Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Roddel en achterklap?

Gepost door lodjan 
lodjan 12 februari 2018 17:42
Rafal Majka genoemd in Italiaanse dopingzaak (WF)

In Italië is de naam van Rafal Majka genoemd in de dopingzaak rond de Altopack-ploeg. La Gazzetta dello Sport meldt dat de 28-jarige Pool door een oud-ploegleider wordt beschuldigd van het gebruik van verboden middelen tijdens zijn periode bij de beloften.

Majka genoot tussen 2008 en 2010 zijn opleiding in Italië. Hij kwam uit voor Gragnano Sporting Club, dat onder leiding stond van ploegleider Elso Frediani. Volgens de Italiaanse sportkrant heeft voormalig ploegleider Andrea Del Nista aan justitie verklaard dat Majka in deze periode gebruikmaakte van testosteron en groeihormonen. Het gebruik van de middelen zou er volgens Del Nista voor gezorgd hebben dat de onderkaak van Majka vierkanter werd.

Het onderzoek werd opgestart na de dood van Linas Rumsas [www.wielerflits.nl]
De Litouwer overleed vorig jaar op 21-jarige leeftijd. La Gazzetta baseert zich op een gerechtelijk document van 114 pagina’s. Daaruit zou onder meer blijken dat renners gedwongen werden om doping te gebruiken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/02/2018 17:43 door lodjan.
Tjappie2 12 februari 2018 18:27
Aangezien de politie epo in beslag heeft genomen zal er ongetwijfeld wel iets aan de hand zijn.

De verhoren zijn volgens mij pas vandaag gestart. (link)

Lijkt me niet dat ze er onderuit kunnen komen als er doping "on the spot" is aangetroffen.

Wel vreemd (nou ja... er zullen ongetwijfeld lijntjes lopen) dat La Gazetta al inzage heeft in het gerechtelijk dossier voordat de verdachten zijn verhoord.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/02/2018 18:30 door Tjappie2.
lodjan 12 februari 2018 19:48
Tjappie2 12 februari 2018 19:53
Het wordt echt hoog tijd dat de Omloop van start gaat.
veluweracer 12 februari 2018 20:53
Lijkt me logisch dat ie doping gebruikt. Wint niet zomaar.
Brieske 12 februari 2018 23:25
Vierkante onderkaak. Hmmm
Ga eens CQen per renner en dan de eerste foto bekijken en de laatste. Begin voor de gein eens met JvdB

Is trouwens voor het gros van de sporters van toepassing.

Groet
Arsimo 13 februari 2018 07:27
Kan dat niet het simpele gevolg zijn van verlies van vet na jaren training? Dat maakt het allemaal minder rond en dus scherper.
Pyama 13 februari 2018 10:12
Of groei van jongen tot man?
Cecchini 13 februari 2018 10:20
Bromertà 13 februari 2018 11:44
Het doet me denken aan een uitspraak van Gertjan Verbeek over een zwemmeisje uit Barendrecht dat naar Amerika vertrok. Bij terugkomst en ik weet niet hoeveel gouden OS-medailes zei hij "Maar heb je die kaaklijn gezien?"

Afijn, op het dopingfront is een niet te stuiten turbulentie gaande. Wat te denken van:

Nieuwe EPO-test kan maanden na inname nog sporen detecteren
[www.insidethegames.biz]

Vaughters “Froome moet de eer aan zichzelf houden.”
[www.cyclingnews.com]




Maar, om niet helemaal in mineur te eindigen:

Horsie is back 13 februari 2018 12:43
A lot of horsepower op het fraaie plaatje door Bromertà aan ons geschonken.
Maar je zult als postbode een jiffy bag moeten bezorgen in deze straat.
Horsie is back 13 februari 2018 13:33
Was Gertjan Verbeek in 2000 ook al bij de glorieuze terugkomst van Inge de Bruijn in Barendrecht aanwezig? Halbe's Wahrheit?
Volgens mij deed hij zijn uitspraak in een veel bredere context over doping in praktisch alle sporten, inclusief het voetbal. Telegraaf 2012.

Maar mij doen uitspraken over kaaklijn en dergelijke ook wel denken aan de missionarissen uit vervlogen tijden die in den vreemde vooral hun potlood en passer niet vergaten. Natuurlijk zullen er best fysieke kenmerken zijn, die duiden op dopinggebruik, maar geldt dit dan ook niet voor langjarige trainingsarbeid of zelfs constitutie?

Kortom, Brieske kan ik wel hebben, maar zijn bijdrage past wel wat al te makkelijk in dit topic. grinning smiley
Carlos Danger 13 februari 2018 14:42
Gebruik de Ben Johnson kaaklijn als leidend en je komt een heel eind. (Die Nuis-kaak is ook niet mis)
El Chaba 13 februari 2018 16:14
Die van Boonen slaat alles..
De zwarte trui 13 februari 2018 16:27
Vroeguh had Martin Hersman bij ons thuis 'De Kaak' als bijnaam.
Carlos Danger 13 februari 2018 16:54
Als kaak(je) bij de koffie?
Eindhovuh 13 februari 2018 17:23
Schedels meten was ooit ook in.
Tjappie2 13 februari 2018 17:55
Alles in de strijd tegen doping...
Horsie is back 13 februari 2018 19:28
Welke blaaskaken kunnen we ook nog opnoemen?

Recent schijnt een onderzoek aangetoond te hebben, dat de hersens van de winnaars verschillen van de net-niet winnaars, oftewel zij die in hun auto niet het verschil weten tussen de pook of de choke. Hoe zou het dan zitten met een Olympisch winnaar als Nuis, die decennia door het leven ging als een choker?

Ook schijnt DNA-onderzoek uitgewezen te hebben, dat tegenpolen elkaar aantrekken.
D.w.z. het dna, waarin het immuunsysteem is vastgelegd, van stelletjes verschilt meer van elkaar, dan dat van twee willekeurige anderen aan het onderzoek.
Het kan natuurlijk ook zijn, dat stelletjes, zodra ze bij elkaar zijn zich toch geleidelijk weer als sterrenstelsels van zich verwijderen.

Hoe zit het dan met de rode lap voor de stier (ik heb Stier als sterrenbeeld)? Bromertà, weet jij het antwoord? grinning smiley
Horsie is back 15 februari 2018 12:08
Gelukkig heeft het schaatsen de fakkel van het wielrennen overgenomen.
Bromertà 15 februari 2018 14:17
"Bloemen voor iedereen !!!" Ik zou ook kunnen zeggen: "Bloemen laat er geen gras over groeien."
Horsie is back 15 februari 2018 15:55
Kramer had last van kortsluiting, het gemiddeld energieniveau bleef onder de vereiste 580 Watt.
Het E-net overbelast of anders zaten de Russofoben er wel achter.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen