Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vrouwendag

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 08 maart 2018 15:04
Niet het zovele geforceerde 'equal rights voor elke femenaah' in de slipstream van dat hele #MeToo gedoe.
Je weet wel die veelgebruikte hashtag door lichtgeraakt vrouwvolk.

Ik vroeg me enkel af hoe het komt dat er vrijwel geen vrouwen actief zijn op het prikbord?
Meen me te herinneren dat er in het verleden een enkelinge wel eens postte, maar voorts lijkt het mij hier toch vooral een mannenbastion.

Rest mij enkel wijlen Ton Duk nog een leuke vrouwendag toe te wensen.
Tjappie2 08 maart 2018 15:06
Ik meen dat Jippie een vrouw is.
Sjorsoll 08 maart 2018 15:27
Goeie vraag. Er zijn trouwens wel genderneutrale namen hier, waarvan je misschien uitgaat dat er een man achter zit terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Wel veel mannen idd, maar dat is 'in het echt' ook wel zo (in mijn omgeving dan): relatief veel meer mannen houden van wielrennen.
Luijt 08 maart 2018 15:32
De vriendin van Max van Heeswijk, die mis ik hier.
Vlaflip76 08 maart 2018 16:16
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Goeie vraag. Er zijn trouwens wel genderneutrale
> namen hier, waarvan je misschien uitgaat dat er
> een man achter zit terwijl dat helemaal niet zo
> hoeft te zijn.

Zoals Sjorsoll?
Vlaflip76 08 maart 2018 16:18
Gelukkig zijn er altijd nog de rondemissen
Tjappie2 08 maart 2018 16:20
In de Tour niet meer...
Koppi 08 maart 2018 16:24
Het gebruik van een term als 'lichtgeraakt vrouwvolk' zal de vrouwtjes ook niet over de streep trekken om hier te komen prikken.
Vroeger, toen de epo nog gewoon in de auto's van soigneurs en mekaniekers lag, toen had je hier Steluta toch? Was zo'n beetje de eerste en enige die Armstrong betichtte van grootschalig doopgebruik en kreeg daar zelfs een ban voor. Correct me if i'm wrong.
Op het gele tourforum waren wat meer vrouwen. Aan eentje heb ik nog prettige herinneringen.
Tinuz 08 maart 2018 16:36
Inderdaad, de postmoderne slopers van westerse vrijheden doen overal hun werk.
Anony 08 maart 2018 16:51
Koppi Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op het gele tourforum waren wat meer vrouwen. Aan
> eentje heb ik nog prettige herinneringen.


??? hot smiley
PVW 08 maart 2018 16:53
Er was er ook eentje met een vrouwennaam als nick. Kom even niet bij de naam op maar het was wel een ergerlijke prikker vond ik.
Was bergje ook geen vrouw?
Sjorsoll 08 maart 2018 17:37
Zoals Vlaflip. Maar aan je reactie te zien ben je een kerel.
Koppi 08 maart 2018 17:52
Bergjes zou dan logischer lijken. Maar ja, vrouwen en logica. Pardon.
Nelleke, dat was een hele erge. Stond te juichen als een renner half dood uitviel, zolang zij hem maar niet in d'r pooltjes had.
Poupoe 08 maart 2018 19:28
José Been? Of is zij verslaafd aan Twittereye rolling smiley
Horsie is back 08 maart 2018 19:49
Ik snap dat wel.
Een waar gebeurde anekdote.

Als ik aan kom rijden zie ik een paard uit een wei enthoesiast mijn richting uitlopen.
Begint het paard nou zo dadelijk te bedelen (je ziet dat wel eens), denk ik, maar als ik dichterbij ben en feitelijk even wil stoppen (dierenvriend nietwaar), merk ik toch, dat het paard dwars langs me heen kijkt. Dus ik ben niet in de ogen van het paard. Hoor ik ineens een soort gehinnik. Ik kijk om en op 100 m afstand zie ik een "hinnekende" one-trick pony. Een vreemd gaande zaak. Ben ik er weer ingetuind, nietwaar Tjuuphof?
Brieske 08 maart 2018 20:23
Melanie ja. Dat waren mooie tijden.

Groet
merijntje mortirolo 08 maart 2018 23:54
-
Jij bedoelt Queen Irene.

(Voor de rest zwijg ik).
Horsie is back 08 maart 2018 23:57
PVW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er was er ook eentje met een vrouwennaam als nick.
> Kom even niet bij de naam op maar het was wel een
> ergerlijke prikker vond ik.
> Was bergje ook geen vrouw?

Ik ken geen vrouwen met super gespierde bovenbenen van 75,2 cm.
El Chaba 09 maart 2018 07:26
Bakfiets is een vrouw.
lodjan 09 maart 2018 08:46
Eazster heeft een vrouwennaam.
Leon 09 maart 2018 08:47
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eazster heeft een vrouwennaam.


Inderdaad, anders zou het Eazer zijn.
Walnoot 09 maart 2018 09:21
Zijn we hier nu vrouwen aan het exposen?
Columbus SLX 09 maart 2018 09:22
Volgens mij is er niet echt een restrictie waarom vrouwen hier niet mee zouden mogen doen.
Als ze het dan niet doen of niet willen... ook goed.

Maar dat moeilijk doen... kweenie.
Arsimo 09 maart 2018 10:02
Wielrennen kent ten eerste minder vrouwelijke beoefenaars, ten tweede minder vrouwelijke volgers en last but not least vooral ook minder die er nerderig over willen kletsen op een internetforum.

Bij bijvoorbeeld schaatsen ligt de verhouding al wat minder eenzijdig - misschien in de hand gewerkt omdat de mannen- en vrouwen beoefening dichter bij elkaar liggen (op zelfde toernooien op zelfde wedstrijddagen)? In wielergroepen op Facebook zijn het ook overwegend mannen maar is de verhouding al iets minder extreem dan klassieker internetforums zoals hier.

Overigens hetzelfde fenomeen bij forums over IT, hifi en andere technisch zaken. Zelfs in forums over films en muziek veel meer mannen.

Er zijn uiteraard ook internetforums waar het totaal andersom is. Ik kwam in het verleden af en toe wel eens op het forum van de Republic of Pemberly (*) - ja, ik voel me voldoende zelfverzekerd als man om dat toe te geven - en daar was ik als man een uitzondering.

(*: als je uit de naam niet direct opmaakt waar dat forum over gaat dan hoef je ook niet te kijken en is het sowieso niets voor jou cool smiley )
Andere Peter 09 maart 2018 10:22
Ik ben een jaar of tien geleden zeker een half jaar lang elke avond in slaap gevallen met de DVD van Sense and Sensibility. Elke dag 30 seconden verder. De taal klonk lekker en er ghebeurde niets, ik was altijd in een mum van tijd weg.
Anony 11 maart 2018 03:51
grinning smiley thumbs up
En dat is niet spottend bedoeld naar Arsimo toe. Gewoon een oprecht heerlijke reactie.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen