Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Een gedicht voor Nikki

Gepost door Cecchini 
Cecchini 04 april 2018 10:29
Nikki Terpstra
Als je de Oude Kwaremont
Zo vol op de bek neemt

Dan weet je dat
De Koppenberg en Kruisberg

Portieksletten zijn van
Voorbijgaande aard

Na eerst wat gekroel dat
Flirten vloeibaar maakt

Er op en er over
Met klaprozen tussen de kloten

Wacht in de Vlaamse vallei
Een zeemleren glimlach.

Johnny Ceres Jr.
Frederik D. 04 april 2018 10:45
Hij zal er wellicht blij mee zijn. Hij maakt zelf bewerkingen van, zeg, liedjes.
Walnoot 04 april 2018 11:06
Niki zou het allicht extra tof hebben gevonden als men zijn naam correct had gespeld.
Bromertà 04 april 2018 11:17
Terpstra. Hmm, zoveel twijfels. Zie'm niet graag. Foute dokter en verkeerde pose. Moordenaarsogen. Zo zelfgenoegzaam. Tot aan 't arrogante. Misnoegd en agressief. Onecht in afgrijselijke pak genaaid. Bedachte woorden. Opgefokt. Van werkpaard tot sierhengst. NL in polonaise.




Nee, dan liever de proza van Peter Winnen over Mike Teunissen.

"Boven de tweehonderd kilometer voelt hij zich nog geen topper. Dat is een kwestie van tijd, van een paar keer heel erg dood gaan. Wie daar talent voor heeft hardt vanzelf uit.

Zondag is Parijs-Roubaix, de koers waarin elke vermaledijde kassei een eiland van eenzaamheid is. Hij won er al eens als belofte, en weet dus hoe steen gekust wordt. Als Mike er nog bij zit in het niemandsland waar de postduiven van zijn opa gelost werden, is mijn zondag al goed. Winnen hoeft niet."


[www.volkskrant.nl]
Luijt 04 april 2018 12:21
Tegenwoordig worden er na iedere overwinning door deze of gene die de winnaar toch al niet mag vraagtekens bij het sterke optreden.

Er zijn idd wel wat indicatoren: de ploegarts, Lefevere, die blik in z'n ogen, het gewichtsverlies zonder krachtverlies, het Ricco-achtige gemak waarmee (mede?) pakhaas (??) Nibali gelost werd etc etc.

Maar omdat ik Niki ondanks die liedjes wel een aardige jongen vind met die vijftiger jaren kop van m, vind ik in dit geval die verdachtmakerij vervelend.
Als pak 'm beet de Sky trein weer eens wint, doe ik weer graag mee.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/04/2018 12:22 door Luijt.
Horsie is back 04 april 2018 12:44
Bromertà houdt de hyperbool weer eens ondersteboven. Nu is Noord-Hollander Niki de klos.

Maar het echte werkpaard blijft natuurlijk het paard, dat ook met het minste aantal meters per minuut de meest effectieve voetballer blijft.
Cecchini 04 april 2018 12:48
Ik kan de Bromerta feelings wel enigszins delen. Ik ben ook nooit zo'n fan van de persoonlijkheid Terpstra geweest. De Sky trein is na de Froome affaire nauwelijks meer te zien aan het overwinningenfront, en maken bijvoorbeeld in de klassiekers, maar ook nu weer in Baskenland nauwelijks enige indruk. Moscon wat is daarmee gebeurrd ?
Horsie is back 04 april 2018 12:49
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tegenwoordig worden er na iedere overwinning door
> deze of gene die de winnaar toch al niet mag
> vraagtekens bij het sterke optreden.

Echt? Een gelukte omhaal is ook al aanleiding tot eeuwigheidswaarde.

> Het Ricco-achtige gemak waarmee (mede?) pakhaas (??)
> Nibali gelost werd etc etc.

Valt wat mij betreft onder de noemer geraaskaal.

> Als pak 'm beet de Sky trein weer eens wint, doe
> ik weer graag mee.

Sky is not the limit, Luijt is.

Watch out, so you don't step on my dancing shoes.
Horsie is back 04 april 2018 13:09
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik kan de Bromerta feelings wel enigszins delen.
> Ik ben ook nooit zo'n fan van de persoonlijkheid
> Terpstra geweest. De Sky trein is na de Froome
> affaire nauwelijks meer te zien aan het
> overwinningenfront, en maken bijvoorbeeld in de
> klassiekers, maar ook nu weer in Baskenland
> nauwelijks enige indruk. Moscon wat is daarmee
> gebeurrd ?

Performance profiling is een wetenschap in opkomst, maar Cecchini weet er hier wel raad mee.
In het algemeen kan ik Oom Cecchini wel velen, maar nu even niet. smiling smiley
Horsie is back 04 april 2018 13:14
Ik heb alleen gezien, dat Niki vol op de bek werd genomen door een podium Miss van wel eer.
Sub Culture 04 april 2018 13:24
Onthutsend slecht topic.
Horsie is back 04 april 2018 13:29
Disclaimer:
Vanmiddag een beetje straight, maar ik word ook achtervolgd door 10.000 Maniacs onder leiding van Natalie. smiling smiley
Cecchini 04 april 2018 13:40
hashtag zegetrein
Curzio 04 april 2018 13:47
Tis altijd makkelijker om te supporteren voor degene die verliest. Variërend op de bekende regel "als ik gezwegen had was ik een filosoof gebleven" zou je over de wielrenner kunnen zeggen "als ik verloren had was ik sympathiek gebleven". Het is de kracht van de underdog, zoals al fraai geillustreerd in 'De renner' van Tim Krabbé. Was dat ook niet mede de reden dat Boogerd zo geliefd was/is? Of Gesink? Bij bijvoorbeeld Greg van A zie je het ook: toen hij altijd tweede werd had hij m'n sympathie, maar sinds vorig jaar kan ik hem eigenlijk niet meer uitstaan.

Slechts weinig renners kunnen veel winnen en toch sympathiek blijven. Cancellara had dat. Sagan heeft het ook.
Bromertà 04 april 2018 14:00
Hé, Horsie is back, het is prima dat jij je geroepen voelt om telkens weer op mijn berichten te reageren. Per dag zijn er honderden mogelijkheden, maar steevast spring je op mijn bagagedrager. Dat mag natuurlijk. We leven in een vrij land, maar 't geeft te denken over de persoon die je bent. Heb je misschien nog een mening over Terpstra, of geef je liever af op de mening van anderen en heb je liever dat de aandacht naar jezelf gaat: over je trainingsritjes, over je dansschoentjes, of over je achtervolgingswaan?
Anony 04 april 2018 14:22
Grappig dat je die twee noemt.

Cancellara was na Armstrong de meest berekende in interviews, met een strategische en haast politieke manier van praten waar haast geen spontaniteit of ware sympathie te bemerken was. Sagan daarentegen wordt het meest van iedereen 'geleid' door een marketingbureau, waarbij enkel zijn negatieve uitlatingen op concurrenten vers na de koers nog wijzen op spontane reacties.

Beiden niet toevallig weinig geliefd in het peloton.
Horsie is back 04 april 2018 14:49
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hé, Horsie is back, het is prima dat jij je
> geroepen voelt om telkens weer op mijn berichten
> te reageren.

Ik tel in dit topic toch meer dan 1.
Maar zeker, jij geeft me de meeste aanleiding om te reageren, soms doordat je berichten vlees op het bot hebben, andere keren omdat er geen vlees meer op zit.

Ik zit nu in tijdnood, dus I must go where it's quiet.

Disclaimer
Ik dans al eeuwen niet meer, want ik trap te snel op andermans tenen.
ton duk 04 april 2018 15:16
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sagan niet toevallig weinig geliefd in het
> peloton.

Is dat te staven met feiten/uitspraken e.d van renners uit dat peloton,Anony ?
gr
Sub Culture 04 april 2018 15:27
Ik herinner me een wereldtitel van Sagan waarbij alle toppers zich naar hem haasten om te feliciteren.
Zo onpopulair zag hij er toen niet uit.

Dat er een marketinggroep zit achter Sagan is een feit, maar daar is op zich niks tegen.
Maximum halen uit het 'product' Sagan en alle partijen varen er wel bij.
Anony 04 april 2018 15:40
Je hoort toch heel vaak vanuit het peloton dat Sagan weinig benaderbaar is en zich verheven voelt boven andere renners. Wat hij ook regelmatig toont met zijn rijstijl, wat hem niet in dank wordt afgenomen. Hij werd na zijn eerste wereldtitel inderdaad gefeliciteerd, maar dat doet verder niets af van deze stelling.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/04/2018 15:43 door Anony.
Sub Culture 04 april 2018 15:45
Dat is geen antwoord op de vraag van Ton Duk.
Tjappie2 04 april 2018 15:47
Mocht ik Peter Sagan zijn, ik zou me waarschijnlijk (ook) verheven voelen boven de andere renners. Overigens heb ik niet de indruk dat Sagan zich daadwerkelijk boven andere renners verheven voelt.

En Cancellara berekenend? Ik vond het altijd meer gentleman like. Een beetje zoals Roger Federer dat ook heeft.
Goozzer 04 april 2018 18:57
Maar dat viel dus vies tegen. Of dat bij Sagan ook zo is, weet ik niet, al kan ik mij voorstellen dat hij met zijn door het peloton geduw en getrek vast niet alleen maar vrienden heeft...
Luijt 05 april 2018 08:54
Ja Sub, het wordt er niet beter op.
Eazster 05 april 2018 12:17
Wat zijn dan eigenlijk die incidenten waar Terpstra zo veroordeeld over word? Hij is een tikkeltje agressief af en toe dat wel. Zie zijn overtrokken reactie naar die steward na zijn overwinning in de E3 prijs waar die wild om zich heen slaat ,in de voetbalwereld zou hij a la Suarez en Chucky Lozano wel op de vingers getikt worden. De Mot met Wijnands in de Eneco Tour van een paar jaar geleden. Een keer onenigheid in de koers met z'n ploegmaat Vandenbergh destijds in de Omloop.
Deze Nederlandse kwajongen heeft zeker wel wat nare trekjes ,maar klasbakken vergeef je dat eigenlijk wel sneller denk ik.
Arsimo 05 april 2018 13:43
Hij laat niet over zich heen lopen. Komt wellicht niet altijd zo aardig over maar wel praktisch om de kansen te kunnen grijpen als hij die wil grijpen in een zo met toppers bezette ploeg als Quickstep. Met name als vele van die andere toppers ook juist goed zijn in Terpstra's wedstrijden.
LD88 05 april 2018 14:45
Hij is een Ollander en wint koersen ten koste van Belgen, dat is op zich al genoeg maar in het bijzonder die Parijs-Roubaix die hij won en niet Tom Boonen wordt hem bewust of onbewust nog altijd niet in dank afgenomen. Zoals Thijs Zonneveld ook al zei in de uitzending bij de NOS.
Misschien niet de paar Belgen die op Nederlandse internetforums posten, maar wel bij het doorsnee volk. Je moet voor de grap eens commentaren onder Facebook berichten lezen. Tenenkrommend, niet dat het doorsnee Nederlandse volk een haar beter is.
Sub Culture 05 april 2018 14:49
Ik zag gisteren in Extra Time koers dat Boonen zei dat hij constant ruzie had met Terpstra voor hij bij Quickstep reed, ook Lampaert had niet veel positiefs over voor hij ploegmaat werd van hem.

Denk dat het wel een ettertje kan zijn op de fiets die je dan liever in de ploeg hebt dan als tegenstander.

Wat internetfora betreft mag ik graag wielerflits lezen voor het betere calimerowerk.
Al vind ik hier op het prikbord bij wijlen wel mijn gading.
JW 05 april 2018 16:01
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Terpstra. Hmm, zoveel twijfels. Zie'm niet graag.
> Foute dokter en verkeerde pose. Moordenaarsogen.
> Zo zelfgenoegzaam. Tot aan 't arrogante. Misnoegd
> en agressief. Onecht in afgrijselijke pak genaaid.
> Bedachte woorden. Opgefokt. Van werkpaard tot
> sierhengst. NL in polonaise.
>
>
Uitleggen kan ik het niet maar ook ik heb geen enkel plezierig gevoel bij de successen van Niki.
Het doet me gewoon niets. >
>
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen