Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Valverde en Quintana in Waregem op zoek naar juiste kasseigevoel voor de Tour

Gepost door Anony 
Anony 27 maart 2018 03:32
Valverde en Quintana in Waregem op zoek naar juiste kasseigevoel voor de Tour

Alejandro Valverde (37) en Nairo Quintana (28) zijn in het land. Zondag werden ze nog één en twee in de Ronde van Catalonië, vandaag en morgen dokkeren ze over de Vlaamse kasseien en bergjes. Vandaag als training. Morgen ‘trainend’ in WorldTourkoers Dwars door Vlaanderen. “Van Avermaet volgen, dat is onmogelijk”, zeggen ze unisono.

“Het is hier verdorie beter weer dan in Barcelona”, zegt berggeit Nairo Quintana wanneer hij op de parking van het Holiday Inn Expreshotel in Gent uit de auto stapt. Wat verderop staat Alejandro Valverde een praatje te slaan met Peter Van Petegem, die toevallig net uit de lobby stapte toen de Movistar-vedetten eraan kwamen. De twee kennen elkaar van vijftien jaar geleden op het WK in Hamilton, waar Valverde zilver behaalde en Van Petegem derde werd.

“Verwachten ze voor woensdag regen? Oei, dat is een pak minder”, zegt een opgewekte Nairo Quintana. Valverde grijnst: “Dan hebben we dat meegebracht van bij ons. In Valencia reed ik ook al in de regen. In Catalonië was het daarenboven koud. Dat betekent dat ik geen risico’s ga nemen. Het is het me niet waard. Toch vind ik het belangrijk dat Nairo en ik Dwars door Vlaanderen rijden in functie van de Touretappe van 15 juli naar Roubaix, die best veel kasseistroken bevat. Dat kan je niet simuleren. Je moet er in een koers zelf tussen hangen. Al rijd ik deze WorldTourkoers zonder de minste druk, zonder de minste ambitie. Ik probeer mee koers te maken op de stenen. Blijft het droog, dan meng ik me wat meer in de wedstrijd zelf. Dit zijn allemaal geweldig mooie koersen met een publiek dat heel enthousiast mee de sport maakt. Vooraleer ik stop, wil ik ooit eens de Ronde van Vlaanderen gereden hebben, maar mijn probleem nu is dat ik nog vol mik op de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik, waar ik misschien ooit Eddy Merckx met een vijfde zege kan bijbenen. Bovendien weeg ik amper 61 kilogram. Dan dans je van kassei naar kassei, wat het nog moeilijker maakt. Vraag me ook niet hoe ik van hier naar de Kwaremont moet rijden. Dwars door Vlaanderen is voor mij één groot avontuur.”

Nairo Quintana was er drie jaar geleden ook bij in Waregem en Harelbeke. “Dat sloeg toen niet echt tegen, ook al speelde ik geen moment mee. Dwars door Vlaanderen paste nu perfect in mijn schema tussen de Ronde van Catalonië en het Baskenland in. Ik kijk ernaar uit. Op tv geven deze koersen altijd een fantastisch spektakel, en dat is het ook als je er middenin zit. Ook al ben ik er niet voor gemaakt, ik hou hier echt wel van.”

De kasseienrit van de Tour zelf wordt pas na de aprilklassiekers door de drie kopmannen van Movistar (met ook Landa) grondig verkend.

Bron: Het Nieuwsblad



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/03/2018 03:34 door Anony.
Sub Culture 27 maart 2018 07:49
Quintana zien we morgen allicht niet in beeld, het zou leuk zijn als Valverde mee de finale kleurde.
Voorts denk ik dat DDV qua kasseigeweld niet echt in de buurt komt van wat we straks in de Tour gaan ervaren, zeker als het weer een beetje 'meezit' deze zomer.
Sjorsoll 27 maart 2018 09:10
Ik denk terug aan de etappe naar Arendberg in 2014, dat was heroïsch, daar zat het weer ook daadwerkelijk 'mee'.
Nibali won 2 minuten op zijn eerste concurrent.
Erik S. 27 maart 2018 10:01
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk terug aan de etappe naar Arendberg in
> 2014, dat was heroïsch, daar zat het weer ook
> daadwerkelijk 'mee'.
> Nibali won 2 minuten op zijn eerste concurrent.

Wie won die etappe ook al weer?
Sjorsoll 27 maart 2018 10:35
Rein Taaramäe!
Tjappie2 27 maart 2018 11:07
De Valkenberg ken ik wel, de Arendberg niet.
Arsimo 27 maart 2018 11:44
Van Varenberg ken ik ook nog. (van JCVD)
Blueprint 27 maart 2018 11:52
Zouden ze er nou echt veel aan hebben om hier zonder ambitie mee te peddelen?
Tjappie2 27 maart 2018 12:02
Met name Valverde is boven alles natuurlijk een liefhebber.
Sjorsoll 27 maart 2018 12:06
Tjappie2 27 maart 2018 12:24
El Chaba 27 maart 2018 12:54
Zo te lezen Quintana anders ook..
Horsie is back 27 maart 2018 13:28
De one-liners spatten van het scherm af.
Van den Wall Bake: Daarom zeg ik altijd: less is more. Doe het af en toe, dan kom je er prima mee weg.

Waar gaat dit over, Fred? Onvervalste "ambush marketing" met hippe bril van een tsaar op wielen.
Als die Tsaar dit maar niet blijft toepassen op het aantal nog te behalen overwinningen. Er zijn er al te veel die dit doen. grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen