Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

101st Giro d'Italia (2.UWT) 9e etappe

Gepost door Cecchini 
Cecchini 12 mei 2018 19:31
Stage 9 » Pesco Sannita › Gran Sasso d'Italia (225k)





Parcours
Daags voor de rustdag krijgen de renners de tweede aankomst bergop van deze Giro te verwerken. Het peloton krijgt een rit van maar liefst 225 kilometer voorgeschoteld. Na een aanloop waar het op en af gaan (en het voor vluchters ideaal is om te ontsnappen), is de beklimming naar Roccaraso de eerste geclassificeerde klim van de dag. Deze top van deze beklimming van tweede categorie (6,9 kilometer aan 6,5 procent gemiddeld) ligt op 108 kilometer van de aankomst.

Hierna volgt een lange afdaling tot het slotstuk. Allereerst is er de beklimming naar Calascio. Tijdens deze 13,5 kilometer lange klim stijgt het wegdek met gemiddeld 6%. Het is echter nog maar een opwarmertje voor het hoofdgerecht. Met de beklimming van de Gran Sasso komen de renners deze Giro voor het eerst boven de tweeduizend meter. In maar liefst 26,5 kilometer wordt er een hoogteverschil van 1029 meter overbrugd. Het gemiddelde stijgingspercentage van 3,9% klinkt niet bijzonder, maar op sommige passages loopt het op tot 13%. Het zwaartepunt ligt in de laatste kilometers. De klassementsrenners zullen hier serieus getest worden.

Weer en TV
In 1999 zwoegde Pantani door wind, regen en sneeuw naar de top van Gran Sasso D’Italia. Negentien jaar later lijken de renners echter in droge omstandigheden de slotstroken te mogen beklimmen. Op de top van de slotklim schommelt de temperatuur rond de 23 graden. De zon zal af en toe door een wolkje bedekt worden.

Eurosport 1 is er vanaf 13:00 weer bij om de bergrit te verslaan. De start is om 11:10






Algemeen Klassement

1 Yates Simon Mitchelton-Scott 20 31:43:12
2 Dumoulin Tom Team Sunweb 0:16
3 Chaves Johan Esteban Mitchelton-Scott 0:26
4 Pinot Thibaut Groupama - FDJ 0:41
5 Pozzovivo Domenico Bahrain Merida Pro Cycling Team 0:43
6 Dennis Rohan BMC Racing Team 0:53
7 Bilbao Pello Astana Pro Team 1:03
8 Carapaz Richard Movistar Team 1:06
9 Froome Christopher Team Sky 1:10
10 Bennett George Team LottoNL-Jumbo 1:11
11 Aru Fabio UAE-Team Emirates 1:12
12 Woods Michael Team EF Education First-Drapac p/b Cannondale 1:39
13 Oomen Sam Team Sunweb 1:42
14 Betancur Carlos Movistar Team 1:44
15 Konrad Patrick BORA - hansgrohe 1:46
16 Henao Sergio Luis Team Sky 1:47
17 O'Connor Ben Dimension Data 2:00
18 Kangert Tanel Astana Pro Team 2:01
19 Schachmann Maximilian Quick-Step Floors 2:02
20 Lopez Miguel Angel Astana Pro Team 2:12





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2018 00:51 door Cecchini.
Cecchini 13 mei 2018 02:21
Pieter Vries



Uitslag 1999 Gran Sasso d' Italia

1 Pantani Marco Mercatone Uno - Bianchi 7:09:00
2 Jimenez Jose Maria Banesto 0:23
3 Zülle Alex Banesto 0:26
4 Gotti Ivan Polti 0:33
5 Noe Andrea Mapei - Quickstep 0:42
6 Clavero Daniel Vitalicio Seguros - Grupo Generali ,,
7 Frigo Dario Saeco - Cannondale ,,
8 Honchar Serhiy Vini Caldirola - Sidermec 0:58
9 Codol Massimo 1:00
10 Camenzind Oscar

Beste Nederlander die dag op ruim 22 minuten Pieter Vries op plek 98.

Uiteindelijk was de beste Nederlander in het eindklassement dat jaar Miguel van Kessel op plek 115, en die was één na laatste. Hij was ook de enige Nederlandse renner die dat jaar de eindstreep in de Giro haalde. Naast Pieter Vries en Miguel van Kessel was Jeroen Blijlevens de derde Nederlander die dat jaar in de Giro startte. God, wat een armoe troef in die tijd. Ik was in die tijd ook al een fanatiek wielervolger, maar ook best een beetje chauvinistisch, en kan me bijna niet voorstellen, dat ik de Giro met dezelfde interesse volgde zoals ik dat tegenwoordig doe. Kijk ik naar de top 10 van toen, met de kennis van nu, dan was ik waarschijnlijk vanwege de extreme reuk van doping toen al snel afgehaakt.

Maar ondanks al deze relativeringen, was dit juist een van de Giro's die het me het meest is bijgebleven. Niet omdat Jeroen Blijlevens 2 etappes won dat jaar, maar vooral omdat Pantani, die dat jaar 4 etappes won, en mijlenver voor stond in het klassement twee dagen voor het eind van de Giro vanwege dopingebruik uit de koers werd gezet. Als je als Italiaan in je eigen ronde in het Roze 2 dagen voor het einde uit koers wordt gezet, dan moet je echt stijf hebben gestaan van de doping. Maar het gekke is alleen is, dat elke dopinggebruiker voor de rest van zijn leven met een smetje op het blazoen door het leven moet en Lance Armstrong inmiddels met de nek wordt aangekeken, maar Pantani wordt op onbegrijpelijke gronden redenen nog steeds als een held vereerd. Iedereen die met warmte aan de tijden van Pantani terugdenkt is wat mij betreft niet serieus te nemen. Ook al is die man - die kan worden gezien als de grondlegger van de wielrenner met de pandana (hoe fout kun je zijn) - met een overdosis ergens eenzaam op een Italiaanse hotelkamer levenloos aangetroffen. Zo'n dood schijnt het goed te doen in het positief eindoordeel over jou als mens of wielrenner, want dan ben je ineens zielig en hebben we jou collectief de dood ingejaagd, maar ja zo hadden we het natuurlijk nooit bedoeld. Ammehoela zou ik zeggen. Als wielrenner deugde die man voor geen meter. De rest is gewoon sentimenteel gelul. Nee je bent geen oorlogsmisdadiger of een zedendelinquent, maar laten we wel aub reëel blijven. Is wel zo handig en eerlijk.

Maar hoe is het Pieter Vries. Buiten wat saaie uitslagen, die hij gereden heeft kon ik na urenlang Googlen niets bijzonders over deze man terugvinden. Ik was even enthousiast toen zijn naam opflikkerde in een artikel van het AD uit 2012 , maar verder doorklikkend bleek, dat juist hij niet wenste mee te willen werken aan dat artikel, dat als titel had

"Heb jij doping gebruikt ? ""

Enkele renners die wel aan het onderzoek mee hebben gewerkt antwoordden op die vraag als volgt :

Bert Hiemstra (39, ex-Rabo, Bankgiro)

'Nee, ik niet. Nooit.

Tristan Hoffman (42, ex-TVM, CSC)
'Mijn antwoord is nee en ik heb nu al weer spijt dat ik opgenomen heb. Alles wat je nu zegt, voegt toch niets toe. Jullie maken de wielersport zo alleen maar verder
kapot.'

Rudie Kemna (45, ex-Bankgiro)
'Die vraag had ik wel een keertje verwacht, gezien de ontwikkelingen. Het antwoord is nee, maar toch voel ik me een beetje beschaamd dat je dit aan mij vraagt. Natuurlijk heb ik dingen gezien en gehoord. Nog steeds wind ik me op als ik nu sommige namen lees. Soms voel ik me nog steeds genept, maar bewijs zulke dingen maar eens.'

Servais Knaven (41, ex-TVM, Domo, Quickstep)
'Nee. Maar mensen geloven je toch niet. Als je bent gestopt als wielrenner is het niet fijn om daar steeds maar weer over te moeten praten. Ik vind het niet prettig. Nu moet het wel, want het is gewoon hot. Maar op het schoolplein van mijn dochters merk ik dat het publiek dit onderwerp al kotsbeu is. Zij willen dat het seizoen begint, zodat het gewoon weer om fietsen gaat.'

Gerben de Knegt (37, ex-Rabo)


'Nee, maar had ik het maar gedaan. Onzin, natuurlijk. Maar dan had ik waarschijnlijk wel meer gewonnen, want ik heb wel het nodige voorbij zien komen. Al in 1993 werd ik tweede op het WK mountainbiken voor junioren achter een jongen die later voor het leven is geschorst. En jongens als Ben Berden en Mario de Clerc hebben me als veldrijden achteraf gezien ook geld gekost. Maar ik ben allang gestopt met me daar druk om te maken. Dat soort jongens zit diep in de shit. Ik ben 17 jaar prof, fiets nog steeds rond en kan mezelf nog in de spiegel aankijken.'

Vincent van der Kooij (35, ex-Bankgiro)
'Nee. Ik heb er ook praktisch niets van gemerkt. Ja, na het overlijden van Marco Pantani, op zo'n moment gingen in het peloton de nodige boekjes open. Ik weet nog dat ik in de Ronde van Qatar met Jan Ullrich in de kopgroep zat. Later bleek dat hij twee ton aan medische begeleiding uitgaf, mijn jaarsalaris was 30.000 euro. Ik was al blij als er aan het einde van het jaar wat centjes overbleven om op vakantie te gaan. Ik sta nu voor de klas, op een basisschool in Pijnacker. Daar staat eerlijkheid uiteraard hoog in het vaandel. Daarom ben ik nu blij dat ik er snel uit ben gestapt. Waarschijnlijk heb ik daarmee een hoop gezeur gemist.'


Karsten Kroon (36, ex-Rabo, CSC)
'Ik vind dit een heel merkwaardige vraag en wil er eigenlijk ook niet op in gaan. Als ik van tevoren had geweten dat een journalist mij belde, dan had ik niet eens opgenomen, want dat doe ik al weken niet met mensen van de media. Het wielrennen ligt me na aan het hart, ik heb het gevoel dat er nu heel veel kapot wordt gemaakt. Ik ga nu mijn vijftiende seizoen als profrenner in, ik heb veel gezien en gehoord. Het wielrennen is nog nooit zo leuk geweest als nu. Voor de renners en de andere mensen die in de sport werken. Maar voor de buitenwacht zijn we een stel criminelen die de gevangenis in moeten worden gesmeten. Het wielrennen doet zoveel inspanningen om valsspelers naar buiten te werken, ik vind niet dat de sport daar krediet voor krijgt.'

Gerben Löwik (35, ex-Rabo, Bankgiro)


'Nee. Daarom zit ik nu in de meubelen. Het stond al heel lang vast dat ik na mijn carrière in de zaak van mijn vader zou gaan werken in Vriezeveen. Een klein dorp, dus doping was voor mij niet eens een vraag. Ik begrijp dat dit moeilijk te geloven is, maar ik zou het ook voor een waarheidscommissie onder ede durven verklaren.'



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2018 11:29 door Cecchini.
Dit Rit Naar Bordeaux 13 mei 2018 07:42
Dankjewel Checchini!
rustdag 13 mei 2018 08:15
Fcdh 13 mei 2018 08:33
Iets breder dan een geitenpad en zonder beschutting dus daar zal wel de nodige wind staan.
Hoop dat op de Calascio de klassementsrenners er aan gaan beginnen maar verwacht dit niet eerlijk gezegd.
Verwacht vandaag wel wat van de Lotto-Jumbo's. Gesink in de vroege vlucht en Bennet daarachter tussen de klassementsrenners. Laatstgenoemde vond ik zeer sterk op de Etna kijken of hij deze lijn kan doortrekken.
ton duk 13 mei 2018 08:56
Ik had bij Lowik toch wel een verwijzing naar Brieske verwacht....
gr
predator 13 mei 2018 09:38
Pantani heeft natuurlijk hier en daar gebruikt (zoals bijna alle wielrenners in die tijd), maar het is toch algemeen bekend dat hij in die Giro genaaid is door de gokmaffia.
Cyclad 13 mei 2018 10:08
Hadden jullie verwacht dat één van de ondervraagden `ja` zou zeggen? Totaal nietszeggend derhalve.
Blueprint 13 mei 2018 10:17
Morgen rustdag en Orica op oorlogspad. Ik vermoed een spectaculaire finale,
Frederik D. 13 mei 2018 10:46
Cecchini 13 mei 2018 10:47
Ik kan me toch een bekentenis van Karsten Kroon van niet zo heel lang geleden herinneren.

Na wat Googlen over Tristan en doping kwam ik overigens nog een artikel van ene Maurice Beerthuyzen tegen uit "Het is Koers" uit 2014 waar Tristan Hoffman een rol in speelde

" Tristan Hoffman was vorige week tafelgast in Tour du Jour. De sfeer werd ongemakkelijk toen Wilfred Genee het onvermijdelijke onderwerp ‘doping’ aanroerde. De reactie van Hoffman was emotioneel. Zijn ogen werden dof en zijn stem verraadde emotie. “We hadden toch afgesproken het hier toch niet over te hebben?” reageerde Hoffman richting Genee. Michael Boogerd doorzag de situatie en redde zijn oud-collega uit de penarie. Snel naar de reclame en daarna weer verder over de Poolse renner Majka, die ‘zo sterk is als een beer,’ aldus Hoffman.

Op sociale media werd Genee meteen met de grond gelijk gemaakt. Een rat was het. Er waren toch afspraken gemaakt? Gaat-ie toch weer over die doping beginnen?

De nieuwsgierigheid van Genee is echter wel te verklaren. Genee is een vakman. Die weet dondersgoed waar hij over praat. En dus wist hij ongetwijfeld ook dat Hoffman in 1998 in Murcia was. Een interessant gegeven natuurlijk. Als journalist wil je dan meteen alles weten. Hoe was het toen daar? Heb je er iets van gemerkt? Kwam je ook weleens in die koelkast? Heb je nooit iets verdachts opgemerkt?

Een rasjournalist als Genee wil dit soort dingen weten. Je zag de presentator letterlijk op zijn tong bijten. Terwijl je voelde dat ook Hoffman het liefst meer wilde vertellen. Zonder Hoffman ergens van te beschuldigen; hij reed jaren voor TVM. Reed jarenlang in de buik van het peloton. Dan zie en hoor je veel. Maar ja, maar wat kan, en mag je vertellen? Voor je het weet wordt vanuit het oogpunt van ‘PR’ uit de ploeg gemikt. Met die onzekerheid in het achterhoofd, kun je het van een mens niet vragen, om in een entertainmentprogramma maar vrolijk open kaart te spelen.

Murcia

Murcia heeft sinds de uitzending van Andere Tijden Sport een hele bijzondere lading gekregen. In Murcia hadden Jeroen Blijlevens en Bart Voskamp zelfstandig epo-ampullen aan boord gebracht. Nee, er was geen sprake van georganiseerd dopinggebruik. Priem, Moors en Michailov waren onschuldig. We handelden zelfstandig.

Meteen vond er op diezelfde sociale media een totale rehabilitatie van Priem c.s. plaats. Een vreemde reflex van ‘het volk’. Wielrenners ‘van toen’ hebben immers de gewoonte om alleen over zichzelf te praten. Oude maten naai je niet en dus zul je ook Voskamp en Blijlevens alleen over hun eigen daden horen praten.

Maar daarmee is de ploegleiding nog niet ineens vrijgepleit. Thijs Zonneveld verwees er in zijn artikel in het AD ook al naar. Zijn conclusie: Priem moet wel vreselijk hebben weggekeken. Dopinggebruik was bij de TVM-ploeg schering en inslag concludeert hij, mede na een aantal getuigenissen van oud-renners.

En misschien wist Priem officieel van niets, erg empathisch was hij ook niet naar zijn renners. Hij eiste prestaties, anders volgde ontslag. Als al je collega’s dan aan de prestatiebevorderende middelen zitten, heb je een keus: of je stopt, of je doet mee. Het is een paradox waar iedere renner in de jaren ’90 en ’00 mee te maken had. En waar iedere renner uit die tijd nu op wordt afgerekend.

De journalisten van Andere Tijden Sport hadden ook andere betrokkenen van TVM die toen in Murcia waren om een reactie gevraagd. Allen hadden commentaar geweigerd.

De speculaties begonnen al snel? Wie was er toen in Murcia? Wat zouden zij weten? Het zijn relevante vragen over één van de grootste dopingschandalen uit de Nederlandse sport.

Servais Knaven spande in de Tour de kroon. “Ik was niet in Murcia,” was zijn antwoord op de vraag hoe hij tegen de bekentenissen van zijn collega’s aankeek. Maar wat zegt dat? Samen met onder andere Steven de Jongh was Knaven in maart 1998 actief in de Tirenno- Adriatico. Steven de Jongh is zijn baan bij Sky kwijtgeraakt vanwege een bekentenis over dopinggebruik in het verleden. Dus het feit dat Knaven daar niet was, pleit hem niet zomaar vrij. De Jongh was immers ook niet in Murcia.

Maar ook hier komt een ex-renner weer een lastig parket. Iedere verwijzing naar doping zal Knaven op een ontslag komen te staan. De reacties van Hoffman en Knaven zijn niet hypocriet, maar juist menselijk.

Liever draai je als oud-renner om de hete brij dan dat je gaat bekennen. Want bekennen staat gelijk aan de ‘doodstraf’. Je wordt zomaar buiten geknikkerd door collega’s. En inmiddels wint Nibali onder leiding van Vinokourov de Tour. De wielerwereld van nu kan nog steeds niet met zijn verleden omgaan."
Cecchini 13 mei 2018 10:49
Is dat een vaststaand feit, of ergens een nep berichtje verspreid door een Russische Trol op het internet opgepikt ?
Cecchini 13 mei 2018 10:50
Ik verwacht ook veel van de Rabo renners vandaag (bv. Bennett en Gesink)
ton duk 13 mei 2018 10:52
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik verwacht ook veel van de Rabo renners vandaag
> (bv. Bennett en Gesink)

Rabo versus Orica...hup Tom SKIL !!
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2018 10:53 door ton duk.
Luijt 13 mei 2018 10:54
Die Genee. Bah! En anders dan hier wordt verondersteld weet ie niets van wielrennen. Het interesseert m ook niet. Tour du Jour is corvee voor Wilfred.
lodjan 13 mei 2018 11:27
De 14 vroege vogels zijn Tim Wellens (Lotto-Fix All), Chérel (AG2R), Ballerini en Masnada (Androni), Boaro en Visconti (Bahrain), Andreetta (Bardiani), Benedetti (Bora), Berhane (Dimension Data), Carthy (EF), Belkov (Katjoesja), Brambilla en Didier (Trek) en Turrin (Willier).

Gesink is er dus niet bij, al probeert een renner nog over te steken.
Slimmerd 13 mei 2018 11:29
14 man met al ruim 2'00 voorsprong.

Wellens, Brambilla de 'grote' namen voorin.
Slimmerd 13 mei 2018 11:29
Boivin probeert de oversteek te maken
lodjan 13 mei 2018 11:29
Kopgroep

Tim Wellens (BEL)
Davide Ballerini (ITA)
Manuele Boaro (ITA)
Giovanni Visconti (ITA)
Simone Andreetta (ITA)
Cesare Benedetti (ITA)
Laurent Didier (LUX)
Mikaël Chérel (FRA)
Alex Turrin (ITA)
Hugh Carthy (GBR)
Fausto Masnada (ITA)
Natnael Berhane (ERI)
Maxim Belkov (RUS)
Gianluca Brambilla (ITA)

01'37"Groep 2

Guillaume Boivin (CAN)

02'15"Peloton
lodjan 13 mei 2018 11:32
En Visconti en Carthy.

Moet een makkie zijn voor Wellens. Brambilla moet het doen voor mijn afvalteam, maar ik zeg: hup Natu!
JW 13 mei 2018 11:47
Vrij zwakke kopgroep voor een zware etappe als vandaag.
Zou wel eens veel ruimte kunnen krijgen.
Brambilla op 6'40" de best geplaatste.

Voorsprong 3'15" nu.
Blueprint 13 mei 2018 11:55
Wellens, Visconti en Brambilla zijn samen goed voor een handvol ritzeges in de Giro, zo slecht is het niet.
Slimmerd 13 mei 2018 12:00
Reeds 5'23, Brambilla nadert virtueel de roze trui
Frederik D. 13 mei 2018 13:12
predator 13 mei 2018 13:29
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vrij zwakke kopgroep voor een zware etappe als
> vandaag.
> Zou wel eens veel ruimte kunnen krijgen.

Groep losers bij elkaar inderdaad.
JW 13 mei 2018 13:39
Voor dagwinst: ja.
Voor klassement: nee. Daarom mogen ze ook 7 min wegrijden.
Slimmerd 13 mei 2018 13:43
Slimmerd 13 mei 2018 13:44
Kopgroep bezig aan de eerste klim van de dag.

Nog 121 kilometer, 7'30
Leon 13 mei 2018 13:46
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vrij zwakke kopgroep voor een zware etappe als
> vandaag.

Vind ik ook, maar Vanbelleghem heeft het over een 'duidelijk sterkere kopgroep dan gisteren'.
Dat is zeker omdat Wellens erbij zit? Want de helft van deze groep zal bij de eerste meters bergop al moeten lossen, en verder zie ik vooral veel klimmers die een heel matige eerste week reden (Brambilla, Masnada, Cherel) of al een tijdje hun klimmerbenen kwijt lijken (Carthy, Berhane). En Visconti is een grote naam, maar die laatste kilometers zullen er te veel aan zijn.
rustdag 13 mei 2018 14:25

Zwaar genoeg om de boel uit elkaar te trekken.
Kuiperberg 13 mei 2018 14:25
Er is bij de twee commentatoren Karsten Kroon en Jeroen Vanbelleghem amper een klik tussen beiden. Ze begrijpen elkaar dikwijls niet en zitten regelmatig op een ander niveau qua denken en koersinzicht. Kan Eurosport even een ander duo uitzoeken ? Dit werkt totaal niet. Apart zijn ze zeker wel te pruimen, maar nogmaals als duo is het een totale miskleun.
Slimmerd 13 mei 2018 14:40
Nog 77 kilometer, 7'17
Tinuz 13 mei 2018 14:45
Heeft mijns inziens vooral te maken met de wat pedante maniertjes van Kroon.
Traksel en Boogerd vind ik beter dan Kroon. Die hebben niet die wat pedante maniertjes en enigszins zuigerige van Kroon.
Horsie is back 13 mei 2018 14:50
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heeft mijns inziens vooral te maken met de wat
> pedante maniertjes van Kroon.
> Traksel en Boogerd vind ik beter dan Kroon. Die
> hebben niet die wat pedante maniertjes en
> enigszins zuigerige van Kroon.

Karsten kon net niet op de naam komen van de vergeten wielrenner, waarmee hij zelf op zijn achttiende in Quito had gereden. Wie wel?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2018 14:53 door Horsie is back.
Horsie is back 13 mei 2018 14:53
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tinuz Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Heeft mijns inziens vooral te maken met de wat
> > pedante maniertjes van Kroon.
> > Traksel en Boogerd vind ik beter dan Kroon. Die
> > hebben niet die wat pedante maniertjes en
> > enigszins zuigerige van Kroon.
>
> Kasten kon net niet op de naam komen van de
> vergeten wielrenner, waarmee hij zelf op
> zijn achttiende in Quito had gereden. Wie wel?

Het is koers, Karsten, je bent Mart Smeets niet. Miguel Morras met de vroegtijdig versleten knieën.
Bergvlakte 13 mei 2018 15:00
Livestream link?
Bromertà 13 mei 2018 15:22
Als de meetlat van de Perfect Renner over de hele Grand Sassa gelegd wordt vanaf St Stefano (1235m) over een lengte van 26,45km dan wijst de vermogensmeter gemiddeld op 6,08 w/kg en wordt de top bereikt na 48’30”. De weg kruipt dan over slechts 3,43% omhoog, met hier en daar een afdaling om aan ’t eind flink steil op te lopen.

Het interessantste deel vormt de laatste 7,55km, waar de weg 6,52% oploopt. Het begint op 1643m bij Lago Pietranzoni. Zou een hoenfrisse Perfecte Renner hier in de klikpedalen schieten en voluit gaan dan raffelt ie dat stuk af in 17’55” waarvoor 6,43 w/kg nodig is.
predator 13 mei 2018 15:25
Slimmerd 13 mei 2018 15:30
Astana start de achtervolging op de koplopers. Nog 42km, voornamelijk klimmen, 7'17
Horsie is back 13 mei 2018 15:48
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als de meetlat van de Perfect Renner over de hele
> Grand Sassa gelegd wordt vanaf St Stefano (1235m)
> over een lengte van 26,45km dan wijst de
> vermogensmeter gemiddeld op 6,08 w/kg en wordt de
> top bereikt na 48’30”. De weg kruipt dan over
> slechts 3,43% omhoog, met hier en daar een
> afdaling om aan ’t eind flink steil op te
> lopen.
>
> Het interessantste deel vormt de laatste 7,55km,
> waar de weg 6,52% oploopt. Het begint op 1643m bij
> Lago Pietranzoni. Zou een hoenfrisse Perfecte
> Renner hier in de klikpedalen schieten en voluit
> gaan dan raffelt ie dat stuk af in 17’55”
> waarvoor 6,43 w/kg nodig is.

De meetlat is zeker van de HEMA.
Horsie is back 13 mei 2018 15:50
predator Schreef:
-------------------------------------------------------
> Pantani heeft natuurlijk hier en daar gebruikt
> (zoals bijna alle wielrenners in die tijd), maar
> het is toch algemeen bekend dat hij in die Giro
> genaaid is door de gokmaffia.

That's neither a here or there, hoor ik Rumbold zeggen
Fashionisto 13 mei 2018 16:16
Wellens is weg, Poels is weg.
Slimmerd 13 mei 2018 16:23
Boaro, Visconti, Cherel, Masnada, Carthy en Brambilla zijn vooraan nog over.

Nog 19km, 3'12
Eddy Veen 13 mei 2018 16:25
Is Oomen er nog?
Koppi 13 mei 2018 16:29
Op het afscheidsfeestje van Hoffman ging behalve de bitterballen en blokjes kaas ook de cocaïne vrijelijk rond, aldus een doorgaans betrouwbare bron. Nou zegt dat natuurlijk niks over dopinggebruik.
Slimmerd 13 mei 2018 16:38
Masnada rijdt inmiddels alleen op kop
Slimmerd 13 mei 2018 16:40
Minder dan 10km nog, Boaro eerste achtervolger.

Groep roze trui op 2'10, aangevoerd door LLSG
rustdag 13 mei 2018 16:41
zo nog 4 subweb mannen
Cecchini 13 mei 2018 16:42
Zekers. Erg teleurstellend, dat bij zo'n grote groep Gesink moet lossen. Bennett zit helemaal alleen. Wellens laat vandaag toch weer twijfelen aan zijn status als wereldtopper.
Fcdh 13 mei 2018 16:42
Dumoulin inderdaad nog goed omringd met Oomen, ten Dam en Vervaeke. Iets wat je niet van Bennett kan zeggen.
Geen Gesink, geen Bouwman.
Nog 3 km en we gaan eindelijk actie zien.
Wel heel mooi landschap trouwens.
Slimmerd 13 mei 2018 16:42
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> zo nog 4 subweb mannen


Niet zo gek toch, peloton is nog groot genoeg. Oomen, Ten Dam en Vervaeke moeten hier gewoon nog bij de kopman zitten
rustdag 13 mei 2018 16:48
O ja ik zit ook met een half oog tekijken F1 winking smiley
predator 13 mei 2018 16:50
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> O ja ik zit ook met een half oog tekijken F1 winking smiley

Boeie
Slimmerd 13 mei 2018 16:54
Nog 3km en de koploper wordt bijna gepakt
Slimmerd 13 mei 2018 16:55
Aru eerste favoriet in problemen.

Ciccone valt aan
Slimmerd 13 mei 2018 16:57
Aru rijdt met o.a. Oomen en Poels.

Dennis en Bilbao ook in moeilijkheden
Slimmerd 13 mei 2018 16:57
Zestien renners rijden toe op Ciccone, Haig doet het werk.

Froome nu met wat moeilijkheden
Slimmerd 13 mei 2018 16:58
Henao al wacht op hem , Betancur in wiel van Froome



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2018 16:58 door Slimmerd.
Slimmerd 13 mei 2018 17:00
Nog 1300 meter, eerste groep tien man
Slimmerd 13 mei 2018 17:00
Nogmaals aanval Ciccone, Pinot countert met de rest in wiel
Slimmerd 13 mei 2018 17:01
Woods en O'Connor maken er twaalf koplopers van
Slimmerd 13 mei 2018 17:04
1. Yates
2. Pinot
3. Chaves
4. Pozzovivo 4"
5. Carapaz
6. Formolo 10"
7. Bennett 12"
8. Dumoulin
9. Lopez
10. Ciccone 24"

Froome komt met Dennis over de streep(rond de minuut), Aru rond de 1'20



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2018 17:09 door Slimmerd.
Frederik D. 13 mei 2018 17:06
Yates beresterk. Wordt een harde dobber voor Dumoulin om in het AK voorbij Yates te raken.
Slimmerd 13 mei 2018 17:08
AK

1. Yates
2. Chaves 32"
3. Dumoulin 38"
4. Pinot 45"
5. Pozzovivo 57"
6. Carapaz 1'20
7. G. Bennett 1'33
8. Dennis 2'05
9. Bilbao
10. Woods 2'25



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2018 17:24 door Slimmerd.
Frederik D. 13 mei 2018 17:08
S. Yates 5:54:13
2 Frankrijk Pinot +0
3 Colombia Chaves +0
4 Italië Pozzovivo +4
5 Ecuador Carapaz +4
6 Italië Formolo +10
7 Nieuw-Zeeland Bennett +12
8 Nederland Dumoulin +12
9 Colombia López +12
10 Italië Ciccone +24
Wanny 13 mei 2018 17:13
Beetje vreemd eigenlijk dat Yates 10 seconden bonificatie pakt, terwijl Dumoulin die in rit 1 niet kreeg. Blijft toch een beetje vervalsing die bonis in bergritten.
Cecchini 13 mei 2018 17:14
Ach misschien is ontmaskering op een genadeloze klim nog wel mooier om te zien dan een dopingschorsing
Wanny 13 mei 2018 17:17
Dumoulin staat er nog wel het beste voor natuurlijk. In die tijdrit pakt ie op al die klimmers 1 a 2 minuten. En wellicht verbetert ie nog wat richting derde week terwijl de Mitcheltons al top lijken te zijn.
stoempert 13 mei 2018 17:18
Je krijgt bijna het idee dat Yates niet te opvallend wil demonstreren. #nochain
Slimmerd 13 mei 2018 17:18
Poels eindigt trouwens in de rit nog voor Froome
rustdag 13 mei 2018 17:20
Ja dat was duidelijk in beeld. zat je even f1 tekijken winking smiley
Slimmerd 13 mei 2018 17:24
Zag het ook in beeld, maar leek me wel.een vermeldi.g waard.

Zonder te werken voor zijn kopman weer zijn eigen race gereden
lodjan 13 mei 2018 17:28
Hij werkte wel, maar Froome moest lossen uit dat groepje na een versnelling van Meintjes.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2018 17:29 door lodjan.
rustdag 13 mei 2018 17:29
Ja hij had denk niet meer verwacht dat hij nog zou lossen..
Slimmerd 13 mei 2018 17:37
Op het moment dat Froome moest lossen, zat Poels al in een groep met mannen die gelost hadden (zonder dat hij duidelijk wat gedaan had voor Froome). Daarna keerde hij op een meter op een 700 meter terug bij Froome en Henao, omdat hij blijkbaar nog wel aardig omhoog reed.
Kuiperberg 13 mei 2018 17:39
Al met al toch heel bijzonder dat Froome na jaren de grote rondes te hebben gedomineerd zijn Waterloo vindt. Dit wordt het niet meer voor Froomie. Of hij moet nog "iets" uit de toverdoos halen.
Sjorsoll 13 mei 2018 17:40
Wordt pittig voor Tom hoor. Niet echt zijn ding trouwens dit, die tempowisselingen op zo'n kort stukje. Ciccone valt aan, rijdt ver voor Dumoulin uit maar eindigt uiteindelijk 12 seconden achter hem.

Yates was btw in Parijs-Nice al goed, dat is wel heel erg vroeg. Moet het eerst allemaal nog zien.
Inigo 13 mei 2018 17:41
Dumoulin doet goede zaken vandaag! Moet nog maar zien of Yates dit 3 weken volhoudt.
ton duk 13 mei 2018 17:52
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
>. En wellicht verbetert ie
> nog wat richting derde week

Dat heeft ie, volgens mij, nog niet eerder laten zien in een Grote Ronde...
gr
Horsie is back 13 mei 2018 17:59
Inigo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dumoulin doet goede zaken vandaag! Moet nog maar
> zien of Yates dit 3 weken volhoudt.

The waiting game. De winnaar van de dag gebruikte minder tijd voor zijn beslissende versnelling dan degene, wiens naam ik hier niet mag vernoemen nodig heeft om op topsnelheid te geraken. Er is nog maar 3 keer bergop gefinished. We wachten dus allemaal op wat er gaat komen.
Horsie is back 13 mei 2018 18:03
En dan 22-jarige Sammetje Oomen. Hij zal zijn geboorte certificaat toch niet hebben laten vervalsen.
Wanny 13 mei 2018 18:13
Hij kan ook minder verslechteren dan de rest.
Tjappie2 13 mei 2018 18:14
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> En dan 22-jarige Sammetje Oomen. Hij zal zijn
> geboorte certificaat toch niet hebben laten
> vervalsen.

Tenzij ie samenwerkt met Jos Hermens lijkt dat niet aan de orde.
Horsie is back 13 mei 2018 18:23
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > En dan 22-jarige Sammetje Oomen. Hij zal zijn
> > geboorte certificaat toch niet hebben laten
> > vervalsen.
>
> Tenzij ie samenwerkt met Jos Hermens lijkt dat
> niet aan de orde.

Een beetje meer respect voor onze oervaderen, Tjappie2.
Fcdh 13 mei 2018 18:27
Mitchelton heel erg indrukwekkend tot op dit moment.
Die Jack Haig echt berenwerk.
Zoals iedereen is het nog even afwachten wat we in bergetappes met meerdere zware cols kunnen verwachten van Yates maar zoals hij op het moment aan het rijden is zie ik niemand die hem uit de trui kan rijden.
JW 13 mei 2018 18:49
Natuurlijk is het mogelijk dat Yates de trui houdt tot het einde van de ronde.
Maar ik geloof het pas als het echt gebeurt. We zijn pas een goeie week onderweg en het zwaarste moet beslist nog komen.
Ik betwijfel of Yates de druk zo lang kan weerstaan.
Deze Giro wordt pas in de laatste week beslist.
Het groepje echte favorieten is na vandaag wel weer een stukje kleiner geworden.
Naast Chaves doen Pozzovivo, Pinot en Dumoulin m.i. nog volop mee voor de eindwinst.
Cecchini 13 mei 2018 18:53
Commentaar van Dumoulin
[nos.nl]
rustdag 13 mei 2018 19:29
O'Connoris nog jonger. zag ik.
Dit Rit Naar Bordeaux 13 mei 2018 20:45
Is dit nu een goede dag voor Dumoulin of niet?
Curzio 13 mei 2018 21:03
Juist als duo vind ik ze leuk. Kroon weigert er gladde tv van te maken, maar ik heb het gevoel dat ze het prima met elkaar kunnen vinden.
ton duk 13 mei 2018 21:08
Mag ik daar 27-5 op reageren ?
gr
Tinuz 13 mei 2018 21:14
Hij maakt het vaak wel spannend, die Dumoulin. Dat moet je 'm nageven.
Aru ook niet best. Zijn gezicht stond gisteren al op tien voor half zeven, viel me op.
predator 13 mei 2018 21:25
Dit Rit Naar Bordeaux Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is dit nu een goede dag voor Dumoulin of niet?

Niet
Bromertà 13 mei 2018 21:36
Het schijnt dat de hijger op mijn bagagedrager heel veel in het open riool gesignaleerd wordt, hij leest en zoekt en laatst is ie zelfs de streepjes gaan tellen op de geodriehoeken van de Hema. Misschien kan ie zich na dit bericht werpen op de vraag hoeveel strepen er voorbij vliegen in 9 minuten.

Tot nu toe is de Giro van 2018 voor de favorieten een koers van afwachten, van met de billen samengeknepen volgen, van de armetierige spaarstand. Ook vandaag werd er en bloc gereden, wel weer hard genoeg om de vluchters kansloos achter te laten. Een van hen was de bekende Belg die een week nodig heeft voor z'n herstel, waarschijnlijk zelfs meer. Afijn op naar de laatste 3km, die volgens velonCC in net minder dan 9 minuutjes ging, want snelheid ietsje boven de 20km/u:

Dumoulin 67kg 420w P = 6,27 w/kg
Bennett 58kg 360w P = 6,21 w/kg
Chaves 55kg 350w P = 6,36 w/kg
Pozzovivo 57kg 370w P = 6,49 w/kg


[pbs.twimg.com]


Die 3km begon echter wel bij een hoogte van 1890m om te eindigen op 2135m, daar waar de zuurstof toch een flinke teug minder voorradig is, ofwel waar gerekend mag worden met een hoogtefactor van 0,91. Zelfs de adem van de hoentjes frisse Perfecte Renner wordt er afgeknepen tot een vermogen van 6,69 w/kg tijdens een maximale inspanning van 9 minuten. Pozzovivo weet ‘m tot op 96% te benaderen ondanks alle vermoeienissen van ruim 200km koers met ruim 4000 hoogtemeters, én na 9 dagen van vermoeienissen, en met zonder heli.


Hier de nabeschouwing van Thomas en Hidde
JW 13 mei 2018 21:37
Als Yates dit machtsvertoon nog twee weken volhoudt dan heeft Dumoulin vandaag misschien net wat te veel verloren. Als Yates komende weken terugvalt, en die kans lijkt me groot, dan was het m.i. een goede dag. Op een paar concurrenten iets verloren, een paar concurrenten (Froome, Aru) op verdere achterstand. Ten Dam (belangrijke helper) maakte vandaag een veel betere indruk.
Kijk ook wat Tom zelf na de etappe zei. Realistisch en met vertrouwen.

Ik ben nog steeds optimistisch over zijn kansen om deze ronde opnieuw op zijn naam te schrijven.
Sjorsoll 13 mei 2018 21:37
Dumoulin bergop nog niet op het niveau van vorig jaar trouwens (of concurrentie is sterker). Zou mooi zijn als hij dit jaar juist in de laatste week zijn sterkste periode bergop kent.

Want wie kent de Colle Delle Finestre?
Tjappie2 13 mei 2018 22:18
Vraag dat aan Savoldelli.
Curzio 13 mei 2018 22:27
Di Luca, Simoni en Rujano op kop toch? Over de geloofwaardigheid van dit trio doe ik verder geen uitspraken, maar het was schitterend om te zien.
Horsie is back 13 mei 2018 22:28
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het schijnt dat de hijger op mijn bagagedrager heel veel in het open riool gesignaleerd wordt, hij leest en zoekt en laatst is ie zelfs de streepjes gaan tellen op de geodriehoeken van de Hema.

Verklaar je nader, Broeder. Ik ben dit prikbord tamelijk trouw en af en toe post ik bij ons aller Maas en soms op een internationaal baansprintersforum.
That's all. Ik moet tenslotte nog veel trainen en vooral analyseren. De atletiek, ooit mijn absolute domein heb ik al heel lang ter zijde geschoven.
Oh ja, ik vraag ook wel eens om informatie aan deze of gene.
Maar het kan natuurlijk ook heel goed zijn, dat Bromertà maar wat fabuleert.

> Een van hen was de bekende Belg die een week nodig heeft voor z'n herstel, waarschijnlijk zelfs meer.

Het zou natuurlijk ook heel goed kunnen, dat deze Belg dit niveau gewoon niet aankan. Tenslotte geldt dit voor ongeveer 90% van de deelnemers.

> Afijn op naar de laatste 3km, die volgens velonCC in net minder dan 9 minuutjes ging, want snelheid ietsje boven de 20km/u:
> pg]Dumoulin 67kg 420w P = 6,27 w/kg
> Bennett 58kg 360w P = 6,21 w/kg
> Chaves 55kg 350w P = 6,36 w/kg
> Pozzovivo 57kg 370w P = 6,49 w/kg[/url]
>
> Die 3km begon echter wel bij een hoogte van 1890m om te eindigen op 2135m, daar waar de zuurstof toch een flinke teug minder voorradig is, ofwel
> waar gerekend mag worden met een hoogtefactor van 0,91. Zelfs de adem van de hoentjes frisse Perfecte Renner wordt er afgeknepen tot een vermogen van 6,69 w/kg tijdens een maximale inspanning van 9 minuten.

Pozzovivo weet ‘m tot op 96% te benaderen ondanks alle vermoeienissen van ruim 200km koers met ruim 4000 hoogtemeters, én na 9 dagen van vermoeienissen, en met zonder heli.
>
Zo weten we volgens de Wet van Dr. Phil (toekomstig gedrag laat zich het gemakkelijkst vertalen uit verleden gedrag) weer wie Bromertà is.
Liefst vier min of meer suggestieve elementen in één beoordeling.

Apropos hijger. Dat doen goede sprinters niet. Anaeroob nietwaar.
Tjappie2 13 mei 2018 22:32
En Snuffel van de partij, ook nog. Ja, dat was feest.
Sjorsoll 13 mei 2018 23:49
Ik ken hem van een paar jaar terug met onder anderen Kruijswijk. Met Di Luca ken ik niet, staat wel op Youtube smiling bouncing smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2018 23:49 door Sjorsoll.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen