Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta Ciclista al Pais Vasco 2018 (2.UWT), etappe 5

Gepost door Cecchini 
Cecchini 06 april 2018 08:57
Stage 5 » Vitoria › Eibar (164.7k



Algemeen Klassement

1 2 ▲1 ROGLIC Primoz Team LottoNL-Jumbo 8 13:41:26
2 1 ▼1 ALAPHILIPPE Julian Quick-Step Floors 0:34
3 11 ▲8 MOLLEMA Bauke Trek - Segafredo 1:33
4 10 ▲6 KONRAD Patrick BORA - hansgrohe 1:36
5 3 ▼2 IZAGIRRE Gorka Bahrain Merida Pro Cycling Team 1:42
6 7 ▲1 BUCHMANN Emanuel BORA - hansgrohe 1:48
7 5 ▼2 BILBAO Pello Astana Pro Team 1:57
8 12 ▲4 QUINTANA Nairo Movistar Team 2:08
9 15 ▲6 IZAGIRRE Ion Bahrain Merida Pro Cycling Team 2:11
10 4 ▼6 LANDA Mikel Movistar Team ,,

Walnoot 06 april 2018 09:38




Hup klimmers! Mooie etappe om flink oorlog te maken en iedereen uit te putten voor de monsteretappe van morgen!
Walnoot 06 april 2018 09:41
Gegevens van de klimmetjes:

1e: 8.1km / 6.9%
2e: 7.0km / 5.1%
3e: 5.5km / 7.6%

Start is om 13.22, finish rond half zes.
Eddy Veen 06 april 2018 09:51
Goed opletten: de gele is Roglic, de groene Alaphilippe.
Cecchini 06 april 2018 10:54
Nibali geeft op in Baskenland
Vincenzo Nibali verschijnt niet aan de start voor de vijfde etappe van de Ronde van Baskenland. De Italiaanse wielrenner heeft te veel last van een blessure aan zijn zitvlak.
Sub Culture 06 april 2018 11:02
Terpstra zondag iets te hard het 'gat' gedicht.
Ridder Kale Knikker 06 april 2018 11:19
Ja erop en erover, daar krijg je naar verluid een schrale poeperd van.
Fashionisto 06 april 2018 11:25
Het profiel doet me enigszins denken aan zo'n fraaie Giro-rit naar Aprica, met Renaat en José die eindeloos zeveren over hoe die plaatsnaam uitgesproken dient te worden en met de ene Italiaan die de andere flikt.
Walnoot 06 april 2018 11:35
Inderdaad, alleen de Mortirolo mist vandaag...
Siem 06 april 2018 13:22
Cortisonen smeren, dan zijn de problemen met het zitvlak precies voor LBL weer voorbij. Wel even melden bij de dopingcontrole!
Slimmerd 06 april 2018 14:28
Virtueel is de leiderstrui inmiddels voor José Herrada, rijdt in een kopgroep van 12 renners meer dan zijn benodigde 5'19 voor het peloton uit
Cecchini 06 april 2018 15:17
Km 84 | La escapada mantiene la ventaja. Pelotón a 5' 10"

????????‍♂️13 corredores en cabeza de carrera: Rojas, Latour, Fraile, José Herrada, Padun, McCarthy, Van Der Sande, Albasini, Verona, Howes, Castroviejo, Hindley, Bono
Pyama 06 april 2018 16:11
Sterke kopgroep. Lotto moet zich niet kapot rijden.
LD88 06 april 2018 16:13
Sky en Movistar rijden al, dus niks aan de hand.
Walnoot 06 april 2018 16:43
Na een coup van Movistar rijden Landa, Roglic en Ion intussen naar de kopgroep. Alaphilippe kraakt bij de overige toppers. Hesjtek Belgische stoptrein.

Verona intussen in zijn eentje op kop, vlak voor de top van de laatste klim.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/04/2018 16:44 door Walnoot.
Walnoot 06 april 2018 16:55
Verona gegrepen door Landa, Roglic, Ion en wat mannen uit de originele kopgroep (o.a. Fraile) op 15km. Een groep met o.a. Quintana, Bilbao en Uran volgt op iets meer dan een minuut. Alaphillipe en Mas flink in de achtergrond.
Walnoot 06 april 2018 17:02
Landa, Roglic, Ion, Padun, Jesus Herrada, Fraile en Verona voor de volledige kopgroep. Mollema en Buchmann zitten ook in de groep Quintana. Nog 6km te gaan.
Walnoot 06 april 2018 17:11
1. Fraile
2. Roglic
Walnoot 06 april 2018 17:12
Groep met Mollema binnen op 1.26

Alaphilippe, Mas en Teuns(?) op 2.13



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/04/2018 17:13 door Walnoot.
Kuiperberg 06 april 2018 17:32
Roglic is toch een goudhaantje voor Lotto/Jumbo. Voor mij de absolute kopman voor de TdF. Kon zo maar in de top drie eindigen in de TdF. Eerst maar eens kijken wat hij morgen nog laat zien.
Slimmerd 06 april 2018 17:45
Waar is nu trouwens Diravi met zijn Konrad, bespeur die meerijder niet meer in top-10 namelijk
Slimmerd 06 april 2018 17:46
Voorlopig is het hier flink indrukwekkend wat hij laat zien
JW 06 april 2018 18:18
"Roglic heeft de eindzege bijna binnen", lees ik elders op internet.
Hij rijdt een erg sterke ronde, dàt is zeker.
Maar echt gelukkig was ik vandaag niet met de gang van zaken.
Waar Movistar en Bahrein een man mee vooruit hadden gestuurd, slaagde Jumbo daar niet in.
En toen de snelheid in het peloton kwam zat Roglic al snel alleen.
Natuurlijk bleef hij prima overeind maar je bent zo wel kwetsbaar.
Een lekke band, een ongelukkige val, en je "zekere eindzege" kan nog aardig in gevaar komen !
Het is een scenario dat zich hopelijk morgen niet zal voordoen.

Een sterke kopman verdient een sterke ploeg helpers.
Sub Culture 06 april 2018 18:29
Alaphilippe toch serieus zijn limieten bergop, zelfs in rittenkoersen van een week.
diravi 06 april 2018 18:43
Ik zit nu in een sushi-restaurant in Aken.
Tjappie2 06 april 2018 18:57
Ik zat hier vanmiddag over na te denken. Voor mij is Roglic een renner die eenmalig een top-5 gaat rijden in de Giro of Vuelta. Nergens op gebaseerd, en ik hoop dat hij mijn ongelijk bewijst.
Tjappie2 06 april 2018 18:59
Maar er is toch ook geen (Hans met) hond die serieus denkt dat Alaphilippe potten kan breken in een grote ronde?
ton duk 06 april 2018 19:47
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Een sterke kopman verdient een sterke ploeg
> helpers.

Ja, maar de trend/mode is nu dat die helpers liever op hoogtestage gaan...
gr
Curzio 06 april 2018 19:50
Waarom niet? In de Vuelta bijvoorbeeld? Beetje op z'n Purito's. Zou mij niet verbazen als hij top-10 kan rijden in elk geval.
Tjappie2 06 april 2018 19:54
Nou ja, ik ga zeker niet zeggen dat ik de waarheid in pacht heb. Maar een grote ronde (het is wel drie weken he...). Wat zijn de indicaties precies?
Cecchini 06 april 2018 20:03
Helemaal mee eens Ton. Kijk in een grote Ronde gaat Roglic denk ik niet goed genoeg zijn voor het podium, maar rondjes als deze (fantastische koers altijd Baskenland) zijn uitermate op het lijf geschreven van Roglic, maar dan stuur je zo'n ploeg mee. Kruijswijk en Bennet gaan naar Catalonie, om daar kleurloos een top 10 te rijden (bij elk rondje lijkt het wel dat ze een top 10 plek ambieren) Bouwman leek me ook best in orde en Gesink zal dan wel knieklachten hebben gehad, maar als je zijn site een beetje volgt vindt hij fietsen en trainen leuker dan koersen zelf, en hij moet langzamerhand eens gaan denken zich te beperken tot knechtenwerk. De opstelling voor Romandie lijkt beter op orde te zijn, dat wel.
JW 06 april 2018 20:34
Ik ben dat wel met je eens.
In die zin is de samenstelling van de ploeg goed te billijken.
Maar dat betekent ook dat de lat niet onredelijk hoog mag worden gelegd.
Als hij wint is het prachtig, als het toch nog mis gaat door te weinig ondersteuning is dat een redelijk excuus.

Veel ronderenners rijden dit soort koersen vooral als voorbereiding op het grotere werk.
De krachtsverhoudingen hier zijn dan ook niet representatief met die in een grote ronde.
De roep om Roglic nu maar als kopman naar de Tour te sturen lijkt me dan ook weinig doordacht.

In de eerste plaats lijkt het erop dat Jumbo naar de Tour gaat met als hoofdmoot een sprinttreintje voor Dylan.
Wat dan nog resteert lijkt mij weinig als je onverhoopt een toppositie in het klassement moet verdedigen. Het oude euvel....
En àls er dan al een kopman voor het klassement moet worden aangewezen lijkt mij dat Kruijswijk daarvoor verreweg de beste papieren heeft.
Die heeft al meerdere keren aangetoond dat hij een drieweekse ronde aan kan, met vaak een sterke derde week.
(alhoewel ik Kruijswijk nog steeds liever naar de Giro zou zien gaan..).
Curzio 06 april 2018 20:54
Precies, we weten het eigenlijk nog niet. In de tour die hij twee jaar geleden reed vond ik hem niet persé verzwakken, maar reed toen niet voor klassement. Hij is nog jong, kan zeer goed bergop, en heeft het nog niet serieus geprobeerd, dus lijkt me nog wat te vroeg om al conclusies te trekken dat hij niet geschikt is voor dat werk.
Staat in dit kleine rondje ook nog gewoon tussen de mannen natuurlijk.
Eddy Veen 06 april 2018 21:38
Voor de mannen...
Eazster 06 april 2018 21:50
Hij kan goed bergop,heeft een meesterlijke tijdrit en een echte goede koersinstelling. Of hij dat 3 weken kan is een vraag ,waar nog niemand een antwoordt op heeft.
Als Kruiswijk het in de Tour mag proberen ,laat Roglic maar eens in de Vuelta kopman spelen.
Kuiperberg 06 april 2018 22:46
Ik heb niet zoveel twijfels over Roglic, Hij is voor mij de kopman voor Jumbo in de TdF. Klimmen gaat hem met het jaar beter af en hij behoort tot de toppers qua tijdrijden. Is in ieder geval daarin sterker dan Kruijswijk. Natuurlijk is Groenewegen ook om publicitaire redenen voor Jumbo belangrijker dan Roglic. Hij is immers Nederlander en rijdt voor Nederlandse sponsoren. Roglic heeft bijgetekend dan mag ik toch aannemen dat ze hem meer naar voren schuiven in een grote ronde. Hij verdient het ook, pakt de meeste punten en prijzen voor de ploeg.
Gesink ( indien fit en niet aan het eeuwige trainen) zal gewoon voor hem moeten werken. Ik zie niet in waarom Gesink een vrije rol krijgt in de TdF. In dit jaar heeft hij nog niets laten zien ( ja in Down Under) maar dat stelt weinig voor.
Ben benieuwd al met al benieuwd welke keuzes ze bij Lotto/Jumbo voor de grote rondes maken. Als ze niet voor Roglic als kopman in de TdF kiezen, dan maar in de Giro of Vuelta.
Horsie is back 06 april 2018 23:00
Vandaag was het "easy does it" met 34x28, 17,12km/h.
Ik zag wel dat de man immens populair is, kudos per duizenden.
Rokjesdag staat pas voor de deur las ik ergens, dus het wielerseizoen duurt nog lang.
Pyama 06 april 2018 23:39
Zou Been weten dat Landa ook een Bask is? Die was op diverse momenten het noorden weer eens kwijt vandaag.Het hysterische toontje bij de finish is er ook nog steeds. Is al bekend wie de Gito gaat doen daar? Jeroen en Karsten hoop ik?
Nomath 06 april 2018 23:43
Tweede LJ man vandaag Floris de Tier op 0:07:14 (59ste); derde LJ man vandaag Enrico Battaglin op 0:19:15 (84ste).
Frans Maassen: “Ze gaan ons zeker onder vuur nemen. Maar als het team net zo super werkt als vandaag, heb ik er alle vertrouwen in. Primoz heeft goede benen en over de rest van het team waren we vandaag ook zeer te spreken. We zijn er bijna”



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/04/2018 23:44 door Nomath.
diravi 06 april 2018 23:55
Bad luck today. Had to change my bike on the final climb and couldn‘t get back to the front which made me lose important time.
ton duk 07 april 2018 07:44
Tja, en laten we eerlijk wezen...het uit koers zetten Groenewegen Scheldeprijs levert/de meer aandacht en tv/mediatijd op dan de ev zege Roglic in Baskenland
Jumbo heeft,denk ik, geen plannen om te beginnen in Slovenie...
gr
ton duk 07 april 2018 07:46
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kruijswijk en Bennet gaan naar
> Catalonie, om daar kleurloos een top 10 te rijden

(uit mijn hoofd) met 6 en 8 in AK kan je toch best tevreden thuis komen...
gr
Curzio 07 april 2018 08:56
Let op het woordje "werkt". Niet te verwarren met "voorin finisht".
Siem 07 april 2018 10:02
Waren de verschillen ooit zo groot in het Baskenland? (De laatste jaren dan...)
LD88 07 april 2018 12:10
In 2014 won Contador met bijna een minuut voorsprong en was het ook niet echt spannend, maar zo'n groot verschil als nu was er in 2002 voor het laatst.
Sub Culture 09 april 2018 11:19
Een -dt fout in een zelfstandig naamwoord.
Faut le faire..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/04/2018 13:29 door Sub Culture.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen