Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

GIRO 2018 voorpret

Gepost door Remko 
Remko 26 april 2018 10:18
Over iets meer dan een week begint de Giro 2018. Kanshebbers voor de eindoverwinning: Froome, Dumoulin, Pinot, Angel Lopez en Aru. Verder hebben we nog Pozzovivo, Chavez, S.Yates, Bennett, Dennis, Woods, Poels, Formolo, Kreuziger, Amador, Buchmann, De La Cruz, etc etc.

The floor is open for discussion! Het eerste topic dat ik zou willen aansnijden is de toch weer zwakke ploeg waarmee Dumoulin hier aantreedt (volgens PCS):

1 DUMOULIN Tom
2 CURVERS Roy
3 HAGA Chad
4 HAMILTON Chris
5 HOFSTEDE Lennard
6 OOMEN Sam
7 TEN DAM Laurens
8 VERVAEKE Louis

Als je dat vergelijkt met zijn grootste uitdager Froome, dat is toch echt een wereld van verschil:

181 FROOME Christopher
182 DE LA CRUZ David
183 DEIGNAN Philip
184 HENAO Sergio Luis
185 KIRYIENKA Vasil
186 KNEES Christian
187 POELS Wout
188 PUCCIO Salvatore

En Astana zal ook wel weer sterk voor de dag komen, zo'n knecht als SANCHEZ Luis Leon, die heeft Dumoulin gewoon niet.
Cecchini 26 april 2018 10:37
In de cols is Sammetje een betere.
merijntje mortirolo 26 april 2018 10:46
-
Voorpret? Elke dag.

merijntje vliegt net als de renners op 7 mei naar zijn lievelingsstad en toekomstige woonplaats Catania.

Ik zou bijna zeggen: YEEfuckingHAA!

(Edit: tzou theoretisch gezien natuurlijk kunnen dat die renners de zesde al vliegen, maar dat mag de voorpret niet drukken).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/04/2018 10:48 door merijntje mortirolo.
Eddy Veen 26 april 2018 10:49
Froomes pufjesgebruik ligt onder een vergrootglas. Daar zal hij voorzichtig in (moeten) zijn; 1-0 voor Tom.
rustdag 26 april 2018 10:54
Hier voor de liefhebbers het Giro rondeboek.....

[giroditalia.wetransfer.com]
Blueprint 26 april 2018 11:11
Met Kelderman in de lappenmand kan Sunweb moeilijk een sterkere ploeg opstellen, aangezien ze ook nog een Tour te rijden hebben.
Luijt 26 april 2018 11:24
Poels zal wel net op tijd opgelapt zijn om zich weg te cijferen voor zijn vriend.
Slimmerd 26 april 2018 12:14
Mitchelton-Scott met S. Yates en Chaves als kopmannen heeft met Nieve, Kreuziger en Haig ook een zeer fraaie ondersteuning in de bergen voor de kopmannen. Tel daarbij Tuft, Juul-Jensen en Bewley en de ploeg is toch ook klaar voor een ronde
Tjappie2 26 april 2018 12:56
Heerlijk! Koers zoals koers bedoeld is.
Sjorsoll 26 april 2018 13:19
Dit wordt weer alleen rijden door een variant op poepen of tegen een bergwand aan flikkeren. Oomen is idd een aardige/goeie klimmer maar als die wegvalt dan is het weer helemaal nakkes.
Snorfietser 26 april 2018 13:21
Blijft toch kut dat er nog geen duidelijkheid is in de zaak Froome. Zou zomaar kunnen dat hij wint en alsnog met terugwerkende kracht wordt geschorst.
Blueprint 26 april 2018 13:24
Mocht hij winnen, dan zal er in ieder geval flink gestreden worden om de tweede plaats.
Ridder Kale Knikker 26 april 2018 13:30
Dat Froompie zo'n ploeg heeft is ook in het voordeel van Tom. Die is namelijk ook gebaat bij een strak tempo bergop. Hup Tom!
merijntje mortirolo 26 april 2018 13:33
-
Grazie, rustdag.

kWist dat ze in het historisch centrum zouden starten, maar damn, zelfs bij het teatro romano: kek. Fuck Jeruzalem, HUP Catania!
merijntje mortirolo 26 april 2018 13:33
Bromertà 26 april 2018 13:45
Mijn voorpret is bijvoorbaat al vergald door de deelname van de pufjesman. De Fransman Lappartient vindt dat er wel een uitspraak over de AAF moet liggen vóór de Tour, en doet de Giro daarmee af als een of andere minderwaardige wedstrijd. Zoiets van "Ach, de valsspeler schrappen we later wel uit de uitslag. Ligt niemand wakker van."

En dan heppikkut nog geeneens over Eurosport, z'n reclame-terreur, en het ver-schrik-kul-lukke commentaar.

Er zit niks anders op dan opnemen, doorspoelen, en volume-knop op nul.

Met tranen in de ogen, want nooit meer de tot de verbeelding sprekende stem van Renaat Schotte: "Goedemiddag, Girini ! ... [er volgt 'n fantastische inleiding] ... en naast mij zit José Decauwer."
ton duk 26 april 2018 14:17
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mijn voorpret is bijvoorbaat al vergald door de
> deelname van de pufjesman. De Fransman Lappartient
> vindt dat er wel een uitspraak over de AAF moet
> liggen vóór de Tour, en doet de Giro daarmee af
> als een of andere minderwaardige wedstrijd

Is natuurlijk tov de Tour ook een minderwaardige wedstrijd
gr
Fashionisto 26 april 2018 14:28
[www.hpdetijd.nl]

Om de mooie herinneringen aan Renaat en José in leven te houden...
Curzio 26 april 2018 14:29
Als ik het goed begrijp dan verschijnt geen van de Movistar-toppers aan de start. Wel M. Soler, maar dat zal toch vooral leren zijn, gezien zijn Vuelta van vorig jaar.
Betekent dat dan Quintana, Landa en Valverde in de Tour?
Orakel 26 april 2018 14:29
Is het bij een AAF eigenlijk gebruikelijk om gereden uitslagen te schrappen (buiten de wedstrijd waarin je betrapt bent)?
Blueprint 26 april 2018 14:33
Soler doet niet mee, die rijdt alleen de Vuelta. Carapaz is kopman. Quintana, Landa en Valverde inderdaad allemaal naar de Tour.
Horsie is back 26 april 2018 14:54
Altijd gedacht dat je iemand die niet meedoet ook niet kunt verslaan, maar iemand op dit prikbord denkt daar kennelijk anders over.

Down goes Semenya luidt de niet fraaie, maar desondanks aan de verbeelding niets overlatende topictitel van Let's Run.
Down goes Froome zou eveneens vanachter de groene tafel beslist kunnen worden, alhoewel vooralsnog niet.
Down goes Froome kan nu ook plaats vinden tussen de groene velden van een schitterend landschap.
Down is Bromertà kunnen we niet langer tolereren. Kop op, Broeder!
Down zou Horsie kunnen zijn omdat zijn racepaard momenteel geopereerd wordt aan een kapotte trapas. Not. grinning smiley
Tjappie2 26 april 2018 15:28
Dank! Schitterend stukje. thumbs up
shake 26 april 2018 15:30
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Soler doet niet mee, die rijdt alleen de Vuelta.
> Carapaz is kopman. Quintana, Landa en Valverde
> inderdaad allemaal naar de Tour.

Betancur niet vergeten hè
Remko 26 april 2018 15:45
Er zijn kennelijk weinig zorgen over de sterkte van de ploeg van Dumoulin, ik ga ervan uit dat het dus allemaal wel meevalt met mannen als Haga, Vervaeke en Oomen.
Ik heb de putsch van Astana (met Luis Leon) in de Vuelta van 2015 (?) nog zeer helder voor ogen staan. TD werd in het dal (na bergop gelost te zijn) door mooi ploegenspel van Astana op minuten gereden. Hij was hier echt heel dicht bij een top 3 in de Vuelta. Toch wel paar dagen ziek van geweest (maar natuurlijk niet zo erg als bij de val van SK in de Giro).
ton duk 26 april 2018 16:00
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er zijn kennelijk weinig zorgen over de sterkte
> van de ploeg van Dumoulin, ik ga ervan uit dat het
> dus allemaal wel meevalt met mannen als Haga,
> Vervaeke en Oomen.

Blijf het oppikken en roltoedeling Vervaeke opmerkelijk vinden...maar meestal ziet de Sunweb-ploegleiding het wel goed..
gr
El Chaba 26 april 2018 16:34
Vervaeke vorig jaar overtraind geweest en dat kan soms flink lang duren voordat je daar weer van hersteld bent. Laten we dus inderdaad maar hopen dat zij zijn potentieel goed hebben kunnen inschatten.
Curzio 26 april 2018 18:06
Ah, oke, blijft een opvallend 'lichte' kopman voor zo'n ploeg. (En dat geldt, in figuurlijke zin, ook voor Betancur trouwens.)
Eazster 26 april 2018 21:04
Dumoulin moet in de proloog zijn slag slaan tov van Froome en dan gewoon zijn karretje aanhaken bij SKY oftewel Froome, Simpel toch. Als Sky dan wil pokeren met aanvallen van Poels vind ik ook prima. Maar Dumoulin heeft met Vervaeke en Oomen heeft hij toch enige ondersteuning in de bergen. Laurens ten Dam voor zijn tegeltjeswijsheden. Eigenlijk wel een iets betere ploeg als vorig jaar ,waar alleen toen Geschke op verschillende dagen nog nuttig werk verrichte.
Eazster 26 april 2018 21:06
Eens een keer alle ballen op de Tour met 3 supermannen van Movistar die Froompe kunnen bestoken lijkt me ook wel weer aardig.
valse trage 26 april 2018 21:24
Haha mooi. Je kunt ze bijna horen.
Koppi 26 april 2018 23:39
Nu pas genomineerd voor de beste sportcolumn van 2013!
LD88 26 april 2018 23:47
Hoop ergens dat Dumoulin de proloog wint, dan snel ziek wordt of opgeeft door een andere onschuldige oorzaak en vol voor de Tour gaat. In deze Giro is niks meer te winnen, hooguit iets te herhalen.
Wim De Craene 27 april 2018 08:11
Als Froome de Giro wint dan heeft het VK de grote ronde trilogie voltooid (even los van dat pufjes gedoe). Dat zou dan de tweede keer op rij zijn voor een land want Tom Dumoulin won vorig jaar immers de Giro en die grote ronde ontbrak nog op de erelijst van Nederland. Een overzicht van landen die deze trilogie in hun bezit hebben:

Italië (Angelo Conterno) Vuelta 1956
Frankrijk (Jacques Anquetil) Giro 1960
België (Eddy Merckx) Giro 1968
Ierland (Seán Kelly) Vuelta 1988
Spanje (Miguel Indurain) Giro 1992
Zwitserland (Tony Rominger) Vuelta 1992
VS (Chris Horner) Vuelta 2013
Nederland (Tom Dumoulin) Giro 2017


Quizvraagje: Naast het VK is er nog een land dat in de komende Giro deze trilogie kan voltooien. Iemand een idee?
Eindhovuh 27 april 2018 08:30
Ik zie Schachmann de #zegetrein niet zó ver laten doorrijden....
Fashionisto 27 april 2018 08:35
Wim De Craene Schreef:
-------------------------------------------------------
> Quizvraagje: Naast het VK is er nog een land dat
> in de komende Giro deze trilogie kan voltooien.
> Iemand een idee?

Welke Duitser acht jij daartoe in staat?
Eddy Veen 27 april 2018 08:36
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/04/2018 08:39 door Eddy Veen.
El Chaba 27 april 2018 09:07
Ach en wee, wat een ellende, klaagde de pathologische leugenaar..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/04/2018 09:11 door El Chaba.
Bromertà 27 april 2018 11:13
Als dit jouw karaktereigenschappen zijn kan je altijd nog bij de SGP terecht.
Koppi 27 april 2018 11:38
Ik mis toch iets over het kleine België dat als derde land ter wereld de trilogie wist te voltooien (kun je een trilogie trouwens ook niet voltooien?).
Alles wel goed Wim?
Tjappie2 27 april 2018 12:12
Koppi Schreef:
-------------------------------------------------------
>(kun je een trilogie trouwens ook niet
> voltooien?).

Als je tijdens een zware bergetappe slecht bent en in de omnibus belandt heb je daar kans van.
El Chaba 27 april 2018 12:27
Wordt lastig voor een atheïst zoals ik, vrees ik..
Wel een partij van harde werkers die gelukkig geen tijd wenst te verspillen aan randzaken, i.t.t. partijen waar het grootste deel van de achterban uit handophouders bestaat.
JW 27 april 2018 13:02
"Voorpret" is wel erg veel gevraagd.
Ik ben al jaren erkend fan van de Giro, veel meer dan van de Tour.
Misschien dat ik nog een beetje enthousiast word als de koers een aantal dagen op gang is.
Maar voorlopig vind ik het drie keer niks.

Een valse start met de politieke keuze voor Jeruzalem.
Een valse start met Froome in het startveld.
En de derde reden hou ik voor me...
Slimmerd 27 april 2018 13:12
Lekker makkelijk, het drie keer niks noemen, maar niet verder komen dan twee treurige redenen
Cecchini 27 april 2018 13:54
Niet zo politiek correct. Zo'n beetje het enige land in het Midden Oosten waar nog een fatsoenlijke democratie is, en daar zou geen sportief evenement mogen starten ? Na een WK in Quatar en al die andere rondjes in handenafhakkende golfstaten waar je als homosexueel van 20 hoog een flat wordt afgegooid is een Giro start in Israel nietsbetekenend.
Bromertà 27 april 2018 13:59
Politiek of niet, ik hoop dat dit het eindpodium wordt.
Walnoot 27 april 2018 14:00
Vind twee redenen om treurig te zijn best een goede reden om een beetje treurig te zijn.

Derde reden van JW, ik gok op het feit dat Kruijswijk niet start.
Horsie is back 27 april 2018 14:16
Vissen op het wereld wijde zeewater levert toch ook wel eens iets heel moois op.
Olaf zal misschien denken, dat hij met het trio A 1, A 2 en A 3 prachtig werk heeft afgeleverd, maar hieraan kan hij niet tippen. Sorry Willy.
Je zou wensen omnivolent te zijn.
JW 27 april 2018 14:27
grinning smiley
Spijker op de kop, Walnoot !!

Kruijswijk lijkt mij een typische Giro-rijder.
Maar dat kan volgend jaar helaas pas blijken.
Daarover heb ik nu al voorpret winking smiley
El Chaba 27 april 2018 14:44
Carlos Danger 27 april 2018 14:46
Er is geen enkele pret in een Giro zonder Renaat en Jose.
JW 27 april 2018 15:01
Dat ze daar homo-sexuelen van een flat gooien wist ik nog niet. Maar ook buiten dat heb ik bar weinig met die landen.
Maar zelfs dàn kun je volgens mij de keuze van de Girostart betreuren, om wat voor reden dan ook.
Walnoot 27 april 2018 15:14
Als je dit nu zelf terugleest, heb je dan ook het gevoel dat er staat dat we Israel okay moeten vinden omdat het in Qatar nog erger is?
Curzio 27 april 2018 18:08
Ik raad je aan om het parcours van na de eerste drie dagen nog eens te bekijken, plus het deelnemersveld. Wordt volgens mij een spektakelstuk.
Frederik D. 27 april 2018 20:12
Geen enkele staat is okay. Maar al met al, als de Palestijnen echte verzoening hadden gewild, dan hadden ze die gekregen en een echte eigen staat gehad. Dus ze moeten niet zeuren en wij moeten niet met hen mee zeuren. En ons meezeuren werkt averechts. Want dan blijven de Palestijnen zeuren in plaats van een echte verzoening na te streven. En nee, leven in de Gazastrook is geen pretje. Maar dat komt door Hamas zelf.
Slimmerd 27 april 2018 20:18
Een klager van klagen afhouden is vrij lastig
valse trage 27 april 2018 21:11
sad smiley ja, ik ga ze ook missen
Eddy Veen 01 mei 2018 23:20
Op YouTube staat een insidefilmpje van Sunweb over de beslissende tijdrit vorig jaar, te vinden met de zoekterm Sunday Dumoulin. Weet iemand wat Thijs Zonneveld gaat doen tijdens de Giro? Het lijkt alsof hij door het AD is ingeruild voor Thomas Dekker.
Sjorsoll 02 mei 2018 00:51
Een Giro zonder renners zou wel nog minder zijn sad smiley Maar I get it.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/05/2018 00:51 door Sjorsoll.
Massimo 03 mei 2018 15:08
De staat Israël een fatsoenlijke democratie noemen geeft blijk van weinig theoretische en praktische kennis betreffende de staatsvorm "democratie" en het begrip "fatsoenlijk".



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/05/2018 15:12 door Massimo.
El Chaba 04 mei 2018 00:09
Ter info, hij schrijft heel duidelijk "het enige land in het Midden Oosten" erbij.
Heel iets anders dus, dan jij ervan maakt.
Massimo 04 mei 2018 01:03
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen