Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kopman Van Avermaet koestert ambities in Oman: “Ik ga voor ritzege”

Gepost door Wim De Craene 
Wim De Craene 11 februari 2018 07:45
Quote

Kopman Van Avermaet koestert ambities in Oman: “Ik ga voor ritzege”

dinsdag van start gaat. Voor de kopman van het BMC-team is het de laatste wedstrijd voor het klassieke voorjaar. “Er zijn leuke ritten die me moeten liggen.”
“Traditioneel is dit de laatste voorbereidingswedstrijd voor Van Avermaet”, klinkt het bij BMC-ploegleider Valerio Piva. “We zagen dat hij sterk oogde in Valencia en er zijn enkele aankomsten die hem goed zullen liggen. Hij wordt dus onze leider. We geloven ook sterk in de kansen van Jempy Drucker als sprinter. Wanneer we meer naar het algemeen klassement kijken en de finish op Green Mountain, rekenen we verder op Nicolas Roche. Hij komt terug van de Ronde van Dubai en ik ben ervan overtuigd dat hij in Oman iets kan neerzetten. Natuurlijk moeten we het dag per dag bekijken, maar we nemen een sterk team mee. Collectief gezien kunnen we voor ritwinsten gaan”, besluit Piva. 
“Het seizoen begon met een degelijke trainingsweek in Spanje”, stelt Van Avermaet. “Nu kijk ik uit naar de start van de Ronde van Oman. Er zijn enkele leuke ritten die me moeten liggen. Ik wil niet alleen mijn vorm naar een hoger niveau tillen in aanloop naar de klassiekers in België, maar ik koester ook ambities voor ritwinst”, zegt Van Avermaet.

Het BMC-team in Oman: Alberto Bettiol (ITA), Jempy Drucker (LUX), Nicolas Roche (IRL), Michael Schär (SUI), Greg Van Avermaet (BEL), Nathan Van Hooydonck (BEL), Francisco Ventoso (ESP)

[www.hln.be]

Oman is de laatste voorbereidingskoers van Gregorius voordat hij naar het kleine België trekt voor het echte werk. Daar in het kleine België kan Gregorius voor de derde keer op rij De Omloop winnen! Als hem dat lukt dan zal hij heel gelukkig zijn want dan is hij namelijk de enige. Gregorius zal daarom zeer gemotiveerd aan de start staan en daarom moeilijk van de zege af te houden zijn. Concurrentie voor Gregorius is er ook. Enkele voorbeelden van renners die hem bij een zwak moment zouden kunnen verslaan zijn: Olivier Naesen, Philippe Gilbert, Sep Vanmarcke, Jasper Stuyven, Tiesj Benoot, Yves Lampaert, Stijn Vandenbergh en Edward Theuns. De oplettende lezer zal opvallen dat het enkel Belgen zijn die het feestje van Gregorius kunnen verstoren. Verbazing zal dat echter niet wekken bij degenen met een beetje historisch besef. Ik bedoel, vorig seizoen alleen al wonnen de Belgen alle kasseikoersen die er toe doen. Voeg daaraan toe dat de hertekende finale van De Omloop de sterke mannen beter past en niemand zal twijfelen aan opnieuw een zege van iemand die behoort tot dit zeer krachtige volk.
Clavan 11 februari 2018 08:58
Forum voor Demogagie
Horsie is back 11 februari 2018 09:07
Die gast is niet moe te krijgen orakelt zo dadelijk een niet meer swingsende Belg.
LD88 11 februari 2018 10:48
Ze winnen ook altijd zoveel Olympische medailles dat krachtige volk
Slimmerd 11 februari 2018 10:53
Een ritzege in Oman, dat zijn nog eens ambities!
Carlos Danger 11 februari 2018 12:20
Het kleine België., hahagrinning smiley
predator 11 februari 2018 13:17
Waar is Ton Duk als je 'm nodig hebt....
Tjappie2 11 februari 2018 18:46
Wim De Craene Schreef:
-------------------------------------------------------
> Concurrentie voor Gregorius is er ook.
> Enkele voorbeelden van renners die hem bij een
> zwak moment zouden kunnen verslaan


De grote Gregorius een zwak moment? Slaat nergens op.
veluweracer 11 februari 2018 18:47
Zolang hij genoeg gebruikt lijkt me winst niet ondenkbaar.
veluweracer 12 februari 2018 07:06
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Forum voor Demogagie

Frenologie voor Dummies.
Wim De Craene 12 februari 2018 18:44
LD88 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ze winnen ook altijd zoveel Olympische medailles
> dat krachtige volk

België wordt dit jaar wereldkampioen in het voetbal. Tegen zo'n prestatie kan geen olympische medaille tegen op.
Wim De Craene 12 februari 2018 18:49
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wim De Craene Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Concurrentie voor Gregorius is er ook.
> > Enkele voorbeelden van renners die hem bij
> een
> > zwak moment zouden kunnen verslaan

>
> De grote Gregorius een zwak moment? Slaat nergens
> op.

Niet in fysiek opzicht natuurlijk. Greg is niet altijd even oplettend waardoor het kan voorkomen dat hij bij het opdraaien van zo'n pittige Vlaamse helling niet bij de eersten zit. Als er dan een gat valt en Gregorius heeft geen aansluiting met de kop van de koers dan kan hij de zege verspelen.
Tjappie2 12 februari 2018 18:55
grinning smiley

Ik gun het de Belgen echt om heel ver te komen. Maar om op het WK voetbal echt mee te doen, daar ontberen ze de killersmentaliteit toch echt voor. Een mentaliteit die landen als Argentinië, Duitsland en Brzilië wel hebben.

(Nederland doet inderdaad niet mee en dat is inderdaad beschamend, maar daar gaat het nu niet om)

België zal het op sportief gebied dit seizoen toch met name van succes op de fiets moeten hebben. Zijn we weer terug bij het onderwerp, want ik zie alleen Greg in staat een aansprekend resultaat in een echt grote koers neer te zetten.
Tjappie2 12 februari 2018 18:58
Het is voor de Belgische wielersport te hopen dat zoiets niet op het moment supreme gebeurt. In de grote koersen kan Gilbert het niet meer, de rest van de Vlamingen kan het m.i. nog niet, of überhaupt niet. Met een uitzondering misschien voor Benoot (nee, die zal ook nooit een grote koers winnen, maar dat hoop ik nu eenmaal omdat ik fan van die jongen ben)
LD88 12 februari 2018 19:34
Niet één, maar wel een verzameling aan medailles.

De twee grootste sportlanden van de wereld hebben zich niet eens geplaatst voor het WK voetbal.
Wim De Craene 12 februari 2018 19:46
LD88 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Niet één, maar wel een verzameling aan
> medailles.

Ook niet.


> De twee grootste sportlanden van de wereld hebben
> zich niet eens geplaatst voor het WK voetbal.

Tja, niet elk volk is even talentvol natuurlijk.
Tjappie2 12 februari 2018 19:50
"Il y a des Flamands et des Wallons. Il n' y a pas de Belges." winking smiley
LD88 12 februari 2018 20:33
Oké, dus Uruguay is een groter sportland dan Nederland en België bij elkaar.
Wim De Craene 12 februari 2018 21:04
Wat voetbalprestaties betreft wel. Dan troeft Uruguay België en Nederland af.
België is wat voetbalprestaties betreft dan weer stukken beter dan Nederland omdat België een keer Olympisch kampioen is geweest in die sport en Nederland nog nooit. Tevens heeft België zich vaker gekwalificeerd voor een voetbal WK dan Nederland. Maar dat is logisch.
Sub Culture 12 februari 2018 21:09
België strandt in de kwartfinales van het WK.
Dan mag je nog de beste spelers uit de PL in je team hebben, te drukke kalender, spelers zijn al helemaal uitgeperst nog voor het grote tornooi begint.
Is ook de reden waarom Engeland sedert de oprichting van de Premier League niks van bakt.
LD88 12 februari 2018 21:44
Het ging over de kracht van het volk (in de context van sport, de Belgische prestaties in Congo tellen we maar even niet mee), dat wordt niet louter afgemeten in voetbalprestaties.
Wim De Craene 12 februari 2018 21:57
Je had het over de grootte van sportlanden hoor. Maar als het over fysieke kracht gaat dan weten de Belgen zich verheven boven elk ander volk.
D. Marrage 15 februari 2018 14:44
Greg voegt daad bij woord!
D. Marrage 15 februari 2018 14:47
Quote
WDC
België is wat voetbalprestaties betreft dan weer stukken beter dan Nederland omdat België een keer Olympisch kampioen is geweest in die sport en Nederland nog nooit. Tevens heeft België zich vaker gekwalificeerd voor een voetbal WK dan Nederland. Maar dat is logisch.
Wat een stompzinnige argumenten. Nederland was driemaal tweede op een WK. Ik zal de jaartallen erbij noemen voor je: 1974, 1978, 2010. Verder wonnen de verschillende Nederlandse teams meer Europa Cups dan de Belgische.

Maar dat weet je allemaal wel.
El Chaba 15 februari 2018 15:57
Gilbert kan het niet meer? Won vorig jaar nog op grootse wijze de RvV en de AGR..
El Chaba 15 februari 2018 15:59
Het is natuurlijk ook stompzinning om serieus op non-argumenten van een troll in te gaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/02/2018 15:59 door El Chaba.
D. Marrage 15 februari 2018 23:58
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is natuurlijk ook stompzinning om serieus op
> non-argumenten van een troll in te gaan.

Niet iedereen ziet dat dit een troll is. Zijn gevolgtrekking (Belgie is een beter voetballand dan Nederland) staat hierboven gewoon onbekommerd en zou andere (jongere) prikkers van verkeerde informatie kunnen voorzien. Dat vind ik niet goed. En dat is weinig stompzinnig van me.
Wim De Craene 16 februari 2018 06:46
D. Marrage Schreef:
-------------------------------------------------------
>
Quote
WDC
> België is wat voetbalprestaties betreft dan weer
> stukken beter dan Nederland omdat België een keer
> Olympisch kampioen is geweest in die sport en
> Nederland nog nooit. Tevens heeft België zich
> vaker gekwalificeerd voor een voetbal WK dan
> Nederland. Maar dat is logisch.
>
> Wat een stompzinnige argumenten. Nederland was
> driemaal tweede op een WK. Ik zal de jaartallen
> erbij noemen voor je: 1974, 1978, 2010. Verder
> wonnen de verschillende Nederlandse teams meer
> Europa Cups dan de Belgische.
>
> Maar dat weet je allemaal wel.

Het gaat natuurlijk om winnen wat alleen mogelijk is wanneer je je kwalificeert. Nederlandse clubs hebben inderdaad meer gewonnen maar vooral dankzij de inbreng van buitenlanders (bijvoorbeeld Horst Blankenburg, Jari Litmanen en Eric Gerets). Het huidige niveau van de PL weerspiegelt toch ook niet op juiste wijze het niveau van het nationale elftal van Engeland?
Quote

FIFA-RANGLIJST (15 FEBRUARI 2018)

1. Duitsland 1.602 punten
2. Brazilië 1.484
3. Portugal 1.358
4. Argentinië 1.348
5. België 1.325 (11 miljoen inwoners)
6. Spanje 1.231
7. Polen 1.213
8. Zwitserland 1.190
9. Frankrijk 1.183
10. Chili 1.153
11. Peru 1.128
12. Denemarken 1.099
13. Colombia 1.095
14. Italië 1.052
15. Kroatië 1.048
16. Engeland 1.047
17. Mexico 1.034
18. IJsland 1.017
19. Zweden 996
20. Wales 985
21. Nederland 952 (17 miljoen inwoners)
Tjappie2 16 februari 2018 10:01
Dat weet ik. Maar ik heb het idee dat het er dit jaar niet meer voor hem in zit. Uiteraard mag hij m'n ongelijk bewijzen.
D. Marrage 16 februari 2018 14:04
Wim De Craene Schreef:
-------------------------------------------------------
> maar vooral dankzij de inbreng van buitenlanders

Ja, het gaat om winnen. Mee eens.
De laatste keer dat een Belgische club een Europacup won: 1988, KV Mechelen, Europacup II. Onder leiding van Aad de Mos en met de Nederlanders Rutjes, Hofkes, Koeman en Den Boer in de basis.
El Chaba 16 februari 2018 15:45
Ik bedoelde natuurlijk niet zozeer dat jij stompzinnig bent, verre van. De echt stompzinnige(n) is/zijn de beheerder(s) van deze site die deze troll ongemoeid laten.
Wim De Craene 17 februari 2018 21:02
D. Marrage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wim De Craene Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > maar vooral dankzij de inbreng van buitenlanders
>
>
> Ja, het gaat om winnen. Mee eens.
> De laatste keer dat een Belgische club een
> Europacup won: 1988, KV Mechelen, Europacup II.
> Onder leiding van Aad de Mos en met de
> Nederlanders Rutjes, Hofkes, Koeman en Den Boer in
> de basis.

Won Mechelen vervolgens ook niet de Europese supercup door PSV te vernederen?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen