Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Geen Ster ZLM Toer in 2018

Gepost door Cecchini 
Cecchini 11 april 2018 10:54
De Ster ZLM Toer gaat dit jaar niet door. Dat heeft de organisatie van de Nederlandse meerdaagse wedstrijd zojuist gemeld aan WielerFlits. De rittenkoers stond voor dit jaar op de wielerkalender van 13 tot en met 17 juni.

José Gonçalves is de meest recente winnaar van de Ster ZLM Toer. De Portugees won vorig jaar de Ardennenrit naar La Gileppe en veroverde daarmee de leiderstrui. De koppositie gaf hij een dag later tijdens de slotrit niet meer af.
Heisenberg 11 april 2018 11:01
Zonde. Ik vond het wel een leuke wedstrijd. Financiën de oorzaak?
Slimmerd 11 april 2018 11:36
Afhakende etappeplaatsen lees ik op teletekst
MarcoV 11 april 2018 12:15
Jammer, hopelijk komt die doorstart in 2019 er.
Leek me een goed georganiseerde koers met altijd een interessant deelnemersveld.
Eindhovuh 11 april 2018 12:23
Het organiseren van een wielerkoers op de openbare weg blijft altijd een uitdaging. Zoveel partijen die zich daartegenaan bemoeien.
ton duk 11 april 2018 13:14
Heel jammer, goede herinneringen aan prologen in Gemert oa
Tja, "we" halen liever te duur een Giro en Vuelta binnen dan dat we onze eigen koersen ondersteunen....
gr
Eindhovuh 11 april 2018 14:44
Op de radio hoorde ik de voorzitter van de stichting die de Formule 1 naar assen wil halen. Hij was ook verantwoordelijk voor het naar Drente halen van de Vuelta.

Hij gaf aan dat hoewel de formule 1 factor 10 zo duur was om binnen te halen, het pure proces en de zaken die geregeld moeten worden overzichtelijker en simpeler waren. Bij een wielerkoers moet je iedere dag weer een start en -finish locaties opbouwen, afspraken maken met gemeenten, provincies, organisatie, sponsoren, etc.
Is gewoon best complex.
Zonde.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen