Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

UCI-baas Lappartient meldt dat zaak-Froome pas na Giro wordt afgerond

Gepost door Tjappie2 
Tjappie2 11 april 2018 13:43
Froome kan 'gewoon' de Giro rijden.

Zie o.a.: www.nu.nl/wielrennen/5217317/uci-baas-lappartient-meldt-zaak-froome-pas-giro-wordt-afgerond.html
Cecchini 11 april 2018 14:00
UCI-baas Lappartient meldt dat zaak-Froome pas na Giro wordt afgerond

Chris Froome kan zich definitief opmaken voor deelname aan de Giro d'Italia die volgende maand begint. UCI-voorzitter David Lappartient zegt woensdag dat de salbutamol-zaak van de Britse renner pas na de Ronde van Italië wordt afgerond.

"Voor de Giro zal er geen uitsluitsel zijn. Voor de start van de Tour wel, hoop ik", aldus Lappartient in L'Equipe.

"Een renner die door een deel van het publiek wordt uitgejouwd, is niet het beeld dat we willen zien. Het is in ieders belang dat er snel duidelijkheid komt.''

Froome werd afgelopen najaar tijdens de door hem gewonnen Vuelta a España betrapt op een te hoge waarde van salbutamol in zijn lichaam en moet zich daarvoor verantwoorden bij de UCI.

In zijn urine werd 2000 nanogram salbutamol per milliliter aangetroffen. Dat is precies tweemaal meer dan de toegestane hoeveelheid. De 32-jarige renner zegt het astmamedicijn op medische voorspraak te hebben gebruikt.

Onderzoek
In maart zei Lappartient al te vrezen dat er geen duidelijkheid zou komen voor de start van de Giro. Zolang het onderzoek loopt, mag Froome gewoon koersen. De viervoudig winnaar van de Tour de France startte dit jaar al in de Ruta del Sol en Tirreno-Adriatico, waar hij geen opvallende rol speelde.

Zowel Team Sky als de UCI heeeft een groot aantal advocaten die zich met de zaak bezighoudt, wat de snelheid van de besluitvorming niet ten goede komt.

"Er zitten een flink aantal technische aspecten aan deze zaak", zei Lappartient in maart al. "Ik begrijp dat de fans uitsluitsel willen, maar we hebben procedures bij de UCI en die moeten we volgen voor de geloofwaardigheid van de sport.

"Zowel wij als het kamp-Froome heeft goede advocaten en deze zaak is een stuk gecompliceerder dan normaal, dus het kost tijd."

Giro
Froome hoopt in de Giro zijn derde grote ronde op rij te winnen. Hij geldt als een van de belangrijkste concurrenten van titelverdediger Tom Dumoulin.

De Giro begint 4 mei met een tijdrit van negen kilometer in Jeruzalem.
Walnoot 11 april 2018 14:04
Was te verwachten, maar toch: tering.
Horsie is back 11 april 2018 14:14
Laat Froome toch rijden. Hij zal zelf best weten, dat barbertje moet hangen.
Straks heeft hij tijd genoeg om Michelle bij te staan de tweede boreling een tijd lang een slabbetje voor te binden bij het spinazie eten.
Sjorsoll 11 april 2018 14:32
Als ik hem was zou ik niet starten.

Maar goed, Tom kan zijn borst nat maken.
Eindhovuh 11 april 2018 14:46
Triest. In alle gevallen in het verleden, en dat zijn er heel veel, kon het altijd binnen afzienbare tijd.
Sky heeft te veel geld en is te machtig, en schaamteloze hypocriet.

Ik hoop dat Froome faalt.
Tjappie2 11 april 2018 14:58
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> In alle gevallen in het verleden, en dat
> zijn er heel veel, kon het altijd binnen
> afzienbare tijd.

Ik ben door alle nieuwsberichten het overzicht een beetje kwijt, maar wat maakt de zaak "een stuk gecompliceerder dan normaal" (Lappartient)? Bijvoorbeeld in vergelijking met Ulissi?
Blueprint 11 april 2018 15:16
Froome kan zich duurdere advocaten veroorloven dan Ulissi. Daarbij werd Ulissi door zijn ploeg voorlopig geschorst, terwijl Sky Froome lekker laat fietsen. Ulissi had dus belang om e.e.a. vlotjes te laten verlopen, Froome niet.
Ger 11 april 2018 15:17
Schandalig dat alles zo lang moet duren. Dit is echt niet normaal.thumbs down
Tjappie2 11 april 2018 15:22
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar als je deze quote van Lappartient leest: "Zowel wij als het kamp-Froome heeft goede advocaten en deze zaak is een stuk gecompliceerder dan normaal, dus het kost tijd." lijkt het erop dat hij zegt: Froome heeft goede advocaten én deze zaak is een stuk gecompliceerder dan normaal.
Sub Culture 11 april 2018 15:40
Zie het probleem niet, Froome is toch niet op doping betrapt?
Tjappie2 11 april 2018 15:45
Nou ja, daar zijn de meningen op dit forum over verdeeld grinning smiley smileys with beer
Carlos Danger 11 april 2018 16:33
Ach, Palestijnen zijn zeer vaardig met de katapult.
Tjappie2 11 april 2018 16:42
De Palestijnen hebben het momenteel ook erg druk met onderling ruziemaken. Een feit dat enigszins verhuld wordt door een paar kleine protestjes bij een hek. Froome hoeft zich niet druk te maken over katapulten.
Eddy Veen 11 april 2018 17:24
Ik vind het stiekem wel leuk dat er een duel Dumoulin-Froome komt, voor de titanenstrijd en het zoet van een eventuele overwinningcool smiley
Ger 11 april 2018 17:56
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zie het probleem niet, Froome is toch niet op
> doping betrapt?


Teveel pufjes mag niet. Dus???????
Eddy Veen 11 april 2018 18:24
Offtopic: Vanavond beelden van het trainingskamp van Tom Dumoulin in Nieuwsuur,
Carlos Danger 11 april 2018 18:31
Voorafgaand, om 21.15U, op Canvas, 'Extra Time Koers'.
Eindhovuh 11 april 2018 18:33
Een Froome in vorm is helaas nog beter denk ik.
Eddy Veen 11 april 2018 19:02
Poupoe 11 april 2018 20:33
Totaal absurd dat zo iets mag mee rijden.
ik adviseer de renners dan ook om niets tegen Froome te zeggen en stiekem in Italië te starten.
Eindhovuh 11 april 2018 22:29
Wat zegt dat? Froome had net de Vuelta gewonnen op zijn tandvlees(en meer).
Plus het feit dat de Giro deze keer eerder bergop beslist zal worden.
Sjorsoll 12 april 2018 00:38
Maar dan wint Froome meteen de Giro omdat de rest niet is komen opdagen : (
Simeone 12 april 2018 09:49
Tom Boonen geeft in een interview in de Humo zijn kijk op de zaak Froome.

In mijn optiek slaat hij de plank behoorlijk mis, voornamelijk de vergelijking met het pufjes gebruik
van zijn dochter is totale nonsens.
Eindhovuh 12 april 2018 10:32
Ach ja Boonen heeft waarschijnlijk nu eenmaal andere normen over het gebruik van doping.
Als zijn dochtertje de waarde van Froome moet krijgen kan ze haar puffertje beter inslikken.
Wanny 12 april 2018 10:32
Boonen is waarschijnlijk ook van mening dat iemand altijd volgens de regels heeft gekoerst als ie nooit gepakt is. Die straffe staaltjes in zijn beste jaren zullen ook niet alleen op een bruine boterham zijn gegaan.
Walnoot 12 april 2018 10:39
Volgens mij is er geen renner in het huidige peloton die vaker positief heeft getest dan Tommeke. Blijft wel een baas natuurlijk, maar inderdaad niet echt iemand wiens ideeën over doping representatief zouden moeten zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/04/2018 10:39 door Walnoot.
Tjappie2 12 april 2018 13:34
Vreemd dat Boonen even in de krant laat zetten dat z'n dochtertje astma heeft. Leuk is anders voor dat meisje denk ik.

Maar die waarden van Froome: zijn die echt exorbitant hoog? In het kader van de door het WADA opgestelde limiet uiteraard wel (namelijk x 2), maar een 'gewone' astmapatiënt met een slechte dag met veel aanvallen? Waar zou die ongeveer op uitkomen? Want misschien is 2000 nanogram per milliliter helemaal niet zo uitzonderlijk. Iemand die dat weet?
Horsie is back 12 april 2018 14:49
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vreemd dat Boonen even in de krant laat zetten dat
> z'n dochtertje astma heeft. Leuk is anders voor
> dat meisje denk ik.
>
> Maar die waarden van Froome: zijn die echt
> exorbitant hoog? In het kader van de door het WADA
> opgestelde limiet uiteraard wel (namelijk x 2),
> maar een 'gewone' astmapatiënt met een slechte
> dag met veel aanvallen? Waar zou die ongeveer op
> uitkomen? Want misschien is 2000 nanogram per
> milliliter helemaal niet zo uitzonderlijk. Iemand
> die dat weet?

Gevoelige ziel, die Tjappie2. Leeft wel echt mee met de tweeling of in elk geval een helft ervan.
Waarom wil Tjappie2 dat nou weten? Heeft ie al gezien, dat deze dochters Tommeke er al lang uitfietsen.

Doet me denken aan een fantastisch tafereel, dat ik onlangs op een fietspad langs een spoorlijn gade mocht slaan.
Voorop, ik denk een meiske van de basisschool, erachteraan een ik word ouder papa, die terrein verloor, maar daarachter de jongste telg, een woest kijkend meiske van de Kindergarten (Horsie maar lachen) en achteraan Zuster Anna, die wel tegen me lachte en wist waarom ik dit tafereel zo mooi vond.

Maar Google geeft onder salbutamol dosering op de website kinderformularium in elk geval aan wat er onder welke omstandigheden hoe wordt verstrekt.
Maar nu ben ik vissen.
Eindhovuh 12 april 2018 15:16
[nos.nl]

En hier
[eenvandaag.avrotros.nl]

Maar dat is volgens sportarts Driessen een onmogelijke klus: “In het bepalen van de regels op dit medicijn zijn ze al van maximale waardes uitgegaan. De kans dat Froome dan alsnog dubbele waardes kan halen, lijkt me bijna uitgesloten.”

Er is geen echt sluitend iets over te zeggen. Behalve de schijn.
Tjappie2 12 april 2018 15:16
Hij is weer fraai grinning smiley

Maar om je te dienen. Ik ben niet op de hoogte van de gezinssamenstelling van het gezin Boonen en dat wil ik graag zo houden.

Je verhaaltje over fietsende telgen is mooi, maar als antwoord op m'n vraag helpt het natuurlijk niet echt. De 'gewone' astmapatiënt (het gemiddelde zo je wil) is wat mij betreft een volwassen man.

Blijkt die 'gewone patiënt' rond hetzelfde aantal nanogrammen als Froome te zitten dan is een beetje duiding al iets eenvoudiger. Zit de 'gewone patiënt' ruim boven, of juist onder, de nanogrammen van Froome dan zegt dat natuurlijk ook al iets.

Trouwens, die Zuster Anna van de Kindergarten, is dat wat? winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/04/2018 15:25 door Tjappie2.
Tjappie2 12 april 2018 15:23
Bedankt thumbs up

Dat Driessen aangeeft dat met waardes van Froome je 'dan geen astma meer aan het behandelen bent' zegt al iets toch? Dan ben je, in elk geval naar de mening van Driessen, de gebruikelijke dosering dus al wel voor bij. Als dat common sense is onder (sport)artsen en het WADA die mening ook is toegedaan wordt het voor de advocaten nog een hele klus.
Horsie is back 12 april 2018 19:13
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hij is weer fraai grinning smiley
>
> Maar om je te dienen. Ik ben niet op de hoogte van
> de gezinssamenstelling van het gezin Boonen en dat
> wil ik graag zo houden.
>
Dan heb je niet opgelet. Op dit prikbord recent nog beschreven, de tweeling met naam en toenaam.

> Je verhaaltje over fietsende telgen is mooi, maar
> als antwoord op m'n vraag helpt het natuurlijk
> niet echt. De 'gewone' astmapatiënt (het
> gemiddelde zo je wil) is wat mij betreft een
> volwassen man.
>
> Blijkt die 'gewone patiënt' rond hetzelfde aantal
> nanogrammen als Froome te zitten dan is een beetje
> duiding al iets eenvoudiger. Zit de 'gewone
> patiënt' ruim boven, of juist onder, de
> nanogrammen van Froome dan zegt dat natuurlijk ook
> al iets.
>
> Trouwens, die Zuster Anna van de Kindergarten, is
> dat wat? winking smiley

Leidend is volgens mij hier de wijze van toediening. Alleen door pufjes kom je normaal niet al te hoog, maar bij orale toediening of injecties zal dat anders zijn.
Dit geldt ook voor vele medicijnen. Bij ernstig zieken nemen ze ook geen medicijnen, die alleen maar geleidelijk gedurende een hele dag hun werk doen.
Het is uiteindelijk in uitgescheiden vorm te zien in de urine wat om allerlei redenen een variabel resultaat te zien zal geven.
Inspanningsastma is één ding, maar Chris Froome stond op het punt de Vuelta te verliezen door verlies prestatievermogen, in elk geval voor topsport begrippen te veel om er nog zeker van te kunnen zijn de Vuelta te zullen winnen. Vandaar kennelijk de noodgreep.

Ik denk, dat Froome nu alle filmpjes van Houdini onderhand wel heeft gezien.
Horsie is back 12 april 2018 19:22
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens mij is er geen renner in het huidige
> peloton die vaker positief heeft getest dan
> Tommeke. Blijft wel een baas natuurlijk, maar
> inderdaad niet echt iemand wiens ideeën over
> doping representatief zouden moeten zijn.

Voor hetzelfde goedje zo'n tien jaar geleden, maar verder toch niet.
Sjorsoll 12 april 2018 19:36
Ik vind coke privé en dat hoort niet naar buiten te komen. Heeft ook niets met vals spelen te maken.
Tjappie2 12 april 2018 20:12
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is uiteindelijk in uitgescheiden vorm te zien
> in de urine wat om allerlei redenen een variabel
> resultaat te zien zal geven.

Ok, thanks voor de verheldering. Is het bovenstaande zinnetje uit je post dan ook de reden (naar jouw inschatting) dat de UCI Froome (nog) niet durft te schorsen?
Horsie is back 12 april 2018 20:33
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Het is uiteindelijk in uitgescheiden vorm te
> zien
> > in de urine wat om allerlei redenen een
> variabel
> > resultaat te zien zal geven.
>
> Ok, thanks voor de verheldering. Is het
> bovenstaande zinnetje uit je post dan ook de reden
> (naar jouw inschatting) dat de UCI Froome (nog)
> niet durft te schorsen?

Ja. Froome en co. twijfelen niet aan het meetresultaat als zodanig, maar stellen dat eigen handelen nooit tot dit meetresultaat heeft kunnen leiden.
M.a.w. Froome vindt zichzelf onschuldig. De UCI zegt, maak dit maar eens plausibel.

De Britse detectives, die ik graag bekijk, zouden vinden, dat zowel gelegenheid en motief voorhanden is. Tijd om op het bureau te komen.
Tjappie2 12 april 2018 20:47
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> De Britse detectives, die ik graag bekijk, zouden
> vinden, dat zowel gelegenheid en motief voorhanden
> is. Tijd om op het bureau te komen.


Met dien verstande, dat de UCI - die in dit geval zowel detective als rechter is - de eigen zaak op de een of andere manier nog dermate zwak acht dat ze niet over durft te gaan tot het opleggen van het zwaardere middel van de "voorlopige hechtenis" om even in detective-termen te blijven (in het geval Froome dus de voorlopige schorsing).
Eddy Veen 12 april 2018 20:49
Offtopic: Vanavond beelden van Robert Gesink in Nieuwsuur.
Horsie is back 12 april 2018 20:51
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > De Britse detectives, die ik graag bekijk,
> zouden
> > vinden, dat zowel gelegenheid en motief
> voorhanden
> > is. Tijd om op het bureau te komen.
>
>
> Met dien verstande, dat de UCI - die in dit geval
> zowel detective als rechter is - de eigen zaak op
> de een of andere manier nog dermate zwak acht dat
> ze niet over durft te gaan tot het opleggen van
> het zwaardere middel van de "voorlopige hechtenis"
> om even in detective-termen te blijven (in het
> geval Froome dus de voorlopige schorsing).

AAF zegt, dat dit hier niet geldt.
Tjappie2 12 april 2018 21:04
Ik meen me uit een eerder topic te herinneren dat de conclusie was dat het wel een optie was. Maar goed, zeker weten doe ik dat niet.
Carlos Danger 12 april 2018 21:19
Meanwhile, gaat onze Keniaanse puffer maandag gewoon van start in de 'Tour of the Alps'.
Horsie is back 12 april 2018 21:25
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik meen me uit een eerder topic te herinneren dat
> de conclusie was dat het wel een optie was. Maar
> goed, zeker weten doe ik dat niet.

Het was niet verboden maar zeker ook niet voor de hand liggend. Hij was bovendien wel het uithangbord van het internationale wielrennen.
Het probleem is nu uiteraard dat de kwestie zich al zo´n zeven maanden voortsleept en we kunnen ons alleen maar afvragen of het niet nog langer zou hebben kunnen duren als er niet voortijdig gelekt was.
Tjappie2 12 april 2018 21:38
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
we kunnen
> ons alleen maar afvragen of het niet nog langer
> zou hebben kunnen duren als er niet voortijdig
> gelekt was
.

Dit vind ik in een zaak die om pis draait nou echt een mooie grinning smiley
Horsie is back 12 april 2018 21:47
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> we kunnen
> > ons alleen maar afvragen of het niet nog langer
> > zou hebben kunnen duren als er niet
> voortijdig
> > gelekt was
.
>
> Dit vind ik in een zaak die om pis draait nou echt
> een mooie grinning smiley

De ingeleverde pis was in elk geval niet zwanger.
Zou dit prikbord je ook volgen als je er niet actief op zit?
Tjappie2 12 april 2018 21:50
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> De ingeleverde pis was in elk geval niet zwanger.
> Zou dit prikbord je ook volgen als je er niet
> actief op zit?

Ik mag toch aannemen dat er wel ergens een Zuckerbergsiaanse pixel rondhangt.
Vlaflip76 12 april 2018 21:50
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar die waarden van Froome: zijn die echt
> exorbitant hoog? In het kader van de door het WADA
> opgestelde limiet uiteraard wel (namelijk x 2),
> maar een 'gewone' astmapatiënt met een slechte
> dag met veel aanvallen? Waar zou die ongeveer op
> uitkomen? Want misschien is 2000 nanogram per
> milliliter helemaal niet zo uitzonderlijk. Iemand
> die dat weet?

Bij een astmapatiënt wordt 4-8 uur na een inhalatie de hoogste waarden gemeten in de urine. Deze waarde is dan ergens tussen 300-600 ng/ml. bij gezonde mensen is dit in dezelfde range.
De WADA limiet zit dus al een stuk hoger dan wat te verwachten valt bij normaal gebruik.
Froome’s waarde zit ruim 2x boven de WADA limiet.
Tjappie2 12 april 2018 21:52
Ah, kijk aan.
Dat is een interessante toevoeging.
Horsie is back 12 april 2018 22:14
Vlaflip76 Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Bij een astmapatiënt wordt 4-8 uur na een
> inhalatie de hoogste waarden gemeten in de urine.
> Deze waarde is dan ergens tussen 300-600 ng/ml.
> bij gezonde mensen is dit in dezelfde range.
> De WADA limiet zit dus al een stuk hoger dan wat
> te verwachten valt bij normaal gebruik.
> Froome’s waarde zit ruim 2x boven de WADA
> limiet.

Ik denk niet, dat je kunt uitrekenen hoeveel pufjes er nodig zijn voor de hoeveelheid gevonden in Froome´s urine. De natuur houdt van dobbelen.
De vraag is waarschijnlijk ook hoe vaak Froome pufte in voorafgaande dagen.
Maar over een ding zou iedereen het toch eens moeten zijn. Waarom moet het zo verschrikkelijk lang duren?

De mooiste oplossing zou misschien wel zijn, maar mag je dat hardop zeggen, dat Froome prestatief straks (33) uitgepuft is en geen grote Ronde meer wint.
Walnoot 13 april 2018 09:07
Oppeppende stof, staat op de dopinglijst met een reden, dus leidt tot een positieve test. Simpel zat.
El Chaba 13 april 2018 11:33
Het is iets minder simpel. Gebruik van cocaïne is alleen doping als dat in wedstrijdverband is gebruikt.
[www.dopingautoriteit.nl]
Sjorsoll 13 april 2018 12:22
Juist, vanwege de korte werkingsduur. Die is ca. een half uur. We weten toch allemaal wel dat Boonen dat nam om zijn avond nog net wat leuker te maken? Wat mensen daar dan van vinden moeten ze zelf weten maar met sportprestaties verbeteren heeft het niets te maken.
Bromertà 13 april 2018 12:34
Als je dat als uitgangspunt neemt dan kan het meerendeel van de dopinglijst geschrapt worden. Er zijn zelfs onderzoeken die wetenschappelijk aantonen dat EPO geen prestatiebevorderend effect heeft. Psychostimulantia werken sowieso averechts, maar zijn buitengewoon schadelijk.

Verder heb ik moeite om drie prikkers wat betreft taalgebruik, mening en uitstraling van elkaar de onderscheiden. Maar dit terzijde.
Horsie is back 13 april 2018 13:00
Aan het einde van de dag werkt alleen de spinazie van Popeye.
Sjorsoll 13 april 2018 13:01
Lijkt me nogal een relevant criterium vind je niet, prestatiebevordering. Bij EPO leeft onder sporters nog het idee dat het helpt, wordt ingespoten om te winnen.
Bij coke is er sowieso niemand die denkt dat het helpt als je ff twee pony packs naar binnen harkt in de winter.

(Tip: er staat een nickname boven de berichten. Maar dit terzijde.)
Horsie is back 13 april 2018 13:02
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Offtopic: Vanavond beelden van Robert Gesink in
> Nieuwsuur.

Van zo'n kerel wordt je toch alleen maar blij.
Behalve natuurlijk als je maar één dag van de week op de renfiets zit. grinning smiley
Bromertà 13 april 2018 13:05
Lees de WADA/UCI regels nog even om een idee te krijgen hoe men doping definieert. Lijkt me relevant, hoor.
Sjorsoll 13 april 2018 13:11
Het gaat er juist om of die regels goed zijn. Blijf je ff bij?
Bromertà 13 april 2018 13:13
En dat bepaal jij?
Sjorsoll 13 april 2018 13:19
Ik kan niet bepalen waar het voor jou over gaat. We lullen gewoon lekker langs elkaar heen. Heerlijk man.

Hey ik ga wat anders doen. Was gezellig!
Horsie is back 13 april 2018 13:49
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lijkt me nogal een relevant criterium vind je
> niet, prestatiebevordering. Bij EPO leeft onder
> sporters nog het idee dat het helpt, wordt
> ingespoten om te winnen.
> Bij coke is er sowieso niemand die denkt dat het
> helpt als je ff twee pony packs naar binnen harkt
> in de winter.

Winter is out-of-competition.

Prestatiebevordering als ultiem criterium.
Dan heeft Bromertà gelijk als hij stelt, dat de dopinglijst dan ineens (wel) erg kort wordt.
Maar de medicijnrevolutie vooral heeft er ook wel voor gezorgd, dat er veel te maskeren/misleiden valt en bovendien, doordat er zo veel meer en in detail te detecteren is, ook tot andere inzichten over wat ook, zij het in mindere mate, kan werken.

Toch bestaat nog steeds het inzicht, dat dopinggebruik voorkomt in de orde van 10% tot 40%.
Maar zoals altijd, veel zo niet alles hangt vaak af van de definitie.
Is het te kort door de bocht, dan zijn ineens heel veel prikkers #MeToo aanhangers. Ik kan het niet pregnanter zeggen. hot smiley
Walnoot 13 april 2018 13:55
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Juist, vanwege de korte werkingsduur. Die is ca.
> een half uur. We weten toch allemaal wel dat
> Boonen dat nam om zijn avond nog net wat leuker te
> maken? Wat mensen daar dan van vinden moeten ze
> zelf weten maar met sportprestaties verbeteren
> heeft het niets te maken.

Ken Boonen niet persoonlijk dus zou het niet weten. Misschien dat cyclingfreakske het kan zeggen? Wat ik wel weet is dat het nemen van een verboden stof in zijn algemeenheid de psychologische drempel verlaagt om andere verboden stoffen te nemen. En dat Boonen aan de dope zat. Dat weet ik ook.
Horsie is back 13 april 2018 14:20
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Meanwhile, gaat onze Keniaanse puffer maandag
> gewoon van start in de 'Tour of the Alps'.

Another day at the office toch, Carlos.
A day at the races, zou de purist willen zeggen, maar dat was toch Marx & zijn kornuiten. Hilarisch, alhoewel Animal Crackers er ook mag zijn.
Carlos Danger 13 april 2018 14:23
Duck Soup is mijn favoriet.

Ben wel benieuwd naar zijn ontvangst van de 'fans'.
El Chaba 13 april 2018 15:53
Je hebt het weer voor mekaar..
Jammer, het was hier twee dagen heel relaxed.
Horsie is back 13 april 2018 16:01
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind coke privé en dat hoort niet naar buiten
> te komen. Heeft ook niets met vals spelen te
> maken.

Ik zag het artikel al eerder, maar nu weer op de twitter van Fred Grappe, volgens mij de gezworen luis in de pels van Antoine Vayer, nameling een artikel, dat met name Sjorsoll en niet te vergeten Tjappie 2 zal aanspreken. Ik mag veronderstellen, dat ze de Engelse taal machtig zijn.
Can Doping be a good thing? Met als sub-titel van Horsie, de mens is genetisch en evolutionair gewoon een luie donder, n'est-ce pas.
Tjappie2 13 april 2018 18:19
Volgens mij hebben ze "Doping" gewoon in de titel gezet om het iets interessanter te maken.

Volgens mij pleit de schrijver niet voor het toedienen van medicatie in competitieverband. Enkel om medicatie toe te dienen (ik mag hopen met toestemming van de patiënt smiling smiley ) om mensen net dat extra zetje te geven om (gezond) te gaan bewegen.
Horsie is back 13 april 2018 18:36
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens mij hebben ze "Doping" gewoon in de titel
> gezet om het iets interessanter te maken.
>
> Volgens mij pleit de schrijver niet voor het
> toedienen van medicatie in competitieverband.
> Enkel om medicatie toe te dienen (ik mag hopen met
> toestemming van de patiënt smiling smiley ) om mensen net dat
> extra zetje te geven om (gezond) te gaan bewegen.

Je hebt het begrepen. Toch niet teleurgesteld?
Tjappie2 13 april 2018 18:40
Enorm teleurgesteld grinning smiley
Bromertà 13 april 2018 18:51
Dat juist jij hier weer mee denkt te moeten bemoeien, is ver voorbij enig besef van schaamte. Je hebt in 't verleden Boonen de dood toegewenst. En pas geleden bracht je een vermeend gebrek aan stuurvaardigheid in verband met de hartverscheurende dood van Michael Goolaerts. Het was ironie noch sarcasme, maar het meest abjecte dat dit forum ooit te lezen kreeg.
El Chaba 13 april 2018 22:42
Haha, wellicht moet je eens een baan gaan zoeken en daar je energie in steken in plaats van hier het forum te verzieken..
Luijt 14 april 2018 08:51
Luijt 14 april 2018 08:53
Gelukkig. Lekker spul
Horsie is back 14 april 2018 14:06
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook dat nog

Riep Wuijts dat ook niet toen Spartacus in 2010 op zijn renpaard weg galoppeerde?
Luijt 17 april 2018 14:54
Wel leuk om Dumoulin tegen Froome te zien koersen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen