Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Met knieproblemen kampende Oomen tevreden over vorm

Gepost door El Chaba 
El Chaba 16 februari 2018 11:59
[www.wielerflits.nl]

Met knieproblemen kampende Oomen tevreden over vorm

Sam Oomen liet gisteren in de Volta ao Algarve zien over een goed vormpeil te beschikken. De jonge Nederlander van Sunweb toonde zich bijzonder bedrijvig op de slotklim naar Fóia, wat hem aan de eindstreep de jongerentrui opleverde. Toch was het na afloop van de etappe niet allemaal hosanna. “Ik heb last van kniepijn”, aldus Oomen tegenover Cyclingnews.

Oomen kampt naar eigen zeggen sinds kort met dit euvel. “Ik heb er vooral aan het begin van de etappe last van, wanneer het tempo nog niet zo hoog ligt. De pijn verdwijnt tijdens de koers grotendeels vanwege de adrenaline. Het is echter wel een probleem. Ik voel de pijn na afloop van de koers namelijk weer opspelen. Ik hoop dan ook dat ik morgen pijnvrij kan starten.”

Waar de knie een zorgenkindje is, zijn er allerminst twijfels over zijn vorm. “Ik wist dat ik de vrijheid had om iets te ondernemen op de slotklim. Ik voelde me goed, en besloot om ervoor te gaan. De overige favorieten kozen ervoor om te wachten tot de finale, maar de beklimming was daarvoor niet explosief genoeg. Ik ben tevreden over mijn huidige vorm.”
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen