Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lance Armstrong schikt voor 5 miljoen

Gepost door lodjan 
lodjan 20 april 2018 01:26
Lance Armstrong koopt proces af en ontloopt zo schadeclaim van 100 miljoen dollar

Nieuws over de dopingzaak rond Lance Armstrong (46): de Amerikaan betaalt een minnelijke schikking van vijf miljoen dollar in de rechtszaak die tegen hem werd aangespannen na zijn dopingbekentenissen. Dat meldt de New York Times. 

Redactie 19 april 2018 22u53

Er hing Armstrong een schadeclaim van 100 miljoen dollar boven het hoofd, maar dat proces heeft hij dus afgekocht. Floyd Landis, zijn ex-ploegmaat bij US Postal die de zaak tegen hem aanspande, krijgt een kwart van de vijf miljoen dollar die Armstrong afdokt om zijn proces af te kopen.

Lance Armstrong bekende begin 2013 op televisie bij Oprah Winfrey dat hij op grote schaal doping had gebruikt in zijn wielercarrière. Hij werd daarna levenslang geschorst en moest onder meer zijn zeven Tourzeges inleveren.

De Amerikaanse overheid sloot zich aan bij de rechtszaak die Floyd Landis al in 2010 aanspande. Landis raakte door doping zijn Tourzege van 2006 kwijt en wees Armstrong aan als de kwade genius. Het duurde echter jaren voordat de Texaan tot bekentenissen overging.

“Veel om naar uit te kijken”

De gevallen wielerheld die onlangs zijn huis in Austin voor 7,5 miljoen dollar te koop zette, reageerde opgelucht op de juridische overeenkomst. “Ik ben blij dat deze zaak is opgelost en dat ik verder kan gaan met mijn leven”, liet hij weten in een verklaring. “Ik verheug me op de vele geweldige dingen in mijn leven: mijn vijf kinderen, mijn vrouw, mijn podcast, enkele spannende schrijf- en filmprojecten, mijn werk als een overlevende van kanker en mijn passie voor sport en competitie. Er is veel om naar uit te kijken.”

Armstrong blijft van mening dat de rechtszaak tegen hem “ongegrond en oneerlijk” was. “Niettemin heb ik sinds 2013 geprobeerd de volledige verantwoordelijkheid voor mijn fouten op me te nemen en waar mogelijk te compenseren.”
lodjan 20 april 2018 01:27
Daar komt ie goed mee weg.
diravi 20 april 2018 08:15
Mooi voor Landis.
Siem 20 april 2018 08:24
Krijgt ie dan ook z’n 30%?
Bummetje 20 april 2018 08:28
Ja, 25%, dat staat er toch duidelijk? Of ben jij zo iemand die alleen de titel leest voordat je reageert?
Orakel 20 april 2018 09:37
"Er hing Armstrong een schadeclaim van 100 miljoen dollar boven het hoofd, maar dat proces heeft hij dus afgekocht. Floyd Landis, zijn ex-ploegmaat bij US Postal die de zaak tegen hem aanspande, krijgt een kwart van de vijf miljoen dollar die Armstrong afdokt om zijn proces af te kopen".

Onjuist. Er is geschikt.

Na een rechtszaak zou het bedrag ergens tussen de 100 miljoen USD en vrijspraak in komen te liggen.
Blijkbaar vonden alle partijen een bedrag van USD 6 miljoen aanvaardbaar.
predator 20 april 2018 10:24
Zou langslepend zijn geworden, dus voor iedereen een goede deal.
Horsie is back 20 april 2018 11:30
7.5 - 5 = 2,5 miljoen om een ander huisje te kunnen kopen met een huiskamerwand waar tenminste 7 truien naast elkaar gehangen kunnen worden.
Armstrong tweette wel aardig met een wat vreemde pijl (If the arrow is straight.. was het niet), maar ik heb ooit begrepen van een RIH man, dat de renfiets pas definitief rechtuit fietst als de renfiets zijn twijfels heeft overwonnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/04/2018 11:36 door Horsie is back.
Horsie is back 20 april 2018 11:35
predator Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zou langslepend zijn geworden, dus voor iedereen
> een goede deal.

Ach, waar blijft de tijd ook? Als dit uiteindelijk een overwinning van Armstrong genoemd zou moeten worden, dan heeft dit meer tijd gekost dan 7 Tourzege's.
Met Froome zijn we eerder klaar. Ik zag al het Roadbook van de Giro voorbij komen, voor het eerst van mijn leven ben ik nu al eerder in verwachting, alhoewel. smiling smiley
Bromertà 20 april 2018 12:28
Als winnen een leugen is dan staan de twee dames van Toren C te wachten in de lift: "Betalen, pannenkoek."
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen