueel.
Als ervaringsdeskundige op de weg par excellence weet ik wel, dat je je het tegenwoordig nergens meer (nou goed op een modderig landweggetje dan, maar veldrijden is niet mijn ding) kunt permitteren om zonder om te kijken om te keren. Bij verkeer altijd zo dicht mogelijk aan de rand van de weg blijven rijden.

Maar uiteindelijk hebben de fietsers die het ongeluk troffen geen boodschap (meer) aan het gegeven of ze nou op een oma fiets zaten of op een race karretje.
Nederland staat echter nog steeds bekend als het fietsveiligste land ter wereld. Sommigen zeggen zelfs het beste fietsland ter wereld.
Op één wiel rondrijden doen onze oosterburen dan weer wel beter. grinning smiley
Anony 28 januari 2018 20:58
Vreemd dat zulk nieuws slechts zo'n magere repliek krijgt op het prikbord.
Grote pechvogel De Plus. Al zijn de verwondingen bij Vakoc wel enorm deze keer.
Mogen ze beiden goed herstellen.

Edit: #kutspambeveiliging



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/01/2018 20:59 door Anony.
ton duk 29 januari 2018 08:49
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vreemd dat zulk nieuws slechts zo'n magere repliek
> krijgt op het prikbord.

2 buitenlandse renners die rijden bij een ploeg die niet al te geliefd is....
gr
Koppi 29 januari 2018 16:24
Vreemd dat zulk nieuws gevloek over spambeveiliging oplevert winking smiley
De magere repliek? Tja, we hebben niet allemaal oranje oogkleppen, maar wat kun je meer zeggen dan dat Sjorsoll al vroeg deed?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen