Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

108th Paris - Tours Elite (1.HC)

Gepost door Massimo 
Massimo 11 oktober 2014 16:30
Laatste echte grote wedstrijd van het jaar, die helaas wat in de versukkeling is geraakt. Gelukkig keert 'ie in de UCI-toekomstplannen terug als WT-divisie B-wedstrijd (of dat echt wat waard is valt nog te bezien).

En fin, van Bonneval naar de beroemde finish op de Avenue de Grammont in Tours over 237,5km.

Profiel:



TV:

Studio Sport vanaf 15.30, de Belgen gaan eerst modderklossen.

De weersverwachting spreekt van regen.

Massimo's favoriet: Sep Vanmarcke
Blueprint 11 oktober 2014 16:39
Blueprint's favoriet: Arnaud Démare.
Cyclad 11 oktober 2014 17:44
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Blueprint's favoriet: Arnaud Démare.

Sluit ik me bij aan.
Renners als Vanmarcke en Terpstra zullen wellicht de sterksten zijn, maar zij moeten alleen aankomen om te winnen.
Démare zal door zijn sterke ploeg op tijd terug gereden worden, dan zal er geen houden aan zijn.
Pravda 11 oktober 2014 20:03
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------

> Démare zal door zijn sterke ploeg op tijd terug
> gereden worden, dan zal er geen houden aan zijn.


Daar denkt Degenkolb heel anders over.
Linkebal 11 oktober 2014 21:32
Zou Giant gaan proberen Demare te lossen op die laatste klimmetjes?
Cyclad 11 oktober 2014 22:47
Wie moet dat doen bij Giant? Degenkolb zelf?
Cyclad 11 oktober 2014 22:48
Overigens 3 afzeggers, en niet de minsten:
Niki Terpstra (ziek)
Tony Gallopin (ziek)
Koen de Kort (tandproblemen)
sijbriskie 11 oktober 2014 23:32
En waarom doet Boonen eigenlijk niet mee?
Leon 11 oktober 2014 23:33
sijbriskie Schreef:
-------------------------------------------------------
> En waarom doet Boonen eigenlijk niet mee?

Die moet flink aan de slag in de babykamer, extra bedje, extra commode, etc.
Slimmerd 12 oktober 2014 09:29
Dit wordt natuurlijk gewoon Nizzolo...
lodjan 12 oktober 2014 12:12
Ruim zes minuten voor een kopgroep met Voeckler (EUR), Wallays (TSV), Van Melsen (WGG), Benedetti (TNE), Paillot (LPM), Gouault (BIG) en Duval (RLM).
Eindhovuh 12 oktober 2014 13:22
Meer een klassieker dan menig modernere "klassieker". Staat bij iedereen mooi op de palmares.
Hopelijk krijgt hij al WT-koers weer wat status. Bijna altijd mooie finale, niet iedere koers hoeft berg/heuvelop beslist te worden.
Poggio 12 oktober 2014 13:39
Helemaal eens met Eindhovuh... 10 jaar geleden één van de allermooiste finales ooit gezien, met een superieure Erik Dekker..

[nos.nl]
Cyclad 12 oktober 2014 14:07
Zo eens met je...
Hoger gewaardeerde wedstrijden als Plouay, Vattenfall en de Canadese wedstrijden verbleken geheel bij Parijs-Tours. Ik kijk er altijd naar uit, ook nu weer.
koos1 12 oktober 2014 14:51
Weet iemand hoelaat het op TV komt?

- NOS heeft niets op het TT programma staan vandaag
- VRT eerst veldrijden
Slimmerd 12 oktober 2014 15:08
Lees de openingspost en daarna jouw reactie nog eens......
merijntje mortirolo 12 oktober 2014 15:12
-
Koos: er staat in het openingstopic vanaf 15.30 op NOS. Anders zijn er altijd nog: [www.procyclinglive.com] en [sports-livezz.com]
koos1 12 oktober 2014 15:19
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> -
> Koos: er staat in het openingstopic vanaf 15.30 op
> NOS. Anders zijn er altijd nog:
> [www.procyclinglive.com] en
> [sports-livezz.com]

Er stond niets over wielrennen op het programma bij de NOS, vandaar de vraag. maar bedankt door het antwoord.
Massimo 12 oktober 2014 15:26
In de voorbeschouwing op Wielerflits staat dit: Sporza, Eurosport en de NOS zenden de wedstrijd live uit. Het live-verslag van de klassieker zal beginnen rond 15.30 uur
Massimo 12 oktober 2014 15:55
Espoirs:

1. Teunissen
2. Tusveld
3. Oomen
Slimmerd 12 oktober 2014 16:19
Eindhovuh 12 oktober 2014 16:38
Schitterende koers weer!
Slimmerd 12 oktober 2014 16:41
Giant weet voor Degenkolb een koers weer eens niet geheel te controleren...
Slimmerd 12 oktober 2014 16:43
1. Wallays
2. Voeckler
3. Debusschere
4. Jans
5. Haussler

Soort van open BK blijkbaar....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/10/2014 16:45 door Slimmerd.
Anony 12 oktober 2014 16:47
[Sub Culture] Nederland krijgt de snoepjes bij de beloften, maar in het echte werk staat er geen maat op de Belgen. [/Sub Culture]

Alle gekheid op een stokje: mooi voor Wallays en Topsport Vlaanderen, maar altijd frustrerend als de twijfel erin sluipt en de toppers zichzelf zo volledig buitenspel zetten. Enfin ja, op wat Aziatisch naspel na: op naar volgend seizoen!
Sub Culture 12 oktober 2014 16:50
Veel jonge landgenoten zeer sterk zien koersen vandaag.
Dylan Teuns en Tiesj Benoot ook ijzersterk.
Schitterende zege voor Wallays en een mooie kroon op het werk van een prachtseizoen voor het hele Topsport Vlaanderen Team!

Zoveel nieuwe jonge talenten die zich aan dienen, kan niet wachten op het nieuwe seizoen!
Cyclad 12 oktober 2014 16:51
Ik had liever Voeckler gezien, maar met Jelle Wallays als winnaar kan ik prima leven, goed renner.

Tja, Giant leek het goed te doen met een sterke Ramon Sinkeldam in dienst van Degenkolb, maar Ramon moest het alleen doen. Dylan Teuns nam het pas over toen Sinkeldam even moest afhaken, maar kon het ook niet. Vanmarcke en Van Avermaet ook niet sterk genoeg om het verschil te maken.
Giant deed wat het moest doen, het was juist FdJ dat het volledig liet afweten. Offredo en Pichon tegen het asfalt en Démare gewoon niet goed.
Uiteindelijk besloten Démare en Degenkolb om niet meer mee te sprinten voor plaats 3.
lodjan 12 oktober 2014 16:51
Ligt Putte - Kapellen in Azië?
Cyclad 12 oktober 2014 16:54
Het kan volgend jaar best eens tegenvallen. Meer dan helft van het peloton heeft al vaarwel gezegd tegen het seizoen. Teuns komt er overigens wel.
Zijn Nederlandse evenknie won overigens vandaag de beloftenversie, na ook al Parijs-Roubaix te hebebn gewonnen.
Teuns en Teunissen, twee jonge profs die volgend jaar al mooie dingen kunnen gaan doen. Van Benoot verwacht ik het (nog) niet.
Anony 12 oktober 2014 16:54
Ik denk dat enkel Van Asbroeck en de uiteindelijke winnaar nog echt wakker liggen van Putte-Kapellen.
En de plaatselijke tifosi die lustig in het frisse gerstenat kunnen duiken, natuurlijk.
Sub Culture 12 oktober 2014 16:59
Dit jaar viel het al tegen voor de Belgen.
Zowel in het rondewerk als in de grote klassiekers hebben we onze stempel niet kunnen drukken. Deels door pech, deels door gebrek aan ervaring.

Ik heb alle vertrouwen voor 2015.
Anony 12 oktober 2014 16:59
Ik mocht Voeckler wel redelijk, ondanks zijn rare gedragingen, maar dit lijkt echt triest. 'Titi' voelt zich schijnbaar te goed om naast Wallays en Debusschere op het podium te komen en valt nergens te bespeuren.
Slimmerd 12 oktober 2014 17:00
Tsja het blijft een aparte ...
Eindhovuh 12 oktober 2014 17:03
Schitterend hoe koel die Wallays bleef, totaal niet geintimideerd door Voeckler. Voeckler reed trouwens ook een beresterke koers.
Sub Culture 12 oktober 2014 17:08
Enorme mongool die Voeckler.
Altijd al een hekel aan gehad, blij dat ik mijn afgunst voor die aansteller zo weer gefundeerd wat kan bestendigen.

Zelfs in zijn eigen ploeg kotsen ze van hem.

Snel pensioen gewenst.
Cyclad 12 oktober 2014 17:16
Met Dylan Teuns en Tim Wellens en hopelijk ook Louis Vervaecke en Tiesj Benoot heeft Belgische mooie groeibriljantjes.
De toekomst ziet er wat dat betreft weer beter uit en ik juich dat alleen maar toe.
Cyclad 12 oktober 2014 17:17
Dit moet hij niet doen.
Schitterend renner, maar hiermee haalt hij bij mij ook geen bonuspunten.
Hoentie 12 oktober 2014 18:47
Ik had nooit zo'n moeite met Voeckler, maar nu heeft hij voor mij definitief afgedaan. Hoop dat hij nooit meer iets wint.
lodjan 12 oktober 2014 19:21
Teunissen heeft in het voorprogramma de 102e NL zege van dit jaar behaald.
Meneer 60% 12 oktober 2014 20:21
Voeckler heeft dit speciaal voor Sub gedaan. Een volledig Belgisch podium in een echte wedstrijd. Komt ie de winter wel mee door...
Olano 12 oktober 2014 20:22
What happened? Ik heb alles moeten missen omdat tele2 vandaag bedacht had dat zowel het internet als de tv er maar eens de hele dag uit moest liggen...
Anony 13 oktober 2014 05:53
Massimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Laatste echte grote wedstrijd van het jaar, die
> helaas wat in de versukkeling is geraakt. Gelukkig
> keert 'ie in de UCI-toekomstplannen terug als
> WT-divisie B-wedstrijd.

Echt? Zou ik super vinden, maar heb het nog niet (officieel) vernomen.
Sub Culture 13 oktober 2014 10:03
Het pleit voor de renners die echt tot het einde van het jaar goesting hebben om vollebak te koersen dat ze ook gisteren meestreden.
Mij een raadsel waarom pakweg Boonen het niet meer nodig acht om hier nog van start te gaan. Terwijl de heren Van Avermaet en Vanmarcke hier wel nog vol mee koersen en die deden dat 8 maand eerder op het jaar ook al.
ton duk 13 oktober 2014 11:09
Het gerucht gaat....bronnen zeggen...dat de uitslag op de fiets anders was dan afgesproken in de ploegleidersautos...
Zou een boosheid verklaren maar ook weer niet.........het Nieuwe Wielrennen winking smiley
gr Ton DUK
Eindhovuh 13 oktober 2014 11:59
Tom Boonen heeft met overwinningen in Qatar en de ronde van België al wel genoeg gewonnen dit seizoen denk ik.
Andere Peter 13 oktober 2014 17:35
Dat zou eigenlijk wel een tamelijk rationele verklaring zijn voor het hele gebeuren. Die ontbreekt tot dusverre eigenlijk. 'Voeckler is een lul' zie ik namelijk niet als rationele verklaring voor zijn gedrag.

Onderhandeling gone bad. Zo zou het best kunnen zijn gegaan. Dat die Wallays er niet aan mee wilde doen en Voeckler een Knetemannetje lapte. Gesterkt en beledigd door het idee dat ze hem wilden afkopen.
Cyclad 13 oktober 2014 18:45
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat zou eigenlijk wel een tamelijk rationele
> verklaring zijn voor het hele gebeuren. Die
> ontbreekt tot dusverre eigenlijk. 'Voeckler is een
> lul' zie ik namelijk niet als rationele verklaring
> voor zijn gedrag.
>
> Onderhandeling gone bad. Zo zou het best
> kunnen zijn gegaan. Dat die Wallays er niet aan
> mee wilde doen en Voeckler een
> Knetemannetje lapte. Gesterkt en beledigd
> door het idee dat ze hem wilden afkopen.


Als het inderdaad zo is gegaan: hulde voor Wallays! Bah, afspraken maken in de ploegleiderswagen terwijl de renners in kwestie allebei wilden winnen. Ik hoop maar dat Wallays de stalorders aan zijn laars heeft gelapt. Prachtige vorm van rebellie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2014 18:47 door Cyclad.
Quarantanove 13 oktober 2014 21:01
Als het zo is gegaan is dat juist goed want dat toont aan dat er ook in dat opzicht van het zogenaamd nieuwe wielrennen geen sprake is.
"Bah" is niet het maken van afspraken maar die afspraken niet nakomen. De stijl PeterPost (herinner bijvoorbeeld Hanegraaf ooit in Parijs-Brussel t.o.v. Rudy Pevenage).
ASO heeft er misschien ook een rol in hebben gespeeld want die zien ook liever Voeckler op hun erelijst dan Wallays.
Leve het "oude" wielrennen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen