Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Omloop van de Braakman

Gepost door lodjan 
lodjan 06 april 2018 21:44
Zaterdag een koers uit de Topcompetitie over de kasseien van Zeeuws-Vlaanderen. Een voorbeschouwing van [www.wielerflits.nl].



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/04/2018 21:45 door lodjan.
Tjappie2 06 april 2018 21:59
Peter Schulting. Gegangmaakt door wegkapitein Maarten de Jonge. Onbenullige voorbeschouwing derhalve.
ton duk 07 april 2018 07:50
Gezien de erelijst vanaf 2008 kun je beter niet winnen...wil je een succesvolle prof worden winking smiley
Heeft iemand nog eerdere winnaars en dan wel succesvol als prof ?
Heeft JOOP deze koers gewonnen ?
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/04/2018 07:51 door ton duk.
merijntje mortirolo 07 april 2018 07:59
-
Het lijkt er op dat je hier beter tweede kunt worden, inderdaad... (Priem en Raas, o.a.).

In 1985 won ene G. Jacobs, bedoelen ze Jakobs? En in 1989 ene M. de Bakker, bedoelen ze Den Bakker?
Prikdude 07 april 2018 14:08
Wat doorzichtige ingrepen om de mythe hier beter niet te winnen in stand te houden.
veluweracer 07 april 2018 14:55
Omroep Zeeland had er een mooie uitzending van kunnen maken.
Drenthe doet dat met zijn Ronde. Limburg met de Volta classic.
ton duk 07 april 2018 18:45
Met een korte solo wist Rick van Breda de Omloop van de Braakman op zijn naam te schrijven. De 28-jarige renner uit het MonkeyTown CT demarreerde in de laatste kilometer uit een kopgroep van zes. Zijn ploeggenoot Peter Schulting werd tweede, Rick Ottema (Alecto Cycling Team) derde..........

En weer iemand op de lijst die geen prof gaat worden...
gr

ps: Hartthijs de Vries 4e...zou nu prof zijn bij Roompot als er geen hartritmestoornissen ontdekt waren...blijkbaar nu opgelost



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/04/2018 19:02 door ton duk.
ton duk 07 april 2018 18:46
Tja, ik droom nog steeds van een reeks (12) wedstrijden 1.1 per provincie, uitgezonden op de regionale zender (ja,incl toeristische tips).......
gr
Tjappie2 07 april 2018 19:14
Peter Schulting heeft dus prof-ambities.
lodjan 10 april 2018 07:46
Van Breda is opgelucht, eindelijk pakt hij de overwinning
9 april 2018
Rick van Breda won op een prachtige wijze de Omloop van de Braakman. Na de koers sprake we met hem over hoe het is om als aanvaller eindelijk die klassieker te winnen.

“Ik werk hier al zoveel jaar naartoe, om een keer te winnen”, vertelt Van Breda opgelucht. “Ik zit vaak mee, maar vaak blijft de kopgroep niet weg.” De eeuwige aanvaller pakte tijdens de Braakman dan eindelijk de eerste prijs. “Ik had mijn pijlen wel echt gericht op deze wedstrijd, ik voelde dat mijn vorm groeiende was.”

“Ik moet het hebben van selectieve zware koersen”, vertel Van Breda over de zware koers. “Ik ben niet de meest explosieve, ik ben iemand die lang hard kan rijden, iemand met heel veel inhoud. Dan kom je in dit soort koersen bovendrijven.”

Samen met zijn ploeggenoot Peter Schulting kwam hij in de finale terecht in de kopgroep. “Toen ik mee zat sloot Peter aan. Ik vroeg hem hoe hij zich voelde. Hij zei dat hij goed was en toen ben ik iets teveel mee gaan draaien. Dat is hoe ik ben, ik werk graag voor anderen. Uiteindelijk wist ik toch weg te glippen in de laatste kilometer. Om dan over de streep te komen met Peter als tweede is een kers op de taart.”

Opluchting

“Ik ben op niet vaak zo gelukkig geweest als vandaag”, zegt Van Breda opgelucht. “Het heeft echt pijn gedaan, maar dat maakt zo’n overwinning alleen maar mooier. Ik werk er al zo lang zo hardvoor, het is mooi dat het dan in zo’n mooie koers zich uitbetaalt.”

In de laatste kilometer ontsnapte Van Breda en pas op de streep durfde hij om te kijken. “Toen kon ik pas echt genieten, daarvoor deed het vooral pijn. Mijn laatste demarrage was zittend omdat ik wist dat als ik zou gaan staan er kramp in zou schieten. Het deed pijn en ik ben maar volle bak gaan rijden.”

Samen met zijn ploeggenoten reed Van Breda al de hele dag attent. “Ik zat vanaf het begin mee van voren. In de tweede omloop had ik even een slecht momentje. Ik zat achterin maar kon samen met ploeggenoot Andre Looij naar voren rijden. Vanaf toen alleen maar vooraan gezeten. Toen ben ik maar gaan demarreren om echt in de koers te komen. Ik denk dat ik van iedereen het meest heb geprobeerd weg te komen. Dat is mijn manier van koersen.”

Ik moet ervoor rijden, want op het moment dat er echt gas wordt gegeven kan ik vaak net niet mee. Wat dat betreft heb ik het een keer slim aangepakt.

Sterke ploeg

Met een eerste en tweede plaats deed de ploeg van Paul Tabak het perfect. In de Craft Ster van Zwolle reden de mannen van Monkey Town ook een goede wedstrijd en kwamen ze in de finale zelfs met twee man in de kopgroep terecht. Uiteindelijk stond er niemand op het podium, maar stonden er wel zes man bij de eerste tien van de daguitslag. “We hebben na de Ster een pittige nabespreking gehad, het moest nu wel goed gaan. Het lukte en uiteindelijk werden we 1 en 2.”
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen