Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Selectie Lotto-Jumbo voor de Giro

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 24 april 2018 14:48
LottoNL-Jumbo presenteert als eerste definitieve selectie
George Bennett
Enrico Battaglin
Koen Bouwman
Jos van Emden
Robert Gesink
Bert-Jan Lindeman
Danny van Poppel
Gijs Van Hoecke

Kansen in de bergen (Bennett, Gesink), tijdritten (Van Emden) en sprints (Van Poppel en Battaglin).

Ten opzichte van de selectie die in december bekend werd gemaakt vallen Wagner en Tolhoek af en komen Battaglin en Lindeman erbij. Hopen dat dit niet betekent dat Wagner de laatste plaats in de Tourselectie krijgt.
Tjappie2 24 april 2018 14:50
Leuke selectie wat mij betreft. Ik heb zelf wel een zwak voor Battaglin.
Blueprint 24 april 2018 15:12
Bennett voor de top-10, Bouwman en Van Emden kansrijk voor een ritzege. Van Poppel, Battaglin en Gesink zie ik geen potten breken.
Walnoot 24 april 2018 15:22
Op zich een leuke ploeg om mee naar de Giro te trekken en aan te vallen. Maar ik vrees dat ze in plaats daarvan gaan rijden voor een kansloze 9de plek van Bennett in het klassement en een handjevol top-5 plaatsen in de sprint met Van Poppel.
Blueprint 24 april 2018 15:31
Dat gaat prima samen met aanvallend koersen van Bouwman, Battaglin en Gesink. Van Poppel zou overigens zeer tevreden mogen zijn met een handvol top-5 noteringen.
Carlos Danger 24 april 2018 15:38
Gaat Gesink toch eindelijk die grote Ronde winnen.
Eazster 24 april 2018 16:11
Best een leuk ploegje. Afgaande op voorgaande resultaten is Bennet niet kansloos voor een top 10 plek. Bouwman en Gesink ,Battagling hopelijk veel in de aanval. Met van Emden altijd kans op de proloog.
Kan van Poppel niet winnen? Hij is toch niet kansloos tegen de Guardini's,Marezcko,Bonifazio,Bennet's en Nizzolo's van deze wereld.
Ik zie vooralsnog geen Cavendish,Kittel,Gaviria,Ewan of Viviani meedoen,de mannen waar hij kansloos tegen zou zijn.
MarcoV 24 april 2018 16:25
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op zich een leuke ploeg om mee naar de Giro te
> trekken en aan te vallen. Maar ik vrees dat ze in
> plaats daarvan gaan rijden voor een kansloze 9de
> plek van Bennett in het klassement en een
> handjevol top-5 plaatsen in de sprint met Van
> Poppel.


wat is het kansloze in dit geval? Bennett is niet kansloos in elk geval. En uit het peloton hoor je toch vaak dat renners beter presteren als er ook een doel is in een ronde. Vrijbuiten bij gebrek aan enige kopman is zelden garantie voor een succes, af en toe in een ontsnapping meegaan, wetende dat je ook nog iets anders nuttigs te doen hebt die 3 weken werkt beter. Kortom, prima zolang L-J maar niet denkt dat ze Sky zijn. Hup 9e plaats voor Bennett
Cecchini 24 april 2018 16:37
Viviani wel, hij is vertrokken naar Quick Step vooral om aan de Giro mee te kunnen doenn.
Curzio 24 april 2018 16:55
Vreemd dat rasaanvaller Bert-Jan Lindeman nog niet genoemd is, maar afijn, heerlijk ploegje lijkt me dat zich elke dag moet gaan laten zien en toch minstens 1 etappe moet pakken en daarnaast een mooi klassement voor Bennett kan nastreven.
Blueprint 24 april 2018 17:22
Het deelnemersveld qua sprinters is inderdaad vrij zwak, maar ik zie Van Poppel nog niet zomaar winnen van Viviani, Modolo en Bennett.
veluweracer 24 april 2018 19:36
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vreemd dat rasaanvaller Bert-Jan Lindeman nog niet
> genoemd is, maar afijn, heerlijk ploegje lijkt me
> dat zich elke dag moet gaan laten zien en toch
> minstens 1 etappe moet pakken en daarnaast een
> mooi klassement voor Bennett kan nastreven.

Goed opgemerkt. Ook niet bang om in de bergen in de ontsnapping te geraken.
Cyclad 24 april 2018 19:41
Leuk ploegje.

Bennett de kopman, afgaande op zijn vorm de Tour des Alps kansrijk voor een mooie eindnotering en zeker niet kansloos in bergritten. Wat mij betreft meer kanshebber op succes dan Gesink of Bouwman.
Daarnaast is het de vraag of Gesink en Bouwman ruimte gaan krijgen om aan te vallen als Bennett kan meedoen voor een klassering rond plaats 5.

Danny van Poppel kan ook zomaar een rit winnen, Viviani is uiteraard sneller en beter, maar zal toch niet elke sprint winnen. Een goede Van Poppel moet Sam Bennett, Giacomo Nizzolo en Sacha Modolo toch partij kunnen geven.
Blueprint 24 april 2018 20:25
Ik zie Lindeman wel aanvallen, maar zeker geen rit winnen.
Jasper 24 april 2018 21:37
Mooie selectie, stuk voor stuk sterke renners die wat moois kunnen laten zien. Ik heb vertrouwen in de Lotto Jumbo ploeg voor de komende Giro.
Fcdh 24 april 2018 22:04
Leuke selectie en een top 10 notering met Bennett moet redelijk makkelijk te behalen zijn als je zijn prestaties dit jaar ziet.
Voor een ritzege denk ik eerder aan Bouwman dan aan Gesink. Bouwman heeft een kwaliteit en dat is zijn snelheid in een select groepje waarmee hij nog veel wedstrijden kan winnen.... ben benieuwd.
Luijt 24 april 2018 22:47
Top tien Bennet zou best oké zijn. Gesink gaat daarvoor "zijn ballen er niet afdraaien", om zijn eigen woorden maar eens te citeren. Die gaat gewoon een ritje proberen te pakken.
Slimmerd 25 april 2018 06:37
Zie hier de zwakte van Gesink, jarenlang hebben ploeggenoten hun ballen eraf moeten draaien voor zijn zesde, zevende en achtste plekken...
Curzio 25 april 2018 09:26
Daar weet ik wel wat op: dan moet je je tv laten aanstaan als de finale begint.

Afijn, Gesink, Van Poppel en Lindeman hebben alle drie een etappe in de Vuelta op zak, Van Emden één en Battaglin twee in de Giro, dus potentie genoeg.
Blueprint 25 april 2018 09:49
Met alle respect voor de Vuelta-ritzege van Lindeman, maar de afgelopen 2 seizoenen lijkt hij niet beter te zijn geworden en een rit winnen in de Giro is vaak toch wat lastiger dan in de Vuelta.
Dennis 25 april 2018 11:39
De selectie is wel een slechter geweest
valse trage 25 april 2018 13:07
Prima ploeg. Kunnen meedoen in elke etappe mits de goede benen aanwezig zijn.
Clavan 25 april 2018 14:54
Lindeman op de fiets. Dat ziet er toch niet uit.
Sjorsoll 25 april 2018 16:10
En dan wordt ´ie wielrenner. Bizar.
Adje Wijnands 25 april 2018 18:22
Je zult maar met Lindeman in een lange ontsnapping zitten
en de hele dag naar op-en neerhuppen moeten kijken.
Ik zou er helemaal gek van worden.
Ik kan erg genieten van de verschillende fietsstijlen van renners
en het hoeft er ook niet mooi uit te zien maar Lindeman is wel
erg uniek.
Luijt 25 april 2018 22:36
Ja, mooi he die topklasseringen van Gesink.
Sjorsoll 26 april 2018 00:54
Heb nog nooit gehoord van Battaglin en Van Hoecke. Voor de rest een lekker ploegje.

Edit: tweevoudig ritwinaar in de Giro is niet mis #Battaglin



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/04/2018 00:59 door Sjorsoll.
ton duk 26 april 2018 14:13
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> en Gesink zie ik geen potten breken.

Potten niet...
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen