Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Aru mogelijk aan de kant door afwijkend bloedpaspoort

Gepost door Anony 
Anony 24 april 2015 00:12
Het lijkt een flauwe timing net nu Astana groen licht heeft gekregen van de UCI, maar er is een hardnekkig gerucht dat de afzegging van Fabio Aru voor de Ronde van Trentino niet het gevolg is van ziekte dan wel van een afwijking in zijn bloedpaspoort. De Deense sportjournalist Dennis Ritter zou het vernoemd hebben op televisie.

Het is ook Lottorenner Greg Henderson niet ontgaan (al gebruikt hij wel een fout Twitteraccount van Aru):

Greg Henderson ‏@Greghenderson1 27 min27 minuten geleden
Sad to see @fabaro1 "sick". Mate make sure next time u come back to our sport "healthy". Aka. Clean! #biopassport! Or don't come back!
Leon 24 april 2015 00:15
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het lijkt een flauwe timing net nu Astana groen
> licht heeft gekregen van de UCI, maar er is een
> hardnekkig gerucht dat de afzegging van Fabio Aru
> voor de Ronde van Trentino niet het gevolg is van
> ziekte dan wel van een afwijking in zijn
> bloedpaspoort. De Deense sportjournalist Dennis
> Ritter zou het vernoemd hebben op televisie.

Zoals ik hieronder al schreef: als er een bloedpaspoortzaak speelt rond Aru, dan zou de UCI toch wel even gewacht hebben met het 'goede nieuws' van vandaag over Astana?
Slimmerd 24 april 2015 02:35
Mooi! Misschien kan Astana dit ook onder een tapijt schuiven? (OK, deze verdachtmakingen zijn nog nergens op gebaseerd)
Tinuz 24 april 2015 02:50
Die Aru speerde wel lekker de afgelopen Giro en Vuelta.
Nibali in de Tour en de afgelopen Vuelta met name bekroop me toch weer dat doping gevoel met al die sperende renners bergop.
stoempert 24 april 2015 05:37
Niet verrassend, dat kon iedereen toch wel zien.
diravi 24 april 2015 08:17
Nou nou, die Henderson kan misschien een leuk boekje opendoen na al die jaren. Of zou Aru de eerste renner zijn waarvan hij iets weet?
Massimo 24 april 2015 08:39
Serieus opvallend dat een renner een andere renner beschuldigt (alhoewel, is het een beschuldiging?) of in een kwaad daglicht stelt. Klopt het, dan dikke hulde voor Greg Henderson, en als hij er naast zit dan vind ik dat de UCI ook best sancties tegen hem mag nemen wegens het in diskrediet brengen van een collega.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2015 08:39 door Massimo.
Blueprint 24 april 2015 08:56
Ik word een beetje moe van die twitterende angelsaksen. Tenzij Henderson natuurlijk meer weet en die informatie netjes met de UCI heeft gedeeld, maar dat waag ik dan weer te betwijfelen...
Siem 24 april 2015 08:56
Onzin, geen taak van de UCI. Volgens mij kan Aru hem dan gewoon ouderwets aanklagen voor smaad, en laat een burgerrechter daar lekker over beslissen. Op zich geen verkeerde actie als renners een beetje scherper op elkaar zijn, al dan niet gefundeerd. Henderson is gewoon een enorme debiel als hij het doet zonder grond, maar daar maakt hij vooral zichzelf belachelijk mee.
Hoe zou het trouwens met Jelle Vanendert?...
testa della corsa 24 april 2015 09:15
Het is natuurlijk krankzinnig dat een collega- renner dit doet. Maar het zegt wel wat over kennelijke frustraties bij Henderson. Hij brengt bovendien een geluid naar buiten dat binnen peloton al dagenlang zoemt. Kennelijk ging het precies zo rondom Santambrogio.

We wachten het af. Het is echter tekenend voor de wielersport dat een krankzinnige beschuldiging zonder feiten wel serieus wordt genomen. Dat heeft de geschiedenis ons geleerd.
El Mik 24 april 2015 09:42
Zelfs als hij gelijk zou hebben is het niet aan hem om dit soort teksten de wereld in te gooien.
valse trage 24 april 2015 10:00
Hahaha, Henderson, held! Die aanhalingstekens ook... geweldig smiling smiley Als het niet waar is, kunnen ze hem inderdaad best aanklagen wegens smaad, maar ballen heeft ie wel.
Lucho Herrera 24 april 2015 10:17
Het doorbreken van de omerta vind ik interessant en zeer begrijpelijk. Na alle EPO ellende uit de jaren '90 & Fuentes ellende uit de jaren '00 zijn sommige renners het nu spuugzat. Die maken van hun hart geen moordkuil. Of het slim is van Henderson is een ander verhaal. Maar ik kan me erg goed voorstellen dat het peloton veel meer weet dan wij als buitenstaanders. Als je in een bedrijf werkt zie je ook iedere dag de vuile spelletjes die worden gespeeld door management. Mooie verhalen, prachtige persberichten, schitterende procedures etc. Voor de buitenwereld lijkt alles op rolletjes te lopen. Maar intern weet allang iedereen dat de werkelijkheid totaal anders is. Zo zal het ook wel zijn in de wielersport.
Slimmerd 24 april 2015 10:19
Wij wielervolgers hebben natuurlijk liever dat dit weer in de welbekende doofpot gaat en misschien in 2022 eens naar buiten komt.
Lucho Herrera 24 april 2015 10:21
Waarom is dit krankzinnig? Bij krankzinnigheid doemen bij mij toch echt heel andere beelden op.
Sub Culture 24 april 2015 10:34
Domme tweet van Henderson.
Veel te voorbarig.
Straks blijkt er mss niks aan de hand te zijn en dan sta je daar met je tweet.
Lucho Herrera 24 april 2015 10:48
Henderson biedt nu op Twitter alweer zijn excuses aan. Dat vind ik dan weer slap. Of je houdt je mond of je spreekt je uit. Dit is vlees noch vis.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2015 10:53 door Lucho Herrera.
El Chaba 24 april 2015 10:54
Wat is daar nou weer slap aan..? confused smiley
Erkennen dat je een fout heb gemaakt en daarvoor je excuses aanbieden is juist heel sterk.
El Chaba 24 april 2015 10:59
Dit heeft echt helemaal niets met het doorbreken van de omertà te maken. De omèrta breek je als je de autoriteiten iets vertelt wat jij weet en daarvan is hier helemaal geen sprake want als het om het bloedpaspoort zou gaan dan weten de autoriteiten dat als eerste en dus is het simpelweg niet correct - zelfs ronduit onbeschoft - om zoiets wereldkundig te maken.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2015 11:59 door El Chaba.
Blueprint 24 april 2015 11:03
Henderson had gewoon zijn muil moeten houden.
Lucho Herrera 24 april 2015 11:40
Als je binnen no-time je excuses aanbiedt dan heb je simpelweg niet nagedacht bij je eerste bericht. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Greg Henderson door zijn ploeg is teruggefloten en werd verplicht om zijn excuses aan te bieden
Blueprint 24 april 2015 11:45
Excuses lijken mij in dit geval zwaar onvoldoende. Dit is pure laster.
Don 24 april 2015 11:47
Aan de excuses zal wel een sommatiebrief van een Kazakse advocaat ten grondslag liggen (al dan niet met kogel)
El Chaba 24 april 2015 11:56
Ja, dat is duidelijk maar fouten maken we allemaal wel eens. Voet bij stuk houden terwijl je weet dat je iets stoms hebt gedaan, dát is pas slap.
Lucho Herrera 24 april 2015 12:23
De omerta is echt niet juridisch gedefinieerd in de wielersport. Dat je eerst naar de autoriteiten moet stappen om de omerta te doorbreken zuig je uit je duim.
El Chaba 24 april 2015 12:37
Waar het om gaat is dat je iets naar buiten brengt wat buiten 'de groep wielrenners' niet bekend is en daarvan kan bij het bloedpaspoort nooit sprake zijn omdat de UCI ('de autoriteiten') dat als eerste weet en dat dus ook naar buiten zal brengen als daar iets mis mee is. Dat Henderson dus de omertà zou verbreken is complete bull shit. Hij spreekt - als het waar is - hooguit voor zijn beurt en dat is niet correct.
El Chaba 24 april 2015 13:11
Vincenzo Nibali heeft inmiddels op twitter ook gereageerd. Hij adviseert zijn landgenoot om een schadevergoeding te eisen.
“Verontschuldigen is te gemakkelijk na een beschuldiging van dopinggebruik. Je moet om een vergoeding voor imagoschade vragen!!”
[www.wielerflits.nl]
Don 24 april 2015 13:55
Daar was Lance ook succesvol in!
Leon 24 april 2015 14:27
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je binnen no-time je excuses aanbiedt dan heb
> je simpelweg niet nagedacht bij je eerste bericht.
> Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Greg Henderson
> door zijn ploeg is teruggefloten en werd verplicht
> om zijn excuses aan te bieden

Ga er maar vanuit dat hij door zijn werkgever of diens raadsman onder druk is gezet om deze keutel door middel van 1 stevige pijnscheut in te trekken.
Blueprint 24 april 2015 14:42
Leon 24 april 2015 14:53
Henderson zal wel geen Giro rijden neem ik aan... Aiii, hij staat wel ingepland in de Greipelsprinttrein...
Walnoot 24 april 2015 18:45
Zou goed zijn als dit einde carrière van hypocriete Henderson betekent. Zonder bewijs zoiets de wereld inslingeren is er heel ver over. Net zoiets als slager A uit Oud-Beijerland die gratuit de plaatselijke supermarkt B in de even plaatselijke krant zou beschuldigen van het rotzooien met vleeswaren. Dat heeft niets meer met een gebrek aan fatsoen te maken, het is tegen het criminele aan.
Brieske 24 april 2015 22:23
Heerlijk dat Henderson dat wat hij vermoed, en ieder weldenkend wielervolger ook, gewoon eruit gooit.
Al die moraalridders hier in een poel van naïviteit en oogkleppen die hun geliefde sport willen beschermen, zum kotsen.

Iedereen weet al 50 jaar hoe, en zeker bij wielrennen, de vork in de steel steekt.
Compleet begrijpelijk dat een collega, die de fraudeurs die zijn mooie vak besmeuren, openlijk aanpakt.
Alleen dat excuses, jammer. Hup Greg (en dan bedoel ik niet die bevorderende Olvarit slikker uit België)!

Groet
Cecchini 24 april 2015 22:36
Een lintje voor Brieske.
Hoentie 24 april 2015 23:12
Volgens mij is dit het grootste 'die zag ik wel aankomen' topic van het jaar.

Daarmee bedoel ik echt alles. De beschuldiging (zag ik wel aankomen), de reacties - verontwaardiging, zie je wel, dit is laster - straks het ontkennen, het onderzoek en uiteindelijk de val, de schorsing en de terugkomst op volle oorlogsterkte. Let maar op.

Bestaat er al zoiets als een kleurplaattopic? Wat dit is er zo een.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2015 23:18 door Hoentie.
Hoentie 24 april 2015 23:13
Linkebal 24 april 2015 23:22
Aan dopingtopics kun je altijd merken dat het wielrennen een kleine sport is. Dat valt me steeds op. Ik ben jarenlang op een voetbalforum actief geweest en daar was geen schandaal groot genoeg om men te laten twijfelen aan het voortbestaan van het voetbal als geheel. Blatter, doping, matchfixing, kinderhandel, niets kan het voetbal kapot maken.

In het wielrennen proef je bij ieder schandaal meteen de angst voor imagoschade bij sponsors, media en publiek. Men heeft altijd de reflex het eigen kleine wereldje te willen beschermen. Eigenlijk zijn alle reacties op te delen in twee categoriën: de beerput moet verder open of de beerput moet zo lang mogelijk dicht blijven. De ene helft wil de sport beschermen door ieder schandaal openlijk tot op de bodem uit te zoeken en de andere helft wil de sport juist beschermen door ieder schandaal onder het tapijt te vegen.

Valt me gewoon steeds op smiling smiley
Goozzer 24 april 2015 23:23
In welke zin? Aru is verdacht, wat kan, en gaat daarvoor hangen of Henderson hoort en roept vervolgens wel vaker dingen die achteraf niet blijken te kloppen? Ik vind het allemaal prima, als hij de gevolgen maar draagt als een kerel, doch niet bepaald heerlijk. Met Cavendish heeft hij ook al eens zo'n akkefietje gehad en bij Sky wist hij het ooit te presteren om tegen het personeel te zeggen dat ze allemaal werkloos zouden worden omdat hij gehoord had dat hun contracten niet verlengd zouden worden.
Ridder Kale Knikker 25 april 2015 11:57
Brieske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heerlijk dat Henderson dat wat hij vermoed, en
> ieder weldenkend wielervolger ook, gewoon eruit
> gooit.
> Al die moraalridders hier in een poel van
> naïviteit en oogkleppen die hun geliefde sport
> willen beschermen, zum kotsen.
>
> Iedereen weet al 50 jaar hoe, en zeker bij
> wielrennen, de vork in de steel steekt.
> Compleet begrijpelijk dat een collega, die de
> fraudeurs die zijn mooie vak besmeuren, openlijk
> aanpakt.
> Alleen dat excuses, jammer. Hup Greg (en dan
> bedoel ik niet die bevorderende Olvarit slikker
> uit België)!
>
> Groet

Mooi verwoord, hulde!
Massimo 25 april 2015 15:26
Recht in de roos, Brieske!
sijbriskie 25 april 2015 16:07
Zwart-wit-gelul natuurlijk dat als je niet onmiddellijk iemand schuldig verklaart op grond van wat oncontroleerbare geruchten je gelijk moraalridder en/of naief zou zijn. En als die Henderson inderdaad iets weet wat wij niet weten dan had hij gewoon voet bij stuk moeten houden en precies moeten vertellen op welke feiten zijn beschuldigende tweets waren gebaseerd.
Rudy t. 25 april 2015 16:15
Vind je dat ook als een willekeurige italiaan zulke dingen over bv kelderman roept?
Cecchini 25 april 2015 16:55
Ik riep destijds ook van alles over Armstrong, Piepoli, Ricco en nog een paar van die overduidelijke gebruikers zonder dat ik harde bewijzen had. Nee ik was zelfs zeer ongenuanceerd, Zal me ook een zorg zijn. Keep dreaming.
JW 25 april 2015 17:53
Dappere taal.
Armstrong cs vind ik vrij duidelijke voorbeelden.

Wat voor mij onduidelijk is wat precies de redenen zijn om Aru ook op dit "overduidelijke" niveau in te schalen.
Rudy t. 25 april 2015 19:48
Tja als je blijft doorgaan zul je in de toekomst nog wel vaker gelijk krijgen. Grote kans dat aru idd ook in dat rijtje thuis hoort. Net zoals elke wielrenner die de laatste 30 jaar leuk mee kon komen, mss zelfs wel elke wielrenner dus ook, oh ironie, Henderson zelf. Hij reed in 2011 bij sky met oa wiggins froome, hagen, uran en flecha. Daar had die heel wat tweets aan kunnen wijten. Zelfde geldt voor z'n vriendjes bij htc en lotto. Zo dapper was die toch niet helaas.
Blueprint 25 april 2015 21:12
Ik heb hierover inmiddels wel de meest wonderlijke dingen gelezen (m.n. op het dopinghysterische wielerflits). Aru zou zijn bloedpaspoort moeten openbaren, Henderson is een held vanwege deze openlijke beschuldiging, dreigen met een rechtszaak is teken van schuld etc... etc...

Wat mij betreft hoeft Aru helemaal niets en moet hij vooral Henderson aanklagen als hij daar zin in heeft.

Verder zouden we juist van de EPO-jaren geleerd moeten hebben dat (top)renners elkaar met gelijke middelen bestrijden of geloven jullie nou echt dat Astana een geheim toverdrankje heeft ontdekt dat ze bij Sky, Tinkoff, Etixx, Movistar of BMC niet kennen of niet willen gebruiken? Dat lijkt me pas echt naïef.
Walnoot 25 april 2015 21:28
Prima dat jij dat doet. Niet dat ik er ook maar enigszins respect voor op kan brengen, maar als jij lekker wil roeptoeteren moet je dat vooral doen. Bij Henderson is dat een heel ander verhaal. Hij heeft het hier over een collega/concurrent. Dan kan je dit soort dingen niet in het openbaar zeggen (er zijn wel degelijk andere kanalen voor). Hij draagt namelijk nul komma nul argumentatie aan. Het maakt hiervoor geen zak uit of Aru wel of niet gebruikt, en het gaat ook zeker niet over moraal, zoals Brieske lijkt te denken. Henderson schaadt hier het imago van Aru en overtreedt daarmee wetten. Dit is je reinste smaad, en hier hoor je niet mee weg te kunnen komen.
Lucho Herrera 25 april 2015 22:37
Van de EPO jaren hoef je maar 2 dingen te houden: werkpaarden werden racepaarden en sommige beloftevolle carrières zijn kapotgemaakt. En dat is verschrikkelijk. Daarom snap ik het verhaal van Brieske ook zo goed.
Lucho Herrera 25 april 2015 22:41
Uiteraard werd er niet met gelijke middelen gestreden. Ja de toprenners zeg je! Ja, haha. Zonder die middelen was je geen toprenner. Waarom denk je dat Erik Breukink na '91 nooit meer het allerhoogste niveau heeft gehaald? De inside verhalen daarover zijn bekend. Bij ONCE zal Breukink in '93 op bescheiden niveau nog wel iets met doping hebben geprobeerd, maar verder wenste hij niet te gaan. Daarna werd hij luxe knecht voor de mannen die wel verder gingen op medisch vlak ( Jalabert, Zulle & Bruyneel). Met gelijke middelen was Breukink nooit overvleugeld geworden door types als Rominger en Chiappucci.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/04/2015 22:42 door Lucho Herrera.
Blueprint 25 april 2015 23:11
Zo ver buiten de lijntjes kleuren als in de eerste helft van de jaren '90 kan helemaal niet meer. Als je nu nog iets met doping wilt doen, moet dat altijd relatief terughoudend zijn, anders gaat Greg Henderson terecht lelijke dingen over je twitteren. Het gaat dan dus om het slim toepassen van een beperkte hoeveelheid middelen en ik vind het naïef te veronderstellen dat alleen Astana of Aru dat zou doen. Of dat sommige ploegmaten van Henderson dat niet zouden doen...
Lucho Herrera 25 april 2015 23:33
Opvallend dat jij precies lijkt te weten wat er wel en niet kan op medisch vlak in het peloton. Waarom zouden er geen middelen in omloop kunnen zijn die veel effect hebben, maar nauwelijks waarneembaar zijn in het bloedpaspoort?
Blueprint 25 april 2015 23:37
Is er momenteel enige aanleiding om te denken dat zulke middelen in omloop zijn of laat je nu je fantasie de vrije loop?
Goozzer 25 april 2015 23:42
Toch lijkt het me verstandig en juister om ook dat allemaal in een wat bredere context te plaatsen. Het is allemaal veel complexer dan dat. Ik kan me eventuele frustaties ook best voorstellen, maar ze zijn vooral gestoeld op aannames. En dat blijft, hoe je het ook wendt of keert, natuurlijk een hachelijke bedoening. In je andere post haal je Breukink erbij, maar die heb ik hier zelf nog nooit over gehoord. En met het werkpaard wordt altijd standaard gedoeld op Riis, maar dat is natuurlijk een veel te simpele voorstelling van zaken (en bovendien iets dat ook in recente jaren voorkwam, waar bijvoorbeeld Boris dan weer érg veel bewondering voor heeft). Ook het zogenaamd kapotmaken van beloftevolle carrières of zelfs het vernietigen van levens (waar bij Armstrong altijd over wordt gesproken) is natuurlijk maar het halve verhaal. Net zoals Henderson in deze mag zeggen wat hij wil, maar dat natuurlijk evengoed enorm hypocriet en in zijn geval erger nog: omdat het bij hem een patroon is (sterke ongenuanceerde en ongefundeerde mening, om er een dag later op terug te komen) zonder dat hij daarvoor enige verantwoordelijkheid lijkt te nemen...

Henderson was al niet geliefd in het peloton, in elk geval bij bepaalde renners (als je bijvoorbeeld Froome mag geloven) en het zou me niet verbazen, mocht dat er niet beter op worden. Maar dat zal volgens velen dan wellicht wel weer de Omerta zijn, en niet een stel collega's dat zich genaaid en in het hemd gezet voelt (want dat mag niet, laat staan als ze doping gebruiken)...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/04/2015 23:43 door Goozzer.
Lucho Herrera 25 april 2015 23:46
Bij wielrennen is er altijd reden om waakzaam te zijn. Ik ben groot liefhebber, maar zeker niet naïef.
Blueprint 25 april 2015 23:51
Er is echter een verschil tussen waakzaam en paranoïde.
Prikdude 25 april 2015 23:59
Hendersons bewuste analogie op het leven (sterke ongenuanceerde en ongefundeerde mening) en de dood (om er een dag later op terug te komen) is weergaloos.

Verder kun je Aru niet beschuldigen, daarvoor is het te duidelijk. Je kunt er wel niks van denken om aan te geven dat je poep in je brein hebt.
Prikdude 26 april 2015 00:04
Op verzoek een PB met alle renners die als doorgesnoven cokeheads, grazen voor het leven.

Magisch realisme heet de stroming.
Goozzer 26 april 2015 00:32
Het probleem is dat bij Henderson alleen de dood in deze bewust is. Iets dat je tragisch zou kunnen nomen, ook met poep in je hoofd...
Lucho Herrera 26 april 2015 01:03
Cecchini 26 april 2015 02:04
Onder noemer als niemand het begrijpt zal het wel intellectueel zijn. Prikdude is de arrogantie ver voorbij met zijn gebazel.
Rudy t. 26 april 2015 07:46
Opvallend dat jij precies lijkt te weten wat breukink wel en niet deed. Ik ken ook de theorie dat de Nederlanders voorlopers waren op epo gebied. Mss gingen rominger en consorten juist wel met gelijke middelen strijden.
Walnoot 26 april 2015 09:41
Doe mij er maar een, ben benieuwd!
Lucho Herrera 26 april 2015 11:05
Tony Rominger door Peter Winnen vaak aangeduid als EPO - Tony. Tony rijdt op zijn 31e pas voor het eerst bij de eerste 10 in een grote ronde. Niet zomaar bij de eerste 10, nee hij wint direct de Vuelta. Het hoogtepunt van Romingers carriere ligt bij hem op de leeftijd van 31 tot en met 36. Hoogst ongebruikelijk in die tijd. De weg die Breukink bewandelde bevat veel meer logica. Een zeer getalenteerd tijdrijder die tot zijn 26e wereldtop was in een periode eind jaren '80 die nog niet gedomineerd werd door EPO. In de EPO jaren is Breukink niet meer dan een luxe knecht. Kijk de uitslagen van Breukink er maar op na van 94 tot en met 97. Soms nog heel behoorlijk in de race tegen de klok, maar tegen Indurain, Bugno, Rominger en consorten schiet hij plots veel te kort. Enige opleving die Breukink nog heeft gehad was in zijn eerste jaar onder Manolo Saiz in 1993. Hij won de ronde van Asturië, Criterium International, het NK en de ronde van Nederland. In de eerste zware bergrit in de Tour eindigde hij nog knap als 6e. Door een knieblessure moet hij echter de Tour verlaten. In de verhalen die ik persoonlijk van ex-renners heb gehoord wilde Breukink op medisch vlak in de jaren erna niet zover gaan als zijn collega's in de jaren '90. Van kopman in 93 bij Once werd hij luxe knecht voor Jalabert en Zulle.

Ik zeg daarmee dus niet dat Breukink nooit gepakt heeft, maar zeker niet zo rigoreus als types als Rominger, Riis, Berzin, Chiappucci.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/04/2015 15:11 door Lucho Herrera.
Bromertà 26 april 2015 11:41
[www.youtube.com]

Als je wil weten hoe onwaarschijnlijk veel watts per kilogram Aru produceerde dan zoek je maar even op de oude prikpagina.
Prikdude 26 april 2015 12:58
Brieske 26 april 2015 21:01
Vreemd dat sommige hier beweren dat iedereen altijd hetzelfde doping gebeimpje kent en daardoor men dus met gelijke middelen zou strijden
Niet iedereen/ieder team heeft dezelfde kennis over de nieuwste geheime producten.
Laat staan middelen/techniek/wetenschap/financiën op die verboden middelen om op de juiste manier te gebruiken.
En naïef om te denken dat het nu allemaal lastiger en moeilijker is dan vroeger.
Zolang frauderen dmv bevorderende middelen bestaat lopen dopingjagers achter de feiten aan, dat zou nou anders zijn?
Ooit van microdoseringen genoemd om maar met een voorbeeld te komen?

Waarom ik zou tegen ben? Het is vals spel, dat mag niet he!
Bedrog naar de kijker en erger nog, alle kansen voor de eerlijke collega's worden ontnomen.
Wielrennen, de beste metafoor van het echte leven.

Groet
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen