Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Paris-Nice 2018 (2.UWT), etappe 4

Gepost door El Chaba 
El Chaba 07 maart 2018 06:49



Paris-Nice 2018 (2.UWT), etappe 4: La Fouillouse - Saint-Étienne (ITT, 18,4 km)

De eerste echte afspraak voor de klassementsrenners

Kaartje:





Profiel:





Profiel laatste 5 km:








Wellicht de mooiste overwinning in de carrière van Jonathan Hivert tot nu toe.

Top 10 AK na etappe 3:

1 Luis León Sanchez (Esp) Astana Pro Team 13:21:56
2 Arnaud Démare (Fra) FDJ 0:00:28
3 Gorka Izagirre Insausti (Esp) Bahrain - Merida 0:00:35
4 Julian Alaphilippe (Fra) Quick Step Floors 0:00:38
5 Mike Teunissen (Ned) Team Sunweb 0:00:41
6 Tim Wellens (Bel) Lotto - Soudal 0:00:41
7 Roman Kreuziger (Cze) Mitchelton - Scott 0:00:41
8 Heinrich Haussler (Aus) Bahrain - Merida 0:00:43
9 Felix Großschartner (AUT) Bora - Hansgrohe 0:00:43
10 Ion Izagirre Insausti (Esp) Bahrain - Merida 0:00:43

Start: 13.30 uur.
Finish: rond 16.30 uur.
Eddy Veen 07 maart 2018 06:52
Van de top 10 heb ik er maar twee in mijn VSS staan. Dat ziet er niet goed uit.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/03/2018 06:53 door Eddy Veen.
tvm 07 maart 2018 08:21
Ik denk dat ze gister de eindzege aan Sanchez hebben gegeven. De man is in vorm, kan tijdrijden, heeft een sterke ploeg(Valgren, Fuglsang) en verder geen al te lastig parcours...
Remko 07 maart 2018 08:47
En wie wint de TT vandaag? LL zelf? Izagirre (2x) ? Lampaert? De La Cruz? etc?
shake 07 maart 2018 09:05
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> En wie wint de TT vandaag? LL zelf? Izagirre (2x)
> ? Lampaert? De La Cruz? etc?


Flipke
Eddy Veen 07 maart 2018 10:19
Gesink? Poels? Mollema? Oomen?
Heisenberg 07 maart 2018 10:50
Een groot kwaliteitsverschil tussen de tijdrijders in de Tirreno en hier. PCS maakt een ranking van de beste tijdrijders en de nummer 1 t/m 14 staan allemaal in Italië aan de start.

Tirreno: [www.procyclingstats.com]
Nice: [www.procyclingstats.com]
Tjappie2 07 maart 2018 11:14
Ik weet dat het een beetje zielig is om over een commentator te zeuren, maar toch.

Ik was genoodzaakt om de afgelopen dagen even te kijken via de stream van de NOS. Die Joris van den Berg is echt een verschrikking. Komt erg gemaakt enthousiast over. Onprettig om naar te luisteren. Geef mij (voor wat betreft een Nederlandse commentator) Danny Nelissen maar.
Brieske 07 maart 2018 11:21
Oneens. Gemaakt enthousiast?!? Die man ademt wielrennen. Decennia lang hier ook op prikbord te vinden (Lobee).
Kennis en kunde voldoende, begrijpt de koers, herkent renners. Vond hem bij shorttrack ook fijn om naar te luisteren.

X
Tjappie2 07 maart 2018 11:26
Ik weet dat hij als Lobee op de vorige prikpagina te vinden was. Maar dat doet niets af aan het feit dat ik vind dat ie overdrijft. "Ik zit gewoon een beetje te schudden op mijn stoel", nadat Groenewegen een ritje in P-N pakt? Ik vind het overdreven. Maar dat zal een kwestie van smaak zijn. Ook bij het shorttrack kwam hij niet echt authentiek op me over. Maar goed, ik kan zijn authenticiteit niet goed inschatten, dus misschien was ie juist wel reuze authentiek.
Blueprint 07 maart 2018 11:39
De la Cruz of Alaphilippe. Normaliter zou ik Ion Izagirre noemen, maar die viel in Abu Dhabi behoorlijk tegen in de tijdrit.
tvm 07 maart 2018 11:58
Marc Soler zou dit ook moeten kunnen.
Arsimo 07 maart 2018 12:08
Overduidelijk staan in de Tirreno de betere tijdrijders aan de start. Dat kan je ook zonder rankinglijstjes zien.

Er valt wel enige kritiek op te leveren op deze tijdrijdersrankings van PCS. Zal vast wel volgens een prachtige objectieve formule berekend zijn, maar het lijkt (te?) weinig rekening te houden met recente uitslagen (laatste andershalf a 2 jaar) t.o.v. eerdere resultaten. Ook - en toegegeven dat is ook heel lastig om objectief en kwantitatief te doen - houdt het weinig rekening met de motivatie van de renner om een goede tijdrit neer te zetten. Mollema bijvoorbeeld kan als hij in vorm is en voor zijn klassement gaat een behoorlijke tijdrit rijden. Is hij dat echter niet dan is het ook meteen helemaal niets. Hetzelfde geldt voor veel meer renners uiteraard. Om dus tijdritkansen in te schatten vandaag zijn deze rankings erg beperkt.
Cecchini 07 maart 2018 12:10
Ik vind Joris van den Bergh ook een verademing. Enthousiast, leuke humor, zeikt Ducrot wel eens af, en ach hij overdrijft wel eens, maar op een veel origineler wijze dan Herbert (WAT EEN FINALE !!)
Eindhovuh 07 maart 2018 12:14
Natuurlijk staan de betere tijdrijders in Italië aan de start.
Maar dit ranglijstje zegt natuurlijk maar heel beperkt iets.

Porte staat 31ste...
merijntje mortirolo 07 maart 2018 12:55
-
Spaak en Anony, kunnen deze reactie en die daaraan vast van Tjappie2 weggehaald worden? Ze hebben het over shorttrack. Of mag er tegenwoordig gevloekt worden op dit prikbord?

Heb Joris al een tijd niet meer beluisterd (wie ze daar bij de NOS dan ook bij welke koers dan ook neerpleuren, als de Belg en/of Italiaan uitzendt, zoek ik (virtuele) hemel en aarde af voor een stream. Dit wordt overigens wel steeds lastiger, maar gelukkig is procyclinglive terug), maar vond hem (Joris) vroeger nooit gemáákt enthousiast. tIs zo soms een schreeuwerd, maar ik ga met Brieske mee: daar is werkelijk niets onecht aan. Ennuh, wat Cecchini zegt: zo soms istie übergrappig.

Kan me voorstellen dattie wat in je irritatiezone wroet, Tjappie2, maar toch vind ik hem de meest aangename Nederlandse wielercommentator. Al vind/vond ik Danny ook prima, die sporadische keren dat ik het aankon Eurosport aan te zetten.

kWeenie hoe je Italiaans is, maarruh, de Italiaanse Joris van den Berg, zit, net als hij vroegah, op de motor en heet Marco Saligari. Ook best een grappig baasje. Een Italiaanse stream vinden lukt doorgaans redelijk eenvoudig.
merijntje mortirolo 07 maart 2018 12:57
-
Even een toevoeging: niet dat die kneuzen van Italianen vaak een Franse koers uitzenden (of viceversa), maar dat terzijde.
El Chaba 07 maart 2018 12:57
Waarom is dat zielig? Moet sowieso kunnen toch op een forum en al helemaal als het er één van de publieke omroep is waar ten slotte iedereen aan meebetaalt.
Overigens ben ook ik het niet met je eens, helemaal niet als je dat bij de NPO vergelijkt met de tenenkrommende onkunde van met name Ducrot.
Bromertà 07 maart 2018 13:23
min
min
.

Die Van den Berg is nog erger dan Smeets in zijn treurigste jaren. Wel fijn dat ie bij het schaatsen rond de tafel aanschuift en daar zijn comedy-capers pose kan botvieren. Fijn, omdat ik die "sport" niet serieus kan nemen.

Afijn, ergens tussen amusement en diepgravende ernst ligt voor mij de ideale toon van de wielercommentator; laat ik zeggen bij het duo Schotte Decauwer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/03/2018 13:25 door Bromertà.
Remko 07 maart 2018 13:27
Zijn er mensen die Jose NIET graag horen?
(om verwarring te voorkomen, ik bedoel De Cauwer en niet Been)
Eindhovuh 07 maart 2018 13:30
Ik vind zelf Jose Been en Traksel erger dan Dijkstra en Ducrot.
Maar het liefst luister ik naar ofwel de belgen met uitzondering van Wuyts.
En in Nederland mag ik graag luisteren naar Boogerd en soms Kroon of Clement als die aanschuiven.
Blueprint 07 maart 2018 13:30
Alle info met actuele (tussen)tijden straks hier:
[racecenter.paris-nice.fr]
Bromertà 07 maart 2018 13:31
Kan je ook gewoon je mening geven en niet net als El Chaba constant naar anderen wijzen of op anderen een beroep doen? Zou fijn zijn.
Horsie is back 07 maart 2018 13:38
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zijn er mensen die Jose NIET graag horen?
> (om verwarring te voorkomen, ik bedoel De Cauwer
> en niet Been)

Ik hoor José zelden, want kijk geen Sporza, maar wat kun je nu tegen zo'n doorgewinterde wielerkenner, die bovendien Kuiper als broer heeft, nu helemaal hebben?
Bij het horen van José Been's intrigerende stem (afgelopen zondag weer), veer ik wel altijd op, al betrapte ik haar zondag op een fout. Meteen vergeven.

Van de commentatoren hoor ik 20% niet graag; 60% doen me niks en 20% hoor ik graag.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/03/2018 14:07 door Horsie is back.
Blueprint 07 maart 2018 13:38
Lars Boom is onderweg!
Heisenberg 07 maart 2018 13:58
Natuurlijk is het lijstje niet nodig om het verschil te zien, maar het maakt het wel overzichtelijker.

Ten aanzien van de ritoverwinning vandaag, geeft dat kansen voor een hoop renners. Alaphillipe lijkt me de favoriet, maar ik geef Poels ook een hele goede kans.
Blueprint 07 maart 2018 13:59
De Gendt veruit de snelste bij het eerste tussenpunt, maar er zijn nog niet veel renners onderweg.
Sjorsoll 07 maart 2018 14:00
Lars heeft geen zin?

Of is hij ziek?
Tjappie2 07 maart 2018 14:01
Mijn Italiaans is van dat niveau dat ik in een geschreven tekst (bijvoorbeeld een ticker) de essentie uit een wielerbericht kan halen. Gesproken kan ik het alleen volgen als het langzaam gebeurt (maar dat doen die Italianen natuurlijk zelden).

Schotte/De Cauwer is als duo denk ik mijn favoriet. Durcrot, daar wil ik het niet over hebben want daar word ik echt gestoord van. Op Eurosport vind ik Kroon een waardevolle toevoeging. Herbert was toen ie Nelissen aan z'n zijde kreeg opeens verrassend goed te pruimen (lag ongetwijfeld aan Danny). Wuyts zit voor mij op dit moment een beetje op het randje; bijna te erg. Ik heb het idee dat ie het niet meer zo goed kan bijhouden en daarom (steeds meer) op chauvinistische stokpaardjes terugvalt.
Cyclad 07 maart 2018 14:08
Dylan van Baarle halfweg 15 seconden sneller dan de Belgische aanvaller pur sang
Cyclad 07 maart 2018 14:09
Ben je vergeten dat Boom onlangs een operatie aan zijn hart heeft ondergaan? Eerst ritme opdoen, dan komen de prestaties vanzelf wel weer.
Horsie is back 07 maart 2018 14:13
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> -
> Spaak en Anony, kunnen deze reactie en die daaraan
> vast van Tjappie2 weggehaald worden? Ze hebben het
> over shorttrack. Of mag er tegenwoordig gevloekt
> worden op dit prikbord?


Mijn vroegere buurman (eeuwen geleden) was altijd boos op ons omdat wij nog wel eens een voetbal in zijn moestuin lieten belanden.
Hij was overigens een keurige stadskerel, een lonesome hobo so to speak.

Volgens mij zitten her en der op dit prikbord stadskerels, die de prik als hun (moes-)tuintje beschouwen.
Zo van je plukt niet mijn blommetjes zulle.

Verder is iedereen hier natuurlijk min of meer of is het meer of meer aardig.
Heisenberg 07 maart 2018 14:20
1 D. VAN BAARLE SKY in 26'21"
2 T. DE GENDT LTS in 26'44" at +00'23''
3 R. SUTHERLAND UAD in 27'29" at +01'08''

14 L. BOOM TLJ in 30'41" at +04'20''
merijntje mortirolo 07 maart 2018 14:45
-
kMoestum twee keer lezen, maar ik snappum. Je hebt een punt, al is er a. sprake van een eeuwigterugkerende 'antischaatsgimmick' mijnerzijds en is het b. hiero godverdomme wel 'gewoon' een wielerprikbord, ja?!

Schaatsen (net als korfbal, oh kut, nu doe ik het ook!) tolereren is onmogelijk, schaatsfans tolereren probeer ik aan te werken, maar damn, wat kost dat een moeite. (Korfbalfans bestaan niet).

Doet me trouwens denken aan een interview met Barry Hay, lang geleden (1991?) in de Penthouse. De interviewer wil een vraag beginnen: "Na Clouseau en BZN zijn jullie de populairste band van Nederland en-"
"Clouseau komt uit België en BZN ís geen band."

(Maar dit uiteraard terzijde).
Tjappie2 07 maart 2018 14:55
Wat schaatsen betreft volkomen eens. Ik kijk nog liever veldrijden, alhoewel ik daar ook zelfmoordgedachten bij krijg.
Sjorsoll 07 maart 2018 15:01
Dat heb ik zelfs gemist. Dan respect dat hij zo snel meedoet!
Horsie is back 07 maart 2018 15:21
@ Merijntje: In een keer gesnapt.

Maar toch, als ik niks van de wielren keuken zou weten, en ik zou nadat ik in drie kwartier heb leren fietsen, vervolgens mijn kennis van het wielrennen op moeten doen louter en alleen op basis van wat er op dit bord wordt voorgeschoteld (zonder kok schraalhans Horsie uiteraard), dan zou ik toch op zoek gaan naar gillende keukenmeiden. hot smiley

Het "Ik bin niet voor brune boone' stadium zijn we toch al lang gepasseerd.
Meneer 60% 07 maart 2018 15:39
Joris van den Bergh heeft twee prachtige sportmomenten verpest met slecht commentaar. De overwinning van Poels in LBL omdat ie heel mat was. Hij wachtte op het moment dat hij ingehaald zou worden. En de wereldtitel van Sjinkie Knegt omdat hij de regels niet kende en dacht dat Knegt een punt te kort kwam. Kwam er pas veel later achter dat Knegt de titel pakte.

Die man mist gewoon ook een stukje denkniveau. Hij deed ook het commentaar bij de livestream van de uurrecordpoging van Thomas Dekker. Was compleet de kluts kwijt toen de Mexicaanse tijdwaarneming het liet afweten. Terwijl het niet zo moeilijk is om een stopwatch in te drukken en rondetijden te klokken en zelf een beetje rekenwerk te doen, lijkt me. Als 2-havo-niveau wiskunde je boven de pet gaat moet je een geen uurrecordpoging gaan becommentariëren.

Ik vind Jeroen Koster, die baanwielrennen en veldrijden doet, heel fijn en kundig. Kunnen ze die niet promoveren naar het grotemensenwielrennen?

Jose Been vind ik trouwens echt groeien in haar rol. Ze hoort niet bij mijn favorieten, maar ik vind haar ondertussen wel van het niveau van onder andere Van den Bergh en beter dan Dijkstra.
Heisenberg 07 maart 2018 15:45
Tussenpunt na 113 renners
1 J. FUGLSANG AST in 13'32"
2 J. COUSIN TDE in 13'33" at 00'01"
3 D. VAN BAARLE SKY in 13'35" at 00'03"
4 I. ERVITI OLLO MOV in 13'39" at 00'07"
5 L. VERVAEKE SUN in 13'40" at 00'08"
6 Y. LAMPAERT QST in 13'42" at 00'10"
7 D. ROSA SKY in 13'43" at 00'11"
8 C. HAMILTON SUN in 13'43" at 00'11"
9 I. ZAKARIN TKA in 13'43" at 00'11"
10 J. PANTANO GOMEZ TFS in 13'45" at 00'13"

Finish na 110 renners
1 D. VAN BAARLE SKY in 26'21"
2 J. FUGLSANG AST in 26'29" at +00'08''
3 N. POLITT TKA in 26'37" at +00'16''
4 I. ERVITI OLLO MOV in 26'41" at +00'20''
5 C. HAMILTON SUN in 26'41" at +00'20''
6 Y. LAMPAERT QST in 26'42" at +00'21''
7 A. EDMONDSON MTS in 26'42" at +00'21''
8 I. ZAKARIN TKA in 26'42" at +00'21''
9 T. DE GENDT LTS in 26'44" at +00'23''
10 D. ROSA SKY in 26'47" at +00'26''
Remko 07 maart 2018 15:48
Vrij aardig van Dylan so far....
Sjorsoll 07 maart 2018 15:52
[nos.nl]

Haha, hij blijft idd monotoon doorpraten totdat Poels op de streep is.
Ik schreeuwde er zelf toentertijd overheen, heb het commentaar niet gehoord.
Sub Culture 07 maart 2018 15:52
Goeie tussentijd Oomen, Mollema ietwat tegenvallend.
Benieuwd naar eindtijd De La Cruz.
Sjorsoll 07 maart 2018 15:58
shake 07 maart 2018 16:00
Sam voorlopig 4e
Horsie is back 07 maart 2018 16:01
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Die man mist gewoon ook een stukje denkniveau. Hij
> deed ook het commentaar bij de livestream van de
> uurrecordpoging van Thomas Dekker. Was compleet de
> kluts kwijt toen de Mexicaanse tijdwaarneming het
> liet afweten. Terwijl het niet zo moeilijk is om
> een stopwatch in te drukken en rondetijden te
> klokken en zelf een beetje rekenwerk te doen,
> lijkt me. Als 2-havo-niveau wiskunde je boven de
> pet gaat moet je een geen uurrecordpoging gaan
> becommentariëren.

Wel een beetje flauw.
Weet jij trouwens of er wel een stopwatch aanwezig was?
En dan nog, commentaar geven (het is geen Theo Reitsma bij Oostenrijk-Duitsland) en tegelijkertijd klokken en uit je hoofd of zelfs met een TI gaan rekenen?

De Mart daarentegen maakte je niet gek, al gingen alle studiolampen tegelijkertijd uit.
Legendarisch is toch zijn In Memoriam van de Kneet, terwijl hij even van tevoren nog in de platenbakken naar Americana had gezocht.

Kijk, je kunt toch niet van elke commentator verwachten, dat hij zo (analytisch) in de wedstrijd zit als Martin Hersman.
Sub Culture 07 maart 2018 16:03
Behelpen met een livestream hier.
Zijn de weersomstandigheden anders daar de tussentijden aanmerkelijk beter zijn nu?
Of gewoon het feit dat de betere, gemotiveerde renners nu aan zet zijn?
Sub Culture 07 maart 2018 16:04
Poels vernietigt de concurrentie.
Toch op het eerste tussenpunt.
Remko 07 maart 2018 16:05
Poels goeie tussentijd
shake 07 maart 2018 16:06
Net hagel bij finish. Poels bij tussenpunt iig veruit snelst
shake 07 maart 2018 16:07
Yates snelst aan finish
Pyama 07 maart 2018 16:09
Yates in een tijdrit? eye popping smiley
Sub Culture 07 maart 2018 16:12
Prima tijdrit van Teuns, normaal niet echt zijn ding.
Horsie is back 07 maart 2018 16:14
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ben je vergeten dat Boom onlangs een operatie aan
> zijn hart heeft ondergaan? Eerst ritme opdoen, dan
> komen de prestaties vanzelf wel weer.

Als het goed is ben je zelden bewust van je hartslag.
Maar als je eenmaal weet dat er een (tijdelijk) probleem is (geweest), blijf je nog wel enige tijd weifelachtig met waarmee je bezig bent.
Daarbij is boezemfibrilleren een vrij weerbarstig probleem waar niet iedereen even veel van merkt. Voor Boom is dat nu dan voorbij.
Edoch, bij topsporters, die continu grote hoeveelheden bloed per minuut rondgepompt moeten hebben, is een ontregeling van het hartritme een veel grotere last.
Topsport bedrijven met minimaal 30 liter bloed per minuut, toch gauw 5 maal het hele bloedvolume.

Bankzitters hebben maar 3,5 ml O2/kg/min nodig.
Luijt 07 maart 2018 16:14
Sky rijdt de klinkers weer uit de straat in de tijdrit. Poels of all people gaat nu de snelste tijd neerzetten.......
Luijt 07 maart 2018 16:15
shake 07 maart 2018 16:18
Niet te vertrouwen zo goed.
Sub Culture 07 maart 2018 16:18
Tegenvallende tussentijden Wellens en Alaphilippe
Sub Culture 07 maart 2018 16:19
Spijtig dat renners die knalprestaties neerzetten uit diezelfde ploeg nu ook met argusogen worden bekeken.
Cecchini 07 maart 2018 16:19
Poels is ook een astma patient aan het worden
shake 07 maart 2018 16:20
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Spijtig dat renners die knalprestaties neerzetten
> uit diezelfde ploeg nu ook met argusogen worden
> bekeken.

Tja, want Poels was voorheen ook een geweldige tijdrijder.
Sub Culture 07 maart 2018 16:21
Poels heeft wel vaker sterke tijdritten gereden ja.
Walnoot 07 maart 2018 16:23
Tja, met bedriegers zoals die lui van Sky erbij is het niet echt leuk meer.

Het ergste is nog dat iedereen het kut vindt, maar dat niemand een goed idee heeft om er wat aan te doen. Het is een beetje zoals politiek met Trump erbij.
MarcoV 07 maart 2018 16:30
Poels wint 11 sec op Soler (wie?) en 20 sec op Grossschartner (wie? wie?). Nou nou, moet er dan weer iemand een 'verdacht' en 'bedrieger' riedeltje boven halen? Dan kun je beter geen koers volgen ...
El Chaba 07 maart 2018 16:41
Tjappie2 07 maart 2018 16:43
Benieuwd of Poels in de komende dagen LL er nog af kan pieren. Zou wel een mooie toevoeging op z'n palmares zijn natuurlijk.
Cyclad 07 maart 2018 16:47
Precies. Bovendien weet iedere zichzelf respecterende wielerfan toch wel dat Poels op dit terrein een prima chrono kan neerzetten. Hij komt niet ineens uit de lucht vallen.
De uitslag van de chrono garandeert wel spektakel in de volgende etappes, alles staat nog redelijk kort op elkaar.
Tegenvallers zijn Gesink en Mollema, en toch ook Zakarin en Barguil, al mocht je van laatstgenoemde nog niet te veel verwachten.
Tinuz 07 maart 2018 16:47
Mollema heeft duidelijk de sappigheid nog niet te pakken. Voor mij de grootste teleurstelling deze tijdrit.
Remko 07 maart 2018 16:55
ja klopt, Mollema op 1.35, en waarschijnlijk alles gegeven....
Sjorsoll 07 maart 2018 17:00
Mollematig zeg maar (sorry).

Gesink spaart neem ik aan zijn krachten voor van de week. Zakarin niet goed voor m'n VSS.
Fashionisto 07 maart 2018 17:01
shake Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sub Culture Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Spijtig dat renners die knalprestaties
> neerzetten
> > uit diezelfde ploeg nu ook met argusogen worden
> > bekeken.
>
> Tja, want Poels was voorheen ook een geweldige
> tijdrijder.

De eerste keer dat Poels z'n neus aan het venster stak, was nota bene in de slottijdrit van de Ronde van Zwitserland. In 2010, als ik het goed heb.
Fashionisto 07 maart 2018 17:02
Al vijf jaar op rij wint Poels een rit in een van de 'kleinere' WT-koersen. Indrukwekkende prestatie.
Sjorsoll 07 maart 2018 17:05
Wat probeer je nu te zeggen?

Dat Poels al die jaren bij Sky zonder doping tijdritten heeft gereden, maar nu strak van de epo de tijdrit wint?
Anony 07 maart 2018 17:13
Charmant, de broertjes Izagirre met exact dezelfde tijd.

Ik ga ervan uit dat Sanchez zijn trui nog gaat verliezen. Poels lijkt me de grote favoriet, maar als Alaphilippe die lange klim goed verteert is ook hij verre van kansloos.
Walnoot 07 maart 2018 17:42
Elke zichzelf respecterende wielerfan weet ook al een paar jaar dat ze bij Sky behoorlijk aan het apothekeren zijn. De uitslag van Poels is niet onverwacht. Maar ook niet schoon.

Een renner van Sky een 'bedrieger' noemen is wat zwaar, maar ik kan er prima inkomen, los van het feit of die renner net een opmerkelijke prestatie heeft neergezet of niet. Persoonlijk ben ik redelijk klaar met de Sky-ploeg. Als je kopman een heterdaadje voor zijn voeten krijgt en je niet eens het fatsoen hebt om hem aan de kant te houden, hoef je wat mij betreft geen hoffelijkheden te verwachten.
Tjappie2 07 maart 2018 17:53
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
>Als je kopman een
> heterdaadje voor zijn voeten krijgt en je niet
> eens het fatsoen hebt om hem aan de kant te
> houden, hoef je wat mij betreft geen
> hoffelijkheden te verwachten.

Dat ben ik met je eens (wat die hoffelijkheden betreft).

Maar aan de andere kant kan je ook redeneren: als een kopman zonder heterdaadje al overgoten wordt met urine hoef je wat mij betreft niet te verwachten dat een ploeg plotseling Roomser dan de paus gaat zijn.
JW 07 maart 2018 18:16
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Elke zichzelf respecterende wielerfan weet ook al
> een paar jaar dat ze bij Sky behoorlijk aan het
> apothekeren zijn. De uitslag van Poels is niet
> onverwacht. Maar ook niet schoon.
>
> Een renner van Sky een 'bedrieger' noemen is wat
> zwaar, maar ik kan er prima inkomen, los van het
> feit of die renner net een opmerkelijke prestatie
> heeft neergezet of niet. Persoonlijk ben ik
> redelijk klaar met de Sky-ploeg. Als je kopman een
> heterdaadje voor zijn voeten krijgt en je niet
> eens het fatsoen hebt om hem aan de kant te
> houden, hoef je wat mij betreft geen
> hoffelijkheden te verwachten.

EENSCH !
Frederik D. 07 maart 2018 18:36
76 reacties. Een hoop dus. Vast een Nederlander die won. Wout Poels. Van Sky. Poels was de beoogde kopman. Maar staat Sky niet onder vuur? Sorry maar ik vraag me toch af of hij ook iets slikt.
Sjorsoll 07 maart 2018 18:57
Dat zou zomaar kunnen. Alleen het argument dat hij nu ineens een tijdrit wint is bullshit, want dan had hij met die chille dope van Sky twee jaar terug ook wat meer tijdritjes gewonnen.
Cyclad 07 maart 2018 19:02
Ik vind het ook dikke bullshit. Sky ligt nu onder vuur, okay. Maar als Poels 2 jaar terug zo'n chrono won hadden we gezegd: 'zie je wel dat hij dit kan?" en waren we blij geweest. Nu leggen sommigen van ons er een verdacht makend sausje op en dat smaakt allerminst aangenaam.
LD88 07 maart 2018 19:03
Hij won 2 jaar geleden ook een tijdrit in de Ronde van Valencia.
Vorig jaar nog top 10 in de Vuelta tijdrit, ooit top 10 in de Giro tijdrit en nog wat ereplaatsen in kleinere rondes. Het is toch niet zo gek dat hij Soler en Alaphilippe verslaat, dat de 14 beste tijdrijders van de laatste jaren hier niet mee doen kan Poels weinig aan doen.
Cyclad 07 maart 2018 19:04
Horsie is back 07 maart 2018 19:09
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> 76 reacties. Een hoop dus. Vast een Nederlander
> die won. Wout Poels. Van Sky. Poels was de beoogde
> kopman. Maar staat Sky niet onder vuur? Sorry maar
> ik vraag me toch af of hij ook iets slikt.

Je bedoelt, dat Poels wellicht denkt dat er binnenkort een vacature komt voor Head of the Brady Bunch?
PVW 07 maart 2018 19:23
Mwoah, alle vacansoleil renners waren destijds al verdacht. Dus ook De Gendt en Poels. Van de huidige nederlandse toprenners is poels degene waarvan het me het minst zou verbazen.
Sjorsoll 07 maart 2018 19:34
thumbs up

Ik weet dat hij aardig kan tijdrijden, heb het vooral over de anti-logica van sommigen hier.
diravi 07 maart 2018 20:57
Mooi hoe Grossschartner meteen zijn gezicht laat zijn bij zijn nieuwe ploeg.
Dit Rit Naar Bordeaux 07 maart 2018 21:59
Is Poels misschien plan B voor de Tour en toegetreden tot het excellente programma?
Eazster 07 maart 2018 22:57
Sky is verdacht oke maar waarom die selectieve veronteaardiging?De kritiek op de ploeg is meer dan terecht maar dat hoeft simpelweg niet over te slaan op alle renners. Wiggo,Froome,,Tiernan Lock,Brailsford en nog wat artsen zijn vooralsnog de bad guys omdat er vaststaat dat zij niet koscher zij geweest.
Laat Poels wat dat betreft daarbuiten .
Anony 08 maart 2018 00:55
Is er zoveel afkeer voor schaatsen? Voor Belgen lijkt het alsof die sport heilig is in Nederland, en de meerderheid erin geïnteresseerd is. Nu ja, jullie zullen wellicht gokken dat wielrennen bij ons sport nummer 1 is, terwijl dat altijd voetbal is geweest. Wielrennen een goeie tweede.

Overigens begrijp ik niet zo goed dat Schotte zo populair is. Akkoord, Wuyts heeft wat van zijn pluimen en charmes verloren, maar Schotte heeft die pluimen in de eerste plaats nooit gehad. Ik vind hem aanvaardbaar als journalist aan de aankomst vanwege zijn talenkennis, of eventueel op de motor, maar hij maakt te veel fouten, hanteert nog meer dan Wuyts stokpaardjes en klinkt ook gewoon een stuk saaier. Wat mij betreft mag Ruben Van Gucht het in de toekomst overnemen, maar die vent is te 'knap' voor de commentaarscabine vrees ik.
Sub Culture 08 maart 2018 07:38
Denk dat het sowieso de bedoeling is dat Van Gucht het overneemt op termijn, maar die man heeft te veel profileringsdrang.
Niet zo erg als wanneer Karl VNK in het commentaarhok kruipt, maar toch.
Als je in je vrije tijd zin hebt om als aangever het podium te delen met de hopeloos gedateerde Jacques Vermeire klopt er iets niet.
Walnoot 08 maart 2018 08:59
Spreek voor jezelf (en voor blinde Oranjefans) ajb. Als Poels het twee jaar geleden had gedaan, had ik het net zo goed aan zijn preparatie geweten.
Remko 08 maart 2018 10:11
Poels, v Aert, een pot nat.
lodjan 08 maart 2018 10:22
En dat is 10! smileys with beer

Hup HOL!
Andere Peter 08 maart 2018 10:24
De IM van Knetemann was inderdaad weergaloze improvisatie. Waardig en precies de juiste emotie. Nog wel eens gezocht, maar ik kon hem zo 1-2-3 niet vinden.
Horsie is back 08 maart 2018 11:15
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Spreek voor jezelf (en voor blinde Oranjefans)
> ajb. Als Poels het twee jaar geleden had gedaan,
> had ik het net zo goed aan zijn preparatie
> geweten.

Försti moet hard werken voor zijn Knäckebröd, maar ik heb mijn vier boterhammetjes zo klaar.
bakfiets 08 maart 2018 12:14
vacansolei, quick step en Sky nu naar astana en je hebt een mooi rijtje dubieuze ploegen
Tjappie2 08 maart 2018 15:23
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> De IM van Knetemann was inderdaad weergaloze
> improvisatie. Waardig en precies de juiste emotie.
> Nog wel eens gezocht, maar ik kon hem zo 1-2-3
> niet vinden.

In het programma "5 jaar later" van Jeroen Pauw (uitzenddatum 29-12-2008) Ging het over Smeets/ was Smeets de hoofdpersoon. Volgens mij komt daar dat legendarische fragment langs. Overigens heb ik zelf nog niet gezocht.
Tjappie2 08 maart 2018 15:30
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> De IM van Knetemann was inderdaad weergaloze
> improvisatie. Waardig en precies de juiste emotie.
> Nog wel eens gezocht, maar ik kon hem zo 1-2-3
> niet vinden.

Gevonden: [www.youtube.com]

Vanaf 15:40. In de minuut ervoor vertelt Smeets hoe het in z'n werk ging.
Ger 08 maart 2018 15:43
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> En dat is 10! smileys with beer
>
> Hup HOL!


En dit is 11,

[www.cyclingonline.nl]
Cyclad 08 maart 2018 19:10
Iemand is voor mij nog steeds onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Poels dus ook. Dat jij andere gedachten hebt is voor jou, dat mag.
Mijn mening heeft niets met oranjeblindheid te maken, deze geldt ook voor pakweg Diego Rosa en Michal Kwiatkowski.
lodjan 08 maart 2018 22:15
Walnoot 09 maart 2018 09:26
Dat ze bij Sky niet schoon zijn is wel degelijk bewezen. Helaas nog geen juridische misstappen gemaakt.

Laat je niet foppen door types als El Chaba: het moreel onjuiste en het juridisch strafbare zijn niet hetzelfde.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen