Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Contracten Jumbo voor 2019 (Boom en Gesink)

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 21 maart 2018 16:19
Als ik procyclingstats.com moet geloven (en dat doe ik meestal), staan er voor volgend jaar 11 renners onder contract bij de Jumboploeg. Gesink en Boom staan er niet bij. Tien jaar geleden was dit Neerlands Hoop, maar de laatste jaren is het vooral ellende. Ze hebben veel tegenslag (of niet genoeg peper in hun reet), maar aan excuses heb je niet zoveel, we willen resultaten. Nu hadden we bij TLJ een Paris-Nice zonder klassementsman en krijgen we klassiekers zonder kopman.

Ik ga er van uit dat Gesink en Boom niet de goedkoopste krachten zijn, daarom zie ik liever dat hun contracten niet worden verlengd. Dan liever investeren in een andere Nederlandse kopman (Mollema, Terpstra) of een aanstromend talent uit binnen- of buitenland (want Oomen, Kelderman en Dumoulin staan ook volgend jaar onder contract bij Sunweb). Gezien de vele open plaatsen voor volgend jaar zullen er snel een paar strategische keuzes gemaakt moeten worden. Wachten op een wederopstanding in de Tour lijkt me dan gevaarlijk. Wie weet zijn alle goede alternatieven dan al weg.

Met andere woorden: weg met Boom en Gesink! Eens? Of verdienen ze nog een kans?

De renners die wel een contract voor 2019 hebben: Bouwman, Eenkhoorn, Groenewegen, Kruijswijk, Kuss, Leezer, Martens, Powless, Roglic, Roosen en Van Poppel.
Cecchini 21 maart 2018 16:37
Ze hoeven niet weg, maar ik mag aannemen, dat een salarisverlaging (demotie) voor beiden niet vreemd zal zijn, ook al weet ik niet in welk salarisschaal ze momenteel zitten.
Dennis 21 maart 2018 16:43
Simeone 21 maart 2018 16:53
Kruijswijk en Groenewegen zijn het afgelopen jaar en in de toekomst prima Nederlandse kopmannen!

Waarbij Groenewegen een redelijke winnaar is en de komende jaren nog kan groeien, ik zie geen probleem.

Boom en Gesink zijn een prima aanvulling in de ploeg, lekker bij Jumbo blijven
Tjappie2 21 maart 2018 16:53
Het heeft een hoop met persoonlijke sympathie te maken natuurlijk. Volstrekt ongefundeerd roep ik: Geef Gesink een contract voor het leven. Wat Boom betreft heb ik geen mening, in die zin dat het me niet uitmaakt of ie nu wel of niet voor Jumbo rijdt.
Tinuz 21 maart 2018 16:59
Cecchini zegt over wielrennen doorgaans verstandige dingen, ook hier weer.
De echte wielerleeftijd van Gesink is beduidend hoger dan zijn kalenderleeftijd. Ik vind het moeilijk in te schatten, maar ik zou hem zeker behouden, weliswaar met een gemiddeld salaris.
De recente hartproblemen van Boom kan ik moeilijk inschatten, maar hij heeft in elk geval te veel er met de pet naar gegooid in zijn carriere. Hij moet nog wel wat laten zien dit jaar, want anders vrees ik dat het de komende jaren ook niks meer wordt.
Ger 21 maart 2018 17:07
Voor mij mogen voor beiden de contracten verlengd worden.
Sjorsoll 21 maart 2018 17:18
Ik heb een enorm zwak voor Gesink. Laat die in ieder geval behouden blijven (en laat hem dit jaar alsjeblieft twee ritten en de bergtrui in de Tour pakkenwinking smiley)
Slimmerd 21 maart 2018 17:44
Wieberen en naast Groenewegen, Kruijswijk en Roglic een degelijke kopman voor het klassieke werk. Graag een gearriveerde man en geen upcoming die het eventueel kan doen
Horsie is back 21 maart 2018 17:59
Wielerploegen zijn gelukkig geen parlementen, die hun renners waarlijk langjarige contracten aanbieden.
We weten ook niet hoe hun contracten er inhoudelijk of in de tijd gezien er uitzien.
Ik zie graag eerst beiden goed presteren. Pas dan zal blijken wat ze contractueel waard zijn.

Zij hoeven in elk geval geen blanco cheque aan de FEDs te overhandigen om nog te mogen koersen.
Horsie is back 21 maart 2018 18:00
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cecchini zegt over wielrennen doorgaans
> verstandige dingen, ook hier weer.

> De echte wielerleeftijd van Gesink is beduidend
> hoger dan zijn kalenderleeftijd.

Zou je dit een verstandige opmerking van de kudo gever mogen noemen. tongue sticking out smiley
Anony 21 maart 2018 19:23
Hup Robert, win maar iets leuks dit jaar!
Tinuz 21 maart 2018 19:29
Ik snap 'm zelf ook niet helemaal, geloof ik. :/
Kuiperberg 21 maart 2018 19:58
Los van het gegeven dat ik Gesink een prettig mens vind, denk ik dat hij zeker niet in aanmerking komt voor een topsalaris bij Jumbo. Hij heeft het niveau niet ( meer).
Orakel 21 maart 2018 20:37
Gesink mag wat mij betreft voor 2 jaar bijtekenen.
250.000 basissalaris met bonusregeling.
Gesink stond er in najaar 2016 en zomer 2017 (tot die vreselijke val).
Voordeel van de twijfel en uit loyaliteit.

Boom is een ander verhaal. Geen teamspeler en niet loyaal.
Geeft vaak zonder reden niet thuis en nu dan met reden.
Wil enkel fietsen om te kunnen winnen en de procyclingstats bekijkend is winnen niet zijn tweede natuur.
Voor Boom zou ik iemand halen met flinke potentie in de Ardennen en een leuk eindschot (qua budget buiten de absolute top).
Bijvoorbeeld Edmondson.
jor 21 maart 2018 21:24
Gesink moet altijd blijven. Ik weet niet wat hij nu verdient, het is jammer dat hij nooit het verwachte nivo heeft kunnen halen door al dat pech. Hij lijkt zijn top te hebben gehad.
Blueprint 21 maart 2018 21:34
Boom sowieso niet verlengen, kost vast niet weinig en het is maar de vraag of je ooit iets terugkrijgt voor die investering. Gesink zou ik wel behouden voor een salaris dat bij zijn resultaten past met een beetje extra voor zijn naamsbekendheid. Michael Valgren lijkt me een prima aanwinst voor het klassieke werk.
Bromertà 21 maart 2018 22:14
Terwijl Boom probeert om na een hartoperatie weer renner te worden, worden hier alvast welgemeende "aanbevelingen" gedaan om zijn contract maar alvast te beëindigen. Misschien wil tante Ger haar "Bah" hier ook nog even achterlaten?
LD88 21 maart 2018 23:14
Ik zou juist Boom behouden, bij hem geloof ik wél in een mogelijke uitschieter. Wel tegen een bescheiden salaris, evt met hoge bonus als hij P-R nog wint.

Als Gesink rittenkaper wil zijn dan moet je hem ook niet meer betalen als kopman, voor een Bert-Jan Lindeman achtig salaris mag hij wel blijven. Al vind ik eigenlijk dat het voor Gesink beter was geweest als hij al een jaar of 6 geleden naar een andere ploeg was gegaan.

En wat de rest betreft. Zie deze ploeg liever met matige Nederlanders aanmodderen dan winnen met Valgrens en andere Lutsenko's, niet investeren in buitenlanders tenzij je echt iemand als Sagan kan halen. Geef Nederlanders maar kansen, al liggen alle noemenswaardige Nederlanders al vast voor volgend jaar behalve inderdaad Mollema en Terpstra.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2018 23:16 door LD88.
Carlos Danger 21 maart 2018 23:33
Boom of Edmondson? Lijkt me voor Jumbo geen moeilijke keuze.
veluweracer 21 maart 2018 23:38
Wat zou het spannend voor Gesink zijn mocht hij eens voor een buitenlandse ploeg gaan rijden. En beetje op avontuur met een proconti ploeg en zo nog mooie koersen kunnen winnen.
Heisenberg 21 maart 2018 23:41
Er is een verschil tussen beëindigen en niet verlengen. Vorig jaar was drama, behalve die ene rit in de Binck Bank Tour en de week in Groot-Brittanië. Door zijn fysieke tegenslag kan hij zich ook dit jaar niet bewijzen in de wedstrijden waarvoor hij is teruggehaald. Ik val hem niet aan, maar ik vraag me af of Jumbo hem nog een jaar vast moet leggen.
Heisenberg 21 maart 2018 23:42
Graag naar Lotto Soudal en dan leren van De Gendt!
Horsie is back 22 maart 2018 02:43
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Terwijl Boom probeert om na een hartoperatie weer
> renner te worden, worden hier alvast welgemeende
> "aanbevelingen" gedaan om zijn contract maar
> alvast te beëindigen. Misschien wil tante Ger
> haar "Bah" hier ook nog even achterlaten?

Nog één Bromertà erbij en "we" kunnen weer Wie van de drie? op de treurbuis terugbrengen. smiling smiley
Eindhovuh 22 maart 2018 07:44
Gesink en Boom blijven publicitair grote namen, daarom blijven ze interessant. Qua prestaties is het al jaren weinig bijzonders op een enkele uitschieter na.
Het management zal dat ook wel weten en hun passend belonen. Er is geen geld voor echte wereldtoppers.
Blueprint 22 maart 2018 10:35
Zo'n Valgren lijkt me echt ideal voor deze ploeg. Hebben ze gelijk ook iemand voor de Amstel Gold Race, waar nu geen enkele Nederlander ook maar een schijn van kans heeft.
LD88 22 maart 2018 17:13
Valgren eindigde vorig jaar in de Amstel Gold race achter onder andere Mollema, Langeveld, van der Lijke en Lammertink.

En mijn punt is dat iets betere sportieve resultaten ten koste van de Nederlandse identiteit niet perse positief is, zeker als je een lokale sponsor hebt. Liever wat Nederlanders die voor zichzelf rijden (zonder succes), dan dat ze zich opofferen voor een kopman die misschien 6e kan worden. Zo hadden ze vorig jaar nog Lobato die zelfs top 10 reed..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/03/2018 17:16 door LD88.
lodjan 22 maart 2018 21:09
Gesink en Boom behouden en Niyonshuti aantrekken als breakaway killer voor Groenewegen.
Luijt 22 maart 2018 22:15
Gesink en Boom horen bij Lotto Jumbo. Aangezien ze niet zo veel hebben laten zien als ze kunnen zullen ze wel met wat minder genoegen moeten nemen.
Blueprint 23 maart 2018 11:03
En het jaar ervoor was hij nog tweede. Ik ben wel voor het idee om Nederlands talent een kans te geven, wat je in het rondewerk m.i. ook prima kunt doen, maar in de klassiekers is het wel aardig om in de finale nog een beetje leuk mee te doen. Dan kan er best nog een jonge Nederlander meeglippen in de vlucht van de dag.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen