Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

72nd Tour de Romandie (2.UWT) 2e etappe

Gepost door Cecchini 
Cecchini 26 april 2018 08:42
Stage 2 » Delémont › Yverdon-les-Bains (173.9k)



Algemeen Klassement
1 ROGLIC Primoz Team LottoNL-Jumbo 10 4:09:16
2 DENNIS Rohan BMC Racing Team ,,
3 THOMAS Geraint Team Sky 0:04
4 ROSA Diego Team Sky 0:05
5 LATOUR Pierre AG2R La Mondiale ,,
6 IZAGIRRE Gorka Bahrain Merida Pro Cycling Team 0:08
7 BERNAL Egan Arley Team Sky 0:10
8 CASTROVIEJO Jonathan Team Sky ,,
9 ROLLAND Pierre Team EF Education First-Drapac p/b Cannondale ,,
10 PORTE Richie BMC Racing Team 0:13

Eindhovuh 26 april 2018 10:20
Heisenberg 26 april 2018 13:46
Thomas De Gendt
Victor Campenaerts
Andrej Grivko
Matteo Fabbro
Nathan Brown
JW 26 april 2018 14:05
Nathan Brown staat op 26". Is hij al in de berm geduwd ?
JW 26 april 2018 15:03
Fabbro is afgehaakt.
De vier overgebleven vluchters hebben inmiddels bijna 7'.
Nog zo'n 100 km te gaan.
Geen idee van wat er precies in het peloton gebeurt.
Ridder Kale Knikker 26 april 2018 15:16
Allemaal hardrijders voorop, kan nog link worden met die Brown zo kort in het klassement. Hup Lotto Jumbo, aan de bak!
shake 26 april 2018 15:28
LottoJumbo moet voorsprong niet groter laten worden. Laatste klim niet te hard op (anders lossen sprinters en werken ploegen daarvan niet meer mee) en dan vol gas.
JW 26 april 2018 15:49
Als de sprintersploegen vandaag prijs willen rijden zullen ze toch aan de bak moeten.
Is het een ramp als één van de vluchters vandaag met niet al te veel voorsprong de leiderstrui pakt ?
Ik dacht het niet.
ton duk 26 april 2018 16:02
Ramp is een te groot woord maar een leiderstrui moet je nooit makkelijk weggeven..
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/04/2018 16:02 door ton duk.
Slimmerd 26 april 2018 16:08
50km, 5'50 voor Brown, Campenaerts en De Gendt.

Leiderstrui naar Brown en de dagzege voor Lotto Soudal ?
JW 26 april 2018 16:13
Verkocht !

Het lijkt me niet waarschijnlijk dat de helpers van Colbrelli de vluchters nog achterhalen.
Tjappie2 26 april 2018 16:19
Als de Colbrelli-boys dat per se willen kan dat toch nog wel? Of onderschat ik het parcours?
JW 26 april 2018 16:25
Het leek er toch serieus op dat de Boys dat probeerden, en het leverde weinig op.
Dus het lijkt me inderdaad een parkoers waar je niet zo maar een paar minuten inhaalt. En het zijn toch aardige hardrijders voorop.

Inmiddels hebben nog een paar teams wat bij gezet, maar dat lijkt meer bedoeld om het verschil behapbaar te houden voor het klassement.
Tjappie2 26 april 2018 16:28
Ok. Tja ik ben niet in de gelegenheid te kijken, dus ik neem aan dat jij er een beter zicht op hebt smiling smiley
Slimmerd 26 april 2018 16:41
Nog 25km en De Gendt is nog alleen, 4'11
Heisenberg 26 april 2018 16:47
Toch wel knap van De Gendt. Hij won een rit in elke grote ronde, maar ook in Catalonië (3), Parijs-Nice (2), Zwitserland en de Dauphiné. Vandaag komt Romandië daar dus bij.
Heisenberg 26 april 2018 16:50
Quote
Sporza
Het is ongelooflijk, maar De Gendt slaagt er zelfs in om nog een beetje uit te lopen op een op hol geslagen peloton. Het verschil was onder de 4 minuten gezakt, maar is nu weer 4'05".

Serieus? Dat kan toch eigenlijk niet na een hele dag in de aanval?
Tjappie2 26 april 2018 16:52
Daarom staat er denk ik ook "Het is ongelooflijk". grinning smiley
Slimmerd 26 april 2018 16:53
Het ging van 3'59 terug naar 4'05 op een oplopende lijn, inmiddels weer 3'51.
Heisenberg 26 april 2018 16:55
Ik dacht eerder aan 'ongeloofwaardig' smiling smiley
Anony 26 april 2018 16:55
Wat een bijzondere renner toch.
PVW 26 april 2018 17:01
En ik aan een optrekkende of afzakkende motor of anderszins afwijkende gps.
ton duk 26 april 2018 17:05
Zeker maar ook bijzonder dat het peloton dit telkens laat gebeuren...
gr
JW 26 april 2018 17:06
Dit is typisch zo'n geval van mechanische doping ! the finger smiley
Tjappie2 26 april 2018 17:07
Zeker! Ergens vind ik het jammer dat hij zijn zeges vaak vanuit de vlucht behaalt. Geen twijfel over mogelijk dat je daar capaciteiten voor moet hebben (en die heeft De Gendt zeker, in overvloed zelfs) maar bij dergelijke pogingen denk ik toch vaak: "de zegen van het peloton gekregen".
Slimmerd 26 april 2018 17:15
Slimmerd 26 april 2018 17:17
2. Colbrelli 2'04
3. S. Dumoulin
4. Matthews
5. Morkov
6. Meurisse
7. Rosa
8. Bernal
9. Latour
10. Duchesne



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/04/2018 17:22 door Slimmerd.
rustdag 26 april 2018 17:24
Wat een uitslover is De Gendt, je kan het ook overdrijven.
Carlos Danger 26 april 2018 17:30
Ik was een dag te vroeg, maar het was weer FENOGENDTIAAL.
JW 26 april 2018 17:56
TLJ heeft wel degelijk gewerkt (en uiteindelijk de trui ook behouden).
Maar ze hebben het niet overdreven en het probleem ook bij anderen gedropt.
Uiteindelijk zag je alle klassementsteams wat werk verzetten.

Als ik sommige teams zie (Sky, Bahrein, AG2R, Astana, BMC misschien) denk ik dat het nog een stevig gevecht gaat worden om de winst in deze koers.
Roglic gaat er nog een zware dobber aan krijgen !
Sub Culture 26 april 2018 18:05
De Gendt wint, er zijn nog zekerheden.
Wat een coureur.
Niels 26 april 2018 21:22
Wat een doodsaaie bedoening zeg.

Begrijp me vooral niet verkeerd, ik heb enorm veel respect voor wat de Gendt doet, maar zodra ik de TV aanzet en zie dat er weer een Lottoshirt in de kopgroep zit beginnen m'n nekharen al een beetje overeind te staan. Als de commentatoren dan melden dat het Ongelooflijke Thomas is, heb ik eigenlijk al de neiging om de TV uit te zetten. Echt killing voor de spankracht van dit soort etappes, en dit is al de derde of vierde keer dit jaar.

Ik snap het peloton ook niet. Als je van tevoren weet dat als de Gendt voorop komt te zitten er een kans van 40-50% is dat ie het ook daadwerkelijk afmaakt, waarom is er dan niet direct een samenwerkingsverband tussen de sprintersploegen om zo'n man terug te halen? Het lijkt wel alsof er ergens een stilzwijgend contract getekend is dat de Gendt zo'n etappe dan ook gewoon mag winnen.
Nomath 26 april 2018 21:49
Onzin! In de commentaarsectie op [www.cyclingnews.com] werd een slag gedaan naar het slagingspercentage van de De Gendt ontsnappingen. Niemand had harde cijfers, maar het zit waarschijnlijk rond de 10%. Zo voorspelbaar is de afloop van zo'n ontsnapping dus niet.
Als De Gendt een Nederlander zou zijn geweest, had hier iedereen hier dansend op de tafels gestaan. Maar een Belg.... Die stammenoorlog! Ooit hadden wij Fedor den Hertog.
Fcdh 26 april 2018 21:50
De Gendt is geen gewone coureur en tot veel meer in staat dan wat hij de afgelopen jaren laat zien.
Hoe knap ook iedere keer die ontsnapping tot het eind brengen heb ik altijd mijn vraagtekens of hij niet het talent heeft om een wereldtopper te zijn.
Saai vind ik het allerminst en kan altijd wel genieten van hem in de kopgroep zolang hij maar niet die zielige ontsnappingslijstjes gaat posten.
Horsie is back 26 april 2018 22:40
Fcdh Schreef:
-------------------------------------------------------
> De Gendt is geen gewone coureur en tot veel meer
> in staat dan wat hij de afgelopen jaren laat zien.
>
> Hoe knap ook iedere keer die ontsnapping tot het
> eind brengen heb ik altijd mijn vraagtekens of hij
> niet het talent heeft om een wereldtopper te zijn.
>
> Saai vind ik het allerminst en kan altijd wel
> genieten van hem in de kopgroep zolang hij maar
> niet die zielige ontsnappingslijstjes gaat posten.

Nu schijnt het zo te zijn dat een wedstrijd van 130 km, dus helemaal nog afgezien van een Parijs-Roubaix et cetera, neuro-musculair 3 dagen hersteltijd van het lichaam vergt om weer helemaal terug op base-line te komen. Nu is het in de topsport natuurlijk helemaal niet de bedoeling om op base-line terug te komen. Daar hebben we eerzame burgers voor. Training die uitsluitend plaatsvindt in volledig uitgeruste toestand leidt uiteraard nooit tot topprestaties. Behalve sprint.

Maar het toont toch wel aan hoe zwaar de wielersport is; de allerzwaarste.
Er zijn best sporten, die in de tijd bemeten zwaarder zijn, maar alleen de wielersport maakt het mogelijk dit heel veel langer vol te houden.

Dus zo bekeken, is Mr. de Gendt een heel uitgekookte wielrenner. De vraag of hij ook een absolute wereldtopper zou kunnen zijn door steeds weer als één van de eersten met zijn neus aan het venster te verschijnen kan waarschijnlijk wel met nee beantwoord worden.

Want laten we eerlijk zijn, ook tegenwoordig is het leidingwater in België niet van slechtere kwaliteit als door Karl in Nederland verondersteld naar aanleiding van de raid door onze Anna.
Remko 26 april 2018 22:53
Uitzonderlijk knap, zoveel wedstrijden in een ontsnapping winnen!
Bromertà 27 april 2018 00:02
Hoeveel handen heeft De Gendt nodig om zijn onderbenen net boven de enkels te omvatten? Twee? Drie? Zet die onderbenen eens naast die van Soler. En dan, De Gendt wint zijn wedstrijden altijd op een en dezelfde manier: ontsnappen en in de finale de rest eraf rijden om vervolgens te hopen op een misrekening van het achtervolgende veld. Een coureur is van een geheel andere orde dan een hardrijder, dan een type Dries van Wijhe, die steevast de rondjes om de kerk begon met een uitlooppoging om daarna het peloton niet meer bij te houden, totdat hij zo sterk was dat ze hem vanaf de start nooit meer terugzagen.

Nee, De Gendt is een rare. Zwaar humorloos bovendien.

Vandaag las ik dat Jan Bakelants zijn titanium corset vroegtijdig laat verwijderen. Al zijn ruggewervelbreuken zijn genezen, dat is 't goede nieuws. De operatie zal hem voorlopig weer aan de kant zetten. Da's minder. Hopelijk keert ie sterker terug dan ooit.
Horsie is back 27 april 2018 00:42
Je moet inderdaad wel kolenschophanden hebben om met één hand je enkel of er net boven te kunnen omvatten.
Dus twee zal het meest gangbaar zijn.

Maar Bromertà toch, er zijn drie klassen: small 18-21 cm; medium 21-25 cm en large 25-30 cm.
Ik zal mijn enkelmaten, want daar hebben we het hier natuurlijk over, niet publiceren. Prifficy.
Alhoewel, ik heb de hele range meegemaakt, qua klassen dan en we hebben het hier uiteraard niet over recordwaarden.

En ja, ik ben ook blij voor Jan Bakelants.
diravi 27 april 2018 08:53
De Gendt maakt zich met elke zege nog onsterfelijker dan hij onderhand al is. Hij is Voeckler inmiddels wel voorbij.
El Chaba 27 april 2018 09:14
Grapjas.
Qua erelijst mag De Gendt niet eens de schoenveters van Voeckler strikken..
Bromertà 27 april 2018 10:57
ton duk 27 april 2018 10:58
Nomath Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als De Gendt een Nederlander zou zijn geweest, had
> hier iedereen hier dansend op de tafels gestaan.
> Maar een Belg....

Nou, iedereen...ik in ieder geval...nu zette ik op 30 km van de finish de tv uit (zou ik ook bij elke andere nationaliteit gedaan hebben)
Respect (voor de Gendt) en ongeloof ( voor peloton) blijft
gr
Bromertà 27 april 2018 11:04
Da's ook wat, toen zette ik 'm juist aan. Dat wil zeggen dat ik bij het doorspoelen even bij die afstand bleef hangen om het tijdsverschil te zien. Zo'n 4 minuten. Daarna snel door naar de laatste 10km, waarna er amper 2 minuutjes overbleven. Wat kunnen die Belgen overdrijven, zeg. "De Gendt loopt verder uit, in zijn eentje." Zelfs met een D zou 't niet waar geweest zijn.
Horsie is back 27 april 2018 12:31
Probeert er nou iemand op klokslag 10.57 uur convict Th de G te voorzien van een nog steviger enkelslot, zodat uitbreken onmogelijk wordt?
Horsie is back 27 april 2018 12:54
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> [url=https://www.fiets.nl/2018/04/24/nieuwe-koers-
> de-dikke-mannen-race/]Ook De Gendt is welkom in
> Katendrecht ... met een paar kilootjes erbij moet
> dat gaan lukken.[/url]

Bromertà blijft een intrigerende gast. Het is bij hem altijd Diamonds or Rust. grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/04/2018 12:58 door Horsie is back.
Sub Culture 27 april 2018 16:46
Van waar die zwaar humorloos?
Ik volg niet zo heel veel renners op twitter, maar ik mag de ludieke, droge tweets van zo'n De Gendt bij wijlen wel.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen