Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Commonwealth Games cycling road race

Gepost door lodjan 
lodjan 13 april 2018 21:04
Morgenochtend rond 8.30 uur onze tijd finisht de wegwedstrijd van de Commonwealth Games. Waarschijnlijk live te zien op de BBC, of anders wel via een livestream. Negen rondes van een kleine 20 km met, naar verluid, enkele venijnige klimmetjes.

Titelverdediger Geraint Thomas is er niet bij. Aan de start renners als Jack Bauer, Luke Rowe, Adam Blythe, Mathew Hayman, Steele von Hoff, Alexander Edmondson, Cameron Meyer, Nicklas Dlamini, Mitchel Docker, Dan Craven, maar ook mijn (trainings)matties Joseph, Valens, Jean-Claude,Salim, Suleiman en Charles.

Startlijst: [results.gc2018.com]
lodjan 13 april 2018 21:30
[www.cyclingnews.com]
Artikel over Kenyan Riders.
Horsie is back 14 april 2018 01:38
Twee baanrenners stalen de show, Cameron Meyer, Goud, en Harry Tanfield, Zilver. (Ex-)roeier Hamish Bond het Brons.







Oh. nee, dat was de tijdrit.
lodjan 14 april 2018 04:50
Sterkste man in koers, Luke Rowe, reageert op een aanval van een Rwandees, gaat er op en erover en rijdt dus al in de eerste ronde alleen op kop. Dat lijkt me niet de bedoeling Luke.
Anony 14 april 2018 06:10
Cam Meyer won de tijdrit, overigens. Hamish Bond, de Nieuw-Zeelandse Roglic uit de roeisport, pakte brons.
veluweracer 14 april 2018 06:29
Op BBC 2 wordt er om 7u. aandacht aan besteedt.
lodjan 14 april 2018 06:54
70km remaining in men's road race

Road cycling

Five laps down, four remaining.

England's Tom Stewart, Guernsey's James McLaughlin and Joseph Areyura of Rwanda have extended their lead over a chasing group of six riders that include England's Harry Tanfield and Dylan Kerfoot-Robson of Wales.

The peloton crosses the line three minutes, 45 seconds behind the leaders. They have 70km left to bring this all back together.
lodjan 14 april 2018 07:23
Six laps down, three to go.

And our leading trio's advantage has been cut to 12 seconds by the six chasers. Guernsey's James McLaughlin, England's Tom Stewart and Joseph Areyura of Rwanda are being reeled in.

The peloton, which was almost four minutes back last time round, has taken almost three minutes out of the leaders on that 18.7km lap and is only 56 seconds adrift.

This race is far from over with around 50km remaining.
Leon 14 april 2018 08:24
Cam Meyer, Tom Stewart en James Oram los met nog 3 km te gaan, maar een man of 15 komen terug.
Leon 14 april 2018 08:28
Steele Von Hoff (Aus) wint het sprintje, voor Jon Mould (Wal) en Clint Hendricks (Zaf)
lodjan 14 april 2018 08:32
lodjan 14 april 2018 08:37
19. Suleiman
20. Charles
21. Jean-Claude
37. Joseph (in kopgroep gezeten)
39. Salim (in kopgroep gezeten)
lodjan 14 april 2018 09:25
Spijtig voor Jamaica. In the dying second.....
lodjan 14 april 2018 09:31
De overwinning van Von Hoff is opvallend, want in februari brak de spurter nog vier(!) nekwervels na een zware val. Hij diende hierdoor een tijdje met een nekbrace te lopen, waardoor het lange tijd onzeker was of hij überhaupt aan de start kon verschijnen van de Gemenebestspelen.

In een interview met News.com.au gaf Von Hoff toe dat het een race tegen de klok was. “Ik begon mijn revalidatie al snel op een ligfiets, om toch maar de conditie te kunnen onderhouden. Omdat ik kon blijven liggen, hoefde ik geen druk uit te oefenen op mijn rug. Ik heb het revalidatieproces langzaam opgebouwd, tot ik weer op de weg mocht trainen.”

De 168,3 kilometer lange wegwedstrijd op de Commonwealth Games was de eerste koers voor Von Hoff sinds zijn zware crash. Toch koesterde hij voor de start al de nodige ambitie. “Ik hoop dat ik op topniveau kan presteren. Ik heb op dit moment geen zicht op mijn conditie, maar ik weet dat ik altijd wat meer kan als ik een rugnummer mag opspelden”, aldus Von Hoff, die zijn woorden kracht wist bij te zetten door het goud te veroveren.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen