Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Roubaix-fiets Van Aert: de mecanicien geeft uitleg

Gepost door Anony 
Anony 19 maart 2018 03:08
Bij Sporza stuurden ze een ploeg naar de GP van Denain, waar ze ook de (persoonlijke?) mecanicien van Wout van Aert aan het woord lieten. Dit omdat ze deze wedstrijd gebruikten om de fiets voor Parijs-Roubaix eens uit te testen De brave man legde vervolgens uit wat er allemaal aan gewijzigd was ten opzichte van de gewone wegfiets.

Ik vond het eigenlijk wel interessant wat hij vertelde en liet zien. Vooral de gadgets aan het stuur waren leuk, maar bijvoorbeeld ook de verschillende ketting en derailleur vond ik toch wel boeiend om uitgelegd te krijgen. Bij deze, voor de liefhebbers:

Hier de link naar het filmpje op Sporza.be
veluweracer 19 maart 2018 12:55
Interessant zeker, maar ik zou verwachten dat deze aanpassingen enigzins 'geheim' worden gehouden. Hoe kun je er anders een voordeel van hebben tegenover je concurrentie?
Horsie is back 19 maart 2018 14:04
Deze mechanieker heeft alvast Parijs-Roubaix voor mechaniekers gewonnen. Nu Wouter nog.
Anony 20 maart 2018 00:09
Denk op zich niet dat dit dingen zijn die andere teams niet kennen. Zo weten we ook dat QuickStep sinds vorig jaar rondreed met een knopje aan de stuurpen waarmee de renners extra vering aan of uit konden zetten. Het gebeurt echter niet veel dat je als outsider/liefhebber zo'n uitgebreide kijk en uitleg krijgt.
Linkebal 20 maart 2018 02:03
Hij vergeet het motortje te noemen

[youtu.be]
Horsie is back 20 maart 2018 13:08
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hij vergeet het motortje te noemen
>
> [youtu.be]

Werd gisteren op mijn relaxatierondje op de Puch fiets ineens geconfronteerd met naar ik dacht de stip aan de horizon, die kennelijk aan het volgende rondje om de platte aarde bezig was. Och, toe drink niet meer, het was maar een pedelec.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen