Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Extra Time Koers. Nu op Canvas TV

Gepost door veluweracer 
veluweracer 22 maart 2018 19:18
koerspraatjes.
Sub Culture 22 maart 2018 19:29
Is een herhaling van gisteravond.
Met een andermaal tenenkrommende Karl Vannieuwkerke en dan zwijg ik nog over Ruben 'zeg mannen' Van Gucht.
Bakelants en De Cauwer verzachten de pijn.
Remko 22 maart 2018 19:38
Geen kwaad woord over José he!
Anony 22 maart 2018 19:41
Boonen ook gewoon weer heerlijk.
Tinuz 22 maart 2018 20:35
Verdraaid, morgen de E-3. Kheb het gevoel eind februari te zitten. Zit nog half in m'n winterslaap.
MarcoV 23 maart 2018 08:07
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Boonen ook gewoon weer heerlijk.


Boonen eerlijk, romantiseert kasseihellingen niet zo zeer, maar meent dat Valverde er ook bij ‘s werelds besten in kan horen.
Vannieuwkerke ‘hoe is mijn imago voor mijn nieuwe theaterego-show’ tenenkrommende tafelvulling. Kan beter weg blijven als er welbespraakte mannen zonder dubbele agenda als De Cauwer en Bakelandts zitten.
Remko 23 maart 2018 08:16
Boonen is wel lekker nuchter. Helaas soms wat moeilijk te verstaan vind ik.
Anony 23 maart 2018 08:33
Vind je dat? Hmm. Nu ik erover nadenk heeft een Antwerpenaar, en dan zeker een Kempenaar, wel een taaltje met wat vervormde uitspraken en een reeks dialectwoorden. Maar een West-Vlaming of een Oost-Vlaming (met Gents, Aalsters, Waaslands etcetera het geschiftste aanbod aan dialect) is wel nog een heel stuk lastiger voor een buitenstaander. Limburg en Brabant hebben de ietwat 'eenvoudigere' variant van Vlaams. Al spreek ik nu wel veralgemenend natuurlijk.

Zelf ben ik Oost-Vlaming/Waaslander, en hoewel ik niet echt uitgesproken dialect spreek ben ik er wel vrij goed in om ze te begrijpen. Met Boonen en Kempens in het algemeen heb ik ook nooit een probleem gehad. Maar opnieuw, ik kan begrijpen dat het voor een Nederlander nog wat anders is.
Spaak 23 maart 2018 08:51
Ik ben ooit eens met mijn ouders op vakantie geweest waar we van een afstandje een groepje toeristen met elkaar hoorden praten waarvan we de taal niet direct konden verstaan.
Voor zover ik me kan herinneren hadden wij een flinke discussie of het nu Hongaars, Fins of Baskisch was. Uiteindelijk maar de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd waar ze vandaan kwamen.

West-Vlaanderen.

True story!
Anony 23 maart 2018 09:06
Van West-Vlaams wordt het meest een karikatuur gemaakt hier ja. Een beetje 'boertig', vaak onverstaanbaar en met bizarre dialectwoorden. Maar West-Vlamingen zijn wel doorgaans zelfrelativerende mensen die goed met hun taal kunnen lachen (zie link onderaan). Bovendien 'leeft' dat dialect, of op zijn minst het accent, ook nog steeds heel erg bij jongere generaties. Dat is bijvoorbeeld anders dan Waaslands, dat in sé nog veel moeilijker is maar veel minder nog wordt gesproken en dus ook minder bekend is.

Bekend satirisch filmpje over ondertitels bij West-Vlamingen
Horsie is back 23 maart 2018 13:11
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van West-Vlaams wordt het meest een karikatuur
> gemaakt hier ja. Een beetje 'boertig', vaak
> onverstaanbaar en met bizarre dialectwoorden. Maar
> West-Vlamingen zijn wel doorgaans
> zelfrelativerende mensen die goed met hun taal
> kunnen lachen (zie link onderaan). Bovendien
> 'leeft' dat dialect, of op zijn minst het accent,
> ook nog steeds heel erg bij jongere generaties.
> Dat is bijvoorbeeld anders dan Waaslands, dat in
> sé nog veel moeilijker is maar veel minder nog
> wordt gesproken en dus ook minder bekend is.
>
> Bekend satirisch
> filmpje over ondertitels bij West-Vlamingen


Wie kan hier vandaag over heen? Nog eens kijke, zulle. smiling smiley
Bracht wel weer een déjà-vu momentje van een rekening van 11 dollars, terwijl ik er maar 10 had.
JuanPe 24 maart 2018 09:52
MarcoV Schreef:

> Vannieuwkerke ‘hoe is mijn imago voor mijn
> nieuwe theaterego-show’ tenenkrommende
> tafelvulling. Kan beter weg blijven als er
> welbespraakte mannen zonder dubbele agenda als De
> Cauwer en Bakelandts zitten.

Waarom moet doet nou weer? Gaat er dan geen enkele dag voorbij zonder dat jij anderen moet wegzetten en disqualificeren?
Laat anderen eens wat meer in hun waarde.
Sub Culture 24 maart 2018 16:42
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen