Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Astana blijft

Gepost door Robert Koopman 
Robert Koopman 23 april 2015 17:51
Niets aan de hand, alles blijft bij het oude.
Zie [nos.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/04/2015 17:55 door Robert Koopman.
El Chaba 23 april 2015 17:55
En terecht, goede zaak!
Cyclad 23 april 2015 18:31
Volslagen terecht wat mij betreft, prima nieuws!

Nu nog "vrijspraak" voor Greg van Avermaet en we kunnen het weer over de sport zelf hebben.
Massimo 23 april 2015 18:47
Vind het vrij slecht nieuws voor de liefhebbers van schoon wielrennen en in het algemeen de geloofwaardigheid van de wielersport. Jaartje op het strafbankje was veel beter geweest met vijf(!) dopinggevallen in korte tijd.
Cyclad 23 april 2015 18:51
Waarvan het leeuwendeel bij de opleidingsploeg. Moet daar dan het "hoofdteam" de dupe van worden? Natuurlijk niet. Er is allerminst sprake van bewezen georganiseerd dopinggebruik, terechte uitspraak derhalve.
Carlos Danger 23 april 2015 19:59
Wie had dat nou verwacht???
Pyama 23 april 2015 20:10
Prima uitspraak. Pas bij drie gevallen een schorsing geven. Nu nog een beoordeling van GvA obv alle feiten en dan weer lekker fietsen.
Leon 23 april 2015 20:37
Ha, eindelijk het bewijs dat Ad soms stiekem als Pyama inlogt!

Belangrijkste beslissing lijkt mij dat Astana onder 'curatele' wordt gesteld van die dopingwaakhond uit Lausanne.
Geen idee wat het precies inhoudt, maar het klinkt niet als een vrijbrief om op de oude weg verder te gaan
JW 23 april 2015 21:37
En met dit besluit van de licentiecommissie komt er een einde aan een turbulente discussie.

Toen Astana een voorlopige licentie kreeg (net na de publicatie over de Padova-papers) werd de UCI, met Cookson voorop, in heel veel wielerkringen verketterd. Thijs Zonneveld schreef een vlammende column, een aantal wielrenners sprak er schande van, en op sommige wielerfora kwam men scheldwoorden te kort. Ik heb nog es nagezocht maar de discussies op ons wielerprikbord waren toch vrij genuanceerd.

Toen het ingezette onderzoek nadelig uitpakte voor Astana deed de UCI het verzoek aan de licentiecommissie om die voorlopige licentie in te trekken. Telesport wist daarna zelfs al te melden dat de intrekking een feit was. Dat leidde opnieuw tot heel wat commotie. Waarbij er toch wel schrik was over alle consequenties om zo'n team middenin het seizoen te diskwalificeren.
Uiteindelijk heeft de (zelfstandige !) commissie nu anders besloten dan het UCI-bestuur wenste.

Misschien verrassend, maar toch niet helemaal onverwacht. Het tekende zich al af toen de commissie extra bedenktijd claimde, en Astana nogmaals de kans gaf zijn beleid toe te lichten.
Persoonlijk denk ik dat de zaak hiermee verstandig afgehandeld is. In elk geval goed dat de UCI destijds niet gezwicht is voor het volksoordeel en de tijd heeft genomen voor zijn besluit.
testa della corsa 23 april 2015 21:38
Voor wie dit dossier een beetje gevolgd heeft moet het toch duidelijk zijn dat het niet slechts gaat om die gevallen bij de opleidingsploeg en de broertjes Iglinsky.
Het onderzoek dat is verricht toonde een puinzooi aan. Een puinzooi waarin een ploeg beslist niet in staat blijkt om doping buiten de deur te houden. En er kwamen duidelijke aanwijzingen naar Italiaanse dopingonderzoeken.
Er ontbreekt uiteindelijk durf om door te zetten, mogelijk met de zoemende kater van de zaak Katusha nog in het achterhoofd. Ik vind dat spijtig omdat ik oprecht hoop op een schonere wielersport.
Cyclad 23 april 2015 21:46
Het is prima dat de dopingwaakhond Astana voorlopig stevig monitort.
Dat Astana de licentie behoudt vind ik terecht, want bewijs voor georganiseerd dopinggebruik binnen de ploeg lijkt te ontbreken.
Ik begrijp de stevige onderbuikgevoelens van o.a. Massimo heel goed, maar dit zijn wel de feiten en dus kon de UCI niet anders dan de licentie niet afnemen en dat is prima.
Het voordeel van de monitoring is dat het Astana helemaal niets zal doen als er echt niets aan de hand is. Mochten er binnen de geledingen van Astana toch onbewezen dopingfeiten ronddwalen dan is dat snel over, want anders is Astana voorgoed zuur.
Cyclad 23 april 2015 21:48
De ploeg is wellicht niet in staat geweest om doping buiten de deur te houden, maar welke ploeg is dat wel als er door renners zonder medeweten van de ploegleiding naar doping gegrepen wordt? Wederom, geen bewijs van georganiseerd dopinggebruik, dan ook niet de gehele ploeg straffen.
testa della corsa 23 april 2015 21:55
Georganiseerd dopinggebruik zou niet het enige toetsingscriterium moeten zijn en volgens mij is dat precies wat de Universiteit v Lausanne en de eigen onderzoekscommissie van de UCI ook adviseerden. Dus kijk om naar renners, zorg niet voor verkeerde prikkels, adviseer en doe aan voorlichting, grijp in bij rook en al helemaal bij vuur.
Toen het management op het matje werd geroepen was de reactie vanuit Astana er een van totale doofheid. Het kwartje wil daar gewoon niet vallen.

'Stevig monitoren' zegt mij helemaal niets. Een loze kreet. Stevige onderzoeken waren er al. Met duidelijke conclusies, oa de link naar Italiaanse dopingdossiers. Dat zijn geen onderbuikgevoelens, maar uitkomsten van ee onafhankelijk uitgevoerde audit.
Er gebeurt alleen helemaal niets mee.
Cyclad 23 april 2015 22:00
Blueprint 23 april 2015 22:00
Jaartje op het strafbankje = einde ploeg, waardoor onschuldige wielrenners en andere stafleden hun baan verliezen.
testa della corsa 23 april 2015 23:29
Op twitter is net een bommetje gegooid. Door Greg Henderson. Eens zien hoeveel schade het zal aanrichten.
Leon 24 april 2015 00:12
testa della corsa Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op twitter is net een bommetje gegooid. Door Greg
> Henderson. Eens zien hoeveel schade het zal
> aanrichten.

Lijkt me sterk dat Henderson iets weet over Aru's bloedpaspoort wat die UCI-licentiecommissie niet zou weten. Dus als er zoiets speelt, zou het vonnis van vandaag wel even zijn uitgesteld.
testa della corsa 24 april 2015 09:11
Ja, want zo consequent en soepel werkt het bij de UCI nu eenmaal altijd. Toch Leon?

Er is rook. En of er vuur is zullen we zien.
JW 24 april 2015 09:14
Met het besluit van de licentiecommissie de rust voorlopig teruggekeerd ?
Vergeet het maar.

Het besluit lijkt toch een storm(-pje ?) van kritiek te veroorzaken.
In ons landje laten "wielerkenners" als Thijs Z. en Danny N. weinig heel van de UCI, en vooral voorzitter Cookson. Om maar wat te noemen.
Over de rolverdeling binnen de UCI laat men zich gemakshalve niet uit...

En een dag later het hardnekkige gerucht dat er iets mis is met Aru. Dat kan geen toeval zijn.

Op zo'n moment lijkt me maar één ding verstandig: rustig afwachten tot er meer duidelijkheid is.
testa della corsa 24 april 2015 09:19
Column van Zonneveld vandaag. Ik heb daar niets aan toe te voegen. De man heeft zijn feiten gewoon op orde.
Het woord wielerkenner hoeft wat mij betreft dan ook niet tussen aanhalingstekens.

UCI heeft mond vol over ethiek, maar het zijn holle woorden

Eerst wel. Toen niet. Toen wel. Toen niet. Toen wel. Toen niet. Toen wel. Toen niet. En toen toch wel. Astana heeft z'n WorldTour-licentie binnen. Het komende seizoen mogen ze verder koersen alsof er niets gebeurd is. Het schijnt deze keer de laatste kans te zijn. Net als de vorige keer. En al die keren daarvoor.

De licentiecommissie van de UCI heeft z'n kop nog maar eens in het zand gestoken. Die vijf dopinggevallen in één jaar moeten we maar vergeten. De talloze keren dat Astana-renners genoemd werden in het Padova-rapport ook. Het gaf ook niks dat Dimitri Sedoun, de manager van het opleidingsteam (drie dopinggevallen en één dode renner), werd ontslagen en daarna doodleuk weer opdook als ploegleider van de WorldTour-ploeg. En o ja, dat persbericht dat de UCI een week of wat geleden rond stuurde, waarin Vinokoerov en zijn vriendjes werden beschuldigd van het vals verstrekken van informatie, die is bij nader inzien ook niet verzonden.

Dat het zo lang geduurd heeft is compleet belachelijk. De UCI heeft het vertikt om duidelijke licentieregels te maken, en met de regels díe er waren hebben ze uiteindelijk niets gedaan. Ze hebben de mond vol over ethiek en geloofwaardigheid, maar als puntje bij paaltje komt zijn het slechts holle woorden.

Astana-kopman en latere winnaar Vincenzo Nibali in de Tour van vorig jaar op weg naar de dopingcontrole. © afp.
Maandenlang werd er gesteggeld, gegoocheld en gesjoemeld tijdens hoorzittingen in achterkamertjes. De beslissing die vóór aanvang van het wielerseizoen genomen had moeten worden werd uitgesteld, uitgesteld en nog eens uitgesteld. En dus kwam er ruimte voor politieke spelletjes.

Achter de schermen heeft er de afgelopen maanden een machtsstrijd plaatsgevonden. Aan de ene kant het oude wielrennen, aan de andere kant het nieuwe. Er waren ploegen en managers die UCI-voorzitter Brian Cookson en zijn adviseurs smeekten om Astana de licentie te ontnemen omwille van de geloofwaardigheid van de sport, en er waren mensen die Cookson dreigden met schadeclaims en rotte vis als hij het daadwerkelijk zou doen.

Zo getuigde de eigenaar van Katoesja - de puissant rijke Igor Makarov, die in het wielrennen aan veel meer touwtjes trekt dan goed is - vóór zijn vriend Vinokoerov. Hoe kon het ook anders?

Het wielrennen wordt al zo lang geplaagd door dopingaffaires dat je er moedeloos van wordt. Maar nu lag er een enorme kans voor de UCI om een stap vooruit te maken. Om te laten zien dat dopingbestrijding méér is dan alleen een paar renners te schorsen die zo onvoorzichtig waren om zich te laten pakken. Om aan het publiek en potentiële sponsors te tonen dat de geloofwaardigheid van de sport wél belangrijk is. Om achter de ploegen te gaan staan die géén vijf dopinggevallen in één jaar hebben, die géén Luis Leon Sanchezjes recruteren, en die níet worden genoemd in dopingonderzoeken van de Italiaanse justitie. Die kans heeft de UCI vakkundig om zeep geholpen.

Wat is er gebeurd sinds het persbericht van een paar weken geleden, waarin de UCI de eigen licentiecommissie adviseerde om de licentie van Astana in te trekken? Waren de dopinggevallen ineens toch geen dopinggevallen? Zijn ze bij de UCI bang geworden voor een rechtszaak bij het Tribunaal voor de Sport? Is er met enveloppen onder de juiste deuren door geschoven? Het is gissen naar het hoe en waarom van de licentieverstrekking. Maar één ding is wel duidelijk: de UCI heeft er een gigantische klerezooi van gemaakt.
Alweer.
JW 24 april 2015 09:31
Voor mij blijven die aanhalingstekens rond "wielerkenner" staan.

Net als in zijn column van destijds (bij de voorlopige licentieverlening) is Thijs nogal demagogisch bezig.
Mengeling van harde feiten en overdrijvingen (zoals "talloze keren dat Astana in Padova-rapport wordt genoemd"winking smiley.
Daarmee wordt het betoog niet sterker.
Ook heeft Thijs geen enkel oog voor de rolverdeling binnen de UCI.
En dan is het gemakkelijk zondebokken aanwijzen.

Dat er achter de schermen heel veel is gebeurd wil ik wel aannemen.
Maar daar heb ik Thijs niet voor nodig.
Blueprint 24 april 2015 09:35
Wel lief van Thijs om de beschuldigingen t.a.v. Aru niet te noemen smiling smiley
Bromertà 24 april 2015 12:04
Over zwalken gesproken:

Quote

JW 27 februari 2015 15:10
Daar is helemaal niets zwalkends aan.
Bij de licentieverlening was de audit als voorwaarde gesteld. Die verlening was dus voorwaardelijk.
Heel veel (teleurgestelde) wielerfans noemden dit een wassen neus.
Dat blijkt dus niet zo te zijn.
Vino heeft het blijkbaar helemaal verknald.
El Chaba 24 april 2015 12:19
De argumentatie van het besluit wordt pas over enkele dagen naar buiten gebracht.
Bromertà 24 april 2015 12:21
JW 24 april 2015 12:25
Aj Bromerta, nu dwing je mij om met dit mooie weer terug te zoeken naar 27 febr.
Ik reageerde op een post van Robert Koopman, die in een reactie op Goozzer "de UCI" van zwalkend beleid betichtte.
Daarop reageerde ik met de bijdrage die je citeert, en daar sta ik nog steeds achter.

Ik denk dat het beleid van het UCI-bestuur consistent is geweest.
Hun verzoek, n.a.v. de audit, aan de licentiecommissie om de licentie in te trekken paste in die consequente lijn.

Wat er zich daarna achter de schermen precies heeft afgespeeld is (nog) niet bekend.
Daarover kan men slechts gissen.
In elk geval heeft de commissie het verzoek van het UCI-bestuur naast zich neergelegd, en besloten Astana in koers te houden.
De commissie heeft die bevoegdheid. Maar in het licht van alles wat gebeurd en gezegd is is het op zijn minst enigszins verrassend.

Voor de gewenste transparantie zou het erg wenselijk zijn dat die commissie de onderbouwing van zijn besluit uitgebreid zou toelichten.
El Chaba 24 april 2015 12:49
Zeker, want beter oordelen als je alle feiten kent.
El Chaba 24 april 2015 12:52
Dat gaat binnenkort ook gebeuren:

The UCI have issued the following statement to confirm that Astana will keep its WorldTour license:

As part of the proceedings following the request for withdrawal of the Astana Pro Team’s licence, the Licence Commission today held a hearing in the presence of representatives of Astana Pro Team, representatives of the Union Cycliste Internationale (UCI) and representatives of the Institute of Sport Sciences of the University of Lausanne (ISSUL).

On the initiative of the Licence Commission, ISSUL were asked to propose special measures which the Team will be obliged to put in place at specific times over the rest of this season.

The team committed to respecting all the measures recommended by ISSUL.
At the end of the hearing, the Licence Commission announced the suspension of the proceedings.

In the meantime, the registration for the 2015 season remains in force. However, the Team’s licence is subject to strict monitoring of the conditions laid down. This monitoring will be carried out on the basis of reports transmitted by ISSUL to the Licence Commission.

The Licence Commission shall be able to re-open the proceedings if Astana Pro Team fails to respect one or several of the conditions imposed, or if new elements arise.

The full reasoned decision will be published in due course.
Goozzer 24 april 2015 16:42
Het probleem blijft natuurlijk dat velen geen onderscheid (wensen) te maken tussen de verschillende organen van de UCI. Ergens begrijpelijk, omdat de grenzen tussen de verschillende geledingen in het verleden erg vloeibaar bleken te zijn, maar desalniettemin opmerkelijk dat een aanzienlijk aantal van de mensen die daar zoveel problemen mee hadden nu plots lijken te vragen om een verlicht dictator die overal overheen walst. Een aantal lijkt daarin gedurende het seizoen overigen ook al weer geschoven, maar daar hoor jij m.i. zeker niet bij. Dat Bromerta jou beticht van zwalken is nonsens, want je bent een van de weinigen die juist steeds consistent en 'objectief' is geweest volgens mij.

Hoe dan ook, elke vorm van machtenscheiding bij de UCI lijkt me (naar de toekomst toe) pure winst. Ik ken de beweegredenen van de licentiecommissie om de licentie niet in te trekken (en per saldo het verzoek van het bestuur van de UCI dus af te wijzen) niet, maar daar zijn natuurlijk meerdere goede redenen voor te bedenken. De bal lijkt me bovenal terug bij Cookson te liggen. Je kunt van juridische organen als die licentie commissie (laat staan het CAS) niet verwachten dat ze licenties gaan intrekken, met alle gevolgen en risico's van dien, zonder dat daarvoor specifieke regelgeving is. De UCI dient bovenal dus eerst regelgeving te scheppen waar de licentiecommissie (en eventueel het CAS) zich straks op kunnen baseren. Stel bijvoorbeeld ploegen en ploegleiding verantwoordelijk voor (cumulatief) individueel dopinggebruik, mocht je dat willen...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2015 16:43 door Goozzer.
El Chaba 24 april 2015 16:50
Helemaal mee eens. thumbs up
Massimo 24 april 2015 19:06
Leeuwendeel? Precies eentje meer bij de continentale opleidingsploeg. En die equipe hangt volledig onder de WT-ploeg en maakt gewoon deel uit van de Astana-organisatie. Vinokourov is daar de chef en ontsloeg de zetbaas (en nam hem later toch weer aan) en trok de ploeg terug bij wijze van window dressing. De vijf dopingzaken, en ook de zaken uit het wat verdere verleden, zijn niet los van elkaar te zien, tenzij je ongelooflijk naïef bent.
Cecchini 24 april 2015 19:27
Toch opvallend dat zelfs redelijk genuanceerde prikkers als Cyclad en JW inmiddels weer als een struisvogel het hoofd in het zand hebben gestoken. In alles deugt die Astana ploeg niet, je krijgt acute jeuk als je naar die ploeg kijkt. Een ploegleider die alla Poetin regeert (er zelfs zo uitziet) die als wielrenner alles heeft gedaan wat niet mocht, de ploeg hobbelt van affaire naar affaire maar de gemiddelde prikker, moe van alle dopingaffaires en bang dat hun sport nog verder in diskrediet wordt gebracht, gaan alles tegenwoordig maar bagatelliseren. Vreemd. En ach die Aru deugt inderdaad van geen kanten, zoals je destijds bij Ricco en Piepoli ook al kon zien (maar ook toen waren er vele prikkers, die zich maar van de domme hielden "zonder bewijs mag je niets insinueren"winking smiley. Kijken of ik nu net als Henderson (de Simeoni van deze tijd - alleen die had meer kloten) ook een rechtszaak wegens smaad kan verwachten.


Hardleers Astana blijft nu echt in koers

'Het mag weer.' Met die boodschap werd donderdagavond een foto op Twitter verspreid van een wielerliefhebber die zich te goed doet aan een bidon van Astana. Inderdaad, het mag weer.

Door: Bart Jungmann / Volkskrant


Na een spervuur van wisselende berichten in de laatste maanden is het laatste nieuws dat de Kazachse wielerploeg ook de rest van het seizoen deel uitmaakt van het peloton. De internationale wielerfederatie UCI trekt de licentie niet in. 'Onder de voorwaarde dat Astana zich houdt aan de eisen die zijn gesteld. De UCI behoudt zich het recht voor de zaak te heropenen indien Astana daarin tekortschiet of als nieuwe zaken zich aandienen.'


De UCI stuurde dat bericht donderdagavond de wereld in nadat geruchten over het voortbestaan van de ploeg zich al hadden verspreid. Eerder op de dag had de licentiecommissie van de UCI een hoorzitting georganiseerd met alle betrokken partijen. Op grond daarvan besloot de commissie de eerdere intrekking van de licentie te herroepen.

Sinds 2006 is Astana een van die curieuze verschijnselen in de internationale topsport. Ter ondersteuning van de Kazachse wielrenner Aleksandr Vinokoerov stortten gefortuneerde landgenoten zich in het wielrennen met een ploeg die werd vernoemd naar de hoofdstad van Kazachstan.


Daarbij gingen succes en schande altijd in hand. Precies vijf jaar geleden eindigde dezelfde Vinokoerov onder luid boegeroep als eerste in Luik-Bastenaken-Luik, de wedstrijd die komende zondag weer wordt verreden. Het publiek zat niet te wachten op een verdachte winnaar van een verdachte ploeg.

Na de Tourzege van Vincenzo Nibali in de zomer van 2014 bleken de turquoise rangen nog steeds niet van alle smetten vrij. De gebroeders Iglinski werden betrapt op het gebruik van epo. Drie wielrenners uit het beloftenteam van Astana hadden zich te goed gedaan aan anabole steroïden.

Kon een sport die zo graag wil afrekenen met het duistere verleden plaats bieden aan een zo hardleers gezelschap? In eerste instantie kreeg de licentie om deel te nemen aan de belangrijke wedstrijden een tijdelijke status. Daarop deed de universiteit van Lausanne, die aan de UCI is gelieerd, een onderzoek naar het reilen en zeilen binnen Astana.


De uitkomst daarvan deed de UCI besluiten de licentie in te trekken. Daarop tekende de ploegleiding beroep aan bij de commissie. Volgens de Kazachen was er wel degelijk het een en ander veranderd in de laatste jaren.

Tijdens de Tour van vorig jaar beweerde de Belgische arts Joost De Maeseneer in de Volkskrant zelfs dat er een nieuwe wind waait bij Astana. 'Niemand zal ontkennen dat er fouten zijn gemaakt . We moeten dat niet wegstoppen, maar er lering uit trekken. En ik kan u verzekeren: Astana is honderd procent schoon.'

Na de Tour bleek die uitspraak voorbarig, maar de licentiecommissie heeft zich kennelijk laten overtuigen van de goede bedoelingen. Astana mag weer, in elk geval voorlopig.
Bromertà 24 april 2015 20:22
JW heeft blijkbaar zelf niet door wat de betekenis van een "wassen neus" is. Zijn meningen sluiten naadloos aan bij het gekonkel van de UCI en haar commissie. Goozzer blijft weer eens hangen bij zijn eigen woordspelletjes over een dictator bij de UCI. Frappant is wel dat hij het nu ineens wel eens is met de mening van Thijs Zonneveld, zoals hij die maanden geleden verwoordde. Voor wie z'n geheugen nog wat wil opfrissen hier kan je de draad oppakken:
[wielerprikbord.nl]
[wielerprikbord.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2015 20:23 door Bromertà.
Goozzer 24 april 2015 21:13
Ik zie je punt niet...
Goozzer 24 april 2015 21:16
Ik vind het niet opvallend dat genuanceerde prikkers genuanceerd (blijven) reageren. Ik zou me pas zorgen gaan maken als ook zij plots een waas voor de ogen kregen, het overzicht en alle nuance zouden verliezen, en ongenuanceerd meegingen in het (laten we eerlijk wezen: tamelijk simplistische) 'Astana is fout en moet weg'-gebulder.
Cecchini 24 april 2015 21:32
Zo simplistisch als toen ik destijds dacht van die Ricco, Piepoli, Armstrong, Riis etc. deugt geen ene flikker.
JW 24 april 2015 21:42
Mooi dat je me als "een redelijk genuanceerde prikker" beschouwt. En dat blijf ik graag winking smiley
En nee, het is beslist niet zo dat ik moe ben van alle dopingaffaires en uit angst dat de sport nog verder in diskrediet wordt gebracht alles maar ga bagatelliseren. Je zou beter moeten weten.
Maar om ook maar in enige mate een mening te kunnen hebben zou ik toch in elk geval graag de onderbouwing van de licentiecommissie vernemen. Dat anderen hun oordeel al kunnen geven zonder die argumenten te vernemen,..... tsja..

Het zou me niet heel bijzonder verbazen als zou blijken dat Aru buiten de lijntjes kleurt. Maar dat gevoel heb ik bij meer renners, en zeker niet alleen bij Astana.
Maar dan toch liever bewijs (b.v. een positieve test) of een duidelijke indicatie (UCI-bericht dat er vraagtekens zijn bij zijn bloedwaarden). Een tweet van een renner die iets heeft gelezen in een of andere krant, en een dag later ook nog zijn excuses aanbiedt... tsja..

Dat artikel van Jungmann las ik vanochtend bij het ontbijt. Verbaasde me een beetje.
In mijn herinnering was de gang van zaken toch dat de UCI (naar aanleiding van de audit) aan de licentiecommissie verzocht de licentie in te trekken.
Als die herinnering juist is klopt het verhaal van Bart niet.
Volgt hij het allemaal nog wel voldoende ?
En had hij niet beter ook kunnen wachten op de motivering van de commissie ?
Hoentie 24 april 2015 23:20
Credo quia absurdum.
El Chaba 25 april 2015 01:49
De stupiditeit waarmee 'wij', de genuanceerde prikkers, worden weggezet als naïef, struisvogels en wat dies meer zij, komt me zo langzamerhand de strot uit. Argumenten (lees: feiten) worden toch niet aangedragen, het zijn alleen aannames gebaseerd op onderbuikgevoelens.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/04/2015 06:17 door El Chaba.
Massimo 25 april 2015 02:06
Ik draag volgens mij wat feiten aan, daar reageer je dan echter niet op.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/04/2015 02:09 door Massimo.
Cyclad 25 april 2015 09:24
Heeft niets met naïveteit te maken. Ik heb het over georganiseerd dopinggebruik. Zolang dat niet bewezen is kan je toch de ploeg niet straffen, maar slechts de individuen?
Cecchini 25 april 2015 09:39
5 aangetoonde en bewezen dopinggevallen in korte tijd zijn toch gewoon feiten. Niks onderbuikgevoelens
Rudy t. 25 april 2015 09:50
Bromertà 25 april 2015 10:07
Verder was er ook nog een dode te betreuren tijdens een trainingskamp in het verre Zuid-Amerika; waarom kiest een jeugdploeg uit Kazachstan in hemelsnaam voor dit verre oord - is het om onder de dopingradar te blijven? Ook niet onvermeld mag blijven dat Astana zonder schroom Luis Leon Sanches een contract aanbiedt, terwijl Rabo/Blanco/Belkin hem op non-actief had gezet vanwege connecties met Dr. Fuentes; Vino zal gedacht hebben dat het een aanwinst oplevert in de deskundigheid op het gebied van bloedmanipulaties. Voor de UCI (of haar zogenaamde onafhankelijke commissies) is de ethische verplichting zoals vermeld in het reglement niks meer en niks minder dan een wassen neus. Het verzaken van het aanpassen van de regels na het Katusha debacle, zoals maanden geleden opgemerkt door Thijs Zonneveld, helpt ook al niet bij de daadkracht van de UCI tegen ploegen die bewust het doping-schemergebied blijven opzoeken. Laten we dan maar hopen dat Aru en Nibali in de derde week van de grote ronden 's nachts uit het bed gelicht gaan worden voor een stevig portie controle.
Cyclad 25 april 2015 10:21
Maar geen feiten van georganiseerd dopinggebruik.
Je kunt zo'n ploeg pas ophangen als die "feiten" van jou bewezen zijn onder de loep van "vanuit de ploeg georganiseerd" Ik blijf in herhaling vallen, maar dat kwartje lijkt bij jou al in de invoergleuf te blijven steken.
Cyclad 25 april 2015 10:22
Quarantanove 25 april 2015 12:04
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Laten we
> dan maar hopen dat Aru en Nibali in de derde week
> van de grote ronden 's nachts uit het bed gelicht
> gaan worden voor een stevig portie controle.

Je bedoelt waarschijnlijk Westra en Boom , voorwaarde is dan natuurlijk wel dat ze die derde week halen.
Prikdude 26 april 2015 00:08
Vino, heerlijk renner. Een soort wél insane übercool vette Voeckler. Celine Dion versus David Bowie (@Frans, Bobje is rekenkundig geïmplodeerd, huilen?).

Aderen voljassen nooit meer werken. Als het dopinggebruik koersmethodiek ala Vino in de hand werkt is iedereen een toompje van zijn eigen ontkenning.
Cecchini 26 april 2015 02:05
Onder noemer als niemand het begrijpt zal het wel intellectueel zijn. Prikdude is de arrogantie ver voorbij met zijn gebazel.
Bromertà 26 april 2015 11:21
Het aantal prikkers op dit forum dat bedoelingen van mij meent te kennen die niet overeenkomen met wat geschreven staat, is met 100% gestegen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen