Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Roompot

Gepost door ton duk 
ton duk 16 april 2018 14:56
Sponsor Roompot Vakanties zal ook de komende twee jaar optreden als hoofdsponsor van de gelijknamige procontinentale wielerploeg. Dat maakte het Nederlandse team bekend op haar website. Er is een overeenkomst tot 1 januari 2021, met een optie voor nog eens twee jaar extra....

Mooi en goed nieuws !!
JUMBO voor jaren in het peloton en nu ook ROOMPOT
gr
Tinuz 16 april 2018 15:17
Mooi hoor.

Overigens kijk ik uit naar de rentree van El Taco. Hoe gaat het eigenlijk met hem?
ton duk 16 april 2018 15:28
Behalve dat ie gisteren bidonnen stond aan te geven @ AGR ....lees ik nergens nieuws over een mogelijke terugkeer danwel trainingsarbeid ...
Wie weet meer ?
gr
Fcdh 16 april 2018 18:16
Goed nieuws voor het Nederlands wielrennen.
Las gisteren zelfs ergens dat het budget aardig opgehoogd gaat worden.
Wat dit eventueel gaat opleveren aan nieuwe renners en kwaliteitsimpuls is natuurlijk de vraag.
Cyclad 16 april 2018 18:30
Daarnaast is het de vraag of kwaliteitsrenners als Taco van der Hoorn, Jan-Willem van Schip en Oscar Riesebeek te houden zijn voor Roompot.
Cyclad 16 april 2018 18:37
Eigenlijk verwacht ik Taco in Duinkerken weer. Dat was in elk geval de bedoeling. Weet niet zeker of hij dat gaat halen.
Arsimo 16 april 2018 19:30
Het is toch juist de bedoeling dat de grootste talenten doorstromen naar de WT?

Wrang misschien, maar dat is toch de hele doelstelling van die ploeg?
Cyclad 16 april 2018 19:40
Precies, en daarom geloof ik niet zo in die kwaliteitsimpuls.
Wat er eventueel aan kwaliteit bijkomt gaat er aan de andere kant even hard weer uit.
Ik kan me daarnaast niet voorstellen dat renners van het kaliber Teunissen/Terpstra/Van Baarle/Roosen/Langeveld/Boom bij Roompot gaan rijden.
Roompot blijft en volledig Nederlandse ploeg, dus waar moet die kwaliteitsimpuls vandaan komen?
Carlos Danger 16 april 2018 19:46
Een kwaliteitsimpuls kan natuurlijk ook op ander gebied liggen, zoals begeleiding, materiaal, programma, etc.
Al is het maar een verbetering in het schoonmaken van de vakantiehuisjes.
Cyclad 16 april 2018 19:48
LD88 17 april 2018 00:42
Ik kan me best wel voorstellen dat een Langeveld of Boom (als hij weg moet bij Jumbo) naar Roompot zou gaan, die zijn niet op een hele andere plek in hun carrière dan Weening was. Roompot rijdt alle koersen die ze willen rijden, behalve Roubaix dan. Als Roompot kan regelen dat ze daar ook mogen starten, waarom niet? Beter dan knechten voor Vanmarcke.

En Mathieu van der Poel zou een interessante optie zijn (maar die wil pas na Tokyo).



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/04/2018 00:43 door LD88.
ton duk 17 april 2018 07:28
LD88 Schreef:
-------------------------------------------------------
Beter dan knechten voor
> Vanmarcke.
>

Volgens velen op deze pagina, zal Vanmarcke weer een schitterend voorjaar achter de rug hebben,hoor
gr
ton duk 17 april 2018 07:33
Weer eens met mekaar
Ik juich die doorstroming en volledig HOL natuurlijk toe...wat mijn kritiek op rijden Roompoot soms ook wel dubbel maakt

Lammertink naar Roompot...dat zou ik toejuichen...
gr
lodjan 17 april 2018 07:42
Ik ook. Neem aan dat je M. bedoelt? Wat is hem overkomen tijdens de AGR?
Sub Culture 17 april 2018 07:48
Daag je uit om een iemand te vinden die in staat is om deze uitspraak te doen op de pagina, surrogaat Belg WDC buiten beschouwing gelaten.

Vanmarcke is altijd hetzelfde verhaal, schitterende winter gehad.
Altijd wel één of ander bericht laten doorschemeren naar de pers waarin hij op kerst of nieuwjaar heeft getraind op kasseien.
In de Omloop een enorme indruk maken om uiteindelijk in maart april uit te pakken met gemiddeld 2 valpartijen en wat lekke banden per voorjaarsklassieker.

Als ik zo'n Sagan en in mindere mate Van Avermaet afgelopen zondag in de AGR nog in de finale zie vraag ik mij af wat Vanmarcke zijn excuus is om keuvelend af te haken op 50km van het eind.
Wanny 17 april 2018 08:50
Ze kunnen dat geld beter steken in sponsoring van wat wedstrijden, waar dan een wildcard tegenover staat. Met het rijden van een Vuelta zou je als ploeg een enorme stap kunnen zetten.
Tjappie2 17 april 2018 09:24
Hoeveel zou dat ongeveer kosten? Een sponsor-rol zoals Cofidis die nu heeft in de Vuelta?
ton duk 17 april 2018 10:45
Ik vrees dat het gewoon PASSEN was...
Tot Eyserbosweg mee.en goed voorin...volgens mee kwam ie op de Fromberg op een gaatje .. en daarna naar achter gezakt
Laten we het zo zeggen: bij VAC reed hij betere AGR
gr
Cecchini 17 april 2018 10:59
Ik snap die obsessie met M. Lammertink niet. Sinds zijn overstap naar Katusha rijdt hij geen deuk in een pakje boter..
ton duk 17 april 2018 11:14
Ik vind obsessie wat overdreven...volg 'm wel al jaren, wat persoonlijk contact ...en iemand moet hier de HOLrenners wat extra belichten
Klein deukje nog met die overwinning etappe Ronde v Belgie (uit mijn hoofd)...
Klopt, overgang naar KAT is qua prestaties faliekant verkeerd uitgepakt..

Daarom zie ik 'm graag terugkomen naar Roompot of Jumbo...
Gewoon de koersen rijden die hem (kleine motor) beter liggen...
Ik noem 'm altijd een 2weken-renner met Mergelland-BP en AGR...

gr
ps: best een lang antwoord...bijna obsessief
Luijt 17 april 2018 14:37
Zo leuk zijn als ze toch eens wat meer gingen winnen. Wippert, Weening, Riesebeek, die coke-grapjas, Gerts..., het zijn toch allemaal mannen die ergens wel eens een koersje zouden moeten kunnen winnen.
Man zonder hamer 17 april 2018 22:28
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zo leuk zijn als ze toch eens wat meer gingen
> winnen. Wippert, Weening, Riesebeek, die
> coke-grapjas, Gerts..., het zijn toch allemaal
> mannen die ergens wel eens een koersje zouden
> moeten kunnen winnen.

Als ze gaan leren in de finales wat zorgvuldiger met hun krachten om te gaan, zitten er prachtige reaultaten aan te komen.
Eazster 18 april 2018 10:51
Eigenlijk niet zo gek ,ze rijden graag veel koersen waar veel WT ploegen ook gewoon willen winnen en dan komen ze wat tekort. Zo te zien hebben ze in Frankrijk alleen Sarthe gereden waar het niveau wat minder is. Overigens vorig jaar maar 2 overwinningen en het jaar ervoor weliswaar 6 ,maar allemaal vanaf Noorrwegen pas.
Overigens doet een vergelijkbaare ploeg als Topsport Vlaanderen het op dit moment ook niet beter met hetzelfde aantal overwinningen ,namelijk 0.
Wel eens dat Wippert ,Weening en dat soort mannen snel eens wat mogen gaan winnen. De ploeg rijd leuk en goed,maar overwinningen tellen pas echt ook voor een
ploeg zoals Roompot.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen